Gå til innhold

Kjente ikke igjen en bekjent pga filter i sosiale medier


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Forleden dag var jeg sted der det også var flere andre damer. Jeg kjente ingen av dem. Trodde jeg. Etter lang tid, begyne den ene å snakke til meg og tiltale meg ved navn, og da gikk det opp mfor meg hvem dette var. Det var en bekjent jeg vet veldig godt hjem er, men som det er noen år siden jeg har sett i virkeligheten. Hun er svært aktiv på sosiale medier, og legge rofte ut bilder av seg selv, så jeg har litt peiling på livet hennes og trodde jeg visste sånn omtrent hvordan hun ser ut, selv om det var tydeig at hun ofte brukte filter. 
Men nå så jeg jo et ganske gammelt, magert og dradd fjes - noe heeelt annet enn slik hun var da hun var yngre (selvfølgelig, sånn er det jo for oss alle) . og noe heeelt annet enn slik hun ser ut i sosiale medier.

Så DET er jo en ulempe dere må tenke på, alle dere som bruker filter og redigerer på bildene dere poster: Husk at alle dere treffer i virkeligheten ser hvordan der EGENTLIG ser ut, og det kan gå så langt som at folk ikke kjenner dere igjen.

 

Jeg ser sikkert like dradd ut som denne damen, men jeg later i hvert fall ikke som om jeg ikke gjør det.

Anonymkode: 47a69...706

  • Liker 5
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok. Takk for at du informerer👍🏻

Anonymkode: e72b6...e9d

  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på treningssenteret og satt og syklet ved siden av en dame i 40-50 årene som var veldig sminket, men jeg så jo at hun hadde levd noen år.

Hun tok bilder av seg selv som sikkert skulle ut på sosiale medier, og da jeg kikket bort på skjermen hennes så jeg at hun hadde lagt på filter og  fjerner 10-15 år fra ansiktet sitt.

 

Anonymkode: df668...cae

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Ok. Takk for at du informerer👍🏻

Anonymkode: e72b6...e9d

Bare hyggelig!

Anonymkode: 47a69...706

  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg var på treningssenteret og satt og syklet ved siden av en dame i 40-50 årene som var veldig sminket, men jeg så jo at hun hadde levd noen år.

Hun tok bilder av seg selv som sikkert skulle ut på sosiale medier, og da jeg kikket bort på skjermen hennes så jeg at hun hadde lagt på filter og  fjerner 10-15 år fra ansiktet sitt.

 

Anonymkode: df668...cae

Bare flaut!!

Anonymkode: 15883...e00

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nesten blitt en folkesykdom dette. Er synd folk skal holde på slik i stedet for å være komfortabel med utseende sitt. 

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

#tingsomaldriharskjedd

Anonymkode: ba5e6...cc6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gjøre slikt jevnlig er som regel tegn på store problemer personen har med eget utseende og/eller liv.

Ei jeg kjenner har nylig byttet et profilbilde på sosiale medier som hun har hatt i flere år - et bilde hvor hun så ut som en tenåring (hun så virkelig ikke slik ut da hun var tenåring heller!). Det nye profilbildet av henne er forsåvidt bedre, men det viser heller ikke hvordan hun egentlig ser ut naturlig nå (ikke en gang med mye sminke). Møtte henne nylig for første gang på et par år, og jeg var sjokkert. Hun har så mye filler i leppene at det ser komisk ut, og botox er tydelig også hyppig brukt. Hun ser ut som om hun har tatt på seg en forvrengt maske, det er helt surrealistisk.

Jeg kjente henne såpass godt før at jeg vet at hun sliter veldig med egen kropp og utseende. Og istendenfor å ta tak i egne problemer, så velger hun å ødelegge utseendet (det hun gjør kan ikke kalles annet enn å ødelegge utseendet!) og helsen sin ellers. Godt voksen dame med tenåringsdøtre. Ikke rart barn og unge i dag får et forvrengt forhold til kropp og utseende.

Anonymkode: 90ee6...903

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,det er ikke lenge siden jeg var opp i noe lignende. Møtte en mamma på ungdomsskolen til datteren min. Hun hadde jeg bare sett på facebook. Hadde ikke sjangs til å se at det var henne. Altså,huden, håret ALT var så redigert på alle bildene sine. Det er greit å legge på et filter så huden blir litt jevnere,men man må jo kunne kjenne folk igjen.

Anonymkode: 63cde...921

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars 💔 

Anonymkode: d159a...3a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja,det er ikke lenge siden jeg var opp i noe lignende. Møtte en mamma på ungdomsskolen til datteren min. Hun hadde jeg bare sett på facebook. Hadde ikke sjangs til å se at det var henne. Altså,huden, håret ALT var så redigert på alle bildene sine. Det er greit å legge på et filter så huden blir litt jevnere,men man må jo kunne kjenne folk igjen.

Anonymkode: 63cde...921

Kunne vært meg, helt ræva selvtillit. Huden er full med akne, ettervekst og dårlig holdning med love handels. Jeg trenger den hjelpen jeg kan få. Så får folk heller bli negativt overrasket 

Anonymkode: a9276...913

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gjelder nok mange, for ikke å snakke om influencere😬 Har sett noen av de på gaten i hverdagen, og det er forholdsvis stor forskjell😆

Anonymkode: 450f8...abc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, jeg har flyttet tilbake til hjemplassen min, og møter folk jeg ikke har sett på rundt 20 år. Har ingen problem med å kjenne igjen noen av dem. Da skulle de i så fall gjort noen drastiske endringer på utseendet sitt. 
 

Jeg kan godt forstå at folk bruker filter i dette utseendefokuserte samfunnet vi lever i. Til syvende og sist handler det om en usikkerhet hos de som legger ut sånne bilder.

Anonymkode: 959eb...6f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Kunne vært meg, helt ræva selvtillit. Huden er full med akne, ettervekst og dårlig holdning med love handels. Jeg trenger den hjelpen jeg kan få. Så får folk heller bli negativt overrasket 

Anonymkode: a9276...913

Men hvorfor poster du deg selv i utgangspunktet? Er det ikke like greit å la være?

Anonymkode: 5fcd9...0be

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men hvorfor poster du deg selv i utgangspunktet? Er det ikke like greit å la være?

Anonymkode: 5fcd9...0be

Akkurat det skjønner ikke jeg heller. Som regel er det de som bruker masse filter og botox og fillers (og åpenbart har ræva selvtillit) som skifter bilder hele tiden også. 

Jeg har godt selvbilde og er svært fornøyd med eget utseende, og det siste profilbildet mitt på FB er fra 2016 (måtte inn og sjekke 🤪). Ser ingen grunn til å oppdatere. Skylder da ingen å legge ut nye profilbilder en gang i mnd? 

Anonymkode: 73497...bf6

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 hours ago, AnonymBruker said:

#tingsomaldriharskjedd

Anonymkode: ba5e6...cc6h

Helt enig. 

Jeg er en z-kjendis som pusher 50. Veldig mange fra min barndom og ungdomstid oppsøker meg for å hilse på. Selv om jeg ikke husker navnene, så kjenner jeg jo igjen ansiktene. Filter gjør ikke folk ugjenkjennelige.

Om det er tåpelig å bruke dem er en annen sak 

Anonymkode: b3481...20e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Helt enig. 

Jeg er en z-kjendis som pusher 50. Veldig mange fra min barndom og ungdomstid oppsøker meg for å hilse på. Selv om jeg ikke husker navnene, så kjenner jeg jo igjen ansiktene. Filter gjør ikke folk ugjenkjennelige.

Om det er tåpelig å bruke dem er en annen sak 

Anonymkode: b3481...20e

Hva var du kjent for?

Anonymkode: df668...cae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva var du kjent for?

Anonymkode: df668...cae

TV for lenge siden. Du hadde neppe husket navnet, men du ville kanskje kjent igjen ansiktet. Selv om det har fått mer rynker 😄

Anonymkode: b3481...20e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ikke filter og ser ganske lik ut som når jeg var 30 egentlig. 😂 40 nå da. Men plutselig skjer det og årene tar meg igjen. 

Anonymkode: c510f...f1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...