Gå til innhold

Godtepose i barnehagen.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er noen i barnehagen som har begynt å ta med godteri og dele ut på bursdagen sin. Forrige måned var det kjærlighet på pinne, denne gangen en pose med fruktkaramell og kjærlighet på pinne. Jeg synes virkelig ikke det er greit at ungen min får dette utdelt. Er på ingen måte hysterisk til godteri, men akkurat dette reagerer jeg på.

Hva er deres tanker? 

Anonymkode: b45f9...170

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns sukkerinntaket til små barn er helt ekstremt til tider. Vi vet jo at det ikke er bra for dem. Hadde overhode ikke syns dette var greit. Hvorfor sier ikke barnehagen nei til dette? 

Anonymkode: 56249...3de

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er så viktig med noe søtt, er frukt et ypperlig alternativ! Godteri er jo å finne absolutt overalt hvor barn befinner seg nå! Ikke greit.

Anonymkode: 79ae4...05f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nulltoleranse for det i barnehagen til sønnen min. Veldig glad for det. Vi får ta med frukt i bursdag. Da lager vi enten fruktfat eller fruktspyd der sønnen min velger det han vil ha med seg😊

De er 22barn på avdelingen, så om alle har med godteri eller kake så blir det ofte. Dermed ikke lov i barnehagen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke syntes det var greit nei. Mye bedre med frukt og bær😊 

Jeg er ikke hysterisk på noen måter, men godteri er unødvendig til små barn.

Anonymkode: 4e4cf...421

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kjærlighet på pinne en gabg i mnd hadde jeg ikke brydd meg om 

Anonymkode: 64323...6ba

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

En kjærlighet på pinne en gabg i mnd hadde jeg ikke brydd meg om 

Anonymkode: 64323...6ba

Enig! 

Anonymkode: b711c...bd3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

En kjærlighet på pinne en gabg i mnd hadde jeg ikke brydd meg om 

Anonymkode: 64323...6ba

Med 20 barn blir det oftere enn èn gang i måneden. Dessuten er ikke kjærlighet på pinne noe små 2 åringer bør sitte og sutte på.

Ts.

Anonymkode: b45f9...170

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan fort bli mye sånt når det blir flere bursdager på kort tid. Helt ok at barnehagen innimellom deler ut en ispinne eller noe annet, men det er en uting om det blir gjort ved alle bursdager.

Anonymkode: bc3e7...b88

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en diskusjon jeg er nokså todelt i. På den ene siden, litt godteri annenhver uke ville jeg ikke brydd meg om. Samtidig synes jeg det er helt unødvendig, og skal man på død og liv sende med noe, velg noe annet en karameller og kjærlighet på pinne.

Anonymkode: f849c...c15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må folk slutte og være så hysterisk når det gjelder sukker, en gang i blant skader ingen

Anonymkode: 34bea...f92

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nå må folk slutte og være så hysterisk når det gjelder sukker, en gang i blant skader ingen

Anonymkode: 34bea...f92

Slutt å være så hysterisk når det gjelder å bruke godteri å kaker til en hver annledning. Slutt å press de usunne matvanene dine på små barn. Slutt å være så hysterisk opptatt av godteri. Barn greier seg ypperlig uten den formen for trøstespising/kosespising. Vi er i 2024. Vi vet bedre. 

Sukker skader ingen? 🫣🤔

Anonymkode: 56249...3de

  • Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Med 20 barn blir det oftere enn èn gang i måneden. Dessuten er ikke kjærlighet på pinne noe små 2 åringer bør sitte og sutte på.

Ts.

Anonymkode: b45f9...170

Du vet ikke om alle tar med. Du har dun mening , jeg min

Anonymkode: 64323...6ba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du vet ikke om alle tar med. Du har dun mening , jeg min

Anonymkode: 64323...6ba

De fleste er heldigvis oppegående nok til og ikke ta med. Men det skaper en ukultur og følelsen av urettferdighet blant barna. "Hvorfor får xxx dele ut godteri og ikke jeg? Jeg vil også ha godtepose i min bursdag".

Ts

Anonymkode: b45f9...170

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine barns avdeling i bhg var det 23 barn. På bursdagen deres kunne barna ha med is, kake eller frukt. Barna elsket å dele ut. Så jeg syntes det er helt ok! 

Anonymkode: 4c088...cff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jeg blitt veldig sur for. Mer pga kvelningsfare enn sukker. Min 2-åring får ikke lov til å spise kjærlighet på pinne og karameller.

Ta det opp med styrer. Det er helt normalt å ikke ha lov å ha med godteri og kake og slikt til barnehagen.

I vår barnehage lager de smoothie til barna når det er bursdag. Foreldrene skal ikke ta med noe.

Anonymkode: dfbf4...335

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ganske unødvendig med godteri i barnehagen, men hadde heller vært bekymret for at barna satte fast slikkepinnen i halsen… 

Anonymkode: 5226b...0c7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

De fleste er heldigvis oppegående nok til og ikke ta med. Men det skaper en ukultur og følelsen av urettferdighet blant barna. "Hvorfor får xxx dele ut godteri og ikke jeg? Jeg vil også ha godtepose i min bursdag".

Ts

Anonymkode: b45f9...170

På samme som noen reagerer på andres matbokser, sånn er livet 

Anonymkode: 64323...6ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er noen i barnehagen som har begynt å ta med godteri og dele ut på bursdagen sin. Forrige måned var det kjærlighet på pinne, denne gangen en pose med fruktkaramell og kjærlighet på pinne. Jeg synes virkelig ikke det er greit at ungen min får dette utdelt. Er på ingen måte hysterisk til godteri, men akkurat dette reagerer jeg på.

Hva er deres tanker? 

Anonymkode: b45f9...170

Det hadde jeg tatt opp med barnehagen. Totalt unødvendig 😳

Her får ungen LITT lørdags godis (ofte glemmer vi det og det går helt fint 🤪). Finnes masse annet de kan ta med /gi i barnehagen.
Fruktspyd, smoothie, grønnsaker med dip, matmuffins, grove pizzasnurrer osv.

MÅ ikke være kake eller godteri… 

Anonymkode: 3242d...5de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I barnehagen jeg jobber så har vi kun lov til å gi barna søtsaker 5 ganger i året. Da har vi valgt lussekatter på Lucia dagen, en liten godtepose på Juletrefesten, litt godis som de får fra pinjataen på karnevalet i februar, is på 16 mai for da går barnehagen i tog, og så har vi en årlig langtur på bondegård i august og da får de kanelboller. Utover dette så får de ikke godteri. Vi er en barnehage som lager "kino" for barna innimellom og da kan det hende de får en liten bolle hver med popcorn, eller kakao uten sukker. Vi spiser frukt hver dag så det er litt lite spennende å få på bursdager. Så på bursdager lager vi enten grove vafler med hjemmelaget syltetøy, grove muffins med rosiner, kesam med bær, eller youghurt is av gresk/tyrkisk youghurt med bær/frukt. Bursdagsbarnet får selv velge dagen før hva de vil t vi skal lage på dagen deres. Is spiser vi hver dag hele sommeren. Vi lager den selv ganske enkelt av frukt kjørt i blender og deretter fryst i isformer. 

Anonymkode: a4cf4...c30

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...