Gå til innhold

Hvor kan en få hjelp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

nei

Anonymkode: 07d31...cc9

Kanskje du skal gjere det før du seier opp? Verkar som om sjefen set pris på jobben din ❤️ 

Anonymkode: 6a19c...1fa

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mulig, men jeg vet ikke hva de kan hjelpe meg med, vurderer privat lege.fordi jeg er så sint .....nesten blitt litt kavet opp på en måte

Anonymkode: 07d31...cc9

Du beskriver jo en uakseptabel siruasjon som går utover helsesituasjonen. Det kan legen hjelpe deg med. Jeg kan jo ikke garantere deg hva fastlegen din gjør eller sier, men jeg vet hva jeg ville gjort. Anbefaler deg å bestille en time og så tar du det derfra. En ting om gangen.

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke skrike tilbake, nei. Det beste du kan gjøre er å være den voksne og si i fra på en bestemt og rolig måte. " du trenger ikke skrike til meg, du kan snakke helt vanlig. " " jeg finner meg ikke i å bli snakket til slik du gjør". Du kan også gi beskjed til leder. Du skal selvfølgelig ha respekt kjære deg! Dessverre finnes det ufordragelige mennesker der ute, og det er ikke så mye man kan gjøre for å endre dem, men du kan endre hvordan du tar det. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lavmålet skrev (Akkurat nå):

Du beskriver jo en uakseptabel siruasjon som går utover helsesituasjonen. Det kan legen hjelpe deg med. Jeg kan jo ikke garantere deg hva fastlegen din gjør eller sier, men jeg vet hva jeg ville gjort. Anbefaler deg å bestille en time og så tar du det derfra. En ting om gangen.

Det skal jeg faktisk gjøre, jeg bestiller en time hos privat lege, jeg skal skrive ned alle episoder de har utsatt meg for.

Anonymkode: 07d31...cc9

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det skal jeg faktisk gjøre, jeg bestiller en time hos privat lege, jeg skal skrive ned alle episoder de har utsatt meg for.

Anonymkode: 07d31...cc9

Hvorfor ikke spare penger og gå til fastlegen? 

Anonymkode: afdf2...4ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du må utdanne deg TS, få mer kjøtt på beina. 

Anonymkode: 8f458...015

Hva har det med åssen hun blir behandlet å gjøre!?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Becka skrev (1 minutt siden):

Du skal ikke skrike tilbake, nei. Det beste du kan gjøre er å være den voksne og si i fra på en bestemt og rolig måte. " du trenger ikke skrike til meg, du kan snakke helt vanlig. " " jeg finner meg ikke i å bli snakket til slik du gjør". Du kan også gi beskjed til leder. Du skal selvfølgelig ha respekt kjære deg! Dessverre finnes det ufordragelige mennesker der ute, og det er ikke så mye man kan gjøre for å endre dem, men du kan endre hvordan du tar det. 

Ja, men når du er så mange timer på jobb hver dag så er det store deler av livet ditt.

Jeg er sliten.

Anonymkode: 07d31...cc9

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, men når du er så mange timer på jobb hver dag så er det store deler av livet ditt.

Jeg er sliten.

Anonymkode: 07d31...cc9

Har du kommunikasjonsproblemer? Er det sånn at folk ofte misforstår deg eller føler at du ikke forstår situasjonen og hva som kommuniseres? 

Anonymkode: afdf2...4ae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Lurer på om det kan hjelpe med en politianmeldelse, jeg er så sliten nå at de er jo med på å ødelegge meg som menneske rett og slett.

Anonymkode: 

Hva har de gjort som får deg til å skulle anmelde? Jeg tror dessverre ikke du kommer så langt med den, med mindre du har fått trusler/vold mot deg o.l 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du kommunikasjonsproblemer? Er det sånn at folk ofte misforstår deg eller føler at du ikke forstår situasjonen og hva som kommuniseres? 

Anonymkode: afdf2...4ae

Nei.

Men jeg må skjule ting, leder driver og sier en ting til meg-og en annen ting til min øverste sjef.

Anonymkode: 07d31...cc9

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, men når du er så mange timer på jobb hver dag så er det store deler av livet ditt.

Jeg er sliten.

Anonymkode: 07d31...cc9

Igjen, si i fra. Om du ikke føler du klarer dette, vil jeg anbefale på det sterkeste en tur til legen og kanskje du må ha litt terapi i mens du er sykemeldt. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Becka skrev (1 minutt siden):

Hva har de gjort som får deg til å skulle anmelde? Jeg tror dessverre ikke du kommer så langt med den, med mindre du har fått trusler/vold mot deg o.l 

psykisk vold, regelrette angrep på selvbilde og selvverd

Anonymkode: 07d31...cc9

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, men når du er så mange timer på jobb hver dag så er det store deler av livet ditt.

Jeg er sliten.

Anonymkode: 07d31...cc9

Forstår ikke hvorfor du skal gå til privat lege - de kan ikke gjøre noe annet enn fastlege. Dette hadde jeg gjort hvis jeg var deg - er du så mentalt dårlig at du ikke fungerer i hverdagen ville jeg gått til fastlegen og forslått en (kort) egenmelding. Samtidig må du jo si fra til leder på jobben at du ikke blir behandlet bra. Det er leders ansvar å jobbe for et godt arbeidsmiljø. Du bør også si ifra til  verneombud. Har du lite tro på at det bli bedre seg det du er nå ville jeg aktivt søkt etter jobber på andre barnehager.

Anonymkode: 6299d...7ad

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Lurer på om det kan hjelpe med en politianmeldelse, jeg er så sliten nå at de er jo med på å ødelegge meg som menneske rett og slett.

Anonymkode: 07d31...cc9

Det hjelper absolutt ikke med en politianmeldelse! Er det de gjør mot deg straffbart? Tviler på det. Politiets jobb er å ettergå straffbare forhold.

Anonymkode: 6299d...7ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Becka skrev (1 minutt siden):

Igjen, si i fra. Om du ikke føler du klarer dette, vil jeg anbefale på det sterkeste en tur til legen og kanskje du må ha litt terapi i mens du er sykemeldt. 

Nesten slik jeg gråter i telefonen til fremmede ( aktører ) som vil meg vel, de skjønner ikke hva jeg direkte står i, men de hjelper på sin måte, det var det som holdt meg gående, lysten til å være her, gode mennesker.

Anonymkode: 07d31...cc9

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Lurer på om det kan hjelpe med en politianmeldelse, jeg er så sliten nå at de er jo med på å ødelegge meg som menneske rett og slett.

Anonymkode: 07d31...cc9

Du må melde fra til arbeidsgiver. Dette er ingen politisak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Forstår ikke hvorfor du skal gå til privat lege - de kan ikke gjøre noe annet enn fastlege. Dette hadde jeg gjort hvis jeg var deg - er du så mentalt dårlig at du ikke fungerer i hverdagen ville jeg gått til fastlegen og forslått en (kort) egenmelding. Samtidig må du jo si fra til leder på jobben at du ikke blir behandlet bra. Det er leders ansvar å jobbe for et godt arbeidsmiljø. Du bør også si ifra til  verneombud. Har du lite tro på at det bli bedre seg det du er nå ville jeg aktivt søkt etter jobber på andre barnehager.

Anonymkode: 6299d...7ad

Jeg fungerer i hverdagen pga at jeg i utgangspunketet er sterk, men nå er jeg så sliten fysisk i tillegg ( løper som en gal ) barnehager er underbemannet. Det er leder på jobben som undervurderer og skriker, men til de andre sjefene mine lyger hun og sier jeg er så fliink--- så de andre forstår ikke reaksjonen mine

de ødelegger for meg med vilje, selv om jeg står på hele veien så er det ikke sikkert de gir meg gode referanser heller

 

Anonymkode: 07d31...cc9

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (Akkurat nå):

Du må melde fra til arbeidsgiver. Dette er ingen politisak.

Det forstår jeg, men når folk har tråkket NOK på meg, begynne jeg å bli sint, da er det gått for langt og jeg informerer alt og alle, også rettsvesen, de får ikke ødelegge meg mer.

Anonymkode: 07d31...cc9

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det forstår jeg, men når folk har tråkket NOK på meg, begynne jeg å bli sint, da er det gått for langt og jeg informerer alt og alle, også rettsvesen, de får ikke ødelegge meg mer.

Anonymkode: 07d31...cc9

Men da forstår du jo ikke? 

Det er å kaste bort ressurser å anmelde når du vet at det ikke er en politisak. Hvorfor gjøre det? 

Anonymkode: afdf2...4ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i Barnehage og har det sånn selv,spesielt vi som er vikarer "bare".Nå skal hun værste av dem ut i perm,så roet seg litt.Vennina til mamma ble mobbet ut av barnehage yrket.Ufør nå😥

Anonymkode: 2d08b...936

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...