Gå til innhold

Mannen min sier jeg må gå ned i vekt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Sånn seriøst, HVA er så galt med at en mann sier dama er blitt feit? Er det bedre å pakke det inn i silkepapir og si at nei du altså jeg synes klærne ikke passer meg lenger kanskje vi skal spise mer frukt og grønnsaker og så klistre på seg et sånt fint forståelsessmil som alle sånne dumme kjerringer tror løser alt?

Anonymkode: 8a5dc...6e1

Nå er nå menn mer kvapsete enn kvinner, og manneflesk/pappakropp er bare ikke lekkert. Skal vi også si det sånn helt uten filter?

Anonymkode: 0f41f...778

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker at du tar mannen din for gitt, at du tar det som en selfølge at han skal være tiltrukket og like det han ser uansett. 

Han traff ei som veide mye mindre og ble tiltrukket av det, og så blir du sur når han påpeker vektoppgangen og at du ikke tar vare på deg selv.

Hvorfor har du latt det skli helt ut, lenge etter graviditetene er over? 

 

 

Anonymkode: dd48f...514

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg har lagt på meg en del kilo etter at vi ble sammen for over 15 år siden. Jeg har fått to barn og er ikke flink til trening. Jeg vet jeg bør bli flinkere og ta mer vare på meg selv. Jeg bruker str xl. I dag sa han at jeg sikkert er tre ganger større enn jeg skal/ bør være.. han legger også til at ingen andre i vår vennegjeng ser ut som meg. Jeg tenker han nok har rett i at jeg bør bli flinkere å ta vare på meg selv, men det såret meg veldig når han sammenlignet meg med andre vi kjenner  :( overreagerer jeg?

Anonymkode: cc563...3bc

Hvis det var noe han sa ut av det blå er jo det helt utrolig frekt og toxic. Derimot, hvis dette er noe han har hintet til/sagt på hyggeligere måter mange ganger før, og du reagerer med å være veldig defensiv og kverulerende, så er det litt mer forståelig. Til syvende og sist kan ikke han tvinge deg til å bli en sunn vekt som han er tiltrukket til, men samtidig har man jo litt ansvar for å ta vare på seg selv og utseendet sitt, også for partneren sin skyld. Hvis du driter i hva partneren din tenker om deg (så lenge utgangspunktet er forsvarlig, sånn som jeg mener det er når det gjelder stor vektoppgang), så er det egoistisk å ignorere deres ønsker.

Anonymkode: a875c...a1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger er det mest sårende å høre ting du innerst inne vet er sant.. 

Du er minimum 25 kilo for tung. Fedme grad 2..

Du kan gjøre mye endring med kostholdet. Hva er din største last? 

Anonymkode: 3d581...d3b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tatt opp dette med han, eller klaget over vekt?

Er enig i måten han sier det på kunne ha vært gjort mer elegant. Samtidig om du har sagt dette mye selv og du har spurt er det jo greit med et ærlig svar. Hva om du spør om han kan være med deg i kampen mot kiloene? Om han trener kan dere jo trene sammen og han pushe deg om du synes det er vanskelig selv å lage gode rutiner. Sett sammen meny sammen for uka der dere finner sunne middager osv. Det å slanke seg er tungt, men å ha en som støtter og hjelper til gjør det lettere. Etter 4-5 uker vil du begynne å merke forskjell og motivasjonen øker. 

Anonymkode: be1e4...3b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Noen ganger er det mest sårende å høre ting du innerst inne vet er sant.. 

Du er minimum 25 kilo for tung. Fedme grad 2..

Du kan gjøre mye endring med kostholdet. Hva er din største last? 

Anonymkode: 3d581...d3b

Er det sant at hun burde ha BMI på 11,5, slik mannen hennes sier?

  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du bruker størrelse xl er du allerede 15-25 kg for tung. Han burde sagt ifra for årevis siden. Vil du heller at han går rett for skilsmissen eller utroskap? 
 

For å snu på det - hadde du gått opp så mye i vekt om du virkelig elsket mannen din og ikke tok deres forhold for gitt? Tror ikke det. 

Anonymkode: 10041...4e7

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg har lagt på meg en del kilo etter at vi ble sammen for over 15 år siden. Jeg har fått to barn og er ikke flink til trening. Jeg vet jeg bør bli flinkere og ta mer vare på meg selv. Jeg bruker str xl. I dag sa han at jeg sikkert er tre ganger større enn jeg skal/ bør være.. han legger også til at ingen andre i vår vennegjeng ser ut som meg. Jeg tenker han nok har rett i at jeg bør bli flinkere å ta vare på meg selv, men det såret meg veldig når han sammenlignet meg med andre vi kjenner  :( overreagerer jeg?

Anonymkode: cc563...3bc

Hadde funnet ut hvor mye han veier sett ham dypt inn i øynene neste gang han åpner kjeften og sagt "jeg vurderer å kvitte meg med (..)kg, da de er fryktelig hemmende for min psyke og vekst som person.. Gå inn i ett annet rom og la det synke inn.

Personlig ville jeg ha kasta han på trynet ut og sagt "sånn, der ble jeg kvitt en haug kilo daukjøtt". 

Anonymkode: 9c801...bb7

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (9 minutter siden):

Er det sant at hun burde ha BMI på 11,5, slik mannen hennes sier?

Tror du virkelig at det var dette mannen hennes mente?! Er vel mer sannsynlig at han henviste til at hun er tre størrelser for stor?

Anonymkode: cef4d...63e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tror du virkelig at det var dette mannen hennes mente?! Er vel mer sannsynlig at han henviste til at hun er tre størrelser for stor?

Anonymkode: cef4d...63e

Det er ikke det TS skriver. Og han sammenligner henne med damene til kompiser. Kan han ikke heller bli sammen med en av disse, da? Poenget er at han ikke er bekymret for helsa hennes. Han prøver å shame henne til å slanke seg og føle seg dårlig slik at hun skal bli deilig for ham igjen, og noe pent å vise frem for kompisene. 

  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (2 minutter siden):

Det er ikke det TS skriver. Og han sammenligner henne med damene til kompiser. Kan han ikke heller bli sammen med en av disse, da? Poenget er at han ikke er bekymret for helsa hennes. Han prøver å shame henne til å slanke seg og føle seg dårlig slik at hun skal bli deilig for ham igjen, og noe pent å vise frem for kompisene. 

Jo, det kan tolkes slik, ut fra det ts skriver. Formuleringen kommer like etter dette med str. XL. 

Sammenligning er ikke fint. 

Utover det ts skriver vet vi lite. Hvorvidt han er bekymret for helsen hennes, hvor ofte dette har blitt snakket om, om han har prøvd myke tilnærminger tidligere osv. 

Det ER fortvilende å se sin partner forfalle. Det får store konsekvenser utover utseende, altså. 

Anonymkode: cef4d...63e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Rosalilje84 said:

Er det sant at hun burde ha BMI på 11,5, slik mannen hennes sier?

Jeg er akkurat like høy som TS. Jeg veier 2/3 av TS. Bmi på ca 23, så ikke syltynn

Anonymkode: 3d581...d3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går an å si ifra om sånne ting på en mye mer omsorgsfull og respektfull måte enn han valgte å gjøre. Så nei, du overreagerer ikke!

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tror heller man skal sette pris på at partneren sier fra. Mannen hennes er nok glad i henne. Om han er klønete i måten han sier fra på, så er det nok fordi at det er ubehagelig å si fra. Vekt er personlig og privat, men det er også farlig for helsen. :)Overvekt kan føre til diabetes, noe som er dødelig på sikt. 

Anonymkode: e1ed3...a09

Skjerp deg, hun skal selvsagt ikke sette pris på at han sier at hun er 3 ganger så stor som hun burde og bruker ufine sammenligninger. Mannen hennes er nok ikke glad i henne, kommentarene hans oser forakt og ønske om å såre mest mulig. 

Anonymkode: d4b8c...2f2

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først vil jeg si at XL ikke nødvendigvis betyr at man er kjempestor! Ts vet godt at hun trenger å gå ned, men måten mannen tok det opp på synes jeg er helt forkastelig - uansett! Jeg har ikke orket å lese alle innleggene, så vet ikke om ts har skrevet noe mer om mannen. Regner med at en som er freidig nok til å komme med slike kommentarer er rimelig veltrent og "perfekt" selv? Ellers bør man vel ta tak i seg selv i stedet.. Evt gjøre en livsstilsendring sammen, på en positiv måte?!

Anonymkode: f01b3...ccf

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Be han vokse seg en større kuk..

Anonymkode: 80c5e...4b1

Fornuftig forslag til løsning…

Rosalilje84 skrev (16 timer siden):

Hvor mye av husarbeid og barn tar han, da?

KG altså…

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Du trenger ikke trene, TS. Du er feit fordi du spiser for mye. Så det er enkelt å fikse. 

Anonymkode: 5b941...ff5

Bingo!

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå er nå menn mer kvapsete enn kvinner, og manneflesk/pappakropp er bare ikke lekkert. Skal vi også si det sånn helt uten filter?

Anonymkode: 0f41f...778

Ja. Voksne mennesker bør tåle å høre sannheten. Dessuten er det ikke usannsynlig de vet det selv — wink wink 😉🙃

Rosalilje84 skrev (52 minutter siden):

Er det sant at hun burde ha BMI på 11,5, slik mannen hennes sier?

Denne tråden er åpenbart trolling men dette temaet er veldig interessant å diskutere. Å kvinner ønsker å menn skal lyve om kvinners egentlige utseende🙃

 

🤯

Anonymkode: 73228...975

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Måten han sa det på var ufattelig stygg og fremstår som ment å såre mer enn å inspirere til å ta tak i problemet.

Min mann har også lagt på seg mye og jeg har sagt det, men da i form av å foreslå at vi kan trene sammen, at jeg kan ta barna så han kan få dra og trene, at vi sammen skal kutte ut godteri og usunn mat og spise mer råvarebasert etc. Å dra inn at «ingen andre ser sånn ut» eller å si at du er tre ganger så stor som du burde (really? Er du virkelig over 180 kilo?) er bare å være drittsekk.

Anonymkode: d4b8c...2f2

Du er indirekte i din kommunikasjon, hvorfor ikke bare si at du veier 20kg for mye, og ferdig med deg, i stedet kommer du med trening og kostholdsråd? Hvorfor bare si det som det er? 

Anonymkode: 66683...a55

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Skjerp deg, hun skal selvsagt ikke sette pris på at han sier at hun er 3 ganger så stor som hun burde og bruker ufine sammenligninger. Mannen hennes er nok ikke glad i henne, kommentarene hans oser forakt og ønske om å såre mest mulig. 

Anonymkode: d4b8c...2f2

Hvordan skal han si det da? Du er overvektig og burde slanke deg? Det er ikke hans problem hvis det han sier er sant og hun blir såret.

Anonymkode: 66683...a55

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten kom dette fra en mann som generelt snakker deg ned, mobber, og er ekkel med deg.

Eller så kom det fra et sted av dyp bekymring og frustrasjon over tid. Fra en mann som ellers er omtenksom og veldig glad i deg. 

Hvilken det er vet du best selv. 

Anonymkode: 05a20...fa6

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvordan skal han si det da? Du er overvektig og burde slanke deg? Det er ikke hans problem hvis det han sier er sant og hun blir såret.

Anonymkode: 66683...a55

 

Mannen min innledet med; "jeg er bekymret". Og fokus var på det helsemessige i situasjonen. Og paralleller til sykdom i slekten. Dette kom sammen med kommentarer om hvor glad han var i meg uansett. Derfra var det trygghet om at vi kunne "jobbe sammen", og at han ville bidra på alle måter han kunne. Men at jeg selvfølgelig måtte føle meg motivert først. 

Anonymkode: 05a20...fa6

  • Liker 4
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...