Gå til innhold

Revisor, siviløkonom eller samfunnsøkonom?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke hvorfor, men da jeg avsluttet VGS kom jeg ikke på at det å studere økonomi var noe som kunne passe meg. Nå som noen år har gått har jeg forstått at jeg burde tatt en utdanning innen økonomi. Jeg er god med tall og har et analytisk hode. Derfor tenker jeg nå å omskolere meg. Dette skal jeg gjøre parallelt med jobb. Slik jeg ser det har jeg tre ulike studieløp som vil være aktuelle for meg. Jeg trenger å lufte tankene mine og gjerne få noen innspill hvis noen har noe å komme med.

Mulighet 1:

Bachelor i regnskap og økonomirådgivning + master i regnskap og revisjon 

Mulighet 2: 

Bachelor i regnskap og økonomirådgivning + master i økonomi og administrasjon

Mulighet 3:

Bachelor + master i samfunnsøkonomi

 

Fordelen med mulighet 1 og 2 er at jeg allerede etter bacheloren trolig kan få meg en relevant jobb. Jeg trenger ikke master for å få noe ut av utdanningen. Derfra kan jeg så vurdere om jeg ønsker å utdanne meg videre. 

En master i regnskap og revisjon gjør at jeg på sikt kan bli en statsautorisert revisor. Det ser jeg på som en trygg og stabil jobb, men en del av meg frykter at den blir litt vel rutinepreget. For all del, jeg liker rutiner, men det er grenser for hvor monoton jeg orker at arbeidsdagen er måned etter måned. Er det like monotont som jeg frykter?

En master i økonomi og administrasjon gir gjerne flere muligheter enn regnskap og revisjon. Jeg vet at det finnes ulike studieprofiler man kan ta innenfor økonomi og administrasjon. Jeg ser at ved NHH vil det være mulig å ta økonomi og administrasjon med spesialisering i samfunnsøkonomi. Da blir det en slags hybrid av mulighet 2 og 3, men jeg blir jo uansett siviløkonom, ikke samfunnsøkonom. Hvilken betydning har det i praksis mtp jobbmuligheter? 

I tillegg er jeg redd for at siviløkonom er en litt «oppbrukt» utdanning hvor det er mange om beinet når det skal søkes jobber. Er det noen studieprofiler som er bedre enn andre?

Ettersom jeg uansett tenker samme bachelor for mulighet 1 og 2, kan jeg få testet ut litt ulike fag på bachelorstudiet før jeg bestemmer meg. 

Det som trekker meg mot mulighet 3 er at jeg synes samfunnsøkonomi virker interessant. Jeg hadde samfunnsøkonomi på VGS og likte det godt. Jeg synes den krysningen mellom økonomi og samfunnsfag er spennende. Dersom jeg skulle valgt kun ut fra interesse hadde jeg uten tvil gått for samfunnsøkonomi. Jeg vet at det er mer matte involvert på universitetsnivå enn på VGS, men det avskrekker meg ikke. Hvis jeg går samf.øk slipper jeg en like stor studiebelastning på bachelornivå ettersom jeg kan få godkjenning for 70 studiepoeng. Ulempen med muligheten er derimot at jeg trolig trenger master for å kunne få meg en relevant jobb – det vil altså ta lenger tid før jeg får byttet beite. I tillegg har jeg en idé om at de fleste jobber samfunnsøkonomer jobber i Oslo-området. I utgangspunktet vil jeg ikke bo rundt Oslo. Aller helst kunne jeg tenkte meg å bo i Stavanger-området. Da er det gjerne lurest med mulighet 1 eller 2.

En annen ting jeg vil sette pris på i en jobb er mulighet for å ha hjemmekontor av og til, og gjerne mulighet for å avspasere. Jeg vet ikke hvilken av disse utdanningen som vil føre til en utdanning som gir denne muligheten. 

 

Anonymkode: 10be2...943

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Revisor, evt. siviløkonom. Det vil være et stort behov for revisorer fremover. Samfunnsøkonom ville jeg ha deoppet. Mulighet for hjemmekontor vil du få uansett. 

Anonymkode: d4a74...653

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både revisjon og siviløkonom gir allsidige muligheter, og er ikke oppbrukt. Ta bachelor før du bestemmer om du går for revisjon eller øk.ad på master. 

Samfunnsøkonomi er ikke en krysning mellom samfunnsfag og økonomi, samfunnsøkonomi er vel egentlig det som er "ekte" økonomi. På engelsk er economics det samme som samfunnsøkonomi. Det er betydelig mer matematikktungt enn siv.øk. Jeg syns også samfunnsøkonomi er mer interessant (er siv.øk selv), men som du sier, de mest spennende jobbene er i Osloområdet. Tar man master i økonomi kan man også legge inn en del samfunnsøkonomi i masteren, men du får ikke tittelen samfunnsøkonom da... 

Anonymkode: 6207b...ab5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan kun svare deg ut fra egen bakgrunn, regnskap og revisjon. Har vært innom begge deler, landet på regnskap. Er i dag statsautorisert og driver mitt eget. 
 

Det er mye frister. Kalenderen din vil dreie seg om rapporteringer. Mulighetene for hjemmekontor er stor, spesielt nå som verden går over til skybaserte løsninger. Du kan i praksis gjøre jobben hvor som helst. Mange tror, feilaktig, at denne jobben handler om tall og matte. Men den dreier seg langt mer om hvordan du i hverdagen og praksis skal forholde deg til et massivt regelverk og rigide myndigheter. Muligheten for avspasering er svinnende liten i vårhalvåret, men innen revisjon kan du ta lang sommerferie. 
 

Jeg foretrekker regnskap, tett på kundene. Det er kundene som gjør dette til en mer spennende jobb enn man skulle tro. Grundere er et eget folkeslag. Denne jobben handler minst like mye om å møte og å yte service til mennesker som ikke passer inn i A4. De er kreative, løsningsorientert og overalt samtidig. Men denne stillingen er ganske ensom. Du har kanskje startet noe, innen noe du er god i, underveis fikk du noen ansatte og da ballet det på seg med en rekke regler. Som leder kan du ikke slå av den praten med kollegaen, da ringer du til regnskap. Jeg er involvert i så mye annet enn regnskap. Hva gjør du når en av dine ansatte får et varsel? Du ringer regnskap, for de har taushetsplikt. Din jobb er da å lytte. Foreslå gode tiltak. 
 

Hvis du er anlagt for det digitale, er det enorme muligheter innen IT. Kombinasjonen regnskap/revisjon og IT er nok noe fremtiden har behov for. 

Anonymkode: 9bfc4...a05

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han i gjengen som tjener desidert best av oss, og han tjener MYE (eget firma), er revisor, sin nokså unge alder til tross. Har inntrykke av at revisorer lett får jobb og tjener veldig bra etter hvert, dersom lønn har en del å si.

Anonymkode: aef03...e1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er siviløkonom og statsautorisert revisor. Spennende og variert jobb da man også jobber med en del tjenester relatert til revisjon, veldig god lønn, sikkert også i nedgangstider, veldig mye fleksibilitet og hjemmekontor. 

Jeg tok annen master først. Og så betalte jobben for master i revisjon og regnskap, samt lønn under utdannelse. Så du trenger ikke å gå den veien før du har jobbet et-par år. 

Anonymkode: 4f2a3...1aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Få deg heller en nyttig jobb, sveising, elektriker, mekaniker, baker, osv.

Anonymkode: 2e027...22b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Få deg heller en nyttig jobb, sveising, elektriker, mekaniker, baker, osv.

Anonymkode: 2e027...22b

Hva med revisjon mener du ikke er nyttig? Vet du hvordan samfunnet ville blitt uten den tjenesten? 

Anonymkode: 4f2a3...1aa

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Han i gjengen som tjener desidert best av oss, og han tjener MYE (eget firma), er revisor, sin nokså unge alder til tross. Har inntrykke av at revisorer lett får jobb og tjener veldig bra etter hvert, dersom lønn har en del å si.

Anonymkode: aef03...e1a

Det er flere økonomijobber som tjener bra. Men tror man må huske på at de som tjener best typisk jobber svært mye og det er heller ikke slik at topplønna kommer de første årene.  Andre økonomi-jobber som har høy lønn er: Investment banking, strategikonsulent, osv.  Har man en lønn som er bonusbasert kan man også tjene ekstremt bra selv som ung om man jobber hardt og har flaks. 

Anonymkode: ec4ad...338

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, AnonymBruker said:

I tillegg har jeg en idé om at de fleste jobber samfunnsøkonomer jobber i Oslo-området. I utgangspunktet vil jeg ikke bo rundt Oslo. Aller helst kunne jeg tenkte meg å bo i Stavanger-området. Da er det gjerne lurest med mulighet 1 eller 2.

 

Anonymkode: 10be2...943

Tror det er greit å huske på at ikke alle samfunnsøkonomer jobber som samfunnsøkonomer. Det er et visst overlapp i jobbmuligheter for siviløkonomer og samfunnsøkonomer. Samfunnsøkonomer kan ta de samme kvantitative jobbene som siviløkonomene. Om jeg var deg ville jeg gått på finn.no og søkt litt på samfunnsøkonom- og siviløkonom-stillinger i Stavanger-området. Og ikke kun søk 1 dag, søk litt med jevne mellomrom slik at du får litt forståelse for arbeidsmarkedet. Det skiftes ut stillinger på finn.no  hele tiden så å kun sjekke 1 dag kan gi veldig skjevt blikk. 

Anonymkode: ec4ad...338

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Både revisjon og siviløkonom gir allsidige muligheter, og er ikke oppbrukt. Ta bachelor før du bestemmer om du går for revisjon eller øk.ad på master. 

Samfunnsøkonomi er ikke en krysning mellom samfunnsfag og økonomi, samfunnsøkonomi er vel egentlig det som er "ekte" økonomi. På engelsk er economics det samme som samfunnsøkonomi. Det er betydelig mer matematikktungt enn siv.øk. Jeg syns også samfunnsøkonomi er mer interessant (er siv.øk selv), men som du sier, de mest spennende jobbene er i Osloområdet. Tar man master i økonomi kan man også legge inn en del samfunnsøkonomi i masteren, men du får ikke tittelen samfunnsøkonom da... 

Anonymkode: 6207b...ab5

Jeg formulerte meg gjerne litt dårlig. Jeg vet at det ikke er samfunnsfag i samfunnsøkonomi, men det handler jo om økonomien i samfunnet. Hvordan samfunnet bruker ressurser, markeder, pengepolitikk, finanspolitikk, osv. Alt det påvirker  samfunnet 

Anonymkode: 10be2...943

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tror det er greit å huske på at ikke alle samfunnsøkonomer jobber som samfunnsøkonomer. Det er et visst overlapp i jobbmuligheter for siviløkonomer og samfunnsøkonomer. Samfunnsøkonomer kan ta de samme kvantitative jobbene som siviløkonomene. Om jeg var deg ville jeg gått på finn.no og søkt litt på samfunnsøkonom- og siviløkonom-stillinger i Stavanger-området. Og ikke kun søk 1 dag, søk litt med jevne mellomrom slik at du får litt forståelse for arbeidsmarkedet. Det skiftes ut stillinger på finn.no  hele tiden så å kun sjekke 1 dag kan gi veldig skjevt blikk. 

Anonymkode: ec4ad...338

Det skal jeg gjøre. Takk for tips.

Anonymkode: 10be2...943

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Få deg heller en nyttig jobb, sveising, elektriker, mekaniker, baker, osv.

Anonymkode: 2e027...22b

Jeg har 10 tommeltotter. Tro meg, du vil ikke ha meg til å fikse verken bilen eller det elektriske anlegget ditt. Jeg er dårlig med hendene, men god med hodet. Samfunnet trenger begge deler. Og jeg vil at alle de økonomijobbene jeg ramset opp er nyttige.

Anonymkode: 10be2...943

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for mange gode svar. Nå har jeg fått litt mer å basere valget mitt på.

Anonymkode: 10be2...943

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk for mange gode svar. Nå har jeg fått litt mer å basere valget mitt på.

Anonymkode: 10be2...943

Husk at om du går for sivøk+MRR, og går inn i revisjon, så er det et hav av muligheter utenfor revisjon.

De fleste går videre etter noen år, har også mange venninner fra studiet eller tidligere kollegaer som gjorde det. De er nå alt fra CEO i tunge selskap, har en grei controllerjobb, er mellomledere i ulike virksomheter, eller jobber med økonomi i form av CFO stillinger i mindre og større selskap. Man vil også være attraktiv som konsulent om man har kombinasjonen av revisjon og erfaring fra andre virksomheter. Jeg har venninner som jobber vanvittig mye mer, og de som har en behagelig 80% stilling, jeg har de som tjener 5 gangen det jeg gjør, og de som tjener halvparten.

Anonymkode: 4f2a3...1aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 
Jeg kjenner meg igjen i innlegget ditt.

Jeg tok en bachelor i samfunnsøkonomi og på slutten var jeg usikker på om jeg ville jobbe med samfunnsøkonomi eller bedriftsøkonomi. Valgte derfor å søke jobb rett etter bacheloren, og fikk jobb som økonomicontroller i en liten kommune. Her fikk jeg jobbe med både regnskap inkl. revisjon, økonomistyring og samfunnsøkonomiske analyser tilknyttet investeringsprosjekter. Jobber nå i staten som seniorrådgiver med ganske like arbeidsoppgaver, og har tatt en MBA ved siden av jobb (ble aldri fulltidsstudent igjen😊). Har også tatt ett årsstudie i bedriftsøkonomi mellom bacheloren og masteren. 
 

Etter 10 år i arbeidslivet har jeg funnet ut at regnskap ikke er noe jeg ønsker å jobbe med, men trives godt med forvaltningsdelen av jobben. Nå er neste steg å finne ut hva jeg ønsker å jobbe med og hva som motiverer meg. Men man kan ihvertfall kombinere samfunnsøkonomi og regnskap i både kommunale og statlige jobber, mulig i privat sektor også. Jeg jobber både med årsregnskap og utredningsinstruksen i staten, så får litt av begge deler😊 

Anonymkode: d557a...cfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 2.5.2024 den 14.34):

Jeg vet ikke hvorfor, men da jeg avsluttet VGS kom jeg ikke på at det å studere økonomi var noe som kunne passe meg. Nå som noen år har gått har jeg forstått at jeg burde tatt en utdanning innen økonomi. Jeg er god med tall og har et analytisk hode. Derfor tenker jeg nå å omskolere meg. Dette skal jeg gjøre parallelt med jobb. Slik jeg ser det har jeg tre ulike studieløp som vil være aktuelle for meg. Jeg trenger å lufte tankene mine og gjerne få noen innspill hvis noen har noe å komme med.

Mulighet 1:

Bachelor i regnskap og økonomirådgivning + master i regnskap og revisjon 

Mulighet 2: 

Bachelor i regnskap og økonomirådgivning + master i økonomi og administrasjon

Mulighet 3:

Bachelor + master i samfunnsøkonomi

 

Fordelen med mulighet 1 og 2 er at jeg allerede etter bacheloren trolig kan få meg en relevant jobb. Jeg trenger ikke master for å få noe ut av utdanningen. Derfra kan jeg så vurdere om jeg ønsker å utdanne meg videre. 

En master i regnskap og revisjon gjør at jeg på sikt kan bli en statsautorisert revisor. Det ser jeg på som en trygg og stabil jobb, men en del av meg frykter at den blir litt vel rutinepreget. For all del, jeg liker rutiner, men det er grenser for hvor monoton jeg orker at arbeidsdagen er måned etter måned. Er det like monotont som jeg frykter?

En master i økonomi og administrasjon gir gjerne flere muligheter enn regnskap og revisjon. Jeg vet at det finnes ulike studieprofiler man kan ta innenfor økonomi og administrasjon. Jeg ser at ved NHH vil det være mulig å ta økonomi og administrasjon med spesialisering i samfunnsøkonomi. Da blir det en slags hybrid av mulighet 2 og 3, men jeg blir jo uansett siviløkonom, ikke samfunnsøkonom. Hvilken betydning har det i praksis mtp jobbmuligheter? 

I tillegg er jeg redd for at siviløkonom er en litt «oppbrukt» utdanning hvor det er mange om beinet når det skal søkes jobber. Er det noen studieprofiler som er bedre enn andre?

Ettersom jeg uansett tenker samme bachelor for mulighet 1 og 2, kan jeg få testet ut litt ulike fag på bachelorstudiet før jeg bestemmer meg. 

Det som trekker meg mot mulighet 3 er at jeg synes samfunnsøkonomi virker interessant. Jeg hadde samfunnsøkonomi på VGS og likte det godt. Jeg synes den krysningen mellom økonomi og samfunnsfag er spennende. Dersom jeg skulle valgt kun ut fra interesse hadde jeg uten tvil gått for samfunnsøkonomi. Jeg vet at det er mer matte involvert på universitetsnivå enn på VGS, men det avskrekker meg ikke. Hvis jeg går samf.øk slipper jeg en like stor studiebelastning på bachelornivå ettersom jeg kan få godkjenning for 70 studiepoeng. Ulempen med muligheten er derimot at jeg trolig trenger master for å kunne få meg en relevant jobb – det vil altså ta lenger tid før jeg får byttet beite. I tillegg har jeg en idé om at de fleste jobber samfunnsøkonomer jobber i Oslo-området. I utgangspunktet vil jeg ikke bo rundt Oslo. Aller helst kunne jeg tenkte meg å bo i Stavanger-området. Da er det gjerne lurest med mulighet 1 eller 2.

En annen ting jeg vil sette pris på i en jobb er mulighet for å ha hjemmekontor av og til, og gjerne mulighet for å avspasere. Jeg vet ikke hvilken av disse utdanningen som vil føre til en utdanning som gir denne muligheten. 

 

Anonymkode: 10be2...943

Ikke enig med deg om at siviløkonom er en oppbrukt utdanning. Det er fremdeles flest som gir seg med Bachleor så siviløkonomer er godt ettertraktet. Jeg er ferdig siviløkonom nå, og alle jeg kjenner i kullet mitt som har søkt jobb har fått den. Flere fikk jobb for flere med siden også. Den er veldig allsidig og trengs overalt. Revisor tok ikke jeg av den grunnen du nevner, kan blir ensformig. Samfunnsøkonom er nok mere ettertraktet i statlige og kommunale yrker enn private. Private foretrekker siviløkonomer. 

Anonymkode: b0c30...c04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ikke enig med deg om at siviløkonom er en oppbrukt utdanning. Det er fremdeles flest som gir seg med Bachleor så siviløkonomer er godt ettertraktet. Jeg er ferdig siviløkonom nå, og alle jeg kjenner i kullet mitt som har søkt jobb har fått den. Flere fikk jobb for flere med siden også. Den er veldig allsidig og trengs overalt. Revisor tok ikke jeg av den grunnen du nevner, kan blir ensformig. Samfunnsøkonom er nok mere ettertraktet i statlige og kommunale yrker enn private. Private foretrekker siviløkonomer. 

Anonymkode: b0c30...c04

Takk for svar. Jeg har forstått via denne tråden at siviløkonom ikke er oppbrukt. Jeg innbilte meg at de fleste som tok bachelor tok master også. Men da er det meget mulig jeg lener den veien. 

Anonymkode: 10be2...943

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.5.2024 den 14.34):

Jeg vet ikke hvorfor, men da jeg avsluttet VGS kom jeg ikke på at det å studere økonomi var noe som kunne passe meg. Nå som noen år har gått har jeg forstått at jeg burde tatt en utdanning innen økonomi. Jeg er god med tall og har et analytisk hode. Derfor tenker jeg nå å omskolere meg. Dette skal jeg gjøre parallelt med jobb. Slik jeg ser det har jeg tre ulike studieløp som vil være aktuelle for meg. Jeg trenger å lufte tankene mine og gjerne få noen innspill hvis noen har noe å komme med.

Mulighet 1:

Bachelor i regnskap og økonomirådgivning + master i regnskap og revisjon 

Mulighet 2: 

Bachelor i regnskap og økonomirådgivning + master i økonomi og administrasjon

Mulighet 3:

Bachelor + master i samfunnsøkonomi

 

Fordelen med mulighet 1 og 2 er at jeg allerede etter bacheloren trolig kan få meg en relevant jobb. Jeg trenger ikke master for å få noe ut av utdanningen. Derfra kan jeg så vurdere om jeg ønsker å utdanne meg videre. 

En master i regnskap og revisjon gjør at jeg på sikt kan bli en statsautorisert revisor. Det ser jeg på som en trygg og stabil jobb, men en del av meg frykter at den blir litt vel rutinepreget. For all del, jeg liker rutiner, men det er grenser for hvor monoton jeg orker at arbeidsdagen er måned etter måned. Er det like monotont som jeg frykter?

En master i økonomi og administrasjon gir gjerne flere muligheter enn regnskap og revisjon. Jeg vet at det finnes ulike studieprofiler man kan ta innenfor økonomi og administrasjon. Jeg ser at ved NHH vil det være mulig å ta økonomi og administrasjon med spesialisering i samfunnsøkonomi. Da blir det en slags hybrid av mulighet 2 og 3, men jeg blir jo uansett siviløkonom, ikke samfunnsøkonom. Hvilken betydning har det i praksis mtp jobbmuligheter? 

I tillegg er jeg redd for at siviløkonom er en litt «oppbrukt» utdanning hvor det er mange om beinet når det skal søkes jobber. Er det noen studieprofiler som er bedre enn andre?

Ettersom jeg uansett tenker samme bachelor for mulighet 1 og 2, kan jeg få testet ut litt ulike fag på bachelorstudiet før jeg bestemmer meg. 

Det som trekker meg mot mulighet 3 er at jeg synes samfunnsøkonomi virker interessant. Jeg hadde samfunnsøkonomi på VGS og likte det godt. Jeg synes den krysningen mellom økonomi og samfunnsfag er spennende. Dersom jeg skulle valgt kun ut fra interesse hadde jeg uten tvil gått for samfunnsøkonomi. Jeg vet at det er mer matte involvert på universitetsnivå enn på VGS, men det avskrekker meg ikke. Hvis jeg går samf.øk slipper jeg en like stor studiebelastning på bachelornivå ettersom jeg kan få godkjenning for 70 studiepoeng. Ulempen med muligheten er derimot at jeg trolig trenger master for å kunne få meg en relevant jobb – det vil altså ta lenger tid før jeg får byttet beite. I tillegg har jeg en idé om at de fleste jobber samfunnsøkonomer jobber i Oslo-området. I utgangspunktet vil jeg ikke bo rundt Oslo. Aller helst kunne jeg tenkte meg å bo i Stavanger-området. Da er det gjerne lurest med mulighet 1 eller 2.

En annen ting jeg vil sette pris på i en jobb er mulighet for å ha hjemmekontor av og til, og gjerne mulighet for å avspasere. Jeg vet ikke hvilken av disse utdanningen som vil føre til en utdanning som gir denne muligheten. 

 

Anonymkode: 10be2...943

Revisor er ikke et rutinepreget yrke. Derimot er det et yrke for De som har et ekstra gir som orker å lære noe nytt hele tiden og som orker å jobbe til 24 flere dager i strekk. Jeg har vært revisor i 12 år. Jeg har jobbet 48 timer i strekk (bokstavelig talt) hatt med meg pc på alle sommerferier i alle år og jobbet på bryllupsreise.  Og egentlig vært stresset i 12 år. Ja jeg tjente bra og det var spennende. Men det kan ikke kombineres med familie. Nå har jeg fått meg en jobb som er bedre betalt og noe roligere. Revisorer er ettertraktede å ansette 

Anonymkode: fb94c...087

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Revisor er ikke et rutinepreget yrke. Derimot er det et yrke for De som har et ekstra gir som orker å lære noe nytt hele tiden og som orker å jobbe til 24 flere dager i strekk. Jeg har vært revisor i 12 år. Jeg har jobbet 48 timer i strekk (bokstavelig talt) hatt med meg pc på alle sommerferier i alle år og jobbet på bryllupsreise.  Og egentlig vært stresset i 12 år. Ja jeg tjente bra og det var spennende. Men det kan ikke kombineres med familie. Nå har jeg fått meg en jobb som er bedre betalt og noe roligere. Revisorer er ettertraktede å ansette 

Anonymkode: fb94c...087

Jeg har vært revisor i  mange år (hos en av de store), og opplever det ikke slik i det hele tatt. Jo, jeg reiser med jobb-pc og telefon for å være tilgjengelig, men er ikke slik at jeg jobber timer i ferie og helger. I fjor hadde jeg ca 100 overtidstimer, noe som er vel verdt det når man har mye fleksibilitet og hjemmekontor. Om noe er det veldig greit å kombinere med familieliv, da jeg alltid kan stikke av noen timer, dra tidlig eller komme sent. Jobbe en søndag ettermiddag, og ha fri når det er planleggingsdag. Men det krever jo selvdisiplin, og evnen til å si "nei". Jeg har sett de som legger sjela i dette, slik du gjorde, og da kan man virkelig bli spist opp fordi arbeidsmengden totalt på avdelingen er stor. 

Anonymkode: 4f2a3...1aa

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...