Gå til innhold

hvor lang tid trenger man på å komme seg på fly innland?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du får nok ikke komme med flyet hvis du ankommer flyplassen 07:41 og flyet går 08:00. Da er nok gaten mest sannsynlig stengt når du kommer frem. Du skal gjennom sikkerhet også. Du får ikke sjekke inn senere enn 45 min før heller. Men det kan du gjøre på mobilen ev. 

Men dette er alt for knapp tid. Flyr mye, og hadde aldri satset på det.

Når flyet går 08:00 er det ofte takset ut før det.

Anonymkode: f425c...3f4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Alt for lite tid 😂 gaten stenger 15 minutter før i alle tilfeller det er mulig, og står du der ikke da, så drar flyet.

hilsen flyvertinne.

Anonymkode: 6104c...0da

Ikke om det er innsjekkede personer som ikke er ombord, da drøyer de til siste mulighet. Har mange ganger gått på 5 min før, og samtidig hørt, "boarding complete". 

Anonymkode: 44555...2ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ikke om det er innsjekkede personer som ikke er ombord, da drøyer de til siste mulighet. Har mange ganger gått på 5 min før, og samtidig hørt, "boarding complete". 

Anonymkode: 44555...2ce

Men det bør man absolutt ikke satse på.

Anonymkode: f425c...3f4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men det bør man absolutt ikke satse på.

Anonymkode: f425c...3f4

Jeg hadde brukt døgn av mitt liv om jeg skulle lagt inn sikkerhetsmargin på alle reisene mine.

Men som jeg har sagt tidligere i tråden - er det en viktig reise så legger jeg inn litt margin. Samme hvis det er en destinasjon der det sjeldent går fly. 

Anonymkode: 44555...2ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/2/2024 at 2:00 PM, AnonymBruker said:

På Værnes er dette mer enn nok tid.

Anonymkode: da782...963

 

2 hours ago, AnonymBruker said:

20 minutter Vernes vil som regel gå. Men selv på små flyplasser med fast track har jeg opplevd håpløse sikkerhetskontroller, der personen stopper annenhver kurv med handbagasje, og køen for å få sjekket disse blir eviglang. 

Anonymkode: 44555...2ce

Skulle gjerne sett dokumentasjon på at det "som regel" vil gå å ankomme med buss 19 minutter før, at den "som regel" er i rute, at det "som regel" tar null tid gjennom sikkerhetskontrollen, og at flyet "som regel" venter. 

1 hour ago, AnonymBruker said:

Ikke om det er innsjekkede personer som ikke er ombord, da drøyer de til siste mulighet. Har mange ganger gått på 5 min før, og samtidig hørt, "boarding complete". 

Anonymkode: 44555...2ce

Så du er en av dem. Jeg har alltid lurt på hvem disse personene er som kommer ruslende lenge etter final call. Ofte kan flyet dra tidligere enn oppsatt avgang om det ikke er for sånne. 

Anonymkode: 2c801...1b0

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo-flyet gikk 0753 i morges ser jeg. Bra løpt av TS. 

Anonymkode: 2c801...1b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men uansett hvordan dette gikk, synes jeg man skal respektere flyselskapenes regler og andre passasjerer. Norwegian skriver at gaten stenger 20 minutter før avgang. Og selv om de gjør unntak i noen situasjoner så betyr jo ikke det at man skal være utenfor flyplassen 19 minutter før avgang.

Anonymkode: 2c801...1b0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

 

Skulle gjerne sett dokumentasjon på at det "som regel" vil gå å ankomme med buss 19 minutter før, at den "som regel" er i rute, at det "som regel" tar null tid gjennom sikkerhetskontrollen, og at flyet "som regel" venter. 

Så du er en av dem. Jeg har alltid lurt på hvem disse personene er som kommer ruslende lenge etter final call. Ofte kan flyet dra tidligere enn oppsatt avgang om det ikke er for sånne. 

Anonymkode: 2c801...1b0

1) Nei, jeg sender deg ikke oversikt over mine ca 100 flygninger i fjor, (og tilsvarende de siste 15 årene) og når jeg ankom flyplass sett mot når flyet gikk. Og jeg pleier å beregne 30 minutter, men akkurat på vernes vil 20 gå helt fint. 

2) Flyet ditt skal gå 8, og du er irritert fordi det ikke går 7.55. Pust med magen neste gang, eller bestill et tidligere fly 😅

Anonymkode: 44555...2ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden vi ikke har hørt fra TS etter hovedinnlegget lurer jeg fremdeles på hvordan dette egentlig løste seg? :klo: 

Anonymkode: 04a2c...6dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.5.2024 den 8.41):

Ikke om det er innsjekkede personer som ikke er ombord, da drøyer de til siste mulighet. Har mange ganger gått på 5 min før, og samtidig hørt, "boarding complete". 

Anonymkode: 44555...2ce

Så du er en av dem som mener så mener at du er viktigere enn alle andre?

Anonymkode: 523ef...4d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...