Gå til innhold

Gruer meg til noen venner av min mann skal komme på besøk i sensommer..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Veldig så generaliserende. Tror du at de som liker å strikke har det vondt inni seg og? Hobbyer = dårlig et eller annet?

Jeg elsker interiør. Jeg har stort hus og fin bil. Det er hobbyen min. Jeg har det hverken slitsomt eller synes det er krevende, det gir meg tvert i mot energi. 

Likevel, tro det eller ei, så setter jeg mer pris på menneskene i huset mitt, enn møblene og eiendelene mine. Jeg bryr meg veldig lite om interiøret til andre, bilene til andre, eller stilen de har. Jeg koser meg mer hos de jeg trives sammen med og som bor annerledes enn meg selv, enn hos de som er lik meg i interiørstil. Hvem skulle tro..

Anonymkode: 0d7b3...2fb

👏 godt sagt.
Touché! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, Kuleku said:

Her har vi enda et eksempel på typisk KG. 😅 «slitsomt og veldig krevende å holde en fasade»

Ja, selvfølgelig må det være en fasade, noe annet er vel ikke mulig…. 

Noe annet er fullt mulig. Jeg holdt en fin fasade i mange år. Flott hus, flott mann, flotte barn. Det som var bak fasaden var ikke fullt så flott, og jeg brukte et "perfekt" interiør og merkeklær som kamuflasje. Det er ikke utenkelig at dette skjer, men det er likefullt sant at interiør kan være noens store interesse og gi masse glede.

16 minutter siden, Gentleman59 said:

Touché! 

 

touche.jpg

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

UltimateNothing skrev (15 minutter siden):

Noe annet er fullt mulig. Jeg holdt en fin fasade i mange år. Flott hus, flott mann, flotte barn. Det som var bak fasaden var ikke fullt så flott, og jeg brukte et "perfekt" interiør og merkeklær som kamuflasje. Det er ikke utenkelig at dette skjer, men det er likefullt sant at interiør kan være noens store interesse og gi masse glede.

 

touche.jpg

God bedring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Gentleman59 said:

God bedring. 

Helt frisk, takk for omtanken 🙄

 

 

 

 

 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kuleku skrev (1 time siden):

Så du tenker at jeg som elsker interiør og er interessert i å bruke penger på det, ikke er lykkelig? Fin bil har jeg også,  betyr det at jeg er veeeldig ulykkelig…? 

At du elsker interiør og har fin bil gjør deg ikke ulykkelig, men behovet for å svare andre på den måten tyder kanskje ikke på tilfredshet akkurat.....

Anonymkode: bb45a...0eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jobbe med egen selvfølelse, sånn at du ikke går rundt å fantaserer om andre sine tanker om deg og ditt hjem. 

Anonymkode: 77898...8e1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv om hun er opptatt av interiør og hvilke ting hun har i sitt eget hjem, betyr det ikke at hun dømmer andre eller hvordan det ser ut hjemme hos dem.

Jeg hadde en tante som var utrolig dyktig på interiør og de hadde det alltid så hyggelig og pent i hjemmene deres, flere av dem ble avbildet i magasiner. Et varmere, rausere og mer inkluderende menneske har ikke jeg kjent i oppveksten min.

Anonymkode: 6c277...645

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du er litt dømmende? Dette handler nok mest om din egen usikkerhet. Tipper det kommer til å gå kjempefint jeg😊 Hvis hun mot formodning skulle slenge ut noen ekle kommentarer, så hever du deg lett over det og tenker "stakkars menneske som har sånn behov for å forhøye seg selv". 

Anonymkode: 045fd...075

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første spørsmålet er jo om dere har tilsvarende økonomi som disse parene. Og visst dere ikke har det så er jo det innlysende at dere ikke kan kjøre samme stilen. Og om økonomien skulle være tilsvarende, så er det et spørsmål om forskjellige prioriteringer, kanskje de har gjeld til langt over pipa, mens dere har en romsligere og sunnere økonomi. Kanskje de vil ryke på en smell med et par prosentpoeng i renteøkning.

De som måler andre venner mot seg selv og bruker sin posisjon til å hovere over noen som ikke har det like fint, er ikke ordentlige venner. Men samtidig så er det lov å være bevisst på at dere har forskjellige muligheter til materielle ting, og at det også kan diskuteres blant ekte venner.

Anonymkode: 2279f...2ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kuleku skrev (9 timer siden):

Så du tenker at jeg som elsker interiør og er interessert i å bruke penger på det, ikke er lykkelig? Fin bil har jeg også,  betyr det at jeg er veeeldig ulykkelig…? 

Smartere blir man tydeligvis ikke av å bruke masse penger på  ting i hvert fall.

Anonymkode: e493b...f19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er interessert i interiør og bruker både tid og penger på interiøret. Det kunne aldri falle meg inn å kommentere andres hjem eller stil. Jeg bryr meg ikke om hvordan andre har det, og har stor forståelse for at andre ikke gidder bruke tid og penger på interiør! Jeg er nesten litt skamfull over tiden jeg bruker på å tenke på hjemmet mitt. Om noen kommenterer ditt hjem (negativt) må du forsøke å heve deg over det. Vi har alle ulike interesser, økonomi og ferdigheter.

Anonymkode: c3a3d...6be

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er disse personen? Er dem hyggelige og ha i hus er noe jeg heller ville brukt tiden på og tenke. Hvorfor skal di stresse med og bli ferdig på huset, for og imponere noe andre? Legg vekk tanken, vær deg selv og gjør det dere må gjøre til tiden dere har satt, ikke for og imponere andre penger eller ei. Vi må rett og slett slutte og tenke vi er mindre eller mere verdt en andre, og så må vi slutte og bruke tiden på og være noe vi ikke er. Så om huset deres ikke er helt klart eller alt er tipp topp. Du skal ikke se at dem synes det er hjemmekoselig hos dere, og er dere gjestfrie er det det viktigste. 

Anonymkode: 91308...fd9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mange venner som har det perfekt hjemme, og pusser opp hvert 5. år.  Det gjør ikke vi, for å si det sånn 😃. Men vi har stort hus og hjerterom, serverer god mat, og tar oss godt av gjester. De stortrives her, alle sammen. Har overnattingsgjester i flere døgn mange ganger i året. Så ikke tenk på det, du 🙂

Anonymkode: 2e4e0...561

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

At du elsker interiør og har fin bil gjør deg ikke ulykkelig, men behovet for å svare andre på den måten tyder kanskje ikke på tilfredshet akkurat.....

Anonymkode: bb45a...0eb

Blir bare så oppgitt! Det går igjen heeeeele tiden her inne.. Det er sammen mekanismen som trår når temaet er vekt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kuleku skrev (23 timer siden):

Har du opplevd at hun faktisk går rundt å skryter og «viser seg frem» -  eller er du du som sliter med lavt selvbilde? 

Ja, jeg har det. Og andre som kjenner henne vet det også. 

Anonymkode: ed662...344

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Første spørsmålet er jo om dere har tilsvarende økonomi som disse parene. Og visst dere ikke har det så er jo det innlysende at dere ikke kan kjøre samme stilen. Og om økonomien skulle være tilsvarende, så er det et spørsmål om forskjellige prioriteringer, kanskje de har gjeld til langt over pipa, mens dere har en romsligere og sunnere økonomi. Kanskje de vil ryke på en smell med et par prosentpoeng i renteøkning.

De som måler andre venner mot seg selv og bruker sin posisjon til å hovere over noen som ikke har det like fint, er ikke ordentlige venner. Men samtidig så er det lov å være bevisst på at dere har forskjellige muligheter til materielle ting, og at det også kan diskuteres blant ekte venner.

Anonymkode: 2279f...2ea

De har flere millioner mer i gjeld enn vi har. 

Anonymkode: ed662...344

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du antar at disse menneskene er meget dømmende. Mest sannsynlig gleder de seg til å være i sammen med dere. Interiør og slikt er det siste jeg tenker på når jeg skal tilbringe sene sommernetter i godt lag. Fokuser heller på å være en god vertinne. Sier noen noe frekt så er det de som driter seg.

Anonymkode: a2101...7d2

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Selv om hun er opptatt av interiør og hvilke ting hun har i sitt eget hjem, betyr det ikke at hun dømmer andre eller hvordan det ser ut hjemme hos dem.

Jeg hadde en tante som var utrolig dyktig på interiør og de hadde det alltid så hyggelig og pent i hjemmene deres, flere av dem ble avbildet i magasiner. Et varmere, rausere og mer inkluderende menneske har ikke jeg kjent i oppveksten min.

Anonymkode: 6c277...645

Tenker det samme :)

Jeg hadde en venninne som også var sykt flink på interiør og som også hadde huset sitt avbildet i magasiner osv. Hun brydde seg overhodet ikke om hvordan det så ut hos andre. Hun styrte på hjemme fordi hun syntes det var gøy. Ikke for noe annet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...