Gå til innhold

Vi har ikke snakket enda om vi er kjærester


Lillirose

Anbefalte innlegg

Praten ble ikke tatt enda om forholdet vårt siden han mener at det gir ingen mening å sette navn på det ( tenker at han har det fra fra sin tidligere ekteskap) så har vi ikke snakket om det.

Men så en dag vi var sammen så sa han « det er ikke med deg men jeg ønsker ikke gifte meg igjen « 

Jeg ble såret og lei meg i dager .. Jeg vet ikke hvordan skal jeg reagere og hva skal jeg svare? 
Har han rett å bestemme slik han gjør uten å ta hensyn til meg? Jeg mener at han burde snakke om det på litt hensynsfull måte enn å skyte det uten å tenke på konsekvenser !! 

Jeg følte at han var ikke redd å miste meg siden han brydde seg ikke om min mening 

opps ( vi er voksne i 40 årene )

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva mener du med rett til å bestemme sånn som han gjør? Han kan jo bestemme selv om han vil gifte seg igjen

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillirose skrev (3 minutter siden):


Har han rett å bestemme slik han gjør uten å ta hensyn til meg? Jeg mener at han burde snakke om det på litt hensynsfull måte enn å skyte det uten å tenke på konsekvenser !! 

For en emosjonell umoden mann du har funnet deg... 

Selvfølgelig skal han ta hensyn til deg, og han burde ikke nevnt dette uten å spørre deg om hvilke tanker du har. 

Hva i all verden er det du finner attraktivt hos han nå som du kjenner denne siden av han? 

Har du tenkt tanken på å bli sammen med en jente, ei som kan møte deg emosjonelt og ikke buse frem med egne meninger uten å forhøre seg med deg først? 

 

Anonymkode: ed1f3...b55

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

For en emosjonell umoden mann du har funnet deg... 

Selvfølgelig skal han ta hensyn til deg, og han burde ikke nevnt dette uten å spørre deg om hvilke tanker du har. 

Hva i all verden er det du finner attraktivt hos han nå som du kjenner denne siden av han? 

Har du tenkt tanken på å bli sammen med en jente, ei som kan møte deg emosjonelt og ikke buse frem med egne meninger uten å forhøre seg med deg først? 

 

Anonymkode: ed1f3...b55

Tenker at han sier det og er bestemt, siden han spør ikke .. men da er det nå opp til meg og godta de eller ikke .. Det betyr at det spiller ikke noe rolle for ham 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Blåbærrips said:

Hva mener du med rett til å bestemme sånn som han gjør? Han kan jo bestemme selv om han vil gifte seg igjen

Men han sier til meg at han vil ikke . 
Jeg har vært dypt såret i ett forhold som varte lenge, men jeg mistet ikke troen på at det finnes bra menn å gifte seg med eller å være kjærester ..  Så å si at han kanskje mistet troen på det er jeg nødt å finne ut ved å spørre ham direkte 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Lillirose said:

Men han sier til meg at han vil ikke . 
Jeg har vært dypt såret i ett forhold som varte lenge, men jeg mistet ikke troen på at det finnes bra menn å gifte seg med eller å være kjærester ..  Så å si at han kanskje mistet troen på det er jeg nødt å finne ut ved å spørre ham direkte 

Ja, du må spørre ham direkte. Det er den beste måten å kommunisere på.. i tillegg til det han allerede gjør, med å si sine meninger, for å ha en samtale om meningene.

Kanskje vil han hverken gifte seg eller ha en kjæreste, eller det bare handler om giftemålet. Men du må jo snakke med ham for å finne ut av dette. Han har full rett til å bestemme dette for seg selv, akkurat som du har rett til å ha lyst til å gifte deg. Om dere ikke ønsker det samme finner dere enten ut at dere kan være kjærester likevel, uten giftingen, eller dere finner ut at dere da vil avslutte forholdet. Det er ikke verre enn det.

Anonymkode: b7a14...518

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du vet ikke engang om fyren vil bli sammen med deg engang, men tenker allerede på ekteskap?

Anonymkode: d7870...0bd

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tullete å ville gifte seg, og helt unødvendig, spesielt om man har vært gift før.

 

Anonymkode: 7f1bc...0df

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som giftemål er viktig for deg. Spør ham hva han er ute etter og så kan du avgjøre om det er nok for deg.

Jeg har vært gift før og er ikke spesielt keen på nytt hvitt bryllup med hundre gjester, men kan gjerne skrive papirer på rådhuset. Da skal det riktignok skrives ektepakt.

Anonymkode: 3cb72...2fc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han velger for seg, ts. Om han ikke har lyst til å gifte seg, være eksklusiv, være samboere? Helt ålreit. Dine preferanser er ikke fasiten for andre end deg.

Du velger for deg. Om du har lyst til andre ting enn han så er ikke svaret at han endrer seg. Det er at du etablerer et forhold med en som har sammenfallende ønsker. 

Dersom det å gifte seg er viktig for deg, ts, så sier du det. Rett ut og åpent. Du spør ikke hva han vil først - du presenterer dine ønsker og så ber du om feedback på om det er noe han vil ha ut av et forhold. Vil han ikke det? Da må du ta en runde på om det er noe du ønsker å fortsette med som premiss, eller finne en annen partner.

Anonymkode: 8d6fd...557

  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han høres umoden ut, og ikke minst som om han ikke har bearbeidet hva enn han sliter med etter ekteskapet sitt.

Han har ikke villet definere forholdet mellom dere. Likevel buser han ut, uten sammenheng, at han ikke har tenkt å gifte seg igjen.

Jeg hadde kjent at dette var en mann som hadde for mye ubearbeidede følelser rundt det livet han har levd før, at jeg hadde avsluttet relasjonen. Han har andre ønsker for fremtiden enn dag.

Ikke kast bort tiden på en mann som ikke har noenlunde samme ønsker for fremtiden som du har.

Anonymkode: d48c1...6fb

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Du vet ikke engang om fyren vil bli sammen med deg engang, men tenker allerede på ekteskap?

Anonymkode: d7870...0bd

Når man er sammen med noen og begynner å være glad i, så tenker man på nåtid og framtid. 
Jeg spurte ham en gang om vi er kjærester, så sa ham at det er bare navn og betyr ikke mye. Han selv har snakket om at han ikke vil gifte seg. Uten at jeg spør om det

Endret av Lillirose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig måte å si det på🤨

Altså; jeg har ikke behov for å gifte meg med kjæresten, men jeg er all in med han og vi planlegger resten av livet sammen. Om vi en dag gifter oss aner jeg ikke. Det jeg vet er at det å gifte seg ikke definerer hvor sterk kjærlighet en føler for hverandre.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han er nok ikke interessert i deg, du er grei nok å ha (sex, selskap) men du er ikke the one.

 

Men dere er jo ikke kjærester engang, og du tenker på å gifte deg med han???

Anonymkode: a61a1...ec1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ZarahSweet said:

Merkelig måte å si det på🤨

Altså; jeg har ikke behov for å gifte meg med kjæresten, men jeg er all in med han og vi planlegger resten av livet sammen. Om vi en dag gifter oss aner jeg ikke. Det jeg vet er at det å gifte seg ikke definerer hvor sterk kjærlighet en føler for hverandre.

Vi har vært sammen i bare 4 måneder, men treffes nesten en gang i uken eller annen hver uke, og vi gjør masse at det er så imponerende å klare å få til så mye på en dag og natt . Vi til å med rydder, vasker og handler mat ..

Han er snill, respektfull, og har mye omsorg.

Jeg føler at det er mye rundt eksen sin spesielt om økonomi men han prøver å ikke snakke om det. Jeg ønsker at han selv føler seg trygg å begynner å åpne seg , og det har han gjort allerede , jeg føler at han er trygg på meg og begynner å åpne seg .

Men så plutselig kommer det uten videre at han vil ikke gifte seg. Jeg ble skikkelig lei meg pga måten han skyte den på .. Jeg tenker at han er redd å binde seg ( kjæreste , gift ) 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Han er nok ikke interessert i deg, du er grei nok å ha (sex, selskap) men du er ikke the one.

 

Men dere er jo ikke kjærester engang, og du tenker på å gifte deg med han???

Anonymkode: a61a1...ec1

Hvorfor er vi sammen da? Hvis målet er ikke å gifte seg en gang????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 minutter siden, ZarahSweet said:

Merkelig måte å si det på🤨

Altså; jeg har ikke behov for å gifte meg med kjæresten, men jeg er all in med han og vi planlegger resten av livet sammen. Om vi en dag gifter oss aner jeg ikke. Det jeg vet er at det å gifte seg ikke definerer hvor sterk kjærlighet en føler for hverandre.

Hvor lenge har dere vært sammen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lillirose said:

Vi har vært sammen i bare 4 måneder, men treffes nesten en gang i uken eller annen hver uke, og vi gjør masse at det er så imponerende å klare å få til så mye på en dag og natt . Vi til å med rydder, vasker og handler mat ..

Han er snill, respektfull, og har mye omsorg.

Jeg føler at det er mye rundt eksen sin spesielt om økonomi men han prøver å ikke snakke om det. Jeg ønsker at han selv føler seg trygg å begynner å åpne seg , og det har han gjort allerede , jeg føler at han er trygg på meg og begynner å åpne seg .

Men så plutselig kommer det uten videre at han vil ikke gifte seg. Jeg ble skikkelig lei meg pga måten han skyte den på .. Jeg tenker at han er redd å binde seg ( kjæreste , gift ) 

 

 

Stor forskjell på å ikke vil gifte seg.

Eller at han ikke ønsker å gifte seg med DEG.

Om han ikke ønsker å gifte seg igjen, men vil være kjærester er det helt innafor.

Om han ikke ser for seg en fremtid med deg så er det på tide å gå videre.

Om du VIL gifte deg så har dere et problem om han aldri vil og dere må inngå kompromiss eller avslutte om den biten er veldig viktig for deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillirose skrev (11 timer siden):

Praten ble ikke tatt enda om forholdet vårt siden han mener at det gir ingen mening å sette navn på det ( tenker at han har det fra fra sin tidligere ekteskap) så har vi ikke snakket om det.

Men så en dag vi var sammen så sa han « det er ikke med deg men jeg ønsker ikke gifte meg igjen « 

Jeg ble såret og lei meg i dager .. Jeg vet ikke hvordan skal jeg reagere og hva skal jeg svare? 
Har han rett å bestemme slik han gjør uten å ta hensyn til meg? Jeg mener at han burde snakke om det på litt hensynsfull måte enn å skyte det uten å tenke på konsekvenser !! 

Jeg følte at han var ikke redd å miste meg siden han brydde seg ikke om min mening 

opps ( vi er voksne i 40 årene )

Det er ganske mange (både kvinner og menn) som ikke ønsker å gifte seg på ny hvis de har vært gift tidligere. Det er mye vanskeligere å bryte opp, blir mer styr med fordeling av eiendeler o.l. hvis man er gifte i stedet for samboere.

Dette må du nesten bare respektere. Han kunne uansett ha spurt deg hva du tenker, men mange menn er litt sånn "rett frem".

Endret av Bromance
skrivefeil
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lillirose said:

Hvor lenge har dere vært sammen??

Hva har det med saken å gjøre?

Å gifte seg er et papir. Man kan fint skille seg. 
 

Det betyr ikke at jeg ikke vil tilbringe resten av livet med han.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...