Gå til innhold

47 år og mye grå hår


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En bekjent av meg påpekte at jeg hadde blitt kjempegrå i håret om dagen. Jeg ble sjokket for det har jeg ikke lagt merke til selv. Hvorfor har du ikke farger det?  sa hun. Du har jo så ekstremt mye grått hår, sa hun. Jeg måtte se på håret mitt da jeg kom hjem. Det stemte at jeg ser en del grå hårstrå men hele håret er ikke grått. Det ser mørkt ut. Men i sterkt lys så ser jeg at håret har mye grå hårstrå inni. Men må nesten se ekstra etter helt på nær for å se det , synes jeg. 

Jeg burde vel løpe til en butikk å kjøpe hårfargemiddel så raskt som mulig. Jeg skal fikse dette. Men bør jeg skamme meg for å ha gått rundt slik ? Er det normalt å begynne å få grått hår i 47 års alderen? 😊. Jeg følte meg plutselig gammel 😅

Anonymkode: b046d...f76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man er ikke nødt til å farge håret, da... Det er noen som gjør det og nekter å innse at tiden går, mens andre bare lar det gråne naturlig. 
Det er faktisk helt normalt å bli gråere i håret når man nærmer seg 50. 
Hvis det ikke plager deg nevneverdig å ha noe grått hår, så ikke la ordene til en jålete venninne plage deg. La håret være om du ikke gidder å drive med farging. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er normalt å ha noe til mye grått lenge før 47.

Din bekjente høres temmelig udannet ut.

Anonymkode: 51701...5ff

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt normalt, og du bør jo vurdere om du ikke bare skal la det gro naturlig ut. Du er jo ikke spesielt tidlig med å bli grå hvis du er 47, og først nå oppdager grå hår. Jeg oppdaget dem før jeg var 40, og da farget jeg. Nå har jeg sluttet med det, 48 år, og duser dem litt ned uten å dekke helt. Jeg striper litt og styrer litt og da smelter de mer usynlig inn i håret. 

Anonymkode: 85ee6...33c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

????skamme deg? Jeg er yngre og har begynt å få grått/hvitt hår. Har absolutt ingen planer om å farge over det. 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 43 og har mye grått. Fra avstand ser det fortsatt mørkt ut, men nærme så ser man det veldig godt. Jeg bryr meg ikke, har ikke tenkt å begynne å farge. Synes det er finere med naturlig grått enn farget hår med ettervekst. 

Anonymkode: 73340...98d

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor har du ikke farger det?  sa hun. Du har jo så ekstremt mye grått hår, sa hun

Hun høres helt blåst ut. Hvorfor bryr du deg om hennes mening? 

Anonymkode: 098e4...bc0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt normalt, har mange venner i førtiårene med masse grått hår. Og nei, du MÅ ikke farge det.

Anonymkode: a83a1...4ca

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg burde vel løpe til en butikk å kjøpe hårfargemiddel så raskt som mulig. Jeg skal fikse dette. Men bør jeg skamme meg for å ha gått rundt slik ? Er det normalt å begynne å få grått hår i 47 års alderen? 😊. Jeg følte meg plutselig gammel 😅

Anonymkode: b046d...f76

Hvorfor det? Pga kommentaren hennes?

Du velger da helt selv om du vil farge det eller ikke. Grått hår/hårstrå er da helt normalt!

Anonymkode: 654b6...3fb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sluttet å farge håret for flere år siden. Trives med grått hår. Er litt over 50 år gammel.

Grått hår ser mye mer naturlig ut enn farget, synes jeg da

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

En bekjent av meg påpekte at jeg hadde blitt kjempegrå i håret om dagen. Jeg ble sjokket for det har jeg ikke lagt merke til selv. Hvorfor har du ikke farger det?  sa hun. Du har jo så ekstremt mye grått hår, sa hun. Jeg måtte se på håret mitt da jeg kom hjem. Det stemte at jeg ser en del grå hårstrå men hele håret er ikke grått. Det ser mørkt ut. Men i sterkt lys så ser jeg at håret har mye grå hårstrå inni. Men må nesten se ekstra etter helt på nær for å se det , synes jeg. 

Jeg burde vel løpe til en butikk å kjøpe hårfargemiddel så raskt som mulig. Jeg skal fikse dette. Men bør jeg skamme meg for å ha gått rundt slik ? Er det normalt å begynne å få grått hår i 47 års alderen? 😊. Jeg følte meg plutselig gammel 😅

Anonymkode: b046d...f76

Mannen er 45 år. Han er grå i håret. Jeg synes grått er fint jeg. :)

Anonymkode: 4912c...32e

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har farget håret siden jeg var 22. Helt normalt å måtte farge håret i din alder om man ikke ønsker grått hår. Mer og mer vanlig å droppe hårfargen, selv føler jeg meg for ung til å droppe fargen, selvom jeg synes det er stilig med yngre damer med grått - og tøft! 
 

Litt rart du ikke visste at i din alder er det mer normalt å farge enn ikke?

Alle mine venninner rundt samme alder 50+- farger håret.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er normalt å ha noe til mye grått lenge før 47.

Din bekjente høres temmelig udannet ut.

Anonymkode: 51701...5ff

Det er en trøst at dette er normalt. Jeg følte meg litt vel gammel og fæl da jeg ble påpekt å ha kjempemye grått hår. Ser i skarpt dagslys at jeg ser grå hårstrå inni det mørke. Har ikke lagt merke til at det var synlig før. Jeg har jo sett noen grå hårstrå men så ikke at de var særlig synlige. Fikk nesten lyst å løpe på en 1 mai-åpen butikk å kjøpe hårfargemiddel. Men vet ikke om de har. Men jeg må jo bare akseptere funnet 😅. Skal gjøre noe med det før eller siden, men av eget valg. Ikke av andres 😊

Anonymkode: b046d...f76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvorfor har du ikke farger det?  sa hun. Du har jo så ekstremt mye grått hår, sa hun.

Tenker du at dette er en normal ting å si til folk? Snakker du sånn til andre, TS?

Jeg synes det er litt rart at du ikke reagerer på dette.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Thomasine said:

Jeg har farget håret siden jeg var 22. Helt normalt å måtte farge håret i din alder om man ikke ønsker grått hår. Mer og mer vanlig å droppe hårfargen, selv føler jeg meg for ung til å droppe fargen, selvom jeg synes det er stilig med yngre damer med grått - og tøft! 
 

Litt rart du ikke visste at i din alder er det mer normalt å farge enn ikke?

Alle mine venninner rundt samme alder 50+- farger håret.

Jeg trodde alle hadde naturlig hårfarge i min alder. Ser sjelden noen i min alder med grått hår. Det er kun menn som har hatt grått hår i min alder, men svaret er nok at mange damer farger det.

Anonymkode: b046d...f76

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Nymerïa said:

Tenker du at dette er en normal ting å si til folk? Snakker du sånn til andre, TS?

Jeg synes det er litt rart at du ikke reagerer på dette.

Jeg synes ikke det er fint å si til noen. Enig. 

Anonymkode: b046d...f76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette er en helt naturlig del av det å bli eldre kan du si til venninnen din. Virker fjern spør du meg. Er noe over 50 år og lar det bli grått naturlig. Synes det er helt ok. Mange som farger, helt ok det også. Du bestemmer jo selv hva du ønsker å gjøre. Jeg orker ikke bruke masse tid OG betale ei formue hos frisør regelmessig. Vil heller ikke ha kjemikaliene som følger med, så det er et enkelt valg for meg. Det trender nå å bli grå naturlig, og det er så flott syns jeg!!! 

Anonymkode: 1ab85...0d8

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg synes ikke det er fint å si til noen. Enig. 

Anonymkode: b046d...f76

Forøvrig er jeg på din alder, har masse grått hår og striper det hos frisør et par ganger i året. Å farge det er mer problematisk for da får du et mer tydelig skille og må gå ofte.

Men jeg har aldri opplevd at noen har kommentert håret mitt annet enn som et kompliment, selv om det vises en del grått.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er en helt naturlig del av det å bli eldre kan du si til venninnen din. Virker fjern spør du meg. Er noe over 50 år og lar det bli grått naturlig. Synes det er helt ok. Mange som farger, helt ok det også. Du bestemmer jo selv hva du ønsker å gjøre. Jeg orker ikke bruke masse tid OG betale ei formue hos frisør regelmessig. Vil heller ikke ha kjemikaliene som følger med, så det er et enkelt valg for meg. Det trender nå å bli grå naturlig, og det er så flott syns jeg!!! 

Anonymkode: 1ab85...0d8

Takk for inspirerende kommentar og kommentarer av alle sammen. Jeg følte meg langt nede etter kommentarene hennes om hårfargen min. Men jeg velger å gå med hevet hodet og ikke bry meg. Løper ikke desperat etter hårfargemiddel i dag. Det får vente. Jeg er enig med deg. Jeg mener at det ikke er noe feil med å ha grått går. Det er naturen. Og det er farlige kjemikalier i hårfargemiddel. 

Anonymkode: b046d...f76

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, tenk å kommentere noe sånt!! Ikke noe å skamme seg over. Jeg kjenner folk i 20-åra som er begynt å bli grå i håret. Farg det om DU vil, men vit at det er ikke noe å skamme seg over å ha grått hår.

Jeg håper at jeg den dagen jeg får grått hår velger å drite i det. Jeg har ikke lyst å bruke tusenvis av kroner på å farge håret hos frisøren. Bare for å skjule noe som er så naturlig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...