Gå til innhold

Skikkelig vanskelig å si ifra til en mor på trinnet..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du får heller lære sønnen din å ta sine egne valg og stå opp for seg selv når han gutten oppfører seg dritt. Mora kan du bare ignorere. Slutt å send henne snap og slutt å spør om guttene skal gjøre noe sammen. La guttene avtale seg i mellom.

Anonymkode: 416bc...9c7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

fru Alving skrev (2 timer siden):

Ta opp dynamikken med lærer, det kan noen ganger være mulig å jobbe med klassemiljøet og klikker, hvem som er dominerende i miljøet.

Eller finn noen andre å leke med.

Som lærer må jeg dessverre meddele at det er ganske vanlig med mammaer (og pappaer) som påstår at barnet deres er ufeilbarlig og uskyldig. Uavhengig av situasjonen, jeg har til og med blitt utskjelt fordi jeg måtte fortelle at barnet deres slått og trakassert medelever. Da var det selvfølgelig medelevene som fremprovoserte reaksjonen. 
 

Råd fra meg er derfor begrens kontakten med dette barnet, finn andre venner.

Anonymkode: a8266...92b

  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke la ditt forhold til mor styre vennskapet med barnet. 
lær barnet ditt å ta igjen eller trekke seg unna. 
for denne moren er det nok sårt å få kritikk og klage på sin sønn. 
du beskriver at hennes sønn er dritt mens din sønn bare er teit. 
tolker det slik som at du forsvarer din sønn og hun hennes sønn.

la de ordne opp seg i mellom, og støtt barnet ditt om det oppstår situasjoner. 
mor gjør sikkert det hun kan men går i en forsvars posisjon 

Anonymkode: 86e78...3c2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lajlaj skrev (7 timer siden):

Å be din unge holde seg unna en unge fordi DU har et problem med moren, er toppen av barnslighet.

Helt enig

Anonymkode: 5057c...6d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Da misforsto du. Sønnen hennes oppfører seg skikkelig kjipt til tider. Jeg prøver å ordne opp, men blir møtt med en vegg. Skal jeg bare la denne gutten holde på slik med min sønn? Når foreldre overhodet ikke samarbeider så kommer vi ingen vei..

Og denne moren ser jeg for meg enten var en bitch selv som ung, eller hun hadde ingen venner, det er enten/eller. De har jo vært tre som har vært mye sammen, men HUN er den som ofte stenger ut, med å kun be med den andre på noe alltid. Når min sønn hadde overnatting av den andre gutten og de ringe denne gutten EN gang så klikket det for moren. Men når de to andre HELE tiden skal fortelle hva de har gjort sammen til min sønn, så kan ikke det stemme ifølge henne. De ringer han og legger på, ringer og sier hva de gjør sammen. Men nei, moren mener de bare kom borti.. Det er liksom måte på hvor lenge jeg kan si at sønnen min ikke skal bry seg. 
Og ja, nå er moren skikkelig fornærmet over at jeg har sagt hennes sønn oppfører seg dårlig 😡

Anonymkode: 2e5ae...d6a

Oj du antar mye, lurer på om du kanskje er problemet her…

Anonymkode: 5057c...6d2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Som lærer må jeg dessverre meddele at det er ganske vanlig med mammaer (og pappaer) som påstår at barnet deres er ufeilbarlig og uskyldig. Uavhengig av situasjonen, jeg har til og med blitt utskjelt fordi jeg måtte fortelle at barnet deres slått og trakassert medelever. Da var det selvfølgelig medelevene som fremprovoserte reaksjonen. 
 

Råd fra meg er derfor begrens kontakten med dette barnet, finn andre venner.

Anonymkode: a8266...92b

Enig med deg, selv om det går utover det barnet som til slutt ikke har venner igjen. Jeg jobber i barnehage, og har opplevd det samme som du beskriver. 
håpløst når foreldre ikke evner å se sine egne barn 

Anonymkode: 86e78...3c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

lajlaj skrev (9 timer siden):

Å be din unge holde seg unna en unge fordi DU har et problem med moren, er toppen av barnslighet.

Nei. Man holder seg borte fra hele problemet. Mor er et problem også. Bare å fjerne seg fra begge.

Anonymkode: 9101b...e0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Nei. Man holder seg borte fra hele problemet. Mor er et problem også. Bare å fjerne seg fra begge.

Anonymkode: 9101b...e0f

Sånn blir vi ett samfunn av ensomme mennesker som ser mer på mobilene våre enn hverandre

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...