Gå til innhold

Hva stresser deg mest når du får uventet besøk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Inspirert av den andre tråden som går nå.

Hva blir du mest stresset over hvis du får uventet besøk? Ingen diskusjon om man liker eller ikke liker uventet besøk, men si at du får beskjed om at det kommer noen over på kaffe om 3 minutter. Hva tar du?

 

Anonymkode: 33c18...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rot....

Anonymkode: 635a7...520

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar ikke mot besøk på tre minutters varsel, så da er det selve beskjeden som evt stresser meg. Hvis noen plutselig måtte inn grunnet lekkasje eller noe sånt, ville vel den første tanken vært om det hang undertøy på badet eller noe sånt. 

Anonymkode: 655d6...b23

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg prøvd å kjapt tatt oppvasken eller gredd gjennom håret og tatt på bh🤭kommer helt ann på hva slags menneske det var som kom👍

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg stresser mest med da er vel om det er igjen kaffe eller ikke. Eller at det er tomt for kaffefilter. 

Anonymkode: fd14b...2c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sier jeg det ikke passer. Jeg vil helst ikke dra folk inn i huset vårt. Jeg skjemmes egentlig veldig hvordan det ser ut, og jeg har ikke overskudd til å gjøre noe med det. 😔

(Trenger i såfall minst et par timers varsel)

Anonymkode: 2dbb5...d8b

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Få badet litt ryddig, og evt klær ol bort fra sofa eller lignende!

Anonymkode: d058f...904

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det jeg stresser mest med da er vel om det er igjen kaffe eller ikke. Eller at det er tomt for kaffefilter. 

Anonymkode: fd14b...2c8

Der sier du noe, hvis noen ga beskjed om at de kommer på kaffe ville jeg lurt på hvorfor de tror jeg har kaffe når jeg ikke drikker kaffe (og generelt ikke tar imot besøk) 😅

Anonymkode: 655d6...b23

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Inspirert av den andre tråden som går nå.

Hva blir du mest stresset over hvis du får uventet besøk? Ingen diskusjon om man liker eller ikke liker uventet besøk, men si at du får beskjed om at det kommer noen over på kaffe om 3 minutter. Hva tar du?

 

Anonymkode: 33c18...261

Hva tar du? 

Anonymkode: fc2d2...c1e

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting. Og noen av vennene mine har nøkkel, så de vet at det er bare å komme om de trenger noe, skal sove etter nattevakt når jeg er på jobb eller hva det måtte være.

 

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stresser ikke med å rydde, for jeg og barna mine bor og lever her. Her er det aldri strøkent uansett. Det som stresser meg er hvordan det lukter hos oss, om de som kommer syns vi har ekkel huslukt. Så jeg har mest fokus på å lufte ut skikkelig hvis jeg vet det kommer gjester om 2 min.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rot i huset, og spesielt om kjøkken og bad ser skittent / rotete ut

Anonymkode: 1ef9d...644

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde også som andre nevner her stresset litt på det med rot. Men tror nok det jeg hadde synes at var mest stress med uventet besøk er presset om å være så utadvendt. At man skal møte forventningene til gjesten om å være så pratsom, sprudlende og hyggelig. Noen ganger trenger jeg å ha "mannet meg opp" og mentalt forberedt meg på å være sosial. Og jeg er en utadvendt person egentlig, men samtidig introvert. Så for meg koster det mye energi å være sosial. Derfor føles det viktig for meg å være mentalt forberedt på at nå skal jeg være sosial.

Anonymkode: baf13...e4d

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva tar du? 

Anonymkode: fc2d2...c1e

Hmm.. Jeg hadde løpt rundt meg selv for å få på en bh, raska med meg rot og skrot på vei inn til badet for å se om det er OK der inne. Så hadde jeg stressa videre til kjøkkenet og raska det på benken ned i vasken. Hadde kjefta på meg selv for nok en gang å ha satt meg selv i en situasjon hvor jeg ikke bare kan ha det besøksvennlig til enhver tid, og vært gjennomsvett innen det ringte på døra. 

Gøy å lese svarene i den andre tråden, og at det er badet folk flest tenker på. Det er akkurat badet jeg føler for å sjekke hvis jeg vet noen kommer og.

Anonymkode: 33c18...261

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor holder dere heller ikke huset ryddig og rent så slipper dere å stresse sånn for uventet besøk? 

 

Anonymkode: fc2d2...c1e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Um.... kommer an på når tid på døgnet jeg fikk meldinga. På ettermiddagen? Ok, det går fint. Tidlig om morningen og ennå ikke stått opp? Hadde stressa skikkelig 

1449788155-home-alone-running.gif?crop=0

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor holder dere heller ikke huset ryddig og rent så slipper dere å stresse sånn for uventet besøk? 

 

Anonymkode: fc2d2...c1e

For lite selvdisiplin.

Anonymkode: 33c18...261

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rotet på badet, om det ligger noen skitne truser fremme som jeg har glemt å kaste i skittentøyet osv. Eller pakken med eggløsningstester som viser at jeg og sambo prøver å få barn. 😛

Jeg studerer + jobber frilans + har en vanlig jobb + pusser opp kjøkkenet,  så innimellom har jeg så hektiske dager at rotet blir liggende ALT for lenge. Distre og stressa som jeg da kan være, er det lett å glemme helt grunnlegende husoppgaver (som å kaste truser i skittentøyet).

Kan også bli skikkelig stressa over at meg selv ser ut som en dass. Noe jeg gjør ganske ofte for tiden.

Anonymkode: 11dff...c13

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hadde kjefta på meg selv for nok en gang å ha satt meg selv i en situasjon hvor jeg ikke bare kan ha det besøksvennlig til enhver tid, og vært gjennomsvett innen det ringte på døra. 

Anonymkode: 33c18...261

Hvorfor det, hvis folk virkelig forteller at de kommer på besøk om tre minutter er det de som fortjener kjeft. 

Anonymkode: 655d6...b23

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...