Gå til innhold

Hvor burde jeg ikke dra I Oslo? Første gangen min😊


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 26.4.2024 den 15.09):

Sitter akkurat nå og ser ut av vinduet mitt i Groruddalen: unger som hopper på trampoliner, pensjonister som jobber i hagen, småbarnsforeldre som henter i barnehagen. Folk på vei opp til Lillomarka med hunden sin.

Veldig kjedelig, med andre ord, men ikke veldig skummelt.

Anonymkode: a312b...faa

Ja, poenget mitt er at det er et boligområde utenfor sentrum ikke et sted man oppsøker som turist. 

Anonymkode: cf014...3c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 26.4.2024 den 18.46):

Bor, født oppvokst i Norge. Hele fammen er norsk så det er bare tilfeldig jeg ikke har fått tatt turen. Folk over resten av Norge tenker Oslo som en litt getto by🙈- TS😂 

Anonymkode: e2e48...1c8

Jaha, hvem er disse «folk fra resten av Norge»? Du kjenner kanskje alle sammen?

Jeg kom fra en småby som egentlig har et godt rykte, ikke spesielt mye fattigdom. Flyttet til Oslo så snart jeg kunne, og det samme gjaldt over halvparten av de jeg gikk på videregående med.

Når jeg er på besøk i byen jeg vokste opp hender det at jeg møter på folk som har samme syn på Oslo som du. Det er stort sett eldre mennesker. Tenker at de er veldig dårlig orientert.

Det er også en ganske frekk ting å si. Jeg tenker at Gjøvik, Rjukan, Notodden, Haugesund, en del av sørlandsbyene, etc. virker ganske sosialt belastet. Men jeg sier jo ikke det til folk som bor der. 

Anonymkode: 72a72...d6d

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg svært sjelden ute og går når det er mørkt i Oslo når jeg er der på besøk. Men jeg elsker byen og det mye å oppleve der.

Jeg føler meg trygg når jeg er der. Blind vold og ran kan skje overalt, ikke bare i Oslo hvor den aller meste av volden er gjengrelatert.

 

Anonymkode: 088a6...17c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste stedet jeg har opplevd noe skummelt i Oslo var på beste vestkant en søndag morgen. Har bodd i Groruddalen i mange år, og her er det som mange sier ganske kjedelig med mindre man vil gå tur i skogen. 

Anonymkode: f4f3f...681

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...