Gå til innhold

Er jeg unormal som ikke kjenner lyst når mannen gjør dette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

On 4/30/2024 at 2:24 PM, AnonymBruker said:

Så enig! Hvorfor er det noen menn som tror at det å vise penis, skal gjøre damer tent? Gi meg oppmerksomhet, lag noe digg å spise, SE på tv sammen (ikke scroll på den meningsløse mobilen), tilby meg massasje. Egentlig alt annet enn å hinte til sex.

Anonymkode: d7785...cfa

Fy faen, så kjedelig... Ikke rart menn er utro, når det er slike holdninger på hjemmebane.

Anonymkode: be4c6...837

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 30.4.2024 den 14.12):

Sliter veldig med mismatch i sexdriv for tiden, og lurer veldig på om det er jeg som er unormal. Jeg har behov for nærhet fysisk og i form av samtaler. Dog føler jeg mannen nesten alltid skal dreie dette mot sex, ved å ta meg rett på vagina når vi ligger og prater, ta hånda mi på penis, eller rett og slett vise meg ereksjonen sin når jeg IKKE er i det humøret. Det er som at stemningen aldri får bygget seg opp, og han blir såra over at jeg ikke blir begeistret. Råd? 

Anonymkode: f942d...66b

Kan kjenne meg noe igjen her, selv om jeg i hvert fall prøver å ikke ha det så travelt og gjøre det så brått som du beskriver. 

Men i ekteskapet våres så sliter vi med at jeg har mer sexlyst, og mine naturlige tilnærminger på kona kan ofte oppfattes som mas og press, og dermed har helt motsatt effekt. Hun sier at jeg er så raskt pån, og dermed "aldri" lar henne komme i humør. Dette er selvfølgelig frustrerende for meg, da jeg ofte blir avvist, jeg legger ofte mye tid og innsats i mine fremstøt, og kan ha tenkt og lekt med tankene om hva jeg har lyst til p gjøre for og med kona mi, gleder meg til det og prøver å bygge opp en stemning. Men blir ofte avvist, og dette er sårende og jeg blir rådvill. 

På grunn av dette og for å unngå å legge ned mye tid og prøve meg forsiktig frem da jeg føler det er ekstremt vanskelig å lese komas signaler på hva jeg gjør, om hun er med på notene eller ikke. Så blir det ofte til at jeg går mer direkte frem for å finne ut av om det er noe lyst der. For å sette det litt på spissen så vet jeg aldri om hun er med på det jeg prøver å legge opp til og om hun er i humør for sex før jeg tar henne mellom beina. Det er først da jeg finner ut om jeg blir avvist eller om hun er med og hun lar meg fortsette.

Jeg har prøvd å fortelle henne at hun må være tydeligere i signalene mine, og bli flinkere til å respondere på hva jeg gjør. Og at hun gjerne må bli mer aktiv selv, og at jeg skulle ønske hun tok mer styringen selv. Og at hun gjerne må fortelle meg i klartekst hva hun liker at jeg gjør og hva som kan hjelpe på å få henne i humør. For jeg opplever at det jeg gjør ikke hjelper på en måte. Jeg kan gjøre de samme tingene ved ulike anledninger, få like lite respons, men alikevell få ulikt svar når jeg til slutt tar henne mellom beina eller spør om vi skal gå å legge oss under dyna å fortsette der. 

Kanskje noe av dette kan hjelpe, mulig mannen din også opplever noe lignende som meg og er litt i villrede.

Jeg er hvert fall selv dårlig på å ta hint og lese tankene til kona, mens kona på sin side føler at hun sender meg hint, men at det er jeg som ikke oppfatter de. Jeg sier da at må være tydelig i sine hint. Og har forklart at det er helt umulig for meg å vite at når hun legger ene beinet sitt inntil mitt mens vi ligger i senga skal bety at hun vil ha sex, for hva med alle de gangene hun gjør dette uten at hun har lyst på sex, for dette skjer jo veldig ofte at hun gjør (selvfølgelig) ubevist uten noen tanker om sex. Det virker som hun tok det poenget. Hint om sex og fremstøt bør være såpass tydelige at det ikke er noen tvil, og da kan det også kanskje bli lettere for mannen din å ta seg lengre tid da han allerede tidlig i prosessen vet at det til slutt kommer til å ende med sex. Istedet for at han skal være usikker og bruke lang tid og så blir han bare avvist og skuffet til slutt IGJEN.

 

Lykke til! Snakk med han, og lytt til det han sier, ikke tolk, ta det bokstavelig 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, bergkatt said:

Lykke til! Snakk med han, og lytt til det han sier, ikke tolk, ta det bokstavelig 👍

Beste så langt: slik snakker man med en mann. Ikke tolk - ta det bokstavelig. Det er ikke alltid noe mellom linjene. 

Anonymkode: be4c6...837

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Fy faen, så kjedelig... Ikke rart menn er utro, når det er slike holdninger på hjemmebane.

Anonymkode: be4c6...837

Jeg tenker at menn som ikke ønsker en relasjon til partneren sin, ikke behøver å være i et forhold.

I et ferskt forhold trenger man kanskje ikke særlig samspill for å ville ligge sammen, men i et langvarig forhold er det essensielt å føle tilhørighet og bli vist oppmerksomhet. Man har gjerne et ønske om å dele noe. Så jo, kanskje det kan være litt "kjedelig", men det handler om å gi og ta. Om mannen min uoppfordret tar ansvar for å legge barn, rydder litt rundt seg, spør om jeg vil ha et glass vin/kopp te, og faktisk er til stede i sofaen, gjerne med en hånd på låret eller holder rundt meg, kan jeg nesten garantere at jeg får lyst på intimitet. Det motsatte om han sitter med nakken bøyd i en skjerm, småkjefter på barn, klager over utvalget i kjøleskapet, for så å flashe pikken og blunke lurt.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Beste så langt: slik snakker man med en mann. Ikke tolk - ta det bokstavelig. Det er ikke alltid noe mellom linjene. 

Anonymkode: be4c6...837

Hehe.. takk for den du!

Og så har vi jo da motparten her som skal kommunisere med enn mann og formidle sitt behov;

Unngå å snakke i koder, legg ikke mening mellom linjene, gå ikke rundt grøten, ikke gi hint - uansett hvor tydelige hint du selv mener det er, og ikke pakk budskapet inn. Legg opp til minst mulig tvetydighet og rom for tolkning. Snakk bokstavelig og tydelig, ikke forvent at mannen skal skjønne hva du "egentlig" mener, føler og/eller trenger hvis du ikke sier det som det er. Ikke forvent at mannen din er en tankeleser. Eller at du mener han bør skjønne hva du mener/trenger/føler.

Så lett, samtidig så komplisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...