Gå til innhold

Vi har ikke snakket enda om vi er kjærester


Lillirose

Anbefalte innlegg

Lillirose skrev (15 minutter siden):

Hvorfor sa han ikke det fra første dag? Er det et strategi han bruker? Når han vet at jeg er glad i ham så sier han at han vil ikke gifte seg? 

Fordi det ikke er et (naturlig) tema første dag? Man må ikke gifte seg for å være sammen...

Anonymkode: da8bc...687

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er veldig bra at du spør. Dessverre så virker det som at denne mannen har null interesse av å gå inn i et forhold med deg.

Det er ikke normalt å snakke om ekteskap første gangen man møtes.

Du hopper over veldig mange steg når du allerede nå tenker på ekteskap.

Anonymkode: d7870...0bd

Kan du please lese hva jeg skriver!!

Det er han som sa at han vil ikke gifte seg. Jeg spurte aldri 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillirose skrev (1 minutt siden):

Er jeg autist ? Det vil lege definere og ikke meg 😂.

Han kunne ha sagt det på første eller andre dag, ikke 20 … litt sent og sårende

Men nå vet du hvor han står. Opp til deg å velge hva du gjør med informasjonen. I følge deg er dere jo ikke en gang kjærester.

Anonymkode: da8bc...687

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Fordi det ikke er et (naturlig) tema første dag? Man må ikke gifte seg for å være sammen...

Anonymkode: da8bc...687

Jo det er faktisk det. Han sier nå liksom? Og det er nå opp til meg om jeg går videre eller ikke , ikke sant? Nå når jeg har blitt glad i ham? 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Men nå vet du hvor han står. Opp til deg å velge hva du gjør med informasjonen. I følge deg er dere jo ikke en gang kjærester.

Anonymkode: da8bc...687

Sant , for han vil ikke gi det ordet noe mening. Så nå sier at han vil ikke gifte seg.

Opp til meg faktisk nå, etter hans informasjon 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker said:

Fordi du er enkel tilgang på sex. Til noe han anset som bedre (kjæreste og konemateriale) dukker opp 

Anonymkode: a61a1...ec1

Det er ikke riktig.

Han bruker mye tid og energi med og til meg, mye respekt og omsorg … 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres dessverre ikke ut som at han ønsker dere skal være kjærester, heller 😔. Å treffes en gang i uken eller annenhver uke er utrolig sjelden. Det er ikke vanlig å sees så lite med mindre man bor veldig langt fra hverandre og har lang reisevei.

Og så sier han at dere ikke trenger å sette noe navn på forholdet deres, fordi et navn ikke betyr noe... Men det betyr at han ikke ønsker å være kjæreste med deg. Han er bare interessert i noe uforpliktende med deg, dessverre.

Anonymkode: 3d3fa...9b7

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å være voksen og ikke kunne si om en er kjærester eller ikke er jo spesielt. Men at noen sier de ikke vil gifte seg igjen er helt innafor, og selvsagt noe han bestemer selv. Uten at spørsmålet er kommet fra deg.

Det er mange som ikke vil gifte seg, men allikevel være i forhold. Og det er helt greit. Spesielt om en har vært gift før. 

Du skriver veldis

Anonymkode: 16021...64e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det å være voksen og ikke kunne si om en er kjærester eller ikke er jo spesielt. Men at noen sier de ikke vil gifte seg igjen er helt innafor, og selvsagt noe han bestemer selv. Uten at spørsmålet er kommet fra deg.

Det er mange som ikke vil gifte seg, men allikevel være i forhold. Og det er helt greit. Spesielt om en har vært gift før. 

Du skriver veldis

Anonymkode: 16021...64e

Du skriver veldig uforståelig, så ikke lett å skjønne helt hva du mener. Har du andre ønsker og mål for forholdet, så dropper du han og finner en som vil det samme som deg

Han virker ikke interessert sånn generelt

Anonymkode: 16021...64e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillirose skrev (21 minutter siden):

Jo det er faktisk det. Han sier nå liksom? Og det er nå opp til meg om jeg går videre eller ikke , ikke sant? Nå når jeg har blitt glad i ham? 
 

Så du sa første gang dere traff hverandre at du ville gifte deg?

Lillirose skrev (16 minutter siden):

Sant , for han vil ikke gi det ordet noe mening. Så nå sier at han vil ikke gifte seg.

Opp til meg faktisk nå, etter hans informasjon 

Det er hver dag og hver time opp til deg om du vil gå videre eller ei. På samme måte også hver dag og hver time opp til han om han ønsker å fortsette å treffe deg.

Dere kan begge to når som helst velge å avslutte denne relasjonen, uansett hva dere velger å kalle det.

Anonymkode: da8bc...687

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Så du sa første gang dere traff hverandre at du ville gifte deg?

Det er hver dag og hver time opp til deg om du vil gå videre eller ei. På samme måte også hver dag og hver time opp til han om han ønsker å fortsette å treffe deg.

Dere kan begge to når som helst velge å avslutte denne relasjonen, uansett hva dere velger å kalle det.

Anonymkode: da8bc...687

Jeg har aldri nevnt det om å gifte seg et eneste gang. 
Han kom på det bare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Du skriver veldig uforståelig, så ikke lett å skjønne helt hva du mener. Har du andre ønsker og mål for forholdet, så dropper du han og finner en som vil det samme som deg

Han virker ikke interessert sånn generelt

Anonymkode: 16021...64e

Beklager , 

Er det noe uklart ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han gidder jo ikke bruke tid på deg heller...

Treffes en gang i uka eller sjeldnere??

Anonymkode: 5c04c...2c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, AnonymBruker said:

Det høres dessverre ikke ut som at han ønsker dere skal være kjærester, heller 😔. Å treffes en gang i uken eller annenhver uke er utrolig sjelden. Det er ikke vanlig å sees så lite med mindre man bor veldig langt fra hverandre og har lang reisevei.

Og så sier han at dere ikke trenger å sette noe navn på forholdet deres, fordi et navn ikke betyr noe... Men det betyr at han ikke ønsker å være kjæreste med deg. Han er bare interessert i noe uforpliktende med deg, dessverre.

Anonymkode: 3d3fa...9b7

Vi bor på hvær vår fylke og barn og jobb, ikke lett å finne en ledig tid når men har 50% og 100% barn og tilsvarende jobb… så det er faktisk imponerende at vi kan få det til 😄 magisk faktisk 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillirose skrev (13 minutter siden):

Jeg har aldri nevnt det om å gifte seg et eneste gang. 
Han kom på det bare

Men hvorfor må han da si at han ikke ønsker ekteskap, men du trenger ikke å si noe når du ønsker ekteskap (og har det som et tilsynelatende krav)?

Anonymkode: da8bc...687

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker said:

Men hvorfor må han da si at han ikke ønsker ekteskap, men du trenger ikke å si noe når du ønsker ekteskap (og har det som et tilsynelatende krav)?

Anonymkode: da8bc...687

Aner ikke, forvirrende bare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

41 minutter siden, AnonymBruker said:

Han gidder jo ikke bruke tid på deg heller...

Treffes en gang i uka eller sjeldnere??

Anonymkode: 5c04c...2c1

Vi  bor på hver sin fylke og med barn og jobb, ikke lett å finne en ledig tid når man har 50% og 100% barn og tilsvarende jobb… så det er faktisk imponerende at vi kan få det til 😄 magisk faktisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillirose skrev (5 minutter siden):

Aner ikke, forvirrende bare

Det er da faktisk dobbeltmoral du viser her. Om det er et must for deg å gifte deg, er du den som burde tatt det opp på første treff.

Uansett, la det fare. Du vet hvor han står nå. Hva du gjør med den informasjonen, er helt opp til deg selv.

Anonymkode: da8bc...687

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ZarahSweet skrev (5 timer siden):

 

Å gifte seg er et papir. Man kan fint skille seg. 
 

Det er fortsatt ganske stor forskjell på å være gift versus samboer.

Gift:

1. Hvis en dør kan den gjenlevende få bo uskiftet. Samboer må du skifte (betale ut arvingene).

2. Pensjon. Gifte får etterlattepensjon i ved ansettelse i offentlig sektor, samboer gjør ikke det. Noen pensjonsordninger/sparinger følger ordinær arverett.

3. Pensjon #2. Hvis en partner er tidligere gift, kan eks.-kone/mann få rett til pensjon dersom partner ikke gifter seg på nytt.

4. Arv. Gifte har enklere regler ved arv, ved sambo risikerer du å få lite eller ingenting, med mindre dere skriver testament. 4G til samboer hvis dere har felles barn, ingen barn, ingen rett til arv. Samboere bør dermed skrive testament. 

5. Som samboer har dere ikke helt felles økonomi. Hvis en sparer og en forbruker, vil den som sparer få mer penger som sambo. Er dere gift spiller det ikke noen rolle hvem som gjorde hva, utgangspunktet er at det skal deles likt. 

Endret av Veivalg
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er da faktisk dobbeltmoral du viser her. Om det er et must for deg å gifte deg, er du den som burde tatt det opp på første treff.

Uansett, la det fare. Du vet hvor han står nå. Hva du gjør med den informasjonen, er helt opp til deg selv.

Anonymkode: da8bc...687

Takk for info, respekterer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...