Gå til innhold

Hva tenker du om personer som bestiller fra Temu?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tror de fleste oppegående har fått med seg hvor ille slike nettsteder er, både i henhold til det miljømessige aspektet, samt bruk av barnearbeid/slavearbeid. Likevel kommer det hundrevis av fly fullastet med skrot daglig til shoppekåte her i vesten.

Man kan jo undres hvordan det går an å være så lite opplyst? Eller kanskje det er slik at de egentlig bare gir beng i konsekvensene for handlingene sine?

Anonymkode: 8c57b...1e0

  • Liker 20
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Myndighetene ønsker jo globalisering! Kjør på, handle billigst mulig.. 🤣

  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste som bestiller fra slike nettider er ungdom i begynnelsen/midten av tenårene

Anonymkode: 41116...b53

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de bestiller en gang tenker jeg at de vil teste hvordan det er. Skjer det flere ganger tenker jeg de ikke lærer så fort. Har bestilt en gang, gjør det ikke igjen. 

Anonymkode: 7cbef...be4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen forskjell på Temu eller alibaba eller tilsvarende sider?

Anonymkode: 2f649...eba

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tror Temu og andre billigmarked er miljøverstinger så er du lite opplyst og kanskje en smule hyklerisk? Reiser du aldri med fly? Ferierer du i land betraktelig fattigere enn Norge? Gir du til veldedighet? Gjør du noe for at verden skal bli et bedre sted?

La folk ta sine valg, så tar du dine. Fort gjort å sitte i glasshus ser du 

Anonymkode: 74f19...f37

  • Liker 22
  • Nyttig 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker at det er folk med en ganske snever etisk bevissthet, og selvsagt endel personer som ikke har fått med seg noe og bare blendes av hvor billig det er.

Anonymkode: 3e246...dd0

  • Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tenker at det er folk med en ganske snever etisk bevissthet, og selvsagt endel personer som ikke har fått med seg noe og bare blendes av hvor billig det er.

Anonymkode: 3e246...dd0

Ja, tror du er inne på noe her. Trist at billig skvip trumfer det etiske.

Anonymkode: 8c57b...1e0

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt som Amazon, altså.

Men har du samme fordommer og holdninger til Amazon?

Anonymkode: e16a9...c10

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvis du tror Temu og andre billigmarked er miljøverstinger så er du lite opplyst og kanskje en smule hyklerisk? Reiser du aldri med fly? Ferierer du i land betraktelig fattigere enn Norge? Gir du til veldedighet? Gjør du noe for at verden skal bli et bedre sted?

La folk ta sine valg, så tar du dine. Fort gjort å sitte i glasshus ser du 

Anonymkode: 74f19...f37

Hvordan mener du dette ikke er en miljøværsting? Som sagt tar hundrevis av fly av hver dag med varer?

Anonymkode: 8c57b...1e0

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som har dårlig råd og ikke vil handle i Norge. Eller sunnmøringer og andre gniene folk. De bryr seg nok ikke så mye om barnearbeid, kanskje de bare gir f og vil pynte seg med en kjole som koster 499 i Norge, men 49 på Temu

Anonymkode: 2956b...9ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

De fleste som bestiller fra slike nettider er ungdom i begynnelsen/midten av tenårene

Anonymkode: 41116...b53

Og damer mellom 40 og 60.

Anonymkode: 5f6e6...127

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Tror de fleste oppegående har fått med seg hvor ille slike nettsteder er, både i henhold til det miljømessige aspektet, samt bruk av barnearbeid/slavearbeid. Likevel kommer det hundrevis av fly fullastet med skrot daglig til shoppekåte her i vesten.

Man kan jo undres hvordan det går an å være så lite opplyst? Eller kanskje det er slik at de egentlig bare gir beng i konsekvensene for handlingene sine?

Anonymkode: 8c57b...1e0

Du holder deg til Kants kategoriske imperativ eller? Handler aldri kaffe eller noe som er produsert av barn? Kjører ikke bil? Sikkert deilig å være så perfekt og moralsk. Tipper du stemmer Ap eller Mdg, og at du eier ett hun og har råd til ennseng som koster 200000kr

Anonymkode: 2956b...9ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

De fleste som bestiller fra slike nettider er ungdom i begynnelsen/midten av tenårene

Anonymkode: 41116...b53

Men er ikke dette de samme som var med å streike for klimaet, da? De samme som hyller Greta Thunberg? Eller har jeg gått glipp av noe her?

Til TS: Personlig har jeg nok litt fordommer mot mennesker som bestiller fra Tema, og andre lignende sider. Det er liksom en motsetning mellom det og å være et bevisst og ansvarlig menneske.

Og så kommer jo sikkert denne tråden, som alle andre om samme tema, til å fylles av dem som roper om flyreiser og hvor folks mobiltelefoner er produsert. Til dem kan jeg bare si at vi lever i en verden hvor alle burde ønske å ta gode valg, men hvor det ikke alltid er like enkelt. Det er ikke enkelt å velge bort mobiltelefon, fordi man gjerne trenger en for å fungere i vårt samfunn. Det er derimot latterlig enkelt å la være å bestille diverse unødvendig dilldall fra Temu. Det krever heller ikke en voldsomt stor innsats å lese seg litt opp på hvor man kan kjøpe bærekraftige klær, for eksempel. 

Anonymkode: bf411...742

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det er personer med økonomisk sans. 

  • Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For at ingen skal føle seg krenket, Gud forby, så holder jeg mine meninger om de for meg selv for denne gang.

Anonymkode: 80703...e9b

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg handler på temu. Ikke i de ekstreme mengdene jeg ser at folk i den facebookgruppen gjør, men jeg har kjøpt et par småting jeg har hatt bruk for der. 

Jeg har master i matematikk og tjener greit.. Bare for å si litt om meg som type 😅

Anonymkode: 25893...299

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt engang fra kledegfint.no og fant fort ut av at dem har de samme klærna der som Temu. Temu er nok dropshipping slik som eBay, Alibaba osv 

Jeg har drevet litt med dropshipping selv og mange nettbutikker driver slik. Miinto f.eks er litt av samme konseptet, bare det er norske butikker som bruker den plattformen 

Jeg har selv handlet litt på Temu og har ikke problemer med å innrømme det. 
 

Da må du styre unna alle nettbutikker i fremtiden, ts!! 

Anonymkode: 09645...04e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler fra Temu, Aliexpress, Shein o.l.  Sover godt om natta.

Anonymkode: 701df...11a

  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Litt som Amazon, altså.

Men har du samme fordommer og holdninger til Amazon?

Anonymkode: e16a9...c10

Er det ikke forskjell på en vanlig butikk med vanlige merker og en butikk man vet at arbeidere umulig kan få en bit av kaka og at slaveri mye sannsynlig er brukt?

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...