Gå til innhold

Hva stresser deg mest når du får uventet besøk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde også dratt på meg en bh og sett meg i speilet før det kom folk på besøk!

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har vært rot, skittent eller at jeg ikke har overskudd for samtalen. Nå er ting i endring, jeg flytter til noe mindre og håper at jeg alltid skal være klar for besøk 😁 det er kanskje litt å ta i, men jeg vil ikke være redd for skitne bad eller rot mer. Det er ikke noe ålreit følelse. 

Anonymkode: d0ec6...15a

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis beskjeden kommer på sms, så kan jeg bruke samme strategi andre bruker «mot» meg-late som jeg ikke har sett den. Dog spør jeg i god tid, da jeg misliker sterkt slike spontane besøk. Men om jeg skulle valgt, blir det å gjemme litt private ting, ta på meg noe annet enn morgenkåpa(går med den hele tiden hjemme), sette ting i oppvaskmaskinen.

Anonymkode: 7e6ea...fae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får heldigvis aldri overraskelsesbesøk slik men om jeg skulle få det ville det nok stressa meg mest at timeplanen min ble forstyrra. Kanskje krasjer det med hundelufting eller alenetid feks.

Huset er alltid om ikke strøkent så iallefall presentabelt. Litt støv, smuler på et bord eller noen få ting på kjøkkenbenkene er stort sett så ille som det blir her.

Jeg er ikke usedvanlig disiplinert eller noe, bare barnløs og kjedelig😂

Anonymkode: c8a13...330

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvorfor holder dere heller ikke huset ryddig og rent så slipper dere å stresse sånn for uventet besøk? 

 

Anonymkode: fc2d2...c1e

Jeg har ikke fått uventet besøk på 15 år. Det hadde vært bortkastet tid å holde det besøks-klart til enhver tid i alle disse årene.

Jeg holder det høvelig greit, ingen grunn til å skjemmes, men rot og hybelkaniner er ikke et ukjent fenomen her i huset.

Anonymkode: bc2c9...f93

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor holder dere heller ikke huset ryddig og rent så slipper dere å stresse sånn for uventet besøk? 

 

Anonymkode: fc2d2...c1e

Barna mine rekker i alle fall rote før jeg rekker komme hjem fra jobb. Og hundene har håret endel. I det vi er hjemme må det lages middag, følges opp lekser og barn skal ut på fritidsaktiviteter. Rydde gjør vi på kvelden, så vi starter alltid med ryddig hus 😅

Anonymkode: 445af...5d3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rot, og det at jeg av og til lar vibratorne ligge på badet etter vask, framfor å legge de på plass. Har jeg husket å rydde de? Nobody knows. Men får jeg tre minutters varsel rekker jeg å røske alt av klær inn på soverommet, og sprayet klor over toalett og servant, så det går vel bra. 

Anonymkode: 2c61c...0ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nok vært mest stresset for om det lå sexleketøy fremme på badet (vaskes etter bruk) 😅

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer veldig an på hvem som kommer. En av mine nærmeste venninner? Bare kom. Bryr meg nada om jeg sover, ikke er hjemme eller har sex :P Det er bare å gå rett inn og slå seg til rette.

Alle andre? Helt uaktuelt. Jeg har ofte brukte truser liggende på badegulvet rett og slett fordi jeg ikke alltid gidder å kaste dem i skittentøyskurven. Vi har mange dyr og konstant støv og pels på gulvet. Jeg er gjerne bare i truse og t-skjorte uten bh. Det er sikkert smuler på kjøkkenbenken…nei, ikke kom. 

Anonymkode: c88da...822

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg gjør er å sjekke at doen er ren. En 4-åring som kan finne på litt av hvert og en 16-åring som fortsatt ikke vet det eksisterer noe som heter dokost… jeg trenger vel ikke si noe mer. 
Skittent toalett er det hesligste jeg vet hos andre så det vil du aldri se hjemme hos meg 😄

Ellers gjør jeg ikke noe. Kommer personen før 19.00 flyter det av leker her og der, men det er ikke rot. Det er livet til barna mine. 

Anonymkode: fc5ff...c42

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg får de vær så god ringe før de kommer. Spontane besøk er det verste jeg vet. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider


I prioritert rekkefølge, dette sjekker jeg:

Skitne truser

Skitten do

Dopapir

inngangsparti og sko, at det ikke er fullstendig kaos

kjøkken, feie over arbeidsplater

rene håndklær bad/kjøkken

rot på spiseplassen

rot i sofaområdet

VELKOMMEN! 

Anonymkode: 6beae...826

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke noe å skjule mtp rot eller manglende rengjøring, for meg ville første tanke vært: "hvor lenge skal de være her?" Hyggelig med besøk, jeg bare misliker ikke å ha en varighet å forholde meg til da en halvtime versus tre timer vil ha svært ulike utslag på min egen dag og hva jeg får gjort :)

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ganske avslappet til det. Hjemmet mitt er rent nok, støvsuger og vasker jevnlig, men i en travel hverdag blir det ofte rotete. Hadde en venninne på døren i dag mens jeg farget håret, og hadde lagt fram masse klær overalt for å gå igjennom dem for donering. Åpnet og ønsket henne velkommen til rotet. Vi endte opp med å ha en veldig fin samtale om livet, selv om jeg ikke var i besøksmodus og kunne tilby annet enn en kaffekopp. 

Fasadefokus er forbeholdt større forsamlinger og svigermor 😄 

Anonymkode: d5843...4c2

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpner aldri opp døren for folk jeg vet ikke har sagt i fra om at de skal komme.

Anonymkode: 40fea...08c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det får jeg heldigvis så og si aldri, men for noen måneder siden ringte plutselig pappa og sa at han kom innom en tur fordi han skulle forbi byen jeg bor i. 

Jeg er deprimert og i perioder blir det vanskelig å ta vare på seg selv og hjem, disse periodene varer ganske lenge og da blir hjemmet mitt rotete og skittent. Plantene dør og badet blir en grisebinge. Jeg har aldri vasket og ryddet så raskt før i hele mitt liv, jeg trodde jeg skulle svime av underveis, var jo fortsatt deprimert og helt ifra meg. Gråt i flere timer mens jeg holdt på. Så ringte han plutselig og sa at han ikke kom likevel...... 

Det ble jo ryddigere og renere her, men var utmattet i dagevis. Jeg slipper ingen inn her, uventet besøk er ikke aktuelt ellers. 

Anonymkode: ae905...8c1

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde løpt til garderoben, dratt på meg treningstøy, røsket med airpods, og møtt gjesten "i døra" der jeg hadde unnskyldt meg med at jeg hadde en avtale om en joggetur. 

 

Men ok, om jeg var tvunget til å ta i mot dette besøket og hadde tre minutter på meg; 

- Tatt på BH og en ren topp (er ofte full av kattehår)

- Tatt en titt i speilet og raskt fikset hår, og mulig tatt på mascara, farget dagkrem om jeg rakk. 

- Gått på badet og sett om det lå noen klær på gulvet, og byttet handhandklær ved vasken

- Sett over stua, og plukket med om det stod en kaffekopp, en genser, eller lignende 

 

Er generelt ganske rent og ryddig her. Men gjester skal slippe å se skitne kopper, og vrengte klær på baderomsgulvet. 

Anonymkode: d3888...a96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Gøy å lese svarene i den andre tråden, og at det er badet folk flest tenker på. Det er akkurat badet jeg føler for å sjekke hvis jeg vet noen kommer og.

Anonymkode: 33c18...261

Tror det ofte er der de "ubehagelige" tingene er. 

Mange har jo medisiner stående fremme. Når jeg har mensen står det jeg trenger for det fremme. Og da vi prøvde å få barn lå det tester der. Ofte vrenger man jo bare av seg klærne på vei inn i dusjen, særlig treningstøy lar jeg ligge på varmekablene en stund slik at de ikke havner fuktige i skittentøyet (jada, vet de ideelt burde blitt hengt opp på vaskerommet) 

Så er det jo det aspektet at man vil at gjester skal slippe å se søl. Og at de skal ha et rent handhandkle, og også helst et tomt søppelspann. 

Anonymkode: d3888...a96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Tror det ofte er der de "ubehagelige" tingene er. 

Mange har jo medisiner stående fremme. Når jeg har mensen står det jeg trenger for det fremme. Og da vi prøvde å få barn lå det tester der. Ofte vrenger man jo bare av seg klærne på vei inn i dusjen, særlig treningstøy lar jeg ligge på varmekablene en stund slik at de ikke havner fuktige i skittentøyet (jada, vet de ideelt burde blitt hengt opp på vaskerommet) 

Så er det jo det aspektet at man vil at gjester skal slippe å se søl. Og at de skal ha et rent handhandkle, og også helst et tomt søppelspann. 

Anonymkode: d3888...a96

Men dette er vel ting som står fremme når du har besøk og, dersom det "bor" på badet? Rydder du bort medisiner osv før hvert besøk? Har du bind stående oppå vasken hele uka du har mensen?

Anonymkode: 33c18...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...