Gå til innhold

Hvor kan en få hjelp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

psykisk vold, regelrette angrep på selvbilde og selvverd

Anonymkode: 07d31...cc9

Det er fortsatt ingen politisak, og det vil du få beskjed om hvis du kontakter dem også. Men du kommer ingen vei med å bare klage på KG. Du må ta det opp med arbeidsgiver ellers vil det bare fortsette ellers ville jeg også vurdert å si opp og be om sykemld ut oppsigelsestiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg har annen høyere utdanning, men har kun jobbet i barnehage-det er visst negativt.

Anonymkode: 07d31...cc9

Ikke negativt i det hele tatt, det var bare min antagelse ts så beklager for det. Men har du mulighet til å jobbe med det du er utdannet som? Det er veldig givende å jobbe i barnehage men det er kvinnedominert så det er noen ganger nokså dårlig arbeidsniljø pågrunn av det som de fleste kvinne yrker. 

Anonymkode: 8f458...015

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (1 minutt siden):

Det er fortsatt ingen politisak, og det vil du få beskjed om hvis du kontakter dem også. Men du kommer ingen vei med å bare klage på KG. Du må ta det opp med arbeidsgiver ellers vil det bare fortsette ellers ville jeg også vurdert å si opp og be om sykemld ut oppsigelsestiden.

Klage? jeg er UTSLITT og ba om veiledning, og NEI jeg sier ikke opp før jeg har noe nytt, hva er det for råd liksom? 

Anonymkode: 07d31...cc9

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke negativt i det hele tatt, det var bare min antagelse ts så beklager for det. Men har du mulighet til å jobbe med det du er utdannet som? Det er veldig givende å jobbe i barnehage men det er kvinnedominert så det er noen ganger nokså dårlig arbeidsniljø pågrunn av det som de fleste kvinne yrker. 

Anonymkode: 8f458...015

Ja, jeg regner med jeg hadde møtt mer respekt da, mulig jeg må flytte da.. er bare det, men det vurderes sterkt.💪

Anonymkode: 07d31...cc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det forstår jeg, men når folk har tråkket NOK på meg, begynne jeg å bli sint, da er det gått for langt og jeg informerer alt og alle, også rettsvesen, de får ikke ødelegge meg mer.

Anonymkode: 07d31...cc9

Ja, men du kommer ingen vei der, så der er ingen vits. Hvis du har prøvd arbeidsgiver, verneombud, fagforening og ikke får noen hjelp, så er det vel Statsforvalteren neste. Men det nytter ikke å bare skrike og rope rett til høyeste instans, da vil de si at du må begynne på trinn 1 (arbeidsgiver) før du går videre.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jobber i Barnehage og har det sånn selv,spesielt vi som er vikarer "bare".Nå skal hun værste av dem ut i perm,så roet seg litt.Vennina til mamma ble mobbet ut av barnehage yrket.Ufør nå😥

Anonymkode: 2d08b...936

De får nesten ikke fatt i vikarer lenger, og de faste er ofte sykemeldte, jeg lurer på hvordan dette skal gå noen år fram i tid.

Anonymkode: 07d31...cc9

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grüner skrev (1 minutt siden):

Ja, men du kommer ingen vei der, så der er ingen vits. Hvis du har prøvd arbeidsgiver, verneombud, fagforening og ikke får noen hjelp, så er det vel Statsforvalteren neste. Men det nytter ikke å bare skrike og rope rett til høyeste instans, da vil de si at du må begynne på trinn 1 (arbeidsgiver) før du går videre.

Jeg søker nytt i stedet.

Anonymkode: 07d31...cc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Klage? jeg er UTSLITT og ba om veiledning, og NEI jeg sier ikke opp før jeg har noe nytt, hva er det for råd liksom? 

Anonymkode: 07d31...cc9

Du vil jo ikke høre heller da. Du sier du vil ha hjelp, men vil ikke høre på råd du får her inn til  hvordan du må gå fram for å faktisk få hjelp, og framstår ufornuftig og umoden.

Endret av Grüner
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (1 minutt siden):

Du vil jo ikke høre heller da

Nei, det er sant. 

Jeg hører ikke på råd som ber meg si opp en jobb før ny.

Anonymkode: 07d31...cc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, det er sant. 

Jeg hører ikke på råd som ber meg si opp en jobb før ny.

Anonymkode: 07d31...cc9

Hvorfor ikke gå til fastlegen å høre om sykemelding? 

Anonymkode: afdf2...4ae

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ja, jeg regner med jeg hadde møtt mer respekt da, mulig jeg må flytte da.. er bare det, men det vurderes sterkt.💪

Anonymkode: 07d31...cc9

Kanskje man burde det? Så får du tilbake selvtilliten din 

Anonymkode: 8f458...015

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

psykisk vold, regelrette angrep på selvbilde og selvverd

Anonymkode: 07d31...cc9

Psykisk vold er dessverre ikke så lett å bevise. Da må du heller kontakte arbeidstilsynet

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

psykisk vold, regelrette angrep på selvbilde og selvverd

Anonymkode: 07d31...cc9

Dessverre er det mye som skal til for at noe skal regnes som psykisk vold etter straffeloven. Paragrafen som brukes er § 282 mishandling i nære relasjoner, hvor det kreves at man bor i samme husstand som voldsutøver, typ er ektefelle eller barn. En annen mulig paragraf er § 266 om hensynsløs atferd, men den også skal det mye til å kunne dømmes for. Hva som regnes som hensynsløst etter straffeloven henger også veldig høyt. Jeg ble oppsøkt av min egen overgriper og voldsutøver helt ut av intet som mindreårig. Selv ikke det falt inn under paragrafen.

Men hvis du sier noe mer om hva de har gjort, er det litt lettere å vurdere om det som har skjedd kan falle inn under § 266 eller ikke. 

Uavhengig av straffbarhet vil jeg absolutt anbefale å ta en tur til legen. Kanskje be om en sykemelding mens du ser deg etter ny jobb. Og ta godt vare på deg selv - du fortjener så mye bedre enn dette!! ❤️❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samfunnsengasjert skrev (2 timer siden):

Dessverre er det mye som skal til for at noe skal regnes som psykisk vold etter straffeloven. Paragrafen som brukes er § 282 mishandling i nære relasjoner, hvor det kreves at man bor i samme husstand som voldsutøver, typ er ektefelle eller barn. En annen mulig paragraf er § 266 om hensynsløs atferd, men den også skal det mye til å kunne dømmes for. Hva som regnes som hensynsløst etter straffeloven henger også veldig høyt. Jeg ble oppsøkt av min egen overgriper og voldsutøver helt ut av intet som mindreårig. Selv ikke det falt inn under paragrafen.

Men hvis du sier noe mer om hva de har gjort, er det litt lettere å vurdere om det som har skjedd kan falle inn under § 266 eller ikke. 

Uavhengig av straffbarhet vil jeg absolutt anbefale å ta en tur til legen. Kanskje be om en sykemelding mens du ser deg etter ny jobb. Og ta godt vare på deg selv - du fortjener så mye bedre enn dette!! ❤️❤️

Takk❤️

Anonymkode: 07d31...cc9

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...