Gå til innhold

Hvor plassere barnefars nye kjæreste i datters konfirmasjon? ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nye partnere sitter ikke ved hovedbordet, der sitter mor/far søsken og besteforeldre

Anonymkode: f7a24...8c3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Blir utrolig takknemlig om noen gidder å lese denne romanen 🙈🥹

Står i en ganske krevende situasjon ifbm min datters konfirmasjon, siden farens kjæreste har oppført seg veldig rart - og jeg vet ikke hva som er det rette å gjøre:

Først og fremst så startet eksen et forhold med henne før vi engang var separert, og 2 mnd etter separasjon, var hun gravid... 🤯 Ikke at dette skal veie noe i beslutningene på det som er min datters dag - men følte bare for å få frem at jeg ikke akkurat har sansen for henne (og enda mindre for eksmann) 😏

De har vært i lag i 4 år nå, men hun bor på andre siden  av landet - så jeg har kun møtt henne én gang, og det var interessant: Da satt hun bare i bilen utenfor huset mitt, når hun og eks kjørte ungene hjem. Jeg spurte eksmann om ikke hun kom inn for å treffes men han bare trakk på skuldrene... Så da gikk jeg ut og banket på bilruta, og sa hei og presenterte meg - og så sa jeg på spøk, at det var vel greit å prøve å bli litt kjent siden jeg tross alt lar henne oppdra ungene mine. Men hun virket totalt uinteressert i å prate med meg! Var skikkelig kort og knapp, så d ble bare ubehagelig... Dette var 3 år siden, og etter dette har jeg hverken sett eller snakket med henne. 

Ungene mine ser også svært lite til henne, pga avstanden (eks flyr dit hun bor og er der deler måneden han har fri fra sjøen. Noen ganger flyr hun altså hit. Men datteren min forteller gang på gang, at hun føler Kari (vi kaller henne det) ikke liker henne, for hun blir veldig fort sint på henne, og kommer aldri til henne for å prate eller spør hvordan hun har det. Ikke har hun prøvd å finne på ting sammen med datteren min heller, for å knytte et litt sterkere bånd, og hun spør aldri spm for å bli mere kjent med datteren min 🙄 

Faren sier stadig til henne at hun kan jo ringe til Kari og prate litt med henne og lillebroren, siden de ser hverandre så sjeldent.... Unnskyld meg altså; men Kari har ALDRI ringt datteren min, og det er vel mer naturlig at d burde gå den veien?? Nå var jenta mi så snill at hun tok faktisk å ringte til Kari, og jeg greide ikke dy meg, så tyvlyttet en stund 😏 De hadde på høytalere, og det var stort sett kun min datters stemme som hørtes! Kari var såå treg i praten, og jeg hørte jenta mi slet med å holde samtalen gående. Men hun greide det faktisk! Så d var hun som satt og spurte den såkalte bonusmoren (de er ikke gift) om hvilke planer de hadde i helgen, hvordan  d gikk på skolen med de 2 andre barna hennes, osv osv.... 

SÅ.... Pga den rare oppførselen hennes, og det at hun har gjort absolutt ingenting for å prøve å få et godt forhold til jenta mi, og vist null interesse for henne, og aldri tatt kontakt utenom i bakgrunnen når faren ringer - så føler jeg det blir HELT feil at hun skal sitte ved hovedbordet sammen med faddere, far, konfirmant, søsken og meg 😫  Det vil bare se veldig rart ut for mange tror jeg, for hun har liksom ikke "fortjent" å sitte der 🙈 

Så jeg har skillelig lyst til å heller plassere henne ved siden av hovedbordet (jeg tar meg av alt siden eks er sur og kuttet kommunikasjon med meg, fordi eg påpekte noe jeg syntes var feil av ham å gjøre mot datteren vår.....) med hennes to eldste barn og foreldrene hennes (for ja, eks har visst invitert de også 😵‍💫 er det normalt??). 

Jeg spurte konfirmanten hvordan hun har lyst vi skal sitte på hovedbordet, og da spurte hun om Kari skulle sitte lamed faren, og om det gikk an å finne en annen løsning, uten at faren eller Kari blir sur på henne 🤷‍♀️

jeg er ganske sikker på at eksen (som jeg i senere tid har oppdaget er narsicist) kommer til å bli rasende på meg om jeg gjør dette, og garantert vil beskylde meg for å være bitter og smålig 😐

Og kanskje er jeg det...? 🤷‍♀️ 

Eller hva tenker dere? Noen som vil dele erfaringer fra lignende situasjon? ❤️🙏

Anonymkode: 49b56...868

Jeg gadd bare å lese frem til ditt første møte med henne hvor du er "morsom" og sier at dere bør bli kjent fordi DU LAR henne oppdra barnet ditt? Tuller du eller? Hvis mannen og jeg gær fra hverandre kan ikke jeg diktere om hans kjæreste får treffe barna mine😐 

 

Anonymkode: 6c561...fdc

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Hun skal selvfølgelig sitte sammen med eksen din. Noe annet er ganske uhørt, uansett foranledning.

Anonymkode: 7c3eb...8f4

Denne dama til eksen er mor til datterens halvsøsken. Så hun er jo ikke en nobody.

Anonymkode: 6c561...fdc

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nye partnere sitter ikke ved hovedbordet, der sitter mor/far søsken og besteforeldre

Anonymkode: f7a24...8c3

Faren har vel et nytt barn med den nye dama, altså konfirmantens halvsøsken.

Anonymkode: 6c561...fdc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nye partnere sitter ikke ved hovedbordet, der sitter mor/far søsken og besteforeldre

Anonymkode: f7a24...8c3

Kom deg ut av 1200 tallet snart, vi lever i 2024 der de fleste har mine, dine og våre barn. 

Anonymkode: 7785c...252

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, har du fått deg ny kjæreste, å hvor skal du ev plassere han? 

Anonymkode: f2ebc...468

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Nye partnere sitter ikke ved hovedbordet, der sitter mor/far søsken og besteforeldre

Anonymkode: f7a24...8c3

Det samme er jeg vant til.

Anonymkode: b0d67...5a6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg gadd bare å lese frem til ditt første møte med henne hvor du er "morsom" og sier at dere bør bli kjent fordi DU LAR henne oppdra barnet ditt? Tuller du eller? Hvis mannen og jeg gær fra hverandre kan ikke jeg diktere om hans kjæreste får treffe barna mine😐 

 

Anonymkode: 6c561...fdc

Unnskyld meg, men du har også tydeligvis misforstått meg veldig! Jeg skrev jo ganske tydelig at jeg sa det på tull - rett og slett for bare å bryte isen og fleipe rundt nettopp det som gjør sånne situasjoner ubehagelig.... 

Og det er vel helt naturlig å forvente at det går an å få hilse på noen som faktisk skal være en del av livet til barna mine. Jeg mener hvertfall det er ganske viktig at jeg og bonusmoren blir litt kjent, slik at vi kan kommunisere ang ungene, for det vil garantert komme situasjoner hvor vi må kunne prate sammen. 

Jeg var kjempenervøs, og da blir jeg typisk den som sier mer enn nødvendig- men om ikke hun skjønte at det jeg sa ikke var seriøst ment, så sier det mer om henne tenker jeg- og om deg som hang deg opp dette... 🤷‍♀️ 

Hadde det vært jeg som befant meg utenfor huset til min kjærestes eks og hans barns mor - hadde jeg blitt med til døren og hilst på henne, som en voksen person. Så kanskje det ikke er jeg som er den urimelige i denne situasjonen....?

TS 

Anonymkode: 49b56...868

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Unnskyld meg, men du har også tydeligvis misforstått meg veldig! Jeg skrev jo ganske tydelig at jeg sa det på tull - rett og slett for bare å bryte isen og fleipe rundt nettopp det som gjør sånne situasjoner ubehagelig.... 

Og det er vel helt naturlig å forvente at det går an å få hilse på noen som faktisk skal være en del av livet til barna mine. Jeg mener hvertfall det er ganske viktig at jeg og bonusmoren blir litt kjent, slik at vi kan kommunisere ang ungene, for det vil garantert komme situasjoner hvor vi må kunne prate sammen. 

Jeg var kjempenervøs, og da blir jeg typisk den som sier mer enn nødvendig- men om ikke hun skjønte at det jeg sa ikke var seriøst ment, så sier det mer om henne tenker jeg- og om deg som hang deg opp dette... 🤷‍♀️ 

Hadde det vært jeg som befant meg utenfor huset til min kjærestes eks og hans barns mor - hadde jeg blitt med til døren og hilst på henne, som en voksen person. Så kanskje det ikke er jeg som er den urimelige i denne situasjonen....?

TS 

Anonymkode: 49b56...868

Jeg forstod at det var ment som(en dårlig) spøk fra din side. Det er ikke så lurt å gå for en spøk aller første gang du møter et menneske første vsng. Særlig når det er i en situasjon som denne: hun sitter i bilen, et tydelig signal om at hun ikke ville treffe deg. Men DU ville treffe henne. Ditt behov. Det kan tenkes at dette var en vanskelig situasjon for henne.

Eksen din kjenner dama, han går god for at hun er ok nok til å være med barnet ditt. Du MÅTTE faktisk ikke treffe henne der og da. Videre så virker det ikke som barnet ditt har så mye med henne siden hun bor så langt unna.

Anonymkode: 6c561...fdc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Kom deg ut av 1200 tallet snart, vi lever i 2024 der de fleste har mine, dine og våre barn. 

Anonymkode: 7785c...252

Nei heldigvis har ikke de fleste det

Anonymkode: f7a24...8c3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det samme er jeg vant til.

Anonymkode: b0d67...5a6

Det som er vanlig her, heldigvis 

Anonymkode: f7a24...8c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du virker bitter og smålig? Veldig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei heldigvis har ikke de fleste det

Anonymkode: f7a24...8c3

Gir deg noen år til. Det er nokså vanlig nå og kommer til å bli fremover med statestikken i baklomma. Det å ikke inkludere halvsøsken er uansett ikke greit men å symbolsk plassere de utenfor hovedbordet. 

Anonymkode: 7785c...252

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I utgangspunktet ved siden av kjæresten, men u dette tilfellet er det nærmeste hun bør komme; i bilen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Bryr meg ikke om bordplassering, bare de som sitter der føler de kan slappe av og kose seg sammen med konfirmanten på hans dag. Håper jeg blir bedre kjent med ekstern familie i konfirmasjonen, de har like stor rett til å være der som biologisk. Så jeg vil heller at de skal føle seg komfortable enn at det blir klein stemning. Det er vell godt for alle parter? Og kanskje spesielt hedersgjesten den dagen

 

Anonymkode: 7785c...252

Det er jo dette som er hele poenget mitt! Datteren min har nevnt flere ganger at hun ikke har noe nært forhold til farens kjæreste, og hun føler at hun ikke er interessert i å være i livet hennes! 

Hun ville forståelig nok ha selskapet her hvor vi bor (ungene bor 90 % hos meg), og ikke der faren bor - som han ville. Men fordi hun var redd for å si det til ham, lot jeg ham tro at det var jeg som "slo meg vrang" og ikke ville flytte selskapet dit.

Og dette jeg nevnte nå, er det jeg sliter med i forhold til hvor langt skal jeg gå for at datteren vår skal føle seg komfortabel på dagen hennes; skal jeg plassere kjæresten et annet sted, og igjen ta imot skyllebøtter fra eksen fordi han tenker dette var kun min idé? Eller bare plassere de sammen på hovedbordet, og føle at jeg prioriterer farens kjæreste foran min egen datters ønsker? 

Jeg synes virkelig ikke dette er en enkel avgjørelse...

Og de av dere som oppfatter meg som bitter og smålig fordi jeg tok opp denne saken - tror jeg ikke har vært i samme situasjon selv...

TS

Anonymkode: 49b56...868

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker du ikke har noe annet valg enn plassere henne ved siden av faren. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg forstod at det var ment som(en dårlig) spøk fra din side. Det er ikke så lurt å gå for en spøk aller første gang du møter et menneske første vsng. Særlig når det er i en situasjon som denne: hun sitter i bilen, et tydelig signal om at hun ikke ville treffe deg. Men DU ville treffe henne. Ditt behov. Det kan tenkes at dette var en vanskelig situasjon for henne.

Eksen din kjenner dama, han går god for at hun er ok nok til å være med barnet ditt. Du MÅTTE faktisk ikke treffe henne der og da. Videre så virker det ikke som barnet ditt har så mye med henne siden hun bor så langt unna.

Anonymkode: 6c561...fdc

Jeg gir opp... Tror faktisk ikke du er hverken moden eller reflektert nok til å kunne ha en saklig diskusjon om dette. 

TS

Anonymkode: 49b56...868

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogtusssa skrev (Akkurat nå):

Jeg tenker du ikke har noe annet valg enn plassere henne ved siden av faren. 

Ja jeg tror nok du har rett... 

Glad det er noen år til neste gang igjen  🙈

TS

Anonymkode: 49b56...868

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Blir utrolig takknemlig om noen gidder å lese denne romanen 🙈🥹

Står i en ganske krevende situasjon ifbm min datters konfirmasjon, siden farens kjæreste har oppført seg veldig rart - og jeg vet ikke hva som er det rette å gjøre:

Først og fremst så startet eksen et forhold med henne før vi engang var separert, og 2 mnd etter separasjon, var hun gravid... 🤯 Ikke at dette skal veie noe i beslutningene på det som er min datters dag - men følte bare for å få frem at jeg ikke akkurat har sansen for henne (og enda mindre for eksmann) 😏

De har vært i lag i 4 år nå, men hun bor på andre siden  av landet - så jeg har kun møtt henne én gang, og det var interessant: Da satt hun bare i bilen utenfor huset mitt, når hun og eks kjørte ungene hjem. Jeg spurte eksmann om ikke hun kom inn for å treffes men han bare trakk på skuldrene... Så da gikk jeg ut og banket på bilruta, og sa hei og presenterte meg - og så sa jeg på spøk, at det var vel greit å prøve å bli litt kjent siden jeg tross alt lar henne oppdra ungene mine. Men hun virket totalt uinteressert i å prate med meg! Var skikkelig kort og knapp, så d ble bare ubehagelig... Dette var 3 år siden, og etter dette har jeg hverken sett eller snakket med henne. 

Ungene mine ser også svært lite til henne, pga avstanden (eks flyr dit hun bor og er der deler måneden han har fri fra sjøen. Noen ganger flyr hun altså hit. Men datteren min forteller gang på gang, at hun føler Kari (vi kaller henne det) ikke liker henne, for hun blir veldig fort sint på henne, og kommer aldri til henne for å prate eller spør hvordan hun har det. Ikke har hun prøvd å finne på ting sammen med datteren min heller, for å knytte et litt sterkere bånd, og hun spør aldri spm for å bli mere kjent med datteren min 🙄 

Faren sier stadig til henne at hun kan jo ringe til Kari og prate litt med henne og lillebroren, siden de ser hverandre så sjeldent.... Unnskyld meg altså; men Kari har ALDRI ringt datteren min, og det er vel mer naturlig at d burde gå den veien?? Nå var jenta mi så snill at hun tok faktisk å ringte til Kari, og jeg greide ikke dy meg, så tyvlyttet en stund 😏 De hadde på høytalere, og det var stort sett kun min datters stemme som hørtes! Kari var såå treg i praten, og jeg hørte jenta mi slet med å holde samtalen gående. Men hun greide det faktisk! Så d var hun som satt og spurte den såkalte bonusmoren (de er ikke gift) om hvilke planer de hadde i helgen, hvordan  d gikk på skolen med de 2 andre barna hennes, osv osv.... 

SÅ.... Pga den rare oppførselen hennes, og det at hun har gjort absolutt ingenting for å prøve å få et godt forhold til jenta mi, og vist null interesse for henne, og aldri tatt kontakt utenom i bakgrunnen når faren ringer - så føler jeg det blir HELT feil at hun skal sitte ved hovedbordet sammen med faddere, far, konfirmant, søsken og meg 😫  Det vil bare se veldig rart ut for mange tror jeg, for hun har liksom ikke "fortjent" å sitte der 🙈 

Så jeg har skillelig lyst til å heller plassere henne ved siden av hovedbordet (jeg tar meg av alt siden eks er sur og kuttet kommunikasjon med meg, fordi eg påpekte noe jeg syntes var feil av ham å gjøre mot datteren vår.....) med hennes to eldste barn og foreldrene hennes (for ja, eks har visst invitert de også 😵‍💫 er det normalt??). 

Jeg spurte konfirmanten hvordan hun har lyst vi skal sitte på hovedbordet, og da spurte hun om Kari skulle sitte lamed faren, og om det gikk an å finne en annen løsning, uten at faren eller Kari blir sur på henne 🤷‍♀️

jeg er ganske sikker på at eksen (som jeg i senere tid har oppdaget er narsicist) kommer til å bli rasende på meg om jeg gjør dette, og garantert vil beskylde meg for å være bitter og smålig 😐

Og kanskje er jeg det...? 🤷‍♀️ 

Eller hva tenker dere? Noen som vil dele erfaringer fra lignende situasjon? ❤️🙏

Anonymkode: 49b56...868

Normen er konfirmant, foreldre og besteforeldre 

Feks

Morfar+mormor-mor-konfirmant-far-farmor+farfar

Ikke normalt at steforeldre sitter vedsiden av konfirmanten med mindre ene forelderen er død

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at dersom foreldrene hennes faktisk kommer i konfirmasjonen, så kan hun og barna sitte med de. 

Anonymkode: 49f90...9d7

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...