Gå til innhold

Må konkurrere med min samboers bestevenninne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min samboer har en bestevenninne som han har kjent i over 10 år. Jeg kjenner henne, har hatt mange middager, vært på byen sammen med henne og min samboer, til og med invitert henne på mine jentekvelder.

Men i det siste har jeg lagt merke at min samboer møter henne oftere enn før, for en øl etter jobb f.eks. Det er henne han inviterer når han f.eks. har lønningspils. Det er henne som blir kjent med min samboer sine kollegaer og ikke jeg, selv om han alltid sier at jeg skal møte dem en dag. I tillegg til det kommenterer hun ofte vårt forhold. Min samboer forteller meg hva de har snakket om og hva slags «tilbakemeldinger» hun her, spesielt til meg.

Jeg er ikke en sjalu person og det er ingenting mer enn vennskap mellom dem, men føler som at jeg blir nr to i rekkefølgen etter «bestevenninna». Kan ikke huske når det var siste gang han ba meg på en date, men han finner tid til å møte henne ofte.

Hvordan kan jeg ta dette opp uten å angripe ham?

Anonymkode: 09520...56e

  • Liker 3
  • Hjerte 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Min samboer har en bestevenninne som han har kjent i over 10 år. Jeg kjenner henne, har hatt mange middager, vært på byen sammen med henne og min samboer, til og med invitert henne på mine jentekvelder.

Men i det siste har jeg lagt merke at min samboer møter henne oftere enn før, for en øl etter jobb f.eks. Det er henne han inviterer når han f.eks. har lønningspils. Det er henne som blir kjent med min samboer sine kollegaer og ikke jeg, selv om han alltid sier at jeg skal møte dem en dag. I tillegg til det kommenterer hun ofte vårt forhold. Min samboer forteller meg hva de har snakket om og hva slags «tilbakemeldinger» hun her, spesielt til meg.

Jeg er ikke en sjalu person og det er ingenting mer enn vennskap mellom dem, men føler som at jeg blir nr to i rekkefølgen etter «bestevenninna». Kan ikke huske når det var siste gang han ba meg på en date, men han finner tid til å møte henne ofte.

Hvordan kan jeg ta dette opp uten å angripe ham?

Anonymkode: 09520...56e

Ikke bruk henne som eksempel på hva som mangler i ditt forhold. Ta opp med han at du ikke føler deg sett eller hørt, at du kunne ønske dere kunne dra ut sammen oftere. Spør om han ikke savner å prate mer med deg, med tanke på at dere er hverandres førstevalg. Spør om hvorfor dere ikke en gang er hverandres venner nå og om forholdet egentlig er på vei til å bli slutt, for sånn oppfører han seg. 

Ikke nevn henne en gang. 

Anonymkode: 97ce0...fa8

  • Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Min samboer har en bestevenninne som han har kjent i over 10 år. Jeg kjenner henne, har hatt mange middager, vært på byen sammen med henne og min samboer, til og med invitert henne på mine jentekvelder.

Men i det siste har jeg lagt merke at min samboer møter henne oftere enn før, for en øl etter jobb f.eks. Det er henne han inviterer når han f.eks. har lønningspils. Det er henne som blir kjent med min samboer sine kollegaer og ikke jeg, selv om han alltid sier at jeg skal møte dem en dag. I tillegg til det kommenterer hun ofte vårt forhold. Min samboer forteller meg hva de har snakket om og hva slags «tilbakemeldinger» hun her, spesielt til meg.

Jeg er ikke en sjalu person og det er ingenting mer enn vennskap mellom dem, men føler som at jeg blir nr to i rekkefølgen etter «bestevenninna». Kan ikke huske når det var siste gang han ba meg på en date, men han finner tid til å møte henne ofte.

Hvordan kan jeg ta dette opp uten å angripe ham?

Anonymkode: 09520...56e

Du bør dumpe den illojale mannen. Sorry, men det er ikke lenger du som er kjæresten hans. Det er hun som er det. Og at hun skal gi råd til deg via ham, er sylfrekt. La disse to turtelduene være sammen i stedet. 

  • Liker 11
  • Hjerte 3
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At hun skal være hans naturlige førstevalg som følge når det er lønningspils med kolleger, er veldig spesielt. Hadde hun være tidligere kollega, så hadde jeg skjønt det, men kun da.

  • Liker 8
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Min samboer har en bestevenninne som han har kjent i over 10 år. Jeg kjenner henne, har hatt mange middager, vært på byen sammen med henne og min samboer, til og med invitert henne på mine jentekvelder.

Men i det siste har jeg lagt merke at min samboer møter henne oftere enn før, for en øl etter jobb f.eks. Det er henne han inviterer når han f.eks. har lønningspils. Det er henne som blir kjent med min samboer sine kollegaer og ikke jeg, selv om han alltid sier at jeg skal møte dem en dag. I tillegg til det kommenterer hun ofte vårt forhold. Min samboer forteller meg hva de har snakket om og hva slags «tilbakemeldinger» hun her, spesielt til meg.

Jeg er ikke en sjalu person og det er ingenting mer enn vennskap mellom dem, men føler som at jeg blir nr to i rekkefølgen etter «bestevenninna». Kan ikke huske når det var siste gang han ba meg på en date, men han finner tid til å møte henne ofte.

Hvordan kan jeg ta dette opp uten å angripe ham?

Anonymkode: 09520...56e

Og la meg gjette, hun er langtidssingel, ikke sant?

  • Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en gift kvinne og har en mannlig venn. Jeg kjenner ingen som er som er særlig interessert i musikk og konserter utenom han. Kunne så veldig gjerne tenkt meg og gått på konsert med ham, men det går rett og slett ikke an. Vi er gift på hver vår kant, det er ikke erotikk i lufta, men det kan ikke våre partnere vite og de ville blitt lei seg om vi to stakk på konsert alene. 

Anonymkode: c6a6e...98f

  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså wtf..!

Jeg hadde aldri funnet meg i å være nr 2 på den måten. Ikke i én dag engang.

Derfor finner jeg menn, uten behovet for å ha «venninner»💁🏻‍♀️ Slik jeg ser det, så er det veldig mange usikre menn der ute, som trenger venninner/en fanklubb for å booste egoet sitt, og for å ha tilgang til et enkelt ligg. 

Det mener jeg helt oppriktig, uten å dra alle over en kam.

 

Men han typen du er sammen med, gidder ikke engang prøve å skjule at han trives mye bedre sammen med denne «venninna». Beklager TS, men jeg tror du har det mye bedre uten han.

  • Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg engang hadde forsøkt å redde et forhold, hvor ei bestevenninne av kjæresten min ble mer behandlet som en kjæreste, enn meg. Hadde vel kanskje gitt det et forsøk, med formulering om at jeg lengtet etter mer kvalitetstid og initiativ, men etter det ene forsøket, ville det vært over og ut for min del. 

  • Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk og farvel hadde jeg sagt til den mannen der.... Du er trøstepremien mens han går og håper at hun venninna en dag vil ha ham. 

Anonymkode: 95260...edd

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta opp at du savner at dere drar på date. Vær konkret med hva du ønsker. 

Latterlig at hun gir deg råd via han. Og da mener jeg latterlig som at han sier det videre til deg. 

Anonymkode: ee027...6f1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Takk og farvel hadde jeg sagt til den mannen der.... Du er trøstepremien mens han går og håper at hun venninna en dag vil ha ham. 

Anonymkode: 95260...edd

Dette. Jeg datet en periode en mann som hadde ei bestevenninne. Hun kom alltid først og hun måtte godkjenne damer han datet. Og andre ting. Ja, vennskap er viktig, men dette var ikke normalt. Og det høres ikke greit ut sånn som du har det. 

Anonymkode: d6b18...3d8

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er ikke interessert i deg lenger, Ts. 

Anonymkode: e5638...b66

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rosalilje84 skrev (4 timer siden):

Og la meg gjette, hun er langtidssingel, ikke sant?

Og tidligere fuckbuddy eller at de nesten har hatt sex en gang før

Anonymkode: 14e73...778

  • Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der høres ut som Charles mens han var gift med Diana og brukte mye mer tid med Camilla.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde vel tilslutt spurt min samboer om hva han savner i forholdet . 
Hva får han fra den venninnen som ikke han får gjennom deres forhold?  
Det er viktig å kunne utfylle hverandre som kjærester akkurat som en gjør feks sammen med en bestevenn. 
Si at du spør av ren nysjerrighet og at du ønsker å få en ærlig tilbakemelding 

Anonymkode: 129dc...fbf

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Takk og farvel hadde jeg sagt til den mannen der.... Du er trøstepremien mens han går og håper at hun venninna en dag vil ha ham. 

Anonymkode: 95260...edd

Enig. Dette høres helt rart ut. Det fremstår nesten som at han tilbringer mer tid med henne enn deg?

Anonymkode: 585f7...f5b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.4.2024 den 12.33):

Min samboer har en bestevenninne som han har kjent i over 10 år. Jeg kjenner henne, har hatt mange middager, vært på byen sammen med henne og min samboer, til og med invitert henne på mine jentekvelder.

Men i det siste har jeg lagt merke at min samboer møter henne oftere enn før, for en øl etter jobb f.eks. Det er henne han inviterer når han f.eks. har lønningspils. Det er henne som blir kjent med min samboer sine kollegaer og ikke jeg, selv om han alltid sier at jeg skal møte dem en dag. I tillegg til det kommenterer hun ofte vårt forhold. Min samboer forteller meg hva de har snakket om og hva slags «tilbakemeldinger» hun her, spesielt til meg.

Jeg er ikke en sjalu person og det er ingenting mer enn vennskap mellom dem, men føler som at jeg blir nr to i rekkefølgen etter «bestevenninna». Kan ikke huske når det var siste gang han ba meg på en date, men han finner tid til å møte henne ofte.

Hvordan kan jeg ta dette opp uten å angripe ham?

Anonymkode: 09520...56e

Fy faen TS. Du fortjener bedre. Dump drittsekken.

Anonymkode: 63d0b...a67

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope. Hadde ikke tolerert det. Om han foretrekker å henge med henne så hadde jeg sagt takk og farvel🤷🏻‍♀️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er den kjedelige dama hjemme som maser om å tømme oppvaskmaskin, hun er den livsglade venninnen som er artig og morsom. 

Dette går neppe bra 

Anonymkode: 0ca8a...27f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...