Gå til innhold

hvor lang tid trenger man på å komme seg på fly innland?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal ta fly fra trondheim til oslo lørdag, og det går ingen tog eller busser til værnes herifra før kl 0630 lørdag. Det vil si at vi er fremme kl 0741 på værnes, og flyet går kl 0800. Rekker vi det? Eller blir det for risky? Er årevis siden jeg har flydd innlands. 

Anonymkode: b4a0f...404

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På Værnes er dette mer enn nok tid.

Anonymkode: da782...963

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke sendt bagasje, men det vet du vel

Anonymkode: ebac8...002

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du får ikke sendt bagasje, men det vet du vel

Anonymkode: ebac8...002

Jeg mener også egentlig at det blir for dårlig tid for å nå flyet. Ser personen over meg mener det er god nok tid, men det er jeg uenig i :D 

Anonymkode: ebac8...002

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyet er vel på snart vei til å taxe ut når det er 19 minutter igjen til det skal lette.

Anonymkode: a857c...e1d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal helst være ombord på flyet innen da, pluss bussen kan bli forsinket (og i denne sammenhengen er fem minutter MYE). Og hvis det er mange i kø i sikkerhetskontrollen kan du vinke flyet farvel. Det KAN gå, men jeg ville aldri tatt sjansen. Du har ingen rettigheter om du beregner så lite tid. Har du bestilt full flex?

Anonymkode: 2c801...1b0

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter er i knappeste laget. Selv på Værnes. Det er noen minutter å gå fra toget, og enda lengre fra bussholdeplassen (bare flybussene som stopper rett utenfor døra). Hadde satset på hotellnatt eller betale noen for å kjøre meg. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor bor du? Ser det går massevis av flybusser fra Trondheim sentrum fra 3 på natten i hvert fall. 

Anonymkode: 2c801...1b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaten stenger jo en liten stund før flyet går, og da slipper du ikke på uansett om flyet fremdeles står der. Det er altfor kort tid.

Anonymkode: a4e18...e2b

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det ikke er tog som ankommer da, så antar jeg det er 70bussen du tenker på? Da må du huske at det er rundt 500m å gå fra stoppet til flyplassen. Du er altså ikke på flyplassen før 07.46. 
08.00 flyet til oslo i dag står som avreist kl 07.51. I går står det avreist 07.52. 

Du vil altså ha 5-15 minutter maks å komme deg igjennom sikkerhetskontrollen og løpe videre til gaten. Gitt at bussen er helt presis. 
Det er lite fly kl 08 på lørdag, noe som gjør at det mest sannsynlig går raskt i sikkerhetskontrollen. Men samtidig har de færre sluser åpen når det er så få fly... 
 

Anonymkode: b265a...937

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.5.2024 den 11.12):

Skal ta fly fra trondheim til oslo lørdag, og det går ingen tog eller busser til værnes herifra før kl 0630 lørdag. Det vil si at vi er fremme kl 0741 på værnes, og flyet går kl 0800. Rekker vi det? Eller blir det for risky? Er årevis siden jeg har flydd innlands. 

Anonymkode: b4a0f...404

Selvsagt er dette for seint. Flyet skal ta av 08:00 og da sier det seg selv at du ikke kan være på flyplassen 19 minutter før.

Anonymkode: 523ef...4d5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 40 minutter for innsjekking innenlands nå. Men det er for lite tid om du bare har håndbagasje også. 

Anonymkode: 762c6...009

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva blir det til TS, går du for 19-minutters-varianten, eller er du allerede på vei til Værnes?

Anonymkode: 2c801...1b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er for kort tid. Hva om bussen er forsinket. 

Anonymkode: 57153...34d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er for kort tid.

Anonymkode: 5fa68...515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Værnes Ekspressen går to ganger i timen i løpet av natta.

Anonymkode: 9c822...115

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg praktiserer 30 minutter (Oslo og Bergen), uten bagasje, har da fast-track. Det er da som regel boarding i det jeg er gjennom, og gate closing om jeg er uheldig å få en av gatene som er lengst unna.

20 minutter Vernes vil som regel gå. Men selv på små flyplasser med fast track har jeg opplevd håpløse sikkerhetskontroller, der personen stopper annenhver kurv med handbagasje, og køen for å få sjekket disse blir eviglang. 

Ville ikke risikert det om det var en viktig tur.

Anonymkode: 44555...2ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Værnes Ekspressen går to ganger i timen i løpet av natta.

Anonymkode: 9c822...115

Kun fra Trondheim.

Anonymkode: fa2d5...64c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det årevis siden du har flydd er de i alle fall for kort tid - en forretningsreisend som flyr ukentlig og tåler å stå til neste fly ville kanskje tatt sjansesen...

Anonymkode: 4e7c1...9bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt for lite tid 😂 gaten stenger 15 minutter før i alle tilfeller det er mulig, og står du der ikke da, så drar flyet.

hilsen flyvertinne.

Anonymkode: 6104c...0da

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...