Gå til innhold

Tør ikke gjøre det slutt - redd for reaksjonen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

19 hours ago, AnonymBruker said:

Folk må slutte å ønske at den andre skal være "enig" i et brudd. Det er helt lov å være den eneste som vil at et forhold skal ta slutt. Det er lov å se forskjellig på forholdet og problemer/gleder i det. Gjør det slutt og ta konsekvensene av bruddet. 

Anonymkode: 114a8...a1d

Det er dette jeg har måttet lære meg, det er latterlig at det skal være så vanskelig å bare stå opp for følelsene sine, jeg har levd i fornektelse ganske lenge, og det har jo ikke gjort meg til noen god partner. Så jeg tror også han vil få det langt bedre på sikt med noen som digger ham. Jeg har veldig trang til at det skal være god stemning og enighet, innser at dette også kan være en svakhet for meg, at jeg går på akkord med egne følelser for å tekke folk og lage god stemning.
Så skikkelig læringsprosess dette, hadde aldri klart det uten noen nære venninner som har backet meg, og denne tråden hjalp også veldig mye!
(TS)

Anonymkode: d0e24...99d

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 5/3/2024 at 7:18 PM, AnonymBruker said:

Men HVA er det du føler mangler?

Er det noe en mann kan gi deg, eller noe du må gjøre selv?

Kanskje er det sånn at du må sortere i tanker og følelser? Kanskje undervurderer du verdien i det du har fordi du har lyst på/vil ha noe annet? Eller bare tenker på hvordan livet ville vært uten mann og barn?

Og da bør du jo finne ut av hva eksakt er det som mangler i livet ditt.

Det har du jo lurt på i mange år nå, så HVA er det du føler mangler?

Anonymkode: b1b37...8b7

En som egentlig har de samme tanker og mål for hvordan en perfekt hverdag og/eller fridag ser ut. Nå har vi det stort sett bra og svært sjelden vi har det skikkelig kjipt sammen egentlig. Men det er nå en gang sånn at de lykkeligste stundenen i mitt liv er ikke de jeg har sammen med partner.

En som tenker at det er skikkelig digg å starte søndagen med kaffe på sengen og lang deilig morgensex innimellom når sjansen byr seg. I stedenfor har jeg en som syns det er skikkelig kjipt å kaste bort mye av en fridag på sex og morgenkaffe. Dette bare som et eksempel  på en del ulikeheter i forhold til hva som gjør oss lykkelige og hvordan vi helst vil leve livene våre. 

Anonymkode: ae959...8ea

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

En som egentlig har de samme tanker og mål for hvordan en perfekt hverdag og/eller fridag ser ut. Nå har vi det stort sett bra og svært sjelden vi har det skikkelig kjipt sammen egentlig. Men det er nå en gang sånn at de lykkeligste stundenen i mitt liv er ikke de jeg har sammen med partner.

En som tenker at det er skikkelig digg å starte søndagen med kaffe på sengen og lang deilig morgensex innimellom når sjansen byr seg. I stedenfor har jeg en som syns det er skikkelig kjipt å kaste bort mye av en fridag på sex og morgenkaffe. Dette bare som et eksempel  på en del ulikeheter i forhold til hva som gjør oss lykkelige og hvordan vi helst vil leve livene våre. 

Anonymkode: ae959...8ea

Jeg kjenner meg skikkelig godt igjen i det du skriver, og det er disse tingene som ble så vanskelig å forklare min eks også. Det  var jo liksom ikke så mye galt, men vi var så forskjellige på slike punkter at det til sammen føltes feil. Jeg vil ha mer ut av livet enn å være sånn passe fornøyd.

Anonymkode: da7b4...110

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nei, det har vi ikke, så det gjør det jo langt mindre komplisert, jeg har også mulighet til å kjøpe for meg selv om vi selger,
så egentlig er jeg i en ganske så heldig situasjon. Dritvanskelig likevel, gitt!

Men nå er jeg på vei og jeg har mer selvrespekt enn på lang, lang tid, dette er skikkelig vondt og jeg sliter med dårlig samvittighet, men samtidig føler jeg mer ærlig enn på år og dag og det er så godt å kjenne!

Anonymkode: d0e24...99d

Kanskje ikke fint å si godt at du ikke har barn ved tanke på at du kunne ha blitt alenemor. Ja det er sikkert mange gode løsninger i fra det offentlige men likevel. Bedre å slippe å ha noe med han å gjøre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, det har den også gjort!
For jeg ser jo at vi ikke har noe felles møtested for å snakke om følelser. Han er elendig på det, og han reagerer med
denial og sinne.
Jeg er på en måte glad for det, for reaksjonen hans viser meg nettopp at jeg hadde rett og at noe manglet,
vi har ikke noen følelsesmessig intimitet og klarer ikke snakke sammen.

Jeg er sjeleglad han ikke reagerte som mannen til hun her over, for da hadde jeg også slitt enormt med å stå i situasjonen!
Hadde han tryglet meg, hadde jeg nok ikek klart å være sterk og stå på mitt.

Anonymkode: d0e24...99d

Mulig han gir seg til å trygle, når han skjønner å være sint og skylde på deg ikke hjalp. 

Som du selv sier, du sliter med å føle dårlig samvittighet. Du vil ha god stemning og enighet. Det vet han, og han bruker det gjerne som «våpen» mot deg. 

Ene og alene dét at han første forsøk på å redde forholdet var å «kjefte deg på plass» sier jo mye om hvilke «verktøyer» han forventer fungerer mot deg. 

Tror du selv han uten videre bare lar deg gå ut av forholdet?

 

Anonymkode: 90828...2ba

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Mulig han gir seg til å trygle, når han skjønner å være sint og skylde på deg ikke hjalp. 

Som du selv sier, du sliter med å føle dårlig samvittighet. Du vil ha god stemning og enighet. Det vet han, og han bruker det gjerne som «våpen» mot deg. 

Ene og alene dét at han første forsøk på å redde forholdet var å «kjefte deg på plass» sier jo mye om hvilke «verktøyer» han forventer fungerer mot deg. 

Tror du selv han uten videre bare lar deg gå ut av forholdet?

 

Anonymkode: 90828...2ba

Gode poenger, dette må jeg være obs på! Jeg har blitt "argumentert tilbake" i forhold før og, jeg er ikke god på å stå på mitt når noen gråter eller er fortvilet. Sikkert pga denne angsten for dårlig stemning og at det er jeg som lager den.
Spent på hva som blir hans neste skritt. Nå snakker vi lite, jeg drar i morgen. . Tror muligens at han kommer til å bli mer bedende og lei seg etter en stund hver for oss. Da håper jeg jeg er sterk, skal lese tråden om igjen da!
(TS)

Anonymkode: d0e24...99d

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 hours ago, AnonymBruker said:

Gode poenger, dette må jeg være obs på! Jeg har blitt "argumentert tilbake" i forhold før og, jeg er ikke god på å stå på mitt når noen gråter eller er fortvilet. Sikkert pga denne angsten for dårlig stemning og at det er jeg som lager den.
Spent på hva som blir hans neste skritt. Nå snakker vi lite, jeg drar i morgen. . Tror muligens at han kommer til å bli mer bedende og lei seg etter en stund hver for oss. Da håper jeg jeg er sterk, skal lese tråden om igjen da!
(TS)

Anonymkode: d0e24...99d

Det høres ikke ut som du er helt sikker på hva du vil. Du drar, men har du en gjennomtenkt plan for hva nå?

«Nå snakker vi lite (dvs. mer enn før)» sier du som om det er en god ting? Og «Spent på hva som blir hans neste skritt.» som om du er bundet på hender og føtter og ingenting kan gjøre før han har reagert. 

Jeg tror det dummeste du kan gjøre nå, før du er sikker på hva du vil, er å snakke med ham. Du må skjerme deg mot hans forsøk på å snakke, trygle, tigge og be deg tilbake i forholdet. 

Anonymkode: 90828...2ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...