Gå til innhold

Stripet håret, har håravfall, etter en mnd er stripene borte😖 Hvordan er det mulig??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

To ganger har jeg stripet håret mitt, sliter med håravfall som kommer og går. 

Etter en mnd så er håret mitt mørkt på toppen og lengden er lys. Ikke ettervekst men hele håret på toppen er mørkt.

Hvordan er det mulig? Vær så snill forklar meg det om du skjønner? Jeg får det ikke til å virke logisk. Har alltid fått ettervekst ja, men aldri at håret ble mørkt på toppen.

Anonymkode: 9fd1c...384

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du har mørkt hår så blir selvfølgelig bunnen mørk når håret vokser ut.

Anonymkode: 43e2c...b51

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Hvis du har mørkt hår så blir selvfølgelig bunnen mørk når håret vokser ut.

Anonymkode: 43e2c...b51

Ja, men ettervekst, ikke sant? Hos meg så er det helt mørkt, som om jeg aldri har stripet det, altså ingen ettervekst.

Anonymkode: 9fd1c...384

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg striper bare håret på toppen for mitt hår knekker også mye av bleking

Anonymkode: abb17...d2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du byttet skille? så nå har stipet hår havnet under hår som ikke er stippet? Prøv å flytte litt på toppen og se om du finner plass der stripene vises bedre. 

Bleiket hår kan ikke få fargen tilbake, det er heller umulig at alt av bleiket hår falt av - du ville da fått massevis av kort hår på toppen av hodet ditt, slik noen får etter graviditet. Så det er eneste mulige forklaring slik jeg ser det.

Anonymkode: a0d50...8e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

har du byttet skille? så nå har stipet hår havnet under hår som ikke er stippet? Prøv å flytte litt på toppen og se om du finner plass der stripene vises bedre. 

Bleiket hår kan ikke få fargen tilbake, det er heller umulig at alt av bleiket hår falt av - du ville da fått massevis av kort hår på toppen av hodet ditt, slik noen får etter graviditet. Så det er eneste mulige forklaring slik jeg ser det.

Anonymkode: a0d50...8e0

Nei, har ikke byttet skille. Jeg har min egen hårfarge oppå på toppen, ingen antydning til striper eller ettervekst. Lengdene er lyse. Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig. Det er som om det jeg har mistet av håret var striper. 🤷‍♀️

Anonymkode: 9fd1c...384

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Nei, har ikke byttet skille. Jeg har min egen hårfarge oppå på toppen, ingen antydning til striper eller ettervekst. Lengdene er lyse. Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig. Det er som om det jeg har mistet av håret var striper. 🤷‍♀️

Anonymkode: 9fd1c...384

Men det er jo det som er ettervekst, altså at håret som vokser ut, har din naturlige farge, mens lengdene er lyse. Eller er det noe jeg ikke forstår her?

Anonymkode: 9d7eb...ff9

  • Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Men det er jo det som er ettervekst, altså at håret som vokser ut, har din naturlige farge, mens lengdene er lyse. Eller er det noe jeg ikke forstår her?

Anonymkode: 9d7eb...ff9

Ja, men da synes stripene på toppen eller oppå hodet og på sidene, men hos meg er det helt mørkt.

Legger ved et bilde eksempel. Når jeg har stripet meg så ser det sånn ut etter en mnd, altså som om jeg har farget meg og ikke stripet. Det er helt mørkt på toppen, og lyst i lengdene, ingen ettervekst av striper jeg hadde. Beklager, jeg forklarer meg sikkert knoklete men får ikke sagt det bedre lissom.

IMG_3821.thumb.jpeg.f082a734301f9ecf51c332e1787a0d6e.jpeg

Anonymkode: 9fd1c...384

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er altså ingen antydning til striper. Alke stripene er borte fra håret.

Ts

Anonymkode: 9fd1c...384

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stripene har brukket av fordi håret er slitt. Samme skjer med meg

Anonymkode: 1b08d...ce8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å forstå dette. Er det jeg som er dum? 😂

Anonymkode: 0ec86...537

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som skjønner? 😮‍💨

Anonymkode: 9fd1c...384

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ingen som skjønner? 😮‍💨

Anonymkode: 9fd1c...384

Jo jeg gjør, har svart her lenger oppe, jeg jobber ikke som det lenger med jeg er frisør svenn.

 

Anonymkode: abb17...d2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Stripene har brukket av fordi håret er slitt. Samme skjer med meg

Anonymkode: 1b08d...ce8

De brekker på toppen, men ikke i lengdene? 

Anonymkode: c16c2...bdc

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du har stripet det med da? 

Anonymkode: c16c2...bdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ta bilde av ditt hår? 

Anonymkode: 17730...804

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jo jeg gjør, har svart her lenger oppe, jeg jobber ikke som det lenger med jeg er frisør svenn.

 

Anonymkode: abb17...d2e

Ups, sorry så ikke det. Men jeg striper jo ikke håret mitt ofte, til at det skal brekke.🤷‍♀️ Det som er at der hvor jeg hadde enhver stripe er borte, bare min farge blir igjen. Stripene er borte fra toppen i løpet av en måned.

Anonymkode: 9fd1c...384

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hva er det du har stripet det med da? 

Anonymkode: c16c2...bdc

Alltid bleking. Og jeg striper håret mitt kanskje hver halvannet år eller noe. Betalte sist 1500kr for bare striper, som jeg hadde i en måned lissom🫤 Nå er jeg helt mørk på toppen og sidene, mens lengdene er lys.

Anonymkode: 9fd1c...384

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Alltid bleking. Og jeg striper håret mitt kanskje hver halvannet år eller noe. Betalte sist 1500kr for bare striper, som jeg hadde i en måned lissom🫤 Nå er jeg helt mørk på toppen og sidene, mens lengdene er lys.

Anonymkode: 9fd1c...384

Og det har ikke vokst? Bleking kan jo ikke vaskes ut, og det kan jo ikke knekke på toppen uten at lengden også forsvinner. Jeg er også helt mørk på toppen, men det er fordi håret vokser. 

Anonymkode: c16c2...bdc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola bleker jo også ditt eget hår. Legg ved bilde og sett en emoji foran ansiktet og del. Det er umulig å si hva som har skjedd uten bilde i godt lys.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...