Gå til innhold

Stripet håret, har håravfall, etter en mnd er stripene borte😖 Hvordan er det mulig??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Helt sant, fordi det har aldri vært striper der. Det er nytt hår som er vokst ut. Om håret ditt vokser fort, så må du gå oftere til frisøren for å stripe etterveksten.

Anonymkode: f939b...a81

Jo, jeg blir jo helt lys oppå og på sidene, jeg blir jo blond, men en mnd. Jeg skriver jo at håret mitt vokser ikke fort. Jeg har alltid stripet meg men det har aldri vært sånn som det er nå. Jeg betaler 1500kr for å ha striper i en mnd. :( 

Ts

Anonymkode: 9fd1c...384

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det er klin umulig og skjønne hva du mener. Du legger ut et bilde av en med ettervekst, og sånn ser du ut uten ettervekst? 

Anonymkode: c16c2...bdc

Ja. Altså jeg blir blond på toppen med striper men etter en mnd så er overhåret mørkt, altså flere cm i lengden. Det bilde jeg la ut, sånn ser håret mitt etter en mnd, helt mørkt på toppen, ingen antydning til ettervekst.

Ts

Anonymkode: 9fd1c...384

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.4.2024 den 13.54):

Ja, men da synes stripene på toppen eller oppå hodet og på sidene, men hos meg er det helt mørkt.

Legger ved et bilde eksempel. Når jeg har stripet meg så ser det sånn ut etter en mnd, altså som om jeg har farget meg og ikke stripet. Det er helt mørkt på toppen, og lyst i lengdene, ingen ettervekst av striper jeg hadde. Beklager, jeg forklarer meg sikkert knoklete men får ikke sagt det bedre lissom.

IMG_3821.thumb.jpeg.f082a734301f9ecf51c332e1787a0d6e.jpeg

Anonymkode: 9fd1c...384

Dette ér jo ettervekst, og ja den kommer allerede etter én måned. Det er fysisk umulig at stripene blir borte. Jeg kaller dette trolling

Anonymkode: 67997...814

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette ér jo ettervekst, og ja den kommer allerede etter én måned. Det er fysisk umulig at stripene blir borte. Jeg kaller dette trolling

Anonymkode: 67997...814

Hvorfor skulle jeg trolle? Jeg skjønner ikke. Jeg sier jo at etterveksten er mørk og at stripene er borte, eller rettere sagt ingen ettervekst.

 

Og til dere som satte på 👍 kommentaren oppe, skriv heller noe, enn å bare sette en 👍. Det er teit! Vil ha råd og logiske svar.

Anonymkode: 9fd1c...384

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette ér jo ettervekst, og ja den kommer allerede etter én måned. Det er fysisk umulig at stripene blir borte. Jeg kaller dette trolling

Anonymkode: 67997...814

Og jeg skrev jo at innimellom så sliter jeg med håravfall så stripene blir borte med håravfallet. Det er ikke logisk i mine øyne og derfor jeg spør her.

Ts

Anonymkode: 9fd1c...384

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hvorfor skulle jeg trolle? Jeg skjønner ikke. Jeg sier jo at etterveksten er mørk og at stripene er borte, eller rettere sagt ingen ettervekst.

 

Og til dere som satte på 👍 kommentaren oppe, skriv heller noe, enn å bare sette en 👍. Det er teit! Vil ha råd og logiske svar.

Anonymkode: 9fd1c...384

Alle får ettervekst. Du kan ikke, ikke ha ettervekst etter en måned. Fordi du ikke kan få håret til å slutte å vokse. 

Det ER ettervekst.  Både på bildet du delte og hos deg. 

Anonymkode: f9e3e...54e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Alle får ettervekst. Du kan ikke, ikke ha ettervekst etter en måned. Fordi du ikke kan få håret til å slutte å vokse. 

Det ER ettervekst.  Både på bildet du delte og hos deg. 

Anonymkode: f9e3e...54e

Ja, det er jeg klar over, men hos meg er etterveksten etter en måned som noen som ikke har stripet håret sitt på et år. Forstår du meg? Altså det er helt mørkt, som om jeg aldri har stripet det, det er verken antydning til ettervekst og heller ikke striper. Hos meg er det lyst bare i tuppene, resten oppe er mørkt.

Anonymkode: 9fd1c...384

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Ja, det gjør selvsagt det fordi det mørke har vokst ut av skallen etter at håret ble stripet. 

Hva er det å lure på? 

Det blir jo ikke striper i ettervekst med mindre du striper der, etter det har vokst ut. 

Selv har jeg striper. Stripene begynner nå ved øret, fordi håret har vokst til øret etter jeg stripet det. Da har jeg selvsagt ikke striper over øret, for det har aldri vært stripet.  

Hun på bildet som er delt har altså ikke vært hos frisøren på en stund. 

Anonymkode: f9e3e...54e

Nei, men det håret som kommer etter etterveksten har ikke striper heller, tror jeg TS mener. 

Anonymkode: 17730...804

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, det er jeg klar over, men hos meg er etterveksten etter en måned som noen som ikke har stripet håret sitt på et år. Forstår du meg? Altså det er helt mørkt, som om jeg aldri har stripet det, det er verken antydning til ettervekst og heller ikke striper. Hos meg er det lyst bare i tuppene, resten oppe er mørkt.

Anonymkode: 9fd1c...384

Når håret vokser kommer det "nye" håret ut av hodebunnen. Dvs det som kommer ut er mørkt fordi det aldri har blitt stript.

Håret vokser ikke ut av tuppene, derfor vil den nederste delen av håret (som har blitt stript/bleket) være lyst helt til du ev klipper det av.

Anonymkode: 495c1...da9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei, men det håret som kommer etter etterveksten har ikke striper heller, tror jeg TS mener. 

Anonymkode: 17730...804

Det som kommer etter ettervekst er ny ettervekst…….

Anonymkode: e8cb8...5be

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Når håret vokser kommer det "nye" håret ut av hodebunnen. Dvs det som kommer ut er mørkt fordi det aldri har blitt stript.

Håret vokser ikke ut av tuppene, derfor vil den nederste delen av håret (som har blitt stript/bleket) være lyst helt til du ev klipper det av.

Anonymkode: 495c1...da9

😅

Anonymkode: f939b...a81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Ja, det er jeg klar over, men hos meg er etterveksten etter en måned som noen som ikke har stripet håret sitt på et år. Forstår du meg? Altså det er helt mørkt, som om jeg aldri har stripet det, det er verken antydning til ettervekst og heller ikke striper. Hos meg er det lyst bare i tuppene, resten oppe er mørkt.

Anonymkode: 9fd1c...384

Da har håret ditt begynt å vokse fortere. Mitt hår vokser mer enn 1 cm i måneden. Av den grunn hater jeg å farge/stripe håret. Det ser helt jævlig ut etter bare noen uker. Jeg har ikke tid eller penger til å gå til frisør hver tredje uke. 

 

Anonymkode: f939b...a81

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Nei, det gjør det ikke. Etter en måned så kan du ikke se at jeg har stripet meg, for jeg er helt mørk.

Ts

Anonymkode: 9fd1c...384

Ja, det er jo det vi andre også sier...

Anonymkode: 4de55...3b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gir opp! Ringer heller frisør og prøver å finne ut av dette. Tusen takk til alle som tok seg tid til å svare meg selv om jeg ikke fikk noe svar på det jeg lurer på 😀 Men, det skjønner jeg egentlig, for jeg klarer ikke å forklare det jeg lurer på. 🥴😅 

Ts

Anonymkode: 9fd1c...384

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være at håret som er stripet faller av da? 

Anonymkode: e8cb8...5be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kan det være at håret som er stripet faller av da? 

Anonymkode: e8cb8...5be

Ja, det er DET jeg mener og har skrevet oppe men det er bare du som la merke til det.

Ts

Anonymkode: 9fd1c...384

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, det er DET jeg mener og har skrevet oppe men det er bare du som la merke til det.

Ts

Anonymkode: 9fd1c...384

Men herregud …. Hvorfor skriver du ikke bare at du tenker at håret sommer stripet faller av da………. 

Anonymkode: e8cb8...5be

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg gir opp! Ringer heller frisør og prøver å finne ut av dette. Tusen takk til alle som tok seg tid til å svare meg selv om jeg ikke fikk noe svar på det jeg lurer på 😀 Men, det skjønner jeg egentlig, for jeg klarer ikke å forklare det jeg lurer på. 🥴😅 

Ts

Anonymkode: 9fd1c...384

Det er veldig vanskelig å gi deg noen svar når man ikke ser det, det samme gjelder frisøren. Vil du ha et godt svar så må du nesten gå innom frisøren.

Anonymkode: 43e2c...b51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved regelmessig bleking kan håret/stripene falle av.

På bildet du legger ved er det ikke bare striper, men hele håret i lengden er lyst, som om hele håret har vært bleket og vokst ut igjen. Det er nok det folk ikke skjønner. 

Ta kontakt med frisøren imorgen, så får du nok svar. Lykke til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Men herregud …. Hvorfor skriver du ikke bare at du tenker at håret sommer stripet faller av da………. 

Anonymkode: e8cb8...5be

Jeg skrev jo det, at jeg tror at det er pga det. Men at jeg ikke skjønner hvorfor. Les hva jeg har skrevet før du svarer da.

Ts

Anonymkode: 9fd1c...384

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...