AnonymBruker Skrevet 30. april #21 Del Skrevet 30. april Dont walk, run Anonymkode: 3f328...7cc 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai #22 Del Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (På 29.4.2024 den 13.25): Jeg er en gift kvinne og har en mannlig venn. Jeg kjenner ingen som er som er særlig interessert i musikk og konserter utenom han. Kunne så veldig gjerne tenkt meg og gått på konsert med ham, men det går rett og slett ikke an. Vi er gift på hver vår kant, det er ikke erotikk i lufta, men det kan ikke våre partnere vite og de ville blitt lei seg om vi to stakk på konsert alene. Anonymkode: c6a6e...98f så sære partnere dere har! Jeg er ofte på konserter eller andre ting med bestekameraten min. Kan også se film hjemme hos en av oss, eller stikke ut og ta en øl. Av og til er kona hans med, av og til mannen min, av og til alle fire, av og til også barna. Men oftest enten kun jeg og han eller jeg og han og barna. Hverken mannen min eller kona hans blir lei seg av det. Anonymkode: 3f3ba...b87 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 1. mai #23 Del Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (25 minutter siden): så sære partnere dere har! Jeg er ofte på konserter eller andre ting med bestekameraten min. Kan også se film hjemme hos en av oss, eller stikke ut og ta en øl. Av og til er kona hans med, av og til mannen min, av og til alle fire, av og til også barna. Men oftest enten kun jeg og han eller jeg og han og barna. Hverken mannen min eller kona hans blir lei seg av det. Anonymkode: 3f3ba...b87 Hva vet du om hva mannen din og kona egentligen føler? Svaret er at du selvfølgelig ikke vet det. Men du beskriver kun situasjonen meget overfladisk, men håper du og din venn er beviste på at deres respektive ikke skal føle seg sosialt eksluderte eller nedprioriterte. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 1. mai #24 Del Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (På 29.4.2024 den 12.33): Min samboer har en bestevenninne som han har kjent i over 10 år. Jeg kjenner henne, har hatt mange middager, vært på byen sammen med henne og min samboer, til og med invitert henne på mine jentekvelder. Men i det siste har jeg lagt merke at min samboer møter henne oftere enn før, for en øl etter jobb f.eks. Det er henne han inviterer når han f.eks. har lønningspils. Det er henne som blir kjent med min samboer sine kollegaer og ikke jeg, selv om han alltid sier at jeg skal møte dem en dag. I tillegg til det kommenterer hun ofte vårt forhold. Min samboer forteller meg hva de har snakket om og hva slags «tilbakemeldinger» hun her, spesielt til meg. Jeg er ikke en sjalu person og det er ingenting mer enn vennskap mellom dem, men føler som at jeg blir nr to i rekkefølgen etter «bestevenninna». Kan ikke huske når det var siste gang han ba meg på en date, men han finner tid til å møte henne ofte. Hvordan kan jeg ta dette opp uten å angripe ham? Anonymkode: 09520...56e Det du beskriver er sosial ekskludering og nedprioritering av deg. Han ser nok ikke dette selv, syns du skal fortelle hvordan du føler deg, åpent og ærlig. Ikke angrip eller klage, men fortell litt mer dypt det du skrev her. 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai #25 Del Skrevet 3. mai On 5/1/2024 at 7:15 PM, AnonymBruker said: så sære partnere dere har! Jeg er ofte på konserter eller andre ting med bestekameraten min. Kan også se film hjemme hos en av oss, eller stikke ut og ta en øl. Av og til er kona hans med, av og til mannen min, av og til alle fire, av og til også barna. Men oftest enten kun jeg og han eller jeg og han og barna. Hverken mannen min eller kona hans blir lei seg av det. Anonymkode: 3f3ba...b87 Sier hun som heller er sammen med "kompisen" sin enn kjæresten/mannen. Har du ligget med kompisen, har han lyst til å ligge med deg etc ? Jeg hadde ikke stolt på deg lengre enn jeg kunne kaste deg. Anonymkode: ae7db...4f6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai #26 Del Skrevet 3. mai Nå er ikke situasjonen helt den samme, men velger likevel å dele min erfaring med å ha en samboer med en "bestevenninne". Min eks gjorde det klinkende klart når vi først begynte å date at han hadde en bestevenninne, som var som han søster, som han hadde kjent i ca. 5 år. Jeg tenkte ikke så mye på det i datingfasen, tenkte at jaja - så hyggelig, om det blir noe mer mellom oss så blir jeg jo kjent med henne også. Ca 6 mnd inn i forholdet (etter at vi offisielt ble sammen altså), kom det frem at denne bestevenninnen/"søsteren" var hans eks-samboer. Jeg ble litt overrasket over denne informasjonen, men han var tydelig på at han var supeforelska i meg, så tenkte ikke så hard på det da heller. Etter ca 1 år sammen begynte jeg å lure litt på når jeg skulle få møte henne, og da sa han at det var vel litt rart - hvorfor skulle jeg møte henne liksom? Jeg sa at jeg syntes det var en naturlig ting, å møte min kjærestes bestevenninne? Hun som var som en søster? Det skjønte han ikke. Vi flyttet sammen likevel, og da la jeg merke til hvor tett kontakt de faktisk hadde. Hun hadde en fleksibel jobb, så hun dro derfor å spiste lunsj med han på hans jobb hver eneste dag (!?). Dette syntes han ikke var noe rart. Deretter skulle han ut å "ta en øl" ca 1 kveld hver uke med henne, uten at jeg ble invitert. Nå ble jo du kjent med din samboers bestevenninne, så jeg ser at akkurat dette er litt annerledes. Når jeg igjen prøvde å spørre om å få bli med, ble han aggresiv og mente at jeg var "sykelig sjalu" som skulle "overvåke" deres relasjon....?! Her burde jeg jo løpt, men neida. Det gjorde jeg ikke. Etterhvert begynte han å lyve om hva han gjorde etter jobb, for å henge med henne uten at jeg skulle spørre noe om det. En kveld hadde vi en stor krangel, og han stakk avgårde. Han kom hjem rundt 02:00 på natta, og da kom det frem at han hadde dratt rett til henne, tilbrakt kvelden der for "råd" i forbindelse med vår krangel. Det viste seg at hun var helt enig med han, så da hadde han ikke noe mer å si til meg om det. Etter 4 år gikk jeg. Jeg flyttet ut på dagen. Sendte han en SMS og sa at jeg var ferdig. Dette er nå 2 år siden. Senest forrige helg så jeg dem gå hånd i hånd nedover Torggata i Oslo. Håper virkelig du setter foten ned på denne typen oppførsel hos din samboer. Anonymkode: 1dca1...48b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå