Gå til innhold

Gruer meg til noen venner av min mann skal komme på besøk i sensommer..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, gruer meg ærlig talt. De ha et skikkelig dyrt hus og dyre biler og alt virker så forferdelig fancy inne i huset også. Spesialglass som koster skjorta og dyre tepper osv,osv. 

 

Vi har et hus som ikke kosta så mye, og tenkte vi skulle pusse det opp over tid så det ikke blir så mye utgifter på en gang. Men etter jeg fikk vite at de skulle komme på besøk senere i år så går jeg bare rundt hjemme og tenker over ting jeg ser jeg "må" fikse før de kommer. Er redd de skal komme og syns at det er stygt og shabby hos oss. Tror mannen er faktisk litt mer jordnær enn det hun er, så gruer meg fordi jeg tror det blir drikking også. Er redd hun i fylla kan bli stygg og si noe på det. Fordi hun er typen som går og skal vise seg frem og skryte av hvor fint hus hun har og bilen sin og alt mulig sånt. Så ja jeg gruer meg, og føler meg dum som overtenker så mye hva de kommer til å tenke, si og gjøre...

Hva skal jeg gjøre for å slutte å grue meg for dette? Har blitt så jeg kun går å tenker på ting jeg "må bytte" ut til noe finere/ dyrere og ting som jeg føler jeg "må" pusse opp og fikse før de kommer... Kjenner jeg blir stressa.

Anonymkode: ed662...344

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man kan omringe seg med så mange dyre, pene ting man vil. Man blir ikke lykkelig eller snill av den grunn. Tenker at folk som lever sånn, ikke er lykkelige

Anonymkode: c765b...2bd

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner at jeg bryr meg mindre om slike folk kommenterer eller hinter. Jeg har det jeg har og er fornøyd med det. Og jeg er ikke redd for å si det, om det skulle bli nødvendig. Jeg er trygg i meg selv :)

Bruk tiden på å bli trygg i det du har og dine valg. Man blir ikke noe bedre person kun i kraft av å ha fancy greier. 

Anonymkode: 90b26...5e7

  • Liker 9
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan avlyse. 

Anonymkode: e9a03...005

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avlys, eller "bytt feriehjem" og bo gratis og fancy uten dem? :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hev deg over usikkerheten hvis du klarer. Du vet jo ikke om hun i det hele tatt bryr seg om det, hva hun viser på SoMe og sånn sier bare noe om hvordan hun gjerne vil fremstå, ikke sikkert hun bryr seg om hvordan andre har det. Synd om du skal grue deg i månedsvis og så blir det veldig hyggelig. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Man kan omringe seg med så mange dyre, pene ting man vil. Man blir ikke lykkelig eller snill av den grunn. Tenker at folk som lever sånn, ikke er lykkelige

Anonymkode: c765b...2bd

Så du tenker at jeg som elsker interiør og er interessert i å bruke penger på det, ikke er lykkelig? Fin bil har jeg også,  betyr det at jeg er veeeldig ulykkelig…? 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ta ansvar for dine egne følelser. Du må skaffe deg litt selvtillit. Verden er full av folk som er mer vellykket enn seg selv på ulike områder. Du kan ikke falle sammen av den grunn. 
 

Og husk at de fleste mennesker bare er mennesker. Hyggelige, velmenende, og med sine feil og mangler. 

Anonymkode: 66207...216

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kuleku skrev (Akkurat nå):

Så du tenker at jeg som elsker interiør og er interessert i å bruke penger på det, ikke er lykkelig? Fin bil har jeg også,  betyr det at jeg er veeeldig ulykkelig…? 

Snakk om å lese innlegg på KG som fanden leser Bibelen...

Anonymkode: 39726...3a3

  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan føle litt på det samme. Har ikke venner med mye penger eller som bevist "viser seg", men de har interiørblad-stil, følger trender, endrer farger, nye møbler osv.

Selv har vi ikke en "stil". Kjøper det vi liker. Huset var pusset opp 2år før vi flyttet inn. Vi ønsket ikke å bruke penger og tid på oppussing. Er selvsagt noen ting jeg kunne tenkt å endre på. Har heller ikke system for alt. Feks innebygd skyvedørsgarderobe, en ordentlig bod med skikkelige hyller osv. Ting koster. 

Til gjengjeld slipper vi å bruke tid på å pusse opp. Har mer tid til overs. Bruker mindre penger (jeg liker å kjøpe brukt hvis vi vil ha noe nytt). 

Men ja, jeg tenker jo litt på det når vi får besøk av venner. Men igjen, vi får mye tilbakemeldinger på gjestfrihet, god mat, folk føler seg avslappet (ikke redd før å søle rødvin i en dyr, lys sofa).

Så kanskje du bare skal satse på å være gjestfri? Servere god mat og sørge for en avslappet stemning (noe de kanskje ikke er vant med). Dere kan jo også komme dere litt ut, vise byen, dra på restaurant (velg en med god score, men trenger ikke være Michelin), tur, attraksjoner. 

Skulle noen kommentere noe, så kan du bare svare "jaja, folk er forskjellig, vi setter mer pris på menneskene vi møter, ikke stilen". Eller bare ignorere og snakke i vei om noe annet. 

Men hvis dere er veldig ulik, så kan overnatting være krevende. Kan de ta inn på hotell? Kan dere ta en hvit løgn og si dere skal pusse opp gjesterommet så det vil ikke være mulig å sove der?

 

Anonymkode: c06b0...75d

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Snakk om å lese innlegg på KG som fanden leser Bibelen...

Anonymkode: 39726...3a3

Det er så typisk på KG at du er ulykkelig og overfladisk om du har det fint hjemme, kjører fin bil, eller Gud forby slank! Det er det verste 😅

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som du legger mye mer i det her enn hva hun nødvendigvis er opptatt av, fordi du er så usikker. Hvis hun er slik du skisserer, er det noen du vil ha i livet ditt? Hvis hun begynner å snakke stygt om huset ditt i fylla, hvem er det som driter seg ut da?

Du må begynne å tenke at det viktige er ikke hvor stort og fancy hus man har, men hvem som er inni det.

Anonymkode: 0d7b3...2fb

  • Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja, gruer meg ærlig talt. De ha et skikkelig dyrt hus og dyre biler og alt virker så forferdelig fancy inne i huset også. Spesialglass som koster skjorta og dyre tepper osv,osv. 

 

Vi har et hus som ikke kosta så mye, og tenkte vi skulle pusse det opp over tid så det ikke blir så mye utgifter på en gang. Men etter jeg fikk vite at de skulle komme på besøk senere i år så går jeg bare rundt hjemme og tenker over ting jeg ser jeg "må" fikse før de kommer. Er redd de skal komme og syns at det er stygt og shabby hos oss. Tror mannen er faktisk litt mer jordnær enn det hun er, så gruer meg fordi jeg tror det blir drikking også. Er redd hun i fylla kan bli stygg og si noe på det. Fordi hun er typen som går og skal vise seg frem og skryte av hvor fint hus hun har og bilen sin og alt mulig sånt. Så ja jeg gruer meg, og føler meg dum som overtenker så mye hva de kommer til å tenke, si og gjøre...

Hva skal jeg gjøre for å slutte å grue meg for dette? Har blitt så jeg kun går å tenker på ting jeg "må bytte" ut til noe finere/ dyrere og ting som jeg føler jeg "må" pusse opp og fikse før de kommer... Kjenner jeg blir stressa.

Anonymkode: ed662...344

Prøv å ikke tenke så mye på det. Det viktigste er at dere er et hyggelig vertskap og de føler seg velkomne til dere. Sørg for at det er ryddig/rent og planlegg mat/drikke for treffet/besøket. Avtal med din mann at det ikke skal ‘’drekkas’’ langt ut i de små timer, men sørg for litt godt og passelig drikke til middagene. Dersom det skulle utarte seg en av kveldene trekker du deg stille og rolig tilbake. Kanskje hun ikke kommer fra et så veldig ‘’møblert hjem’’ og eller er full av mindreverdskomplekser så slår det ut på den måten? Eller kanskje hun er veldig søt og hyggelig som gjest? Lykke til det går nok bra.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Støtter @Disco.

Om noen går rundt i hjemmet ditt og kritiserer det vitner det bare om manglende fintfølelse og oppdragelse. De eneste hjemmene jeg har vært i hvor jeg har reagert er der hvor renhold åpenbart skjer særdeles sjeldent. Der man omtrent henger fast i gulvet, matvarer står fremme hele dagen, og overflater aldri blir vasket. Selv i disse hjemmene kan det være god kvalitet på interiøret, men det hjelper ikke.

De fleste hjem jeg har likt har vært rene, men gjerne "utdaterte" på en koselig, hjemlig måte. Der folk faktisk lever et normalt liv, og hjemmet speiler dette. Jeg har selv hatt hjem andre har beundret, men det betyr absolutt nada. Nå bor jeg i en eldre bolig med manglende lister, vegger som ikke er malt enda osv, men det plager ikke meg. Jeg liker hjemmet mitt. Om det plager gjestene, så er det ikke mitt problem.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du skal flytte inn til mamman din den uka de kommer på besøk? 

Det vil nok være det beste for mannen din, så slipper han å bruke tid og energi på å forsikre deg om at det ikke er så viktig for han.

Anonymkode: 0a076...b4b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Ja, gruer meg ærlig talt. De ha et skikkelig dyrt hus og dyre biler og alt virker så forferdelig fancy inne i huset også. Spesialglass som koster skjorta og dyre tepper osv,osv. 

 

Vi har et hus som ikke kosta så mye, og tenkte vi skulle pusse det opp over tid så det ikke blir så mye utgifter på en gang. Men etter jeg fikk vite at de skulle komme på besøk senere i år så går jeg bare rundt hjemme og tenker over ting jeg ser jeg "må" fikse før de kommer. Er redd de skal komme og syns at det er stygt og shabby hos oss. Tror mannen er faktisk litt mer jordnær enn det hun er, så gruer meg fordi jeg tror det blir drikking også. Er redd hun i fylla kan bli stygg og si noe på det. Fordi hun er typen som går og skal vise seg frem og skryte av hvor fint hus hun har og bilen sin og alt mulig sånt. Så ja jeg gruer meg, og føler meg dum som overtenker så mye hva de kommer til å tenke, si og gjøre...

Hva skal jeg gjøre for å slutte å grue meg for dette? Har blitt så jeg kun går å tenker på ting jeg "må bytte" ut til noe finere/ dyrere og ting som jeg føler jeg "må" pusse opp og fikse før de kommer... Kjenner jeg blir stressa.

Anonymkode: ed662...344

Har du opplevd at hun faktisk går rundt å skryter og «viser seg frem» -  eller er du du som sliter med lavt selvbilde? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kuleku skrev (19 minutter siden):

Så du tenker at jeg som elsker interiør og er interessert i å bruke penger på det, ikke er lykkelig? Fin bil har jeg også,  betyr det at jeg er veeeldig ulykkelig…? 

Touché! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kommer til å tenke inni seg at du er heldig som ikke styrer med interiør og oppussing. For selv om det er livet hennes, så er det nok slitsomt og veldig krevende å holde en fasade. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunshineyellow skrev (1 minutt siden):

Hun kommer til å tenke inni seg at du er heldig som ikke styrer med interiør og oppussing. For selv om det er livet hennes, så er det nok slitsomt og veldig krevende å holde en fasade. 

Her har vi enda et eksempel på typisk KG. 😅 «slitsomt og veldig krevende å holde en fasade»

Ja, selvfølgelig må det være en fasade, noe annet er vel ikke mulig…. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunshineyellow skrev (1 minutt siden):

Hun kommer til å tenke inni seg at du er heldig som ikke styrer med interiør og oppussing. For selv om det er livet hennes, så er det nok slitsomt og veldig krevende å holde en fasade. 

Veldig så generaliserende. Tror du at de som liker å strikke har det vondt inni seg og? Hobbyer = dårlig et eller annet?

Jeg elsker interiør. Jeg har stort hus og fin bil. Det er hobbyen min. Jeg har det hverken slitsomt eller synes det er krevende, det gir meg tvert i mot energi. 

Likevel, tro det eller ei, så setter jeg mer pris på menneskene i huset mitt, enn møblene og eiendelene mine. Jeg bryr meg veldig lite om interiøret til andre, bilene til andre, eller stilen de har. Jeg koser meg mer hos de jeg trives sammen med og som bor annerledes enn meg selv, enn hos de som er lik meg i interiørstil. Hvem skulle tro..

Anonymkode: 0d7b3...2fb

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...