Gå til innhold

Kan damer og menn plis bare bli glad i hverandre igjen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå er jeg lei av at kjønnene alltid skal "konkurrere" i hvem som har det værst hele tiden og skylder på hverandre! Dette gjelder like mye for begge kjønnene.

Det fantes en tid for ikke så lenge siden når kjønnene var venner og behandla hverandre bra. Kan vi ikke starte med det igjen? Prøve å være venner?

Polariseringen gjør bare vondt verre, sammen er vi sterke ❤️

Anonymkode: f0054...94e

  • Liker 3
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg aner ikke hva du snakker om 

Anonymkode: 286f7...87f

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg aner ikke hva du snakker om 

Anonymkode: 286f7...87f

Du er ny her på forumet?

Anonymkode: f0054...94e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nå er jeg lei av at kjønnene alltid skal "konkurrere" i hvem som har det værst hele tiden og skylder på hverandre! Dette gjelder like mye for begge kjønnene.

Det fantes en tid for ikke så lenge siden når kjønnene var venner og behandla hverandre bra. Kan vi ikke starte med det igjen? Prøve å være venner?

Polariseringen gjør bare vondt verre, sammen er vi sterke ❤️

Anonymkode: f0054...94e

På hvilken måte føler du at kjønnene konkurrerer mot hverandre? 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (2 minutter siden):

På hvilken måte føler du at kjønnene konkurrerer mot hverandre? 

 

Liksom at hver gang en dame sier at noe er kvinneundertrykkende så kommer det menn og sier "men hvem tar selvmord og ikke får barn?" Og når menn sier at de trenger mere rettigheter så blir det liksom "buhu, dere har styrt verden i århundrer, nå er der vi damenes tur".

Pluss at dateingmarkedet har blitt tindrifisert så mange menn som blir biter, og damer som blir bitre på menn fordi de bare player.

Føler det har vokst fram en krig mellom kjønnene de siste årene pga tiktok bla

Anonymkode: f0054...94e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Liksom at hver gang en dame sier at noe er kvinneundertrykkende så kommer det menn og sier "men hvem tar selvmord og ikke får barn?" Og når menn sier at de trenger mere rettigheter så blir det liksom "buhu, dere har styrt verden i århundrer, nå er der vi damenes tur".

Pluss at dateingmarkedet har blitt tindrifisert så mange menn som blir biter, og damer som blir bitre på menn fordi de bare player.

Føler det har vokst fram en krig mellom kjønnene de siste årene pga tiktok bla

Anonymkode: f0054...94e

*bitter

Anonymkode: f0054...94e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Nå er jeg lei av at kjønnene alltid skal "konkurrere" i hvem som har det værst hele tiden og skylder på hverandre! Dette gjelder like mye for begge kjønnene.

Det fantes en tid for ikke så lenge siden når kjønnene var venner og behandla hverandre bra. Kan vi ikke starte med det igjen? Prøve å være venner?

Polariseringen gjør bare vondt verre, sammen er vi sterke ❤️

Anonymkode: f0054...94e

Jada, når damene begynner å oppføre seg som folk igjen.

Anonymkode: d9b2b...2f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jada, når damene begynner å oppføre seg som folk igjen.

Anonymkode: d9b2b...2f2

Vi har alle en viktig lekse å lære og vi må starte med oss selv, tror jeg.

Anonymkode: f0054...94e

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt kan jo ikke glemmes med en gang slavene er gjort fri, det tar tid og krever innsats og godvilje fra begge sider 😏

Anonymkode: 65952...c30

  • Liker 5
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Alt kan jo ikke glemmes med en gang slavene er gjort fri, det tar tid og krever innsats og godvilje fra begge sider 😏

Anonymkode: 65952...c30

Når Jens Bjørneboe var i Tunisia fikk han øye på noen franskmenn som fikk god behandling fra tunisierne. Han spurte hvorfor de ikke var sinte på franskmennene etter folkemordet de begikk mot dem ganske nylig. Tunisierne svarte "Nous leur avons pardonné." "Vi har tilgitt dem for lenge siden."

Anonymkode: f0054...94e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Nå er jeg lei av at kjønnene alltid skal "konkurrere" i hvem som har det værst hele tiden og skylder på hverandre! Dette gjelder like mye for begge kjønnene.

Det fantes en tid for ikke så lenge siden når kjønnene var venner og behandla hverandre bra. Kan vi ikke starte med det igjen? Prøve å være venner?

Polariseringen gjør bare vondt verre, sammen er vi sterke ❤️

Anonymkode: f0054...94e

Det du beskriver er kanskje to fenomener:

1. En «konkurranse» i hvem som har det verst

2. En slags fiendlighet

De to henger sammen, men det går an å mene at man har det verre enn andre uten å samtidig se på dem som en fiende.

Anonymkode: 2fec0...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Liksom at hver gang en dame sier at noe er kvinneundertrykkende så kommer det menn og sier "men hvem tar selvmord og ikke får barn?" Og når menn sier at de trenger mere rettigheter så blir det liksom "buhu, dere har styrt verden i århundrer, nå er der vi damenes tur".

Pluss at dateingmarkedet har blitt tindrifisert så mange menn som blir biter, og damer som blir bitre på menn fordi de bare player.

Føler det har vokst fram en krig mellom kjønnene de siste årene pga tiktok bla

Anonymkode: f0054...94e

Det har ikke jeg hørt....Den var ny for meg...Heller ikke hørt at det er damenes tur nei....For meg så virker dette her som reinspikka propaganda...

Jeg er ikke på TikTok så jeg aner ikke hva som skjer der....Ja det kan være noen menn som biter...Har hørt om det ja....

Ja det er nok endel damer som er oppgitt i dag, i forhold til at de opplever nok at det er mange menn som er bare ute etter sex....

Det virker slik utifra innleggene her inne....

Jeg føler nok at det kriges eller knuffes litt kjønnene imellom i forhold til det som har med preferanser å gjøre...

Hvilke preferanser kan godtas liksom? 

Det ble en skikkelig debatt rundt det i forhold til den ene tråden som jeg opprettet...

Synes det er bra jeg da....

Diskutere på nett synes jeg er fint....

Jeg ble ikke så mye klokere, men jeg fikk med meg at jeg fortsatt mener det jeg mener, og er fortsatt trygg på meg selv i forhold til det....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

*bitter

Anonymkode: f0054...94e

Slutt!!!!

Det er lov å spørre om ting....eller mene noe om noe....Er ikke noe galt i det...

Den dagen man slutter å bry seg om noe som helst da tenker jeg man er bitter da...

Eller? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Irak skrev (1 minutt siden):

Slutt!!!!

Det er lov å spørre om ting....eller mene noe om noe....Er ikke noe galt i det...

Den dagen man slutter å bry seg om noe som helst da tenker jeg man er bitter da...

Eller? 

Hæ? Jeg retta bare en skrivefeil i kommentaren min?

Anonymkode: f0054...94e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (3 minutter siden):

Slutt!!!!

Det er lov å spørre om ting....eller mene noe om noe....Er ikke noe galt i det...

Den dagen man slutter å bry seg om noe som helst da tenker jeg man er bitter da...

Eller? 

Wow, slapp av. Ts rettet bare sin egen skrivefeil. Går jo ikke an å redigere på AB.

 

Ellers er jeg enig i fenomenet du beskriver, TS. Ser mye whataboutisme, mye umyndiggjøring av det andre kjønnets utfordringer og generelt mye kakling om hvem som har det verst. Men tror det blomstrer mest på nett, håper og tror at det ikke er sånn på ordentlig. Er jo ofte de som har mye de skulle ha sagt som roper høyest på nett, mens de mange fler som trives med både seg selv og andre mennesker, ikke har behov for å si så mye. Og på forumet her generaliseres alt så til de grader hele tiden. Tror de fleste i det virkelige liv ikke er så på tuppa.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hæ? Jeg retta bare en skrivefeil i kommentaren min?

Anonymkode: f0054...94e

Bitter skrev du....

Stemmer ikke det? 

Følte du harselerte med TS...

Hvis dette ikke er tilfellet så ber jeg om unnskyldning....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

 

Det fantes en tid for ikke så lenge siden når kjønnene var venner og behandla hverandre bra. Kan vi ikke starte med det igjen? Prøve å være venner?

 

Anonymkode: f0054...94e

Klart vi var «venner» så lenge alt foregikk på menns premiss. 

Anonymkode: 88087...a1c

  • Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker said:

Når Jens Bjørneboe var i Tunisia fikk han øye på noen franskmenn som fikk god behandling fra tunisierne. Han spurte hvorfor de ikke var sinte på franskmennene etter folkemordet de begikk mot dem ganske nylig. Tunisierne svarte "Nous leur avons pardonné." "Vi har tilgitt dem for lenge siden."

Anonymkode: f0054...94e

Ja, jeg tenkte på det at når det er tatt slaver og folk er gjort til slaver er det med å kegge det bak nok enklere hvis slave eierene og slavene ser nokså like ut fordi man ikke differensieres I befolkningen. Man kan faktisk bli del av, smelte inn etter en generasjon eller så, snakker en språket kan en vel bli integrert. Kanskje vanskeligere om en ser annerledes ut, slik som å ga annen hudfarge eller bryster og hofter. Det blir en påminnelse om hvor lett det er å bli ansett som mindre verd. Men som oftest vil det vel ta minst en generasjon? 

Anonymkode: 65952...c30

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (1 minutt siden):

Wow, slapp av. Ts rettet bare sin egen skrivefeil. Går jo ikke an å redigere på AB.

 

Ellers er jeg enig i fenomenet du beskriver, TS. Ser mye whataboutisme, mye umyndiggjøring av det andre kjønnets utfordringer og generelt mye kakling om hvem som har det verst. Men tror det blomstrer mest på nett, håper og tror at det ikke er sånn på ordentlig. Er jo ofte de som har mye de skulle ha sagt som roper høyest på nett, mens de mange fler som trives med både seg selv og andre mennesker, ikke har behov for å si så mye. Og på forumet her generaliseres alt så til de grader hele tiden. Tror de fleste i det virkelige liv ikke er så på tuppa.

Jeg slapper av jeg 😂. Det går så fint så....

Blodtrykket er på topp...

I forhold til hvem som har det verst...Å nei du...Det føler jeg eksisterer litt i virkeligheten også....Har noen erfaringer i forhold til det, som har gjort at jeg har gjort kort prosess med noen vennskap... Ihvertfall når det kommer til det som handler om respektløs het....

Ja jeg er enig i at det er veldig mye generaliseringer....Det er uheldig synes jeg da....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Klart vi var «venner» så lenge alt foregikk på menns premiss. 

Anonymkode: 88087...a1c

Det var en gang det foregikk mer i det skjulte er mitt inntrykk....

Synes det er kjempe bra med sider som KG! Viktig å få meninger fram og opp i lyset som det heter 🌞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...