Gå til innhold

Er du redd for å bli forlatt for en yngre kvinne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

homber skrev (9 minutter siden):

Litt rart formulert, men du mener at menn som er vinnere blir sammen med kvinner som er feitere og mindre pene? 
Den var ny for meg. Takk for informasjonen. 

Menn som blir sammen med mye yngre kvinner har i gjennomsnitt:

- Lavere inntekt

- Mindre attraktivt utseende

- Lavere utdanning

Enn menn som blir sammen med kvinner i sin egen alder. 

Jeg gjorde som deg og omtalte disse mennene som blir sammen med mye yngre kvinner som av ulike grunner ikke fikk en kjæreste i mer lik alder.... Som vinnere. Er du som har en merkelig forståelse av hva som er en vinner. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg tenker som dame at jeg er en fri aktør på et marked. Når jeg i en alder av 45 + beveget meg ut på markedet igjen, vekta jeg egenskaper ved partneremner opp mot hverandre. Jeg har ok økonomi, status og helse, derfor var ikke økonomi og status så viktig for meg. Viktig nok til at jeg ville ha en kjæreste med høyskoleutdanning og ok/normal inntekt, men han trengte ikke like høy lønn og mange år på universitetet som meg.

Et vakkert utseende, trivelig personlighet, ryddig historie og ikke mer enn maks ett år eldre enn meg var krava.  Fant en litt yngre som oppfylte krava, og godt fornøyd med det. Han er bra du hvis han forlater meg, for han har gjort et varp.

Anonymkode: bb95d...655

Fryktelig ekkel lesning. Sitte å skryte av sin egen økonomi og utdannelse, for så å til slutt omtale seg selv som et varp. Narsissisme på høyt nivå her ja

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (9 minutter siden):

Menn som blir sammen med mye yngre kvinner har i gjennomsnitt:

- Lavere inntekt

- Mindre attraktivt utseende

- Lavere utdanning

Enn menn som blir sammen med kvinner i sin egen alder. 

Jeg gjorde som deg og omtalte disse mennene som blir sammen med mye yngre kvinner som av ulike grunner ikke fikk en kjæreste i mer lik alder.... Som vinnere. Er du som har en merkelig forståelse av hva som er en vinner. 

Ser hva du mente nå. Vi kan være uenige det er fair!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

homber skrev (17 minutter siden):

Kult at du bekrefter poenget mitt. Er ikke alle menn som kan velge på øverste hylle, men de som kan vil jeg kalle vinnere.

Ja, du og andre  menn som deg. For oss voksne kvinner er det uvesentlig. Vi tenker nok mer i retning av at menn som foretrekker kvinner halvparten så gamle som seg selv, både er overflatiske og kanskje litt emosjonelt umodne. Med andre ord er det ikke den typen menn vi ønsker oss som partnere, så det er et ikke-problem.

Anonymkode: 32de9...fdb

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, du og andre  menn som deg. For oss voksne kvinner er det uvesentlig. Vi tenker nok mer i retning av at menn som foretrekker kvinner halvparten så gamle som seg selv, både er overflatiske og kanskje litt emosjonelt umodne. Med andre ord er det ikke den typen menn vi ønsker oss som partnere, så det er et ikke-problem.

Anonymkode: 32de9...fdb

Helt i orden. Vi ønsker nok ikke hverandre nei og det er jo ikke noe feil med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, homber said:

Ser hva du mente nå. Vi kan være uenige det er fair!

Det er ikke noe å være uenig om. Det som han sier er fakta. 

Anonymkode: 00159...984

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, homber said:

Fryktelig ekkel lesning. Sitte å skryte av sin egen økonomi og utdannelse, for så å til slutt omtale seg selv som et varp. Narsissisme på høyt nivå her ja

Det er ikke narsissistisk å være tilfreds og fornøyd med livet. 

Anonymkode: 00159...984

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

homber skrev (19 minutter siden):

Helt i orden. Vi ønsker nok ikke hverandre nei og det er jo ikke noe feil med det. 

Nei. De fleste ønsker ikke hverandre, så mye av kveruleringen om dating er unødvendig. 

Anonymkode: a57b4...e46

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

homber skrev (21 minutter siden):

Fryktelig ekkel lesning. Sitte å skryte av sin egen økonomi og utdannelse, for så å til slutt omtale seg selv som et varp. Narsissisme på høyt nivå her ja

Nei, det er det ikke, det er ren og skjær realisme og egenverdi. Jeg gjorde det valget fordi jeg kunne. En eldre mann hadde f.eks hatt lavere verdi enn meg på markedet, og jeg er i en posisjon der jeg kan velge. 

Jeg tror nok at enkelte menn har som livsprosjekt å "jekke ned" damer med grei selvtillit, og dessuten så håper de kanskje de skal jekke dem ned så ettertrykkelig at småfeite elektriker-Gunnar på 55 skal ha sjanse på smekre advokat-Lotte på35?

Anonymkode: bb95d...655

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Nei, det er det ikke, det er ren og skjær realisme og egenverdi. Jeg gjorde det valget fordi jeg kunne. En eldre mann hadde f.eks hatt lavere verdi enn meg på markedet, og jeg er i en posisjon der jeg kan velge. 

Jeg tror nok at enkelte menn har som livsprosjekt å "jekke ned" damer med grei selvtillit, og dessuten så håper de kanskje de skal jekke dem ned så ettertrykkelig at småfeite elektriker-Gunnar på 55 skal ha sjanse på smekre advokat-Lotte på35?

Anonymkode: bb95d...655

Du er ganske lett å lese. 
"småfeite elektriker Gunnar"

Du ser ned på folk med lavere utdanning enn deg selv. Oser igjennom alle de innleggene du har. 
I tillegg ser du på deg selv som et varp. 

Stakkars mann som er sammen med en narsissist som dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

homber skrev (2 minutter siden):

Du er ganske lett å lese. 
"småfeite elektriker Gunnar"

Du ser ned på folk med lavere utdanning enn deg selv. Oser igjennom alle de innleggene du har. 
I tillegg ser du på deg selv som et varp. 

Stakkars mann som er sammen med en narsissist som dette

Vi har verdier og ressurser.

Godt utseende er en, ung alder en annen, og sosioøkonomisk status en tredje. I tillegg kommer selvfølgelig ting som sjarmerende personlighet, eventyrlyst, humor og så videre.

Både menn og kvinner styrer etter disse verdiene, vi vil ha det beste vi kan få.  Og nei, alder og utseende og utdanning betyr mye for kvlnner og, og det er avhengig av livssituasjonen og preferansene våre hva vi legger vekt på når vi velger kjærester. 

Anonymkode: bb95d...655

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, homber said:

Du er ganske lett å lese. 
"småfeite elektriker Gunnar"

Du ser ned på folk med lavere utdanning enn deg selv. Oser igjennom alle de innleggene du har. 
I tillegg ser du på deg selv som et varp. 

Stakkars mann som er sammen med en narsissist som dette

Det er veldig enkelt å gå til personangrep når man ikke har noe annet å stille med. Det er veldig enkelt å lese hva slags type mann du er og hvordan holdninger du har til kvinner 😊

Anonymkode: 00159...984

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er veldig enkelt å gå til personangrep når man ikke har noe annet å stille med. Det er veldig enkelt å lese hva slags type mann du er og hvordan holdninger du har til kvinner 😊

Anonymkode: 00159...984

Spar meg. En mann som omtaler seg selv som et varp og som hakker ned på elektrikere hadde fått samme svar. Standard svaret ditt om kvinnesyn blir billig i denne sammenhengen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, vi dør nok sammen ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

homber skrev (1 time siden):

Ser hva du mente nå. Vi kan være uenige det er fair!

Uenig uten ufin er alltid bra. Men lurer fortsatt hvorfor du tenker at det er å velge fra øverste hylle, når to personer som har det vanskelig å finne en kjæreste finner hverandre. Ja, kanskje som en flott beskrivelse at for dem så er det øverste hylle å faktisk få seg en kjæreste, men blir rart å bruke ordene slikt. Tenker jeg. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

homber skrev (2 timer siden):

45 åring som er sammen med en 25 åring er en vinner.

Har litt utfordringer med å se hvem som hadde gitt min mann økt respekt for å være sammen med en 25 åring istedenfor sin langvarige kone og mor til hans barn. Noen få tullinger av menn som kunne finne på å beundre ham for å ha sjanse på en såpass ung kvinne tenker jeg. Venner, familie og ikke minst barna hadde så absolutt ikke fått økt respekt for ham, men mindre. Altså de som virkelig betyr noe hadde absolutt ikke gitt slikt noe heltestatus, men mer sannsynlig funnet det flaut, og som noe de mislikte sterkt. 

Generelt opplever jeg at selv kompiser som selv har mislykkes i sine egne forhold og er single har respekt for at han er en stødig familiemann. At det beundres. Misunnes litt til og med. 

Mye mulig noen av hans single kompiser hadde synes det var kjekt at han også ble singel, og at det hadde vært kjekt om han fikk en kjæreste på 25 år med søte venninner, men økt respekt for det... nei det tviler jeg på. At det hadde vært kjekt for dem er ikke det samme som at det hadde gitt ham økt respekt. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Trolltunge skrev (5 minutter siden):

Har litt utfordringer med å se hvem som hadde gitt min mann økt respekt for å være sammen med en 25 åring istedenfor sin langvarige kone og mor til hans barn. Noen få tullinger av menn som kunne finne på å beundre ham for å ha sjanse på en såpass ung kvinne tenker jeg. Venner, familie og ikke minst barna hadde så absolutt ikke fått økt respekt for ham, men mindre. Altså de som virkelig betyr noe hadde absolutt ikke gitt slikt noe heltestatus, men mer sannsynlig funnet det flaut, og som noe de mislikte sterkt. 

Generelt opplever jeg at selv kompiser som selv har mislykkes i sine egne forhold og er single har respekt for at han er en stødig familiemann. At det beundres. Misunnes litt til og med. 

Mye mulig noen av hans single kompiser hadde synes det var kjekt at han også ble singel, og at det hadde vært kjekt om han fikk en kjæreste på 25 år med søte venninner, men økt respekt for det... nei det tviler jeg på. At det hadde vært kjekt for dem er ikke det samme som at det hadde gitt ham økt respekt. 

Mye bra i dette innlegget!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi har verdier og ressurser.

Godt utseende er en, ung alder en annen, og sosioøkonomisk status en tredje. I tillegg kommer selvfølgelig ting som sjarmerende personlighet, eventyrlyst, humor og så videre.

Både menn og kvinner styrer etter disse verdiene, vi vil ha det beste vi kan få.  Og nei, alder og utseende og utdanning betyr mye for kvlnner og, og det er avhengig av livssituasjonen og preferansene våre hva vi legger vekt på når vi velger kjærester. 

Anonymkode: bb95d...655

Eller så blir både kvinner og menn sammen med noen, en prosess og ikke et valg på et marked. Men det skal utrolig mye til at den unge kvinnelige advokaten og den mye eldre elektrikeren skal havne i en slik prosess. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, homber said:

Spar meg. En mann som omtaler seg selv som et varp og som hakker ned på elektrikere hadde fått samme svar. 

Hun hakker ikke ned på noen i innlegget, men referer til at man må finne noen som er lik seg selv :)  Det handler om å ha realistiske forventninger til deg selv og til datingmarkedet. Mange tror de kan få på øverste hylla uten at de har noe å tilby tilbake. At du blir furten og tar det som et personangrep er søtt.

Anonymkode: 00159...984

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi har verdier og ressurser.

Godt utseende er en, ung alder en annen, og sosioøkonomisk status en tredje. I tillegg kommer selvfølgelig ting som sjarmerende personlighet, eventyrlyst, humor og så videre.

Både menn og kvinner styrer etter disse verdiene, vi vil ha det beste vi kan få.  Og nei, alder og utseende og utdanning betyr mye for kvlnner og, og det er avhengig av livssituasjonen og preferansene våre hva vi legger vekt på når vi velger kjærester. 

Anonymkode: bb95d...655

Hakket mer sjarmerende å ikke skrive stygt om de man ikke vil date. 

Anonymkode: d6e7e...e6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...