Gå til innhold

Hva ga dere/hvor mye brukte dere på konfirmasjonsgave til egne barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi ga 40 000 kr.

Anonymkode: 2a9f7...923

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jo det er det, hvorfor ha så mye meninger om hva andre gir.

Anonymkode: 0ea08...520

Trodde det var derfor man skrev på slike fora som dette? 
For å diskutere i et diskusjonsforum?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thomasine skrev (4 minutter siden):

Trodde det var derfor man skrev på slike fora som dette? 
For å diskutere i et diskusjonsforum?

Spørsmålet er hva gav dere, ikke hva synes du om hva andre gir

Anonymkode: 0ea08...520

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at noen stusser på at enkelte regner festen med i gaven. 

Jeg synes det er helt spinnvilt at folk gir over 10K utenom stor fest og bunad. 

Nå er det ti år til jeg har konfirmant, men bunad og fest burde jo holde.. Sertifikatet har jeg og planer om å betale når den tid kommer, så kan jo gjerne gi "gavekort" på det.. 

Anonymkode: f04f0...7e0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Spørsmålet er hva gav dere, ikke hva synes du om hva andre gir

Anonymkode: 0ea08...520

Ja, det er riktig. Jeg valgte likevel å komme med en betraktning…som må påregnes i slike fora…😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

To av de fikk 10 000 og en fikk 20 000. 

Klær og selskap tenker jeg ikke på som gave. 

Anonymkode: 5ded2...fc8

Hvorfor fikk en av de 20.000? Urettferdig!

Anonymkode: fbde7...93b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sølv og annet tilbehør til bunad samt MacBook air.

Med selskap, mat, kaker og pynt ble det nok rundt 50 000,- pr. barn. Vi har 3.

Anonymkode: 1cdf4...ab3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 000 + bunad til 37000. 

Anonymkode: a66b3...1dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvorfor fikk en av de 20.000? Urettferdig!

Anonymkode: fbde7...93b

Den ene hadde gjort seg fortjent til 20 000. De andre hadde også muligheten til det, men valgte anderledes. De så aldri på det som urettferdig.  

Anonymkode: 5ded2...fc8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selskap hjemme, 20-25 personer, koldtbord. Noe laget vi selv, noe ble kjøpt. Jeg husker ikke hva vi betalte.

Gaver: eldste fikk kajakk med diverse utstyr (20000 kr ?), nr 2 en reise til Australia/New Zealand, nr 3 elektrisk gitar og reise til en konsert.

Alle har brukt enkle, pene sommerkjoler eller dress. Ingen tradisjon for, eller ønske om, bunad.

 

Anonymkode: e5013...b1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amossa skrev (14 timer siden):

I min familie gir ikke foreldre gave til egne barns konfirmasjon.  Slik har det vært i flere generasjoner.  Besteforeldrene gir bunad og/eller bunadsølv.  Hos oss er det heller ikke gavebord, og å opplyse hva man har fått av penger er ikke greit å gjøre.  

Vi er ikke religiøse, men synes konfirmasjon er blitt en smakløs "dans rundt gullkalven", som vi ikke ønsker hos oss.  Har to voksne barn, og det gleder meg å se at de har tatt samme standpunkt.  

Så godt og se at noen har så god tanke gang, det kommer barna til gode senere i livet. Mitt barn som bor med en annen familie (fosterhjem) er jeg veldig spent på, hva som forventes av meg ang gave.. jeg må gi etter lommeboka, men har ikke noe økonomisk ansvar og er heller ikke invitert til den store dagen.. jeg og ungdommen skal likevel ha en egen markering på dette. Så veldig spent og litt nervøs

Anonymkode: 05a99...f7b

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye innsats jeg legger i festen til barna mine, er jeg jammen glad for at de forstår at det er en del av gaven. Ut over det så får de klær. Guttene har fått dress, Jentene har fått bunad. I tillegg har de fått velge seg en reise, etter eget interesseområdet. En har vært på språkreise, en har vært på loffen fra Krakow til Berlin, en har vært i New Zealand, så får vi se hva den siste velger om noen år. 

Anonymkode: 4b5b7...ebd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bunad + en god pengesum. Har også en alenetur med dem ved fylte 15, uten at det er knyttet direkte til konfirmasjon.

Festen (leir rom på restaurant) er mest for oss selv, ikke konfirmanten. For deres del ville de nok heller kjøpt pizza eller sushi, og gjort alt veldig uformelt. Men vi synes det er greit å kjøpe oss ut av alt, samt synes det er viktig med litt formelle rammer rundt det. 

Anonymkode: e22de...13e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi gav 20 000,- i fond, pluss en liten ting til ca 2000.

Bunad var uaktuelt, men i såfall hadde det blitt den eneste gaven.

Fest og dress regner jeg ikke som gave. Det er absolutt en utgift som må budsjetteres med, men det er ikke en gave.

Anonymkode: 4ca7e...5b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.4.2024 den 18.41):

.

Anonymkode: f3bc1...cb2

250 000 skal min få, jeg, besteforeldrene oldeforeldrene ( døde i 2014,2015,2016 og 2001 ) har spart siden han ble født i 2013, så blir ca 250 000 den dagen hn står . Hn arvet ca 50 000 fra oldeforeldrene når de døde

Anonymkode: 2c490...189

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...