Gå til innhold

Mannen min sier jeg må gå ned i vekt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har lagt på meg de siste årene pga sykdom, jeg virkelig hater kroppen min!

Mannen min derimot forteller meg daglig at jeg er nydelig og deilig, fordi jeg fremdeles er den samme som han falt for, og forelsket seg i.

Mulig du burde tatt av, jeg vet jeg må, og jeg jobber med saken, men det tar tid pga helsen min. Mannen støtter meg i dette, men samtidig klemmer og kysser han meg når jeg er nedfor pga vekten.

Jeg tenker at en partner bør velge sine ord med omhu, vise at en fremdeles elsker den personen, og alle oppegående vet at kroppen forandret seg etter så mange år, og spesielt om man har bært frem flere barn. 

Hva hjelper mannen din med i hverdagen, er han en støtte? Eller mener han at dette er noe du må fikse opp i på egenhånd?

Anonymkode: c9e14...872

  • Liker 10
  • Hjerte 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette synes jeg er vanskelig. Litt fordi man bør kunne være ærlig med hverandre som partnere og dessverre er mannfolk i blant idioter og sier feil ting. At han sammenligner deg med andre er så dust, forstår godt at du reagerer på det. 
samtidig bør man som par være opptatt av hverandres helse. 

Om du selv ønsker å gå ned i vekt så har du nå en gyllen mulighet til å avtale med din mann: 

- kostholdet må legges om, og det må være en familie som gjør dette sammen. 
- han må være med på å legge til rette slik at du kan øke din fysiske aktivitet, om det så er å gå tur, trene, svømme, danse eller hva du ønsker å gjøre. Det vil si at to-tre dager i uken må han hente barn, lage middag, følge på aktiviteter slik at du kan utføre din fysiske aktivitet. 

Og om du ønsker å gå ned i vekt, så er det fordi det er fordi du ønsker å gjøre det på grunn av din egen fysiske og mentale helse. Vi har bare en helse, og vi skylder oss selv å ta bare på den. Det er enklere å vedlikeholde enn å reparere ❤️ 

Anonymkode: 90355...bcc

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

PS, jeg har venninder som bruker xl og ikke ser usunne ut. 

Men jeg har også venninner som har fettet plassert rundt magen og rompa. Det er ikke bra, særlig ikke for kvinner

Hvordan er vekten fordelt hos deg? 

Anonymkode: 3d581...d3b

Rundt magen er ikke bra nei, men fett på rompa er ikke skadelig.

Uansett, hvordan fettet er plassert får man gjort veldig lite med selv om nan ikke skal få hjelp av fettsuging og eventuelt fettransplantasjon.

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har lagt på meg de siste årene pga sykdom, jeg virkelig hater kroppen min!

Mannen min derimot forteller meg daglig at jeg er nydelig og deilig, fordi jeg fremdeles er den samme som han falt for, og forelsket seg i.

Mulig du burde tatt av, jeg vet jeg må, og jeg jobber med saken, men det tar tid pga helsen min. Mannen støtter meg i dette, men samtidig klemmer og kysser han meg når jeg er nedfor pga vekten.

Jeg tenker at en partner bør velge sine ord med omhu, vise at en fremdeles elsker den personen, og alle oppegående vet at kroppen forandret seg etter så mange år, og spesielt om man har bært frem flere barn. 

Hva hjelper mannen din med i hverdagen, er han en støtte? Eller mener han at dette er noe du må fikse opp i på egenhånd?

Anonymkode: c9e14...872

Men med sykdom som årsak så forandrer jo situasjonen seg noe.... 

Jeg fikk ikke inntrykk fra hi at det var snakk om sykdom som årsak her.

Anonymkode: cef4d...63e

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke du overreagerer mtp metoden hans. Den er ganske kjip.

At han er bekymret for helsen din og ønsker en partner som både lever lenger og orker å være aktiv på reise, gåturer osv sammen, det er helt greit. Det høres jo ut som du har endel kilo for mye, og at du ikke trener noe særlig. Og det bør alle gjøre, i noen grad hvertfall. Det viktigste er å bli litt sunnere, ikke å bli tynn. Man kan fint være sunn og ha noen kilo ekstra (eller være tynn og usunn).

Men han er jo utrolig frekk når han sier at ingen i vennegjengen er sånn. Det er jo helt irrelevant, og kan antyde at han er opptatt av fasade og synes det er «flaut» med overvektig kone. Og det hadde han fått en strak retur på av meg, sånt sier man ikke!

Samme med å si et du er tre ganger for stor. Det blir drittslenging, si 60-70 kilo er ideell vekt da, såfall insinuerer han at du ligger rundt 200 kilo?? 

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre ganger større enn det du var? Det regner jeg med var en gedigen overdrivelse fra hans side. Men jeg syns i utgangspunktet at det er greit å si til partneren at det kanskje er på tide å gjøre noe med overvekten. Men det er smidigere måter å gjøre det på, selvsagt:)

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han høres ut som en dust. Mener du bør slanke deg fordi ingen andre i vennegjengen ser ut som ts, men ikke et ord om at han er bekymret for helsen til ts, som burde vært hovedfokuset om han brydde seg om henne.

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er greit å snakke om det hvis det blir kommunisert på en måte som viser omsorg og ikke for at du skal føle på skyld/skam. Hvis det blir sagt fordi partner føler på at det går ut over forholdet eller pga bekymring for helse så må det jo snakkes om

Måten han har lagt det frem her høres ut som at han vil du skal skamme deg fordi du ikke når opp til idealet i vennegjengen, og det er ufint. Jeg har hatt venninner der partner har forlangt både vektnedgang og plastiske operasjoner da man syns de har blitt både feite, slappe i racket og for mye hud etter f.eks svangerskap. Utenat de på noen måte fremstår som atletiske selv… 

Hadde aldri i verden funnet meg i sånt, har sett selv at selvbildet til disse jentene blir helt ødelagt. 

Anonymkode: 90e26...847

  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Når du er 3 ganger større enn du burde være og du vet det selv så er det ingen grunn til å bli lei seg. Ja, så er han litt klønete i formidlingen, men det tåler du 

Anonymkode: ca155...06e

Om man bruker xl er man vel ikke tre ganger større enn man burde?!?

Tipper ts hadde blitt rimelig avmagra om hun mista 2/3 av kroppsvekten...

 

  • Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psykisk vold

 

Anonymkode: 0f75a...5bd

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra avkastning på trollinga i dag, folk går jo rett på tvert 🙄

Anonymkode: dbb44...a29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen har noe med å fortelle andre om vekt. Selv ikke ens egen make. Jeg hadde blitt sur og sagt at om han ikke elsker meg som jeg er så får han hutte seg ut. 

Jeg er overvektig selv og fant meg kjæreste som synes jeg er superfin og digg selv om jeg er det. Han ser på meg med et fornøyd smil og vil ha meg hele tiden. Hadde han sluttet å like kroppen min og sagt jeg bør slanke meg så hadde det overhodet ikke vært greit. 

Anonymkode: 483cb...09c

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Jeg synes det er flott at mennene våre kan si ifra om utseeende vårt.. mye bedre det slik at vi kan gjøre noe med det enn at mennene dumper oss helt plutselig.. mannen min har sagt ifra og jeg innså ikke selv at jeg hadde blitt så stor før han viste en smugebilde han tok av meg nylig.. 

Anonymkode: 57503...076

Det er noe med måten en sier det på da. Å sammenligne med venner er ikke et sjakktrekk.bedre å fokusere på helse og slikt. .. ts må uansett ta en vektreduksjon for seg selv, ikke for andre. 

Anonymkode: 74514...f5e

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mulig jeg tar feil, men jeg tror det er flere kvinner som klager over vekta til mannen. Og de sier det ikke bare til ham, men til venninnene sine og gud vet hvem. Gjerne midt i et familieselskap. Kvinner kan ofte være fæle til å rakke ned på mannen sin. Tror faktisk aldri jeg har hørt en mann sitte og prate dritt om kona.

TS, hvis du selv ønsker å gå ned i vekt, så håper jeg mannen din stiller opp og legger til rette for det. Lager og handler inn sunn mat til hele familien, passer på at du får dra på trening, oppmuntrer deg osv.

Anonymkode: 07ef7...a50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ingen har noe med å fortelle andre om vekt. Selv ikke ens egen make. Jeg hadde blitt sur og sagt at om han ikke elsker meg som jeg er så får han hutte seg ut. 

Jeg er overvektig selv og fant meg kjæreste som synes jeg er superfin og digg selv om jeg er det. Han ser på meg med et fornøyd smil og vil ha meg hele tiden. Hadde han sluttet å like kroppen min og sagt jeg bør slanke meg så hadde det overhodet ikke vært greit. 

Anonymkode: 483cb...09c

Det er jo forskjell på å finne seg en overvektig partner, da er det jo det den personen liker eller eventuelt ikke bryr seg om vekt. Mannen til ts fant seg en slank partner som har gått opp mye i vekt. 

 

Ts, måten du fremstiller han sa det på høres ikke greit ut, men det må være lov for han å være bekymret for vekta di, og utrykke at han synes du burde slanke deg. Det burde dog gjøres på en ordentlig måte og ikke sammenligne deg med noen.

Jeg er ikke slank selv, er i kategorien fedme og burde absolutt gå ned 30 kg. Vektnedgang er vanskelig så du må be om støtte om du skal gjøre det.

Anonymkode: f94dc...19b

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysj for en ekkel mann du er sammen med.  Kvinnekroppen forandrer seg. Hva skal han si når du kommer i overgangsalderen og kiloene kommer uansett om du trener og spiser sunt.

Anonymkode: 05686...c56

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har lagt på meg en del kilo etter at vi ble sammen for over 15 år siden. Jeg har fått to barn og er ikke flink til trening. Jeg vet jeg bør bli flinkere og ta mer vare på meg selv. Jeg bruker str xl. I dag sa han at jeg sikkert er tre ganger større enn jeg skal/ bør være.. han legger også til at ingen andre i vår vennegjeng ser ut som meg. Jeg tenker han nok har rett i at jeg bør bli flinkere å ta vare på meg selv, men det såret meg veldig når han sammenlignet meg med andre vi kjenner  :( overreagerer jeg?

Anonymkode: cc563...3bc

Hadde min mann sagt det så hadde jeg kvittet med med 90 kg daukjøtt på dagen.

Anonymkode: 387e7...5db

  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måten han sier det på er ikke greit, sådu har absolutt grunn til å være såret og sint for det. 

Samtidig har du sannsynligvis ikke en sunn vekt, og det må også være lov til å ikke klare å tenne på partneren hvis kroppen har endret seg mye. Jeg og mannen har også snart vært sammen i 15 år. Jeg var str XS da jeg traff han og er fortsatt str XS. Vi har to barn. Jeg er helt sikker på at han hadde vært svært misfornøyd med kroppen min hvis jeg var str XL.

Anonymkode: 6f7fb...d7d

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Mulig jeg tar feil, men jeg tror det er flere kvinner som klager over vekta til mannen. Og de sier det ikke bare til ham, men til venninnene sine og gud vet hvem. Gjerne midt i et familieselskap. Kvinner kan ofte være fæle til å rakke ned på mannen sin. Tror faktisk aldri jeg har hørt en mann sitte og prate dritt om kona.

TS, hvis du selv ønsker å gå ned i vekt, så håper jeg mannen din stiller opp og legger til rette for det. Lager og handler inn sunn mat til hele familien, passer på at du får dra på trening, oppmuntrer deg osv.

Anonymkode: 07ef7...a50

Da har du jaggu ikke hørt mye… Aldri hørt noen av mine venninner eller familie snakke ned mannen på den måten, men flere ganger andre veien. Sier ikke at det aldri skjer, men nå vanker ikke jeg med influensere og andre utseendefikserte kvinner heller…

Anonymkode: 90e26...847

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kvitter du med 80-90 kg, som er mannen din.

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...