Gå til innhold

Hva skjer om man er på ferie i utlandet og det er vannlekkasje i leiligheten? 🤨


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det kan renne mye inne i veggene før det fysisk synes. Man må inn raskest mulig. 

Anonymkode: 20ad6...435

Åh fy ffff 😯🤯 Du har rett! 

Anonymkode: ec8cb...5a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Da kom det veldig mye vann. 

Hvis det kommer noen dråper, klarer man å vente én dag 

Anonymkode: ec8cb...5a8

Når det kommer dråper gjennom etasjene er det allerede mye vann i omløp. Er døgn har alikevel mye å si.

Anonymkode: bad2e...312

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, man venter ikke en dag med å stoppe vannlekkasje, såpass burde både han og du skjønne.

Anonymkode: 8b19c...735

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Antageligvis...men hvis ikke? Hvis døra forblir ulåst, hvem har ansvar for dette? 

Anonymkode: ec8cb...5a8

Jeg vil tro vedkommende som dro på ferie uten å stenge hovedkrana og uten å sørge for at noen har nøkkel mens han er borte i tilfelle noe slikt skulle oppstå. Men det burde vel ikke være vanskelig for sameiet å sette på en hengelås til vedkommende er tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Det gjorde han selvfølgelig. Eller han sa han skulle ta det første flyet hjem, det gikk dagen etter. De kunne godt vente én dag, synes jeg, men de brøt seg inn 

Anonymkode: ec8cb...5a8

Sa han seg villig ovenfor forsikringen til å dekke skader på egen leilighet og andre leiligheter og byggmasse som omfattes av skadene? 

Det er det eneste måten å få forsikringen til å gå med på å ikke stoppe en vannlekkasje.  

På et døgn er det fort snakk om ganske store mengder vann, når de har oppdaget lekkasjer uten å gå inn I leiligheten.  

Men om han sitter med millioner på bok for å dekke inn skadene blir det noe annet. 

Brannvesenet tar seg også inn i bygg. Man kan ikke bare si at man kommer om en time. De må selvsagt forhindre spredning akkurat som ved en vannlekkasje.  

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

La oss si du er på Granca, styret i sameiet ringer og sier at det er vannlekkasje i leiligheten din. Kan de bare låse seg inn / bryte opp døra hvis de vil, uten din tillatelse? 

Jeg spør fordi en kompis av meg opplevde det. Han sa faktisk nei (enig i at det er dumt), men de brøt seg inn likevel. Har de egentlig lov til det? Skal døra bare stå ulåst etter det? 

Anonymkode: ec8cb...5a8

Om vedkommende hadde hatt lov å nekte dem å ta seg inn i slike tilfeller, dvs å nekte dem å begrense skadene på tilstøtende leiligheter, så ville vedkommende i så fall blitt økonomisk ansvarlig.

Skulle vannet bare fortsette å fosse i dagesvis eller ukesvis?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Thyra skrev (10 minutter siden):

Jeg vil tro vedkommende som dro på ferie uten å stenge hovedkrana og uten å sørge for at noen har nøkkel mens han er borte i tilfelle noe slikt skulle oppstå. Men det burde vel ikke være vanskelig for sameiet å sette på en hengelås til vedkommende er tilbake.

Tror du virkelig at alle stenger hovedkrana? 

Anonymkode: ec8cb...5a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thyra skrev (8 minutter siden):

Om vedkommende hadde hatt lov å nekte dem å ta seg inn i slike tilfeller, dvs å nekte dem å begrense skadene på tilstøtende leiligheter, så ville vedkommende i så fall blitt økonomisk ansvarlig.

Skulle vannet bare fortsette å fosse i dagesvis eller ukesvis?

Han har selvfølgelig ingen rett til å nekte dem å låse seg inn, men styret kan ikke bare gå og la døra forbli ulåst. Han sa jo at han skulle ta det første flyet hjem, så absolutt ikke i "dagesvis" 

Anonymkode: ec8cb...5a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Tror du virkelig at alle stenger hovedkrana? 

Anonymkode: ec8cb...5a8

Nei, de færreste gjør nok det. Men om man ikke gjør det og heller ikke etterlater nokkel hos noen må man faktisk finne seg i at noen bryter opp døra om det blir vannlekkasje. Selv bille jeg blitt glad for at noen tok affære og begrenset skadene 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt det samme som å nekte brannvesenet å gå inn I en brennende leilighet for å redusere spredning og skader på flere enheter.

Så hvis det er noe du er redd fremmede skal se i leiligheten din, så må du rydde det bort i en skuff el. før du reiser.

Anonymkode: 30e30...f9c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Det gjorde han selvfølgelig. Eller han sa han skulle ta det første flyet hjem, det gikk dagen etter. De kunne godt vente én dag, synes jeg, men de brøt seg inn 

Anonymkode: ec8cb...5a8

Da lurer jeg fælt på hva han ville gjemme i leiligheten sin dersom han var forberedt på å potensielt få en million erstatning for at de skulle vente en dag. forsikringen hadde neppe godtatt at "vi venta bare en dag så han kunne fly hjem" så lenge det var alternativer

Endret av Hololo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

JEG personlig ville ventet om det skjedde hos min nabo. Én dag, altså. Hvis det er lenger, selvfølgelig nei. 

Anonymkode: ec8cb...5a8

Har du vært borti vannlekkasje? Her sto spruten ut av røret i maks 20 min, kanskje mindre og det ble enorme mengder vann. 

Anonymkode: 85643...a63

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart må de låse seg inn for å begrense skaden! 

Jeg ser for meg den telefonen til forsikringsselskapet: «Vi ventet 24 timer med å stoppe vannet slik at skaden ble unødvendig stor, fordi han som eier leiligheten måtte vente på et fly». 

Vil tro forsikringsselskapet hadde blitt sykt imponerte….

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...