Gå til innhold

Godtepose i barnehagen.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I utgangspunktet mener jeg at i barnehagen er det de ansatte som bestemmer hva/hvor ofte det serveres sukkermat/godsaker/snop, og de fleste barnehager jeg har vært borti/hørt om har et nøkternt nivå av slikt - tilsvarende det ab...c30 skisserer over.

Det jeg reagerer på i HI, er at andre foreldre 'overstyrer' barnehagens og de resterende foreldrenes rett og ansvar til å ha oversikt over ungenes inntak av snop, i tillegg til at snopet som blir spandert er dårlig tilpasset barnas alder.

Anonymkode: 9f39d...c31

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta det opp med virksomhetsleder/leder. Da kan hun sette retningslinjer som skal gjelde hele barnehagen. Håpløst at voksne ikke skjønner at barn helt fint klarer å feire og kose seg uten godteri og sukker. 

Anonymkode: 4ee52...c8c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Det er noen i barnehagen som har begynt å ta med godteri og dele ut på bursdagen sin. Forrige måned var det kjærlighet på pinne, denne gangen en pose med fruktkaramell og kjærlighet på pinne. Jeg synes virkelig ikke det er greit at ungen min får dette utdelt. Er på ingen måte hysterisk til godteri, men akkurat dette reagerer jeg på.

Hva er deres tanker? 

Anonymkode: b45f9...170

Jeg hadde referert til årsplan i barnehagen vår, og bedt de ikke ta det med. Det er faktisk ikke greit i det hele tatt!

Får litt panikk ved tanken på at en gjeng barn løper rundt med kjærlighet på pinne😳

Anonymkode: 51496...d2c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke greit. Ta det opp med barnehagen. Det eneste godteriet de har fått her, er noe de fikk utdelt fra foreldre på id, og det synes jeg er greit fordi det er bra at barna får glede seg over andres høytider. Men godteri har de ellers mer enn nok av hjemme. Jeg er heller ikke mot sukker, og barnehagen her er ikke sukkerfri men godteri i barnehage og skole trengs ikke.

Anonymkode: 3fb15...e58

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Nå må folk slutte og være så hysterisk når det gjelder sukker, en gang i blant skader ingen

Anonymkode: 34bea...f92

Om det var en gang i blant så er det jo ikke et problem. Men når det starter allerede til hverdags, i bhg så er det et problem. Det er vanskelig å unngå det på fritiden så det er ikke slik at man kun kan holde det til bhg. 

Anonymkode: 3fb15...e58

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...