Gå til innhold

Hva tenker du om personer som bestiller fra Temu?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Hvordan mener du dette ikke er en miljøværsting? Som sagt tar hundrevis av fly av hver dag med varer?

Anonymkode: 8c57b...1e0

Mange av flyene som tar med seg varer fra Temu er allerede oppsatte ruter. Men klart det finnes jo postfly, men Temu har nok ikke sine helt egne...ennå.

Går ut i fra at du bare spiser kortreist mat, som norskprodusert, og aldri unner deg så mye som en banan i ny og ne. Det er skikkelig miljøverstinger det. Importert mat. 

Kaffe drikker du vel heller aldri? 

Anonymkode: 74f19...f37

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tror de fleste oppegående har fått med seg hvor ille slike nettsteder er, både i henhold til det miljømessige aspektet, samt bruk av barnearbeid/slavearbeid. Likevel kommer det hundrevis av fly fullastet med skrot daglig til shoppekåte her i vesten.

Man kan jo undres hvordan det går an å være så lite opplyst? Eller kanskje det er slik at de egentlig bare gir beng i konsekvensene for handlingene sine?

Anonymkode: 8c57b...1e0

de skal ihvertfall bare holde kjeft om jeg velger å kjøpe sugerør i plast eller å ikke kildesortere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Er det noen forskjell på Temu eller alibaba eller tilsvarende sider?

Anonymkode: 2f649...eba

Alibaba er en B2B handelsplass som brukes av forretningsdrivende over hele verden, det er egenlig ikke meningen man skal gjøre småkjøp der og derfor står det noen ganger minimumskjøp også, man kan f.eks bestille 200 noname  mobildeksel til en god pris og få dem levert med ditt eget merke på.

Endret av bvp
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som handler der, er folk som ikke evner å sette seg inn i ting, ikke får med seg nyheter (Forbrukerrådets uttalelser) osv.

Hvem i alle dager vil bruke elektronikk som ikke er testet/brannsikkert? Hvem vil lage mat med gjenstander som ikke er merket og ingen vet hva er lagd av? Hvem vil at hunder og barn skal putte ting i munnen som ikke har gått gjennom tester lik tilsvarende ting som selges i Norge? Hvem vil smøre ting på kroppen sin som ikke er testet?

Galskapen lenge leve. Tror vi skal være glad det er strenge kontroller og plikt til merking av produkter som selges i Norge og Europa.

Anonymkode: 2f4b7...9c8

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det ikke ørten andre tråder om dette? 🤔

Men for å svare; jeg tenker at de som bestiller fra Temu ikke er spesielt opptatt av kvalitet. Eller arbeidsforhold, for den saks skyld. Google har mange svar på hvorfor man bør holde seg unna sider som Temu. 

Jeg har aldri og kommer aldri til å bruke Temu. 

Endret av Mardina
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg er det også viktig å støtte norsk næringsliv. Jeg betaler heller en femtilapp mer for et produkt, slik vi beholder klaras klesbutikk nedi gata enn å handle på Temu. Og dere som sier at staten skal ha sitt -ja, inntekter trengs for å drifte dette landet og for å ta vare på velferdsstaten. 
 

nei til Temu og andre jallabutikker som produserer billig nips som havner i søpla kort tid etter! 

Anonymkode: e4214...324

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Og damer mellom 40 og 60.

Anonymkode: 5f6e6...127

og utenlandske. har deltidsjobb med post-i-butikk og den verste til nå hentet 21 pakker fra temu med hvert sitt sporingsnummer. det er helt krise. 

Anonymkode: 183dc...3c9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at jeg kan ikke dømme, jeg bestilte mye fra Wish og Aliexpress som blakk tenåring.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler for å støtte underbetalte kinesere, framfor overbetalte nordmenn. Mye av det samme skrotet finner du i norske butikker. Like gret å importere selv. Kan heller stoppe chartertrafikken til og fra Afrika, med gjenforeninger og slektstreff for Afrikanere og såkalte afrikanske nordmenn. 

Anonymkode: a340a...03f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

De fleste som bestiller fra slike nettider er ungdom i begynnelsen/midten av tenårene

Anonymkode: 41116...b53

Uenig. Se på facebook gruppene, stort sett kvinnfolk i alder 40-60. Ofte hjemmeværende. Ofte har de menn som jobber mye/offshore så kvinnfolka sitter hjemme og shopper fordi de kjeder seg.

Anonymkode: b8957...9a7

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hva tenker du om personer som bestiller fra Temu?

Anonymkode: 8c57b...1e0

Ikke en dritt, hvorfor skulle jeg? Folk burde slutte å tenke så mye på hva andre gjør, sier og hvorfor de gjør det.

/rant

Anonymkode: 9d124...949

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

minister-mio skrev (47 minutter siden):

Er det ikke forskjell på en vanlig butikk med vanlige merker og en butikk man vet at arbeidere umulig kan få en bit av kaka og at slaveri mye sannsynlig er brukt?

Alt som blir produsert er av slaver. Uansett om det er møkk kvalitet eller topp tier kvalitet. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at det er veldig harry å handle fra slike sider.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror nok fabrikkene til Temu ligger rett ved siden til de som lager deler av IPhone og Samsung som igjen er like preget med fortvilsomme arbeids forhold. 

Vi bruker store sum på slike produkter men tenker aldri at de arbeiderne tjener et skvett.

Jeg handler ting på temu men velger med omhu. Stoler ikke på kvalitet og sammenligner med det som koster på en eller annen butikke her i Norge.

Bedre utvalg (til tvilsom kvalitet da). 

Anonymkode: b4e07...b07

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altfor dyrt i Norge, har ikke råd til noe. Alt man kjøper i Norge finner man for under 100 kr på Temu.

Anonymkode: 46d0f...46d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler en del på temu og aliexpress. Finner ofte ting der som blir solgt for 20x i norge. Spesielt ting til barnebursdag, hobbyting (stempel, klistremerker, notatbøker, blyanter, pensler, ark etc) og småting til huset (oppheng, kroker, wire, blå maletape, linservietter osv) er mye billigere og like god kvalitet. 

Skittentøyskurver, matte til kontoret med struktur og knagger til gangen har jeg også, med veldig god kvalitet. Har bare vært en ting jeg ikke har vært fornøyd med og da fikk jeg pengene tilbake for feilproduksjon. 

Vi er to voksne som jobber fulltid, men med renta, strømpriser og kostnader til mat nå er det uaktuelt å betale mer enn det varen er tilgjengelig for. Vi er i ca 30 barnebursdager i året (2 barn), om man kjøper fargeleggingsbok med blyanter og klistremerker eller puslespill og hobbyting på aliexpress er det 2000 å spare bare der. 

Anonymkode: ded43...ebc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Må man tenke noe om de? 

Anonymkode: ea802...3fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt ann på hvordan man bruker Temu.

Kjøper utallige tulleting som bare er morsomt å ha, eller plukker med seg 10 ekstra ting fordi det bare koster 21 kr pr stk, hver mnd og fyller dermed opp sine allerede overfylte hus med mer skrot: tenker mitt. Kjenner noen sånne. 

Kjøper noe man trenger som er vanskelig å få tak i ellers (riktig mål osv), et par ganger i året: Helt greit. 

Anonymkode: 9d516...69a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig tråd! 

kjenner såå mange som bestiller derfra. Blir litt oppgitt… men sånn er det når folk er lav middelklasse og nedover.

Anonymkode: 64e6f...078

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...