Gå til innhold

Idehjelp trengs. Forrett og dessert til elggryte


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Ser mange anbefaler melon og spekeskinke. Vi er tidlig i mai. Fortell meg gjerne hvor man kan få kjøpt søt, moden melon nå? 

I det hele tatt, er nordmenn veldig dårlige på å tenke når frukt og grønnsaker er i sesong..... 

Anonymkode: 2fd2c...604

Men flere har jo også foreslått asparges og rabarbra? Du tror ikke de forslagene er fra nordmenn da?

Anonymkode: e8955...73c

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ååå rabarbrapai ❤️ ja det skulle jeg ha laget! Men, av alt det vi spiser som er så og si alt mellom himmel og jord, så er det en ting han ikke liker, og det er rabarbra. De trådene i rabarbra er vist ikke noe tess.. 

Multe forbinder jeg selv med jul, så det passer bare til jul i mitt hode, og nå har vi hatt 20 grader her de siste dagene. Blir helt feil for meg. 

Så, jeg landet på eplepai. Lun eplepai med vaniljeis. 

Så da blir menyen: 

Forrett

Laks sashimi med mango og avokado, pyntet med litt koriander, lime og granateple. 

Hovedrett: elggryte med sopp i kraft, og rødvin og creme fraishe. Hasselback poteter med hvitløk og timian, og karameliserte grønnsaker som tilbehør. 

Dessert: lun eplepai med vaniljeis

 

Takk for inspirasjon! Hadde ikke klart det uten hjelp! 

Anonymkode: 6e9bd...58e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Ååå rabarbrapai ❤️ ja det skulle jeg ha laget! Men, av alt det vi spiser som er så og si alt mellom himmel og jord, så er det en ting han ikke liker, og det er rabarbra. De trådene i rabarbra er vist ikke noe tess.. 

Multe forbinder jeg selv med jul, så det passer bare til jul i mitt hode, og nå har vi hatt 20 grader her de siste dagene. Blir helt feil for meg. 

Så, jeg landet på eplepai. Lun eplepai med vaniljeis. 

Så da blir menyen: 

Forrett

Laks sashimi med mango og avokado, pyntet med litt koriander, lime og granateple. 

Hovedrett: elggryte med sopp i kraft, og rødvin og creme fraishe. Hasselback poteter med hvitløk og timian, og karameliserte grønnsaker som tilbehør. 

Dessert: lun eplepai med vaniljeis

 

Takk for inspirasjon! Hadde ikke klart det uten hjelp! 

Anonymkode: 6e9bd...58e

Det blir sikkert kjempegodt!

Anonymkode: 2b699...293

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...