Gå til innhold

Barnehageansatte som "river ungen ut av armene" ved ankomst


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en litt forsiktig og hjemmekjær unge som trives best med de hen er trygg på.

En rådende oppfattning har til nå vært at levering ikke bør drøyes, men mitt barn foretrekker en mindre brutal overgang en det de ansatte mener er bra.

De ønsker vi skal levere gråtende og lei seg barn med en gang vi kommer, bare dumpe det der, si hade og ignorere at barnet synes overgangen er vanskelig.

Selv har jeg mer tro på glidende overgang da jeg ser barnet trives bedre med det selv om det fortsatt kan gråte når jeg går.

Med dette mener jeg å koble barnet/de ansatte på hverandre før jeg går, eller hjelpe det inn i lek ved sette det igang før jeg går.

Jeg blir ikke der i evigheter, men 5-10 min synes jeg da de kan avse meg til dette. Skal sies at jeg sier hadet en gang og går når jeg først har sagt jeg skal gå. 

Med dette viser jeg at jeg ser barnets behov, tilrettelegger for en smidigere overgang og reaktiverer noe tilknytning mellom barn og personalet før jeg forsvinner. 

Men barnehagen virker alltid sure pga jeg gjør det slik og mener man bare skal dra med en gang fordi de mener det er det enkleste for barnet.

Jeg er ikke enig, og det er ikke nyere forskning jeg finner på feltet heller. Hva tenker dere?

Anonymkode: 2e08d...fa2

  • Liker 5
  • Hjerte 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

antakelig så tror du at du gjør det bedre for ungen, men de merker at det er enklere for barnet i etterkant måten de håndterer det på. du burde høre på de som er med barnet ditt hele dagen tenker jeg

  • Liker 26
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Går du inn på avdelingen og forstyrrer de ansatte og de andre voksne for å leke med ditt barn? Hver dag? Du må være foreldre fra helvette i deres øyne. Det er jo deg de ikke vil ha inn. Bruk tiden du trenger i garderoben. Men ikke plag de andre barna. 

Anonymkode: 911ce...d37

Nei jeg leker ikke med det, jeg finner frem en kjent og trygg leke før jeg drar. For eksempel. Eller følger det til frokostbordet og setter frem drikkeflasken som er kjent og trygg.

Anonymkode: 2e08d...fa2

  • Liker 5
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nei jeg leker ikke med det, jeg finner frem en kjent og trygg leke før jeg drar. For eksempel. Eller følger det til frokostbordet og setter frem drikkeflasken som er kjent og trygg.

Anonymkode: 2e08d...fa2

Alt spør de ansatte om hva de skal være dag så barnet ser jeg kommuniserer med de ansatte og at de er trygge. 

Anonymkode: 2e08d...fa2

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

laviniabcn79 skrev (20 minutter siden):

antakelig så tror du at du gjør det bedre for ungen, men de merker at det er enklere for barnet i etterkant måten de håndterer det på. du burde høre på de som er med barnet ditt hele dagen tenker jeg

 

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Går du inn på avdelingen og forstyrrer de ansatte og de andre voksne for å leke med ditt barn? Hver dag? Du må være foreldre fra helvette i deres øyne. Det er jo deg de ikke vil ha inn. Bruk tiden du trenger i garderoben. Men ikke plag de andre barna. 

Anonymkode: 911ce...d37

Dette er jo ganske tilbake bevist av forskere på tilknytting. 

Anonymkode: 2e08d...fa2

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snakk med dem om det? Det er de som ser barnet etter at du har dratt, det er ikke gitt at det som ser best ut for deg er det som fungerer best i praksis. 

Anonymkode: e95d7...986

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Snakk med dem om det? Det er de som ser barnet etter at du har dratt, det er ikke gitt at det som ser best ut for deg er det som fungerer best i praksis. 

Anonymkode: e95d7...986

Jo jeg står på gangen og hører når gråten gir seg raskest og hvordan type gråt det er. 

Anonymkode: 2e08d...fa2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Går du inn på avdelingen og forstyrrer de ansatte og de andre voksne for å leke med ditt barn? Hver dag? Du må være foreldre fra helvette i deres øyne. Det er jo deg de ikke vil ha inn. Bruk tiden du trenger i garderoben. Men ikke plag de andre barna. 

Anonymkode: 911ce...d37

Eh... I vår barnehage går alle foreldre inn i avdeling ved henting/levering hvis det er der barna er. De ansatte oppfordrer til det. 

Anonymkode: 9229d...0ae

  • Liker 9
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ansatte skulle bruke 5 til 10 minutter på hvert barn, hadde halve dagen gått.

  • Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som førskolelærer tror jeg du må stole på de ansatte innimellom. Det kan være at de ser at barnet ditt får det bedre om de tar barnet, du gir kos ..sier hade og går en at du blir mer inn,finne frem leker og blir det i 10 min. Dette kan gjøre levering enda vanskeligere og lengre 

  • Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (14 minutter siden):

Hvis ansatte skulle bruke 5 til 10 minutter på hvert barn, hadde halve dagen gått.

Bruker kanskje max 5 min om jeg tenker meg om. Og da er det vel bedre at jeg gjør det en at de ansatte gjør det hvis de ikke har tid. Og jeg representerer noe trygt for barnet i overgangen. 

Anonymkode: 2e08d...fa2

  • Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofakona skrev (13 minutter siden):

Som førskolelærer tror jeg du må stole på de ansatte innimellom. Det kan være at de ser at barnet ditt får det bedre om de tar barnet, du gir kos ..sier hade og går en at du blir mer inn,finne frem leker og blir det i 10 min. Dette kan gjøre levering enda vanskeligere og lengre 

Tja jeg har observert de gjør det med både mitt og andres barn og det blir ikke bedre, med en så brutal overgang.

Anonymkode: 2e08d...fa2

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Går du inn på avdelingen og forstyrrer de ansatte og de andre voksne for å leke med ditt barn? Hver dag? Du må være foreldre fra helvette i deres øyne. Det er jo deg de ikke vil ha inn. Bruk tiden du trenger i garderoben. Men ikke plag de andre barna. 

Anonymkode: 911ce...d37

helvete

Anonymkode: e66e8...787

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg sagt: hey, dette er min unge! Vi bruker å gjøre sånn i overgangen vi! Og forlanges at de aksepterte det. Seriøst. Ikke diskuter, bare forvent.

  • Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge dere holder dere i garderoben, og ikke forventer at en ansatt står der med dere i 10 min, så er det vel greit. De ansatte har mange barn å ta seg av, ikke bare ditt. Om du og mange andre foreldre skal inn på avdelingen og holde på i 10 min, så skaper det uro.

Anonymkode: 6641f...ca1

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da får du virke mindre usikker da, din usikkerhet skader barnet

Anonymkode: 10024...083

  • Liker 19
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

da mi begynte i BGH så var det litt det samme, fikk samme beskjed som deg og den fulgte jeg, gikk ca 2 uker så var det ikke mer gråt og levering gikk mye fortere å smertefritt.

Det var hjertekjærende å gå ifra gråtende barn, men tydelig så visste de ansatte godt hva de snakket om.

 

Anonymkode: 00958...f8d

  • Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må huske på at i barnehagen er det mange barn som skal tas hensyn til. Når en foreldre kommer helt inn og begynner å finne frem leker avbryter du leken deres. De kan bli forvirret fordi det plutselig er en ny voksen der inne, barnet ditt blir forvirret fordi du er med helt inn i stedet for å dra med en gang. Altså, det kan være mange grunner! Hør på de som kan dette.. Det er en grunn til at de gjør som de gjør!

Anonymkode: fba00...713

  • Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BobbySocks skrev (9 minutter siden):

Da hadde jeg sagt: hey, dette er min unge! Vi bruker å gjøre sånn i overgangen vi! Og forlanges at de aksepterte det. Seriøst. Ikke diskuter, bare forvent.

Eh, du vet at det er andre barn enn bare ditt som er der eller? 90% av alle foreldre ønsker å gjøre som TS, vi kan ikke ha så mange foreldre på avdelingen, det blir bare kaos. Gjør du sånn på egen arbeidsplass også? Går imot arbeidsinstruksene dine og slår igjennom å gjøre ting på DIN måte?

Anonymkode: d46e8...903

  • Liker 10
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...