Gå til innhold

Skikkelig vanskelig å si ifra til en mor på trinnet..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har like gamle gutter. Hennes gutt oppfører seg dritt til tider, og jeg opplever at det er håpløst å snakke med henne. Jeg er veldig klar på at min sønn også kan oppføre seg teit og det sier jeg til henne og, men hun har helt sperre for at hennes sønn kan gjøre noe. Alltid forsvarer hun han og, og bare «det er vanskelig å tro han gjør slik», og «han mente det ikke slik, det kom bare feil ut».. osv. Samtidig er hun barnslig til oss voksne, blir fornærmet. Svarer ikke på snap (slik hun gjorde før), svarer kort når jeg spør om barna skal sykle sammen osv. Jeg har mest lyst å be sønnen min holde seg unna denne ungen, og vil at vi voksne skal det og. Hun er skikkelig sånn snipete. 
Hva ville dere gjort her?

Anonymkode: 2e5ae...d6a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde bedt ungen min holde seg unna og finne andre kompiser.

Anonymkode: 9d161...988

  • Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be ham om å finne seg andre kompiser, så blir denne moren etterhvert nødt til å oppdra sønnen sin- han blir snart uten venner hvis han fortsetter er sånn.

Anonymkode: 4a344...937

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hadde bedt ungen min holde seg unna og finne andre kompiser.

Anonymkode: 9d161...988

Ja jeg er også litt på den. Men det er ikke lett for denne gutten er litt sånn alfahann. Som sønnen min sier om denne gutten går og roper «kom», så går jo alle etter han… Men da må du bare finne noen andre har jeg sagt, men skjønner det ikke er så lett…

Anonymkode: 2e5ae...d6a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Vi har like gamle gutter. Hennes gutt oppfører seg dritt til tider, og jeg opplever at det er håpløst å snakke med henne. Jeg er veldig klar på at min sønn også kan oppføre seg teit og det sier jeg til henne og, men hun har helt sperre for at hennes sønn kan gjøre noe. Alltid forsvarer hun han og, og bare «det er vanskelig å tro han gjør slik», og «han mente det ikke slik, det kom bare feil ut».. osv. Samtidig er hun barnslig til oss voksne, blir fornærmet. Svarer ikke på snap (slik hun gjorde før), svarer kort når jeg spør om barna skal sykle sammen osv. Jeg har mest lyst å be sønnen min holde seg unna denne ungen, og vil at vi voksne skal det og. Hun er skikkelig sånn snipete. 
Hva ville dere gjort her?

Anonymkode: 2e5ae...d6a

Å be din unge holde seg unna en unge fordi DU har et problem med moren, er toppen av barnslighet.

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lajlaj skrev (8 minutter siden):

Å be din unge holde seg unna en unge fordi DU har et problem med moren, er toppen av barnslighet.

Da misforsto du. Sønnen hennes oppfører seg skikkelig kjipt til tider. Jeg prøver å ordne opp, men blir møtt med en vegg. Skal jeg bare la denne gutten holde på slik med min sønn? Når foreldre overhodet ikke samarbeider så kommer vi ingen vei..

Og denne moren ser jeg for meg enten var en bitch selv som ung, eller hun hadde ingen venner, det er enten/eller. De har jo vært tre som har vært mye sammen, men HUN er den som ofte stenger ut, med å kun be med den andre på noe alltid. Når min sønn hadde overnatting av den andre gutten og de ringe denne gutten EN gang så klikket det for moren. Men når de to andre HELE tiden skal fortelle hva de har gjort sammen til min sønn, så kan ikke det stemme ifølge henne. De ringer han og legger på, ringer og sier hva de gjør sammen. Men nei, moren mener de bare kom borti.. Det er liksom måte på hvor lenge jeg kan si at sønnen min ikke skal bry seg. 
Og ja, nå er moren skikkelig fornærmet over at jeg har sagt hennes sønn oppfører seg dårlig 😡

Anonymkode: 2e5ae...d6a

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun er vel en selvopptatt dame da? Som tenker at hun er perfekt og sønnen er perfekt. Det finnes sånne folk også desverre, og de får også barn. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillevill skrev (5 minutter siden):

Hun er vel en selvopptatt dame da? Som tenker at hun er perfekt og sønnen er perfekt. Det finnes sånne folk også desverre, og de får også barn. 

Ja tror nok du har rett. Og så er hun ekstremt opptatt av at hennes sønn skal inkluderes i alt, og være midtpunktet. Koste hva det koste vil nesten… 

Anonymkode: 2e5ae...d6a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en lignende mamma og barn i klassen her. Sønnen er slem mot mitt barn, og her blir denne vennen valgt bort som lekevenn. Jeg har sagt til min gutt at han må være høflig og grei mot gutten, men han trenger ikke leke med han, eller be han med seg hjem.. Det er lov å sette grenser for seg selv. Det funker ikke å snakke med denne mammaen heller. 

Anonymkode: 8f1a6...0e8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta opp dynamikken med lærer, det kan noen ganger være mulig å jobbe med klassemiljøet og klikker, hvem som er dominerende i miljøet.

Eller finn noen andre å leke med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lajlaj skrev (2 timer siden):

Å be din unge holde seg unna en unge fordi DU har et problem med moren, er toppen av barnslighet.

Virkelig! La nå guttavære kompiser

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grensene blir jo mot gutten fordi gutten ikke oppfører seg og dermed mister lekekamerat. Noen foreldre når man ikke bort til og de ser ikke barnas utfordringer.  

Jeg har også bedt eget barn om å holde seg langt fra et annet av samme grunn som ts og jeg ignorerte også moren som pesten for hun lagde så mye scener. Jeg forsøkte virkelig både å få til at de ble lekekamerater og få til løsning når det fungerte dårlig, men dialog med foreldre funket ikke, alt var alle andres dkyld og alle måtte tilpasse seg det barnet og inkludere han. Når vår sønnen trakk seg unna ble han mål for mye uprovosert vold og annet, selv da mente moren at sønnen kun reagerte på provokasjon. Hvordan provoserer man når man står og spiller basket med kompiser og gutten plutselig kaster en stein på sønnen vår??? 

 

Anonymkode: bc290...858

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvertfall ikke la det gå utover barnet med å ta fra han kompisene hans. Hva med å ta det direkte med guttungen? Om de er barneskolealder+ må det da være mulig å kommunisere med gutten?

 

Anonymkode: 8425c...b89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde en sånn satan. Han ga seg ut for å være kompis med sønnen min, men var altså så jævlig at du ville ikke trodd det. Jeg tok det opp med moren sin svarte at " de to har jo aldri hatt særlig kjemi" og da er det ikke noe mer å si, ingenting å hente. Så jeg forklarte min gutt at ikke alle er venner, dessverre. Og han holdt seg unna. Andres barn får man ikke gjort noe med, men man kan instruere egne. Selv om han mister en "kompis". 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Da misforsto du. Sønnen hennes oppfører seg skikkelig kjipt til tider. Jeg prøver å ordne opp, men blir møtt med en vegg. Skal jeg bare la denne gutten holde på slik med min sønn? Når foreldre overhodet ikke samarbeider så kommer vi ingen vei..

 

Anonymkode: 2e5ae...d6a


Her har du det. Du må lære sønnen din å ordne opp selv. Vi kan ikke alltid skulle ordne opp for barna våre. 

Hvor gamle er disse ungene?

Anonymkode: 73f9a...adf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):


Her har du det. Du må lære sønnen din å ordne opp selv. Vi kan ikke alltid skulle ordne opp for barna våre. 

Hvor gamle er disse ungene?

Anonymkode: 73f9a...adf

Ja, ser for meg at gutta er ti år liksom. Mødre i dag får uselvstendige unger hvis de blander seg inn i barnas lek. Lær heller sønnen din å ta valg selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ta med deg sønnen din og ta en direkte dialog med den andre moren og sønnen.  Det har fungert supert for meg.  ikke så lett får ungene å lyge når de står der begge to. Og da kommer det ofte en innrømmelse eller to som den andre moren bør høre.  

Anonymkode: 1b119...6bc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvertfall ikke la det gå utover barnet med å ta fra han kompisene hans. Hva med å ta det direkte med guttungen? Om de er barneskolealder+ må det da være mulig å kommunisere med gutten?

 

Anonymkode: 8425c...b89

Man trenger ikke ta fra barnet kompisene. Men det er innafor å lære barnet sitt hva som er å være en GOD kompis.

Anonymkode: 07bc6...c5c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ta med deg sønnen din og ta en direkte dialog med den andre moren og sønnen.  Det har fungert supert for meg.  ikke så lett får ungene å lyge når de står der begge to. Og da kommer det ofte en innrømmelse eller to som den andre moren bør høre.  

Anonymkode: 1b119...6bc

Det kan funke, men da må mødrene selv være voksne og her høres det ut som ts er sur for manglende svar på Snapchat? Stakkars guttene. Om mødrene oppfører seg som fjortisjenter er de vanskelig å se og lære god oppførsel. Kanskje mannen din er mer moden og kan snakke med begge guttene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Da misforsto du. Sønnen hennes oppfører seg skikkelig kjipt til tider. Jeg prøver å ordne opp, men blir møtt med en vegg. Skal jeg bare la denne gutten holde på slik med min sønn? Når foreldre overhodet ikke samarbeider så kommer vi ingen vei..

Og denne moren ser jeg for meg enten var en bitch selv som ung, eller hun hadde ingen venner, det er enten/eller. De har jo vært tre som har vært mye sammen, men HUN er den som ofte stenger ut, med å kun be med den andre på noe alltid. Når min sønn hadde overnatting av den andre gutten og de ringe denne gutten EN gang så klikket det for moren. Men når de to andre HELE tiden skal fortelle hva de har gjort sammen til min sønn, så kan ikke det stemme ifølge henne. De ringer han og legger på, ringer og sier hva de gjør sammen. Men nei, moren mener de bare kom borti.. Det er liksom måte på hvor lenge jeg kan si at sønnen min ikke skal bry seg. 
Og ja, nå er moren skikkelig fornærmet over at jeg har sagt hennes sønn oppfører seg dårlig 😡

Anonymkode: 2e5ae...d6a

Det er så mye ustruktert tekst her at jeg ikke skjønner hva du prøver å si.

Hvorfor legger du deg i det? Lær sønnen din å stå opp for seg selv, du kan ikke gå inn og styre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...