Gå til innhold

Rett til å vær litt skuffet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

sjokoladeelskeren skrev (18 minutter siden):

Regner med at din mann ikke gikk inn i forholdet med forbehold om at du skulle ligge under et visst tall på vekta, den sammenligningen gir ikke mening i det hele tatt. Ts gikk inn i forholdet fordi han betrygget henne med at han ikke LIKER å feste fordi det er noe som var avgjørende for henne. Fordi hun LIKER ikke å feste og derfor vil hun ikke gjør det. Hvis han LIKER å feste, men har trappet ned for hennes skyld så er det jo rein løgn for hans side når han sier han ikke liker det, for å lure henne inn i forholdet. 

Noen liker fest, noen liker det ikke, og begge deler er helt greit. Men når hun er åpen om at hun trenger en som ikke fester og han lyver om det, da har han absolutt ingenting han skulle sakt når det biter han i rumpa senere om får lyst til å dra på fest. Og at ts skal tilpasse seg at han må få dra på fest fordi han har lyst til det er bullshit. Jeg tenker at dette forholdet kommer ikke til å vare, men det er ikke fordi ts er urimelig, men fordi forholdet er basert på en løgn fra hans side.

Han tok ikke en fest, han drakk noen øl og så på fotball. 

Ts har lov til å være skuffet, men må også vurdere hvor strikt det er ok og urimelig å være. Det er hennes problem dette, så han kan ikke forventes å bære hele byrden ved hennes problem. Hun må også gå ham litt i møte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trolltunge skrev (8 minutter siden):

Han tok ikke en fest, han drakk noen øl og så på fotball. 

Ts har lov til å være skuffet, men må også vurdere hvor strikt det er ok og urimelig å være. Det er hennes problem dette, så han kan ikke forventes å bære hele byrden ved hennes problem. Hun må også gå ham litt i møte. 

Det med fotball og øl var én gang. Han har jo dratt på fest mange ganger tidligere i forholdet deres…og hvorfor i alle dage skal hun gå han i møte når hun ikke var interessert i et forhold med en som fester, men han lurte henne inn i det???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjokoladeelskeren skrev (13 minutter siden):

Det med fotball og øl var én gang. Han har jo dratt på fest mange ganger tidligere i forholdet deres…og hvorfor i alle dage skal hun gå han i møte når hun ikke var interessert i et forhold med en som fester, men han lurte henne inn i det???

Jeg har sagt min mening, så er det opp til ts å vurdere hvor regid hun vil/kan være, hvor mye hun klarer å gå ham i møte og hvor mye mann og forholdet til ham er verdt for henne. Så får hun vurdere deretter. Hun er ikke stuck i noe som helst, og valgte også selv å gå inn i et forhold til ham. Hun kan gå ut av det igjen også. Jeg ser ikke at han har brutt løftene sine. Han trappet ned og har nå mer eller mindre sluttet med festing. Et forhold skal være å gi og ta, ikke bare kreve. 

Ganske urettferdig og urimelig også at ny mann skal sone for eksens synder. Forstår at ting kan sette spor, men man bør da jobbe litt med seg selv og sine utfordringer også, ikke bare legge dem på partner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også foretrekker en som sjeldent/aldri drikker (har ikke egentlig  dårlige opplevelser med alkohol, bare ønsker en som er veldig seriøs). Derfor traff jeg en slik mann. Å få andre til å slutte å drikke, funker aldri. 

Anonymkode: 1ba86...29b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skuffet over deg selv, ja. 

Han vil ikke endre seg.

Og den forståelsen skal du ta med deg videre i livet. Finn deg noen som ER kompatible med deg i utgangspunktet. Ellers vil det være en evig sirkel der du stiller krav til endring, personen endrer seg (sikkert med beste intensjoner), for så å falle tilbake på gamle måter og vaner igjen. 

Anonymkode: 72576...e66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Skuffet over deg selv, ja. 

Han vil ikke endre seg.

Og den forståelsen skal du ta med deg videre i livet. Finn deg noen som ER kompatible med deg i utgangspunktet. Ellers vil det være en evig sirkel der du stiller krav til endring, personen endrer seg (sikkert med beste intensjoner), for så å falle tilbake på gamle måter og vaner igjen. 

Anonymkode: 72576...e66

Skuffet over meg selv? Nei. Jeg er skuffet over at han muligens startet forholdet med en løgn for å få med til å bli forelsket i han og «fange» meg. Jeg begynner å innse at vi kanskje bare er alt for forskjellig når det kommer til alkohol, og at jeg kanskje bare må gjør det slutt. Jeg er skuffet over at han ikke var den han fortalte meg at han var.

ts

Anonymkode: dec81...40a

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud ass. Zzzzzznork. Hadde det vært hver helg, så.... Tenker fest et par ganger i måneden er heeeelt innafor, med mindre man har 3 små barn eller noe. Ro deg ned, Døll Døllesen.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

og hvis han får meg så kan han «endelig» slutte med det og få inn bedre rutiner og vaner og få mer stell på livet.

Neste gang noen bedyrer at de skal bli noe annet hvis du blir sammen med dem så takker du nei. Se heller etter noen som har en livsstil du ønsker fordi det er det de trives med. Man kan ikke endre seg for å gjøre andre til lags.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prat sammen, finn ut om dere vil det samme. Høres enkelt ut, ikke sikkert det er enkelt :) En mulighet er at du blir med på litt mer enn du hadde tenkt og han gjør litt mindre enn han hadde tenkt, så ser dere om det møtes for dere.

Kjipt hvis det ikke løser seg, også kjipt å fortsette med noe som ikke funker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når skal mennekser forstå at man kan ikke forandre andre mennesker. Kjæresten din er sosialt anlagt, og vil ut og lufte seg iblandt. 

Du er ikke sosialt anlagt å vil sitte hjemme og holde i hånda. 

Han kan ikke forandre på det. Han kan tvinge seg til å tilfredsstille deg, men det blir han ikke lykkelig av. 

Du kan ikke det, og blir ulykkelig av å tvinge deg med ut på sosialt/fest

Dere passer ikke for hverandre.

Anonymkode: 9ab5c...49a

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Hei!:)

Jeg har tidligere vært i et forhold men en som var veldig glad i å feste, i tillegg til at han ikke var til å stole på og var utro flere ganger. Det har gjort at jeg sliter veldig med trust issues og spesielt når alkohol er inni bildet. Jeg er en person som ikke liker å feste og gjør det bare om jeg «må» (typ bursdag til nære venninner etc). Så basert på de 2 tingene har jeg funnet ut at hvis jeg skal ha et forhold som jeg kan trives i så må det vær med en person som heller ikke er glad i å feste.

Da jeg møtte min nåværende kjæreste så var han veldig mye ute, så jeg var i utgangspunktet ikke interessert i han. Han derimot, var veldig interessert i meg og prøvde veldig hardt å få meg. Han fortalte at han liker egentlig ikke å feste, men han gjør det for å finne noen å dele livet med, og hvis han får meg så kan han «endelig» slutte med det og få inn bedre rutiner og vaner og få mer stell på livet. Bestemte meg basert på det for å gi forholdet et forsøk.

I tiden etterpå så fortsatte han å dra ut en del (mindre enn før men fortsatt ganske ofte). Tok det opp med han etter en stund, åpnet meg om hvorfor det var vanskelig for meg osv, og han betrygget meg da om at han bare trengte en nedtrappings-fase men at han nå var klar for at alkohol-livsstilen skulle legges helt på hylla. Ble bedre etter det, han dro kanskje ut 3-4-5 ganger i halvåret. Det er kanskje ikke så mye for de fleste, men for meg som absolutt ikke liker å feste og bare synes det er kjempestress er det mye likevel. Og om jeg skal bli hjemme mens han drar ut alene er det en enda verre situasjon for meg mtp trust-issuene mine. Har tatt det opp flere ganger at jeg synes det er en vanskelig situasjon fordi jeg vil ikke holde han tilbake om han vil feste så så ofte og jeg i utgangspunktet ikke kan tenke meg noe jeg har mindre lyst til enn å feste, men hver gang sier han at han har ikke noe behov for å drikke og at vi er helt på samme bølgelengde, men jeg føler ikke at vi er det.

Derfor ble jeg veldig glad når han før nyttår fortalte meg at han hadde bestemt seg for å skulle være «avholds» i hele 2024 og ikke drikke noe alkohol, både for å bevise overfor meg og seg selv at han kan klare det. Det klarte han helt til den helgen her da jeg plutselig fikk en melding om at han drar rett fra jobb til en pub for å drikke øl og se kamp med en kompis. Kjente jeg ble kjempeskuffet for å vær helt ærlig. Hadde veldig stor sto på at han skulle klare å nå det målet når han hadde satt seg det (han kom opp med det helt selv, jeg har ikke pushet han til det). Snakket med han om det etterpå og han sa at han hadde lagt fra seg det målet, fordi å drikke litt alkohol av og til skader jo ikke…

Har jeg rett til å vær skuffet eller overreagerer jeg veldig her?

Anonymkode: dec81...40a

Du har eier problemet her, det er ikke alkoholmengden - men din ex som du har tatt med inn i forholdet. Dette må du jobbe med. 

Anonymkode: 7ca39...ff1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars1009 skrev (41 minutter siden):

Herregud ass. Zzzzzznork. Hadde det vært hver helg, så.... Tenker fest et par ganger i måneden er heeeelt innafor, med mindre man har 3 små barn eller noe. Ro deg ned, Døll Døllesen.

Noen klarer virkelig ikke å se ting fra et annet perspektiv enn sitt eget…det går kanskje helt fint for deg og mange andre, men det er en dealbreaker for ts. Alle har sine dealbreakere som man ikke vil vike fra og det må vær lov. Jeg for eksempel kunne aldri vært sammen med noen med barn fra tidligere forhold, mens for andre gjør det ikke noe som helst. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skuffet over meg selv? Nei. Jeg er skuffet over at han muligens startet forholdet med en løgn for å få med til å bli forelsket i han og «fange» meg. Jeg begynner å innse at vi kanskje bare er alt for forskjellig når det kommer til alkohol, og at jeg kanskje bare må gjør det slutt. Jeg er skuffet over at han ikke var den han fortalte meg at han var.

ts

Anonymkode: dec81...40a

Har du hørt uttrykket "fool me once, fool me twice"? 

Enhver kvinne som har vært i et forhold eller to burde virkelig innse at slike endringer ALDRI kommer til å skje. Altså er man idioten selv når man går på slikt. 

Nå har du lært til neste gang, håper jeg. Man er på en gitt måte, og endrer man seg på grunn av en kjæreste så er det midlertidig. 

Anonymkode: 72576...e66

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har du hørt uttrykket "fool me once, fool me twice"? 

Enhver kvinne som har vært i et forhold eller to burde virkelig innse at slike endringer ALDRI kommer til å skje. Altså er man idioten selv når man går på slikt. 

Nå har du lært til neste gang, håper jeg. Man er på en gitt måte, og endrer man seg på grunn av en kjæreste så er det midlertidig. 

Anonymkode: 72576...e66

Ligger kanskje noe i det ja, var dum som ble lurt. Planen var ikke å «endre» han, men trodde på han når han sa han egentlig ikke likte å feste, men han gjor det for å finne noen å dele livet med…var vel litt for naiv

ts

Anonymkode: dec81...40a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjokoladeelskeren skrev (På 28.4.2024 den 20.31):

Når ts har vært klar med han og kommunisert hva som er viktig for henne i et forhold, og han har fortalt at han passer til den beskrivelsen så synes ikke jeg at hun skal vike fra det nei når han åpenbart har gitt henne feil informasjon. Hun bestemmer hva som er en dealbreaker for henne. Hva om det hadde vært en litt mer normal dealbreaker. Hva om ts hadde blir sammen med en person som sier han ikke liker drugs, men så røyer han week 6-7 ganger i året likevel. Hva om han hadde lovet ts å ikke ta weed på 1 år, men hadde sprukket etter 4 mnd? Selvfølgelig har hun rett til å bli skuffet når han har gitt henne feil informasjon for å få henne til å gi han en sjanse, og i tillegg ikke holder ord når han sier at det glir minst 1 år til neste gang…

Dette. 

Jeg syns ikke dette handler om hvorvidt han fester, men hva han faktisk sa til TS da de ble sammen. Det er helt ok at han ønsker å gå på byen/på pub/drikke øl whatever, men det er ikke like greit at han sier til TS at han ikke vil ha den livsstilen, men så viser han i praksis at han vil det. 

Og jeg tenker at du TS må ta dine behov og ønsker på alvor. Hva en gjeng anonyme mennesker på et nettforum mener er sånn sett helt irrelevant. Det er DITT liv, som du har full rett til å leve som du vil. Det kan bety at du ikke skal være sammen med en type som han du er sammen med nå, dvs en som syns det sosiale utelivet er viktig. Det betyr ikke at det er noe galt verken med deg eller med han, men bare at dere ikke passer sammen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjokoladeelskeren skrev (19 timer siden):

Noen klarer virkelig ikke å se ting fra et annet perspektiv enn sitt eget…det går kanskje helt fint for deg og mange andre, men det er en dealbreaker for ts. Alle har sine dealbreakere som man ikke vil vike fra og det må vær lov. Jeg for eksempel kunne aldri vært sammen med noen med barn fra tidligere forhold, mens for andre gjør det ikke noe som helst. 

 

regine skrev (11 timer siden):

Dette. 

Jeg syns ikke dette handler om hvorvidt han fester, men hva han faktisk sa til TS da de ble sammen. Det er helt ok at han ønsker å gå på byen/på pub/drikke øl whatever, men det er ikke like greit at han sier til TS at han ikke vil ha den livsstilen, men så viser han i praksis at han vil det. 

Og jeg tenker at du TS må ta dine behov og ønsker på alvor. Hva en gjeng anonyme mennesker på et nettforum mener er sånn sett helt irrelevant. Det er DITT liv, som du har full rett til å leve som du vil. Det kan bety at du ikke skal være sammen med en type som han du er sammen med nå, dvs en som syns det sosiale utelivet er viktig. Det betyr ikke at det er noe galt verken med deg eller med han, men bare at dere ikke passer sammen. 

Takk for at dere forstår meg🙏🏼

ts

Anonymkode: dec81...40a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det gikk jo FIRE måneder uten en fest. Skal du tørrlegge ham helt eller? Fy f... Kjerring ass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars1009 skrev (2 minutter siden):

Det gikk jo FIRE måneder uten en fest. Skal du tørrlegge ham helt eller? Fy f... Kjerring ass.

Har du i det hele tatt lest innlegget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...