Gå til innhold

Kvinneguiden er blitt så endret i det siste til det negative.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har reagert på så merkelige innlegg her den siste tida, sett innlegg med trusler og truende og nedsettende kommentarer. Samt mange merkelige spørsmål innen sex, dating og samliv. Kvinne hetsing også merker jeg. Føles som det er enkelte her inne som kan slite stort psykisk med seg selv, og angripe andre og diktere opp tråder. Andre som reagerer på det samme her inne?

K52

Anonymkode: f0936...5f4

  • Liker 7
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Jeg har reagert på så merkelige innlegg her den siste tida, sett innlegg med trusler og truende og nedsettende kommentarer. Samt mange merkelige spørsmål innen sex, dating og samliv. Kvinne hetsing også merker jeg. Føles som det er enkelte her inne som kan slite stort psykisk med seg selv, og angripe andre og diktere opp tråder. Andre som reagerer på det samme her inne?

K52

Anonymkode: f0936...5f4

Upassende kommentarer igonerer ein !

Anonymkode: 0440c...010

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja slik har det blitt. Dette er folk som ikke har det godt med seg selv. Viktig å rapportere, jeg gjør det konsekvent!

Anonymkode: 3c4cb...cb1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som troller for å hisse på seg kvinner, det gjør damer til kjerringer dessverre. Det har blitt verre.

Anonymkode: 1f5fd...a68

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overse dem og rapporter. Da dør de ut litt etter litt, når det ikke kommer noen som lar seg hisse opp. :) 

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har reagert på så merkelige innlegg her den siste tida, sett innlegg med trusler og truende og nedsettende kommentarer. Samt mange merkelige spørsmål innen sex, dating og samliv. Kvinne hetsing også merker jeg. Føles som det er enkelte her inne som kan slite stort psykisk med seg selv, og angripe andre og diktere opp tråder.

Janteloven.

Folk begynner "å stå opp" (bl.a. for seg selv og andre) og andre prøver å trekke dem ned.
Fordi det får dem til å føle seg engstelige og usikre på seg selv.

Det kommer til å bli (mye) verre. Helt til folk blir vant til at andre står opp (bl.a. for seg selv og andre)
og at det blir/er meningsløst å prøve å trekke dem ned.

Anonymkode: ed9bb...6a0

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er blitt en negativ utvikling her de siste månedene. Folk er så bitre og sure, og helt virkelighetsfjerne. 

I alle tråder med økonomi så blir TS hetset av bedrevitere som har alt på stell. Alle tjener over 1mil, har 2 mil på konto og nedbetalt huslån. Ingen har lån på biler og alle har en god jobb, og da er det om å gjøre å trykke ned TS, som helt sikkert er fattig pga dårlige valg og pepsi max avhengighet.. Er det noen som spør etter råd om jobb, så kommer flere med forslag om å ringe nærmeste barnehagen, for de ansetter folk på dagen (nei, de gjør faktisk ikke det)..

 

Anonymkode: 6bb68...ae4

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har reagert på så merkelige innlegg her den siste tida, sett innlegg med trusler og truende og nedsettende kommentarer.

Ja, har opplevd dette en del mot min egen profil i det siste. Brukere som går direkte på meg som bruker, og ikke det jeg skriver. Har rapportert underveis, men ingenting skjer. Så har mistet motet, og skriver innimellom som AB. Men aller helst blir det nok en lengre pause på meg nå. Er veldig mye personangrep, og bedrevitere som går løs med meninger på noe de ikke har peiling på. 

Anonymkode: a02c8...514

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Janteloven.

Folk begynner "å stå opp" (bl.a. for seg selv og andre) og andre prøver å trekke dem ned.
Fordi det får dem til å føle seg engstelige og usikre på seg selv.

Det kommer til å bli (mye) verre. Helt til folk blir vant til at andre står opp (bl.a. for seg selv og andre)
og at det blir/er meningsløst å prøve å trekke dem ned.

Anonymkode: ed9bb...6a0

Det er to måter å «stå opp for seg selv».

1) Det du sier her er ikke en akseptabel måte å være på.

2) Du er en dust, en femcel/incel, et troll som seiler under falskt flagg og ingen vil ha deg.

1) er en helt kurant måte å reagere på ovenfor overtramp. Det funker best hvis en tredjepart kommenterer, og spesielt hvis denne tredjeparten er enig med «skurken» i sak og/eller tilhører samme «gruppe».

2) er ikke en spesielt god måte å reagere på og det fostrer bare sintere brukere og at de moderate skygger banen.

Anonymkode: 51365...54d

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har reagert på så merkelige innlegg her den siste tida, sett innlegg med trusler og truende og nedsettende kommentarer. Samt mange merkelige spørsmål innen sex, dating og samliv. Kvinne hetsing også merker jeg. Føles som det er enkelte her inne som kan slite stort psykisk med seg selv, og angripe andre og diktere opp tråder. Andre som reagerer på det samme her inne?

K52

Anonymkode: f0936...5f4

Hvilken stein bor du under?

Jeg opprettet bruker i 2018, ukentlig opprettes det lignende tråder som dette. 

 

Anonymkode: 2e5b2...a1d

  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvilken stein bor du under?

Jeg opprettet bruker i 2018, ukentlig opprettes det lignende tråder som dette. 

 

Anonymkode: 2e5b2...a1d

Bra det er andre som reagerer her inne og. Jeg tror det fins mange bitre psykisk syke mennesker her inne som lager tråder for reaksjoner. Menn som utgir seg for å være damer også. Crazy world

Anonymkode: f0936...5f4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere ganger blitt hetset inne på "Sorgforumet", da folk mener at jeg ikke skal klage over at mannen min er død, for jeg kan lett finnene meg en ny en.

Anonymkode: c5a79...2bc

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Menn som utgir seg for å være damer også.

Anonymkode: f0936...5f4

Hvordan vet du det?

Anonymkode: 51365...54d

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes at det er litt trettende at 1/3 av en tråd i noen tilfeller er spekulasjon i at trådstart troller eller seiler under falskt flagg. Det kan sikkert være sant noen ganger men det er ikke så givende å scrolle igjennom andre brukeres gjetting i så måte.

Anonymkode: 51365...54d

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har flere ganger blitt hetset inne på "Sorgforumet", da folk mener at jeg ikke skal klage over at mannen min er død, for jeg kan lett finnene meg en ny en.

Anonymkode: c5a79...2bc

Jeg tror folk dikter opp ting her inne for å se reaksjonene dem får. Kanskje dem ikke har noe sosialt liv og må dele sine tanker og føleser her inne. Og lurer dem på noe så lager dem historier om det så det virker troverdig. Jeg vet om noen her inne som ikke er troverdige.

Anonymkode: f0936...5f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Ja, har opplevd dette en del mot min egen profil i det siste. Brukere som går direkte på meg som bruker, og ikke det jeg skriver. Har rapportert underveis, men ingenting skjer. Så har mistet motet, og skriver innimellom som AB. Men aller helst blir det nok en lengre pause på meg nå. Er veldig mye personangrep, og bedrevitere som går løs med meninger på noe de ikke har peiling på. 

Anonymkode: a02c8...514

Huff..

Dette virker ikke bra nei..

Er det noen spesielle tråder og temaer du sikter til her?

Ingen fortjener og oppleve at de blir sjikanert her inne....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det som irriterer er jo at folk reagerer på innlegg som åpenbart er provokasjoner. Man burde bare ignorere dem.

Anonymkode: 7e7fd...6e4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har flere ganger blitt hetset inne på "Sorgforumet", da folk mener at jeg ikke skal klage over at mannen min er død, for jeg kan lett finnene meg en ny en.

Anonymkode: c5a79...2bc

Nei det er jo virkelig ikke bra 😲.

Sårbare mennesker har det tross alt vondt nok fra før.....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Bra det er andre som reagerer her inne og. Jeg tror det fins mange bitre psykisk syke mennesker her inne som lager tråder for reaksjoner. Menn som utgir seg for å være damer også. Crazy world

Anonymkode: f0936...5f4

Altså så lenge folk klarer å være saklige så kan dem skrive akkurat hva dem vil for meg.

Saklighet og empati er vel det jeg verdsetter aller aller mest. Kjønn er irrelevant for meg her. Selv om jeg er dame så liker jeg å tro at jeg evner å være nøytral. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det er to måter å «stå opp for seg selv».

1) Det du sier her er ikke en akseptabel måte å være på.

2) Du er en dust, en femcel/incel, et troll som seiler under falskt flagg og ingen vil ha deg.

1) er en helt kurant måte å reagere på ovenfor overtramp. Det funker best hvis en tredjepart kommenterer, og spesielt hvis denne tredjeparten er enig med «skurken» i sak og/eller tilhører samme «gruppe».

2) er ikke en spesielt god måte å reagere på og det fostrer bare sintere brukere og at de moderate skygger banen.

Mange innlegg er:
"Person A" gjør dette, og jeg gjør det, og jeg tror atferd XYZ ikke er ok.
Hva synes du? Er jeg normal? Er dette rart? Bør jeg rapportere det? etc.

Det er slik folk begynner å stå opp, for seg selv, for respektfull oppførsel, for andre osv.

Mange reaksjoner er som du beskriver 2).
"Du er en dust, en femcel/incel, et troll som seiler under falskt flagg og ingen vil ha deg."
Det trekker folk ned. Det er nettopp deres intensjon. For å beholde folk i «Janteloven».
For å sikre at folk fortsetter å akseptere uakseptabel oppførsel. Slik at de kan fortsette med det.

Anonymkode: ed9bb...6a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...