AnonymBruker Skrevet 26. april #41 Del Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fra Oslo S til Rikshospitalet på 5 km??? ALDRI i verden! Da har han blitt ihjelsvindlet. Anonymkode: 19e22...b91 Det er det jeg prøver å si at skjedde derfor anbefaler jeg ikke taxi. Anonymkode: af32a...26d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april #42 Del Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er snakk om litt over 5 km med taxi fra Oslo S til Rikshospitalet, og da på dagtid. Det vil ikke bli så dyrt. Maks 200 kr. Og så Flytoget til 240 kr. Herav dekker nok Helfo med reiseregning en del av reisen til TS. Dette er en enkel autostrade fra Gardermoen til Rikshospitalet. Alternativet er vanlig tog fra Gardermoen til Oslo S, og så trikk fra Oslo S til Gardermoen. En god nr 2, om man må leve etter budsjett. Taxi og buss fra Gardermoen må du ALDRI finne på!! Anonymkode: 19e22...b91 Men hvorfor betale flytog når vy-tog inkl trikk.koster 120? Flybussen fra Gardermoen til Gaustad er svært effektiv dør-til-dør, tar den selv hver uke. Så hvorfor advare mot den? Anonymkode: 3f39b...404 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 26. april #43 Del Skrevet 26. april Ruter og Vy er greie apper, jeg har de her Via Vy kan du finne ut hvordan du kommer deg til Rikshospitalet, feks Jeg tok utgangspunkt i den øverste og den viser da Plattform D er her 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april #44 Del Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men hvorfor betale flytog når vy-tog inkl trikk.koster 120? Flybussen fra Gardermoen til Gaustad er svært effektiv dør-til-dør, tar den selv hver uke. Så hvorfor advare mot den? Anonymkode: 3f39b...404 Fordi Flytoget koster TS 120,- siden TS er under 20 år! Anonymkode: 19e22...b91 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april #45 Del Skrevet 26. april 17 minutter siden, AnonymBruker said: Ok, takk!!! Hvor finner jeg taxi i Oslo???? Anonymkode: 9cfee...e84 Det finnes mange taxiselskaper i Oslo, men vil anbefale Oslo Taxi. Det er så og si det eneste seriøse selskapet. Du kan ringe dem (Finn telefonnummer på nettet), eller bestille via appen Taxifix. Anonymkode: 71491...fbd 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april #46 Del Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men hvorfor betale flytog når vy-tog inkl trikk.koster 120? Flybussen fra Gardermoen til Gaustad er svært effektiv dør-til-dør, tar den selv hver uke. Så hvorfor advare mot den? Anonymkode: 3f39b...404 Og flybussen varer jo en evighet! Bruker fort over en time, istedenfor 20 min på flytoget. Anonymkode: 19e22...b91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april #47 Del Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Takk!! Sikkert teit spørsmål dette nå men er det lett å finne toget fra flyplassen? Anonymkode: 9cfee...e84 Ja, svært enkelt. Bare gå til høyre. Klart skiltet til flytog og vanlige tog. Anonymkode: 3f39b...404 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april #48 Del Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Fordi Flytoget koster TS 120,- siden TS er under 20 år! Anonymkode: 19e22...b91 Ja, men med flytoget må hun ha ny ruterbillett til trikken. Det billigste er å kjøpe en ruterbillett for 4 soner og bruke den både på Vytoget og trikken. Anonymkode: d9e0c...cd6 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april #49 Del Skrevet 26. april Du tar toget fra Gardermoen til Oslo S. Det er ekstremt tydelig skiltet og virkelig umulig å gå feil. Enorme plakater og skjermer og en jevn strøm av mennesker. Du ser også togsporene når du nærmer deg rulletrappene ned til perrongen. Du kan ta både Vy og Flytoget. Vy er nok billigst, og da kan du bruke togbilletten på trikken, men Flytoget har også halv pris for unge. Så det er ikke så veldig farlig rent økonomisk. Du går av på Oslo S sammen med veldig mange andre. Derfra må du finne veien til trikken, og den går på Jernbanetorget rett ved siden av Oslo S. Du skal ta trikk 17 eller trikk 18, og begge to har Rikshospitalet som endestasjon. Pass på å gå på i riktig retning, altså at du tar trikken på vei mot Rikshospitalet i ikke på vei bort fra Rikshospitalet. Jernbanetorget er et veldig stort kryss med mye folk, mange trikker og enda flere busser. Går du ut hovedinngangen på Oslo S er du der med en gang. Det er oversiktskart der du kan finne ut hvor din trikk går fra. Men du kan også sette Google Maps på Clarion Hotel The Hub. Det er et enormt hotell på Jernbanetorget, og hovedinngangen ligger klint inntil akkurat den plattformen der trikkene mot Rikshospitalet går fra. Trikken stopper ved hovedinngangen på Rikshospitalet. Her er det umulig å gå feil. Anonymkode: 46f9d...35e 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april #50 Del Skrevet 26. april Vil fortsatt anbefale flybussen, FB3. Da slipper du å bytte. sjekk Ruter.no eller ruterappen hva som passer best ut fra når du lander. Alle alternativene tar ca 50 min. Anonymkode: 3f39b...404 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april #51 Del Skrevet 26. april Husk å ta vare på kvitteringer. Lenker til HelseNorge sin brosjyre om pasientreiser. Lykke til! Dette går veldig bra 😊https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.helsenorge.no/492ecb/globalassets/dokumenter/pasientreiser/pasientreiser_brosjyre_norsk.pdf&ved=2ahUKEwjR35O3x9-FAxWAMRAIHYigD_AQFnoECBIQBQ&usg=AOvVaw3S1bhioA7d_OyUycg8jJKX Anonymkode: 3dc08...fcd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april #52 Del Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Og flybussen varer jo en evighet! Bruker fort over en time, istedenfor 20 min på flytoget. Anonymkode: 19e22...b91 Bussen tar 45 min. Reisen tar totalt ca 50 min uavhengig av om man velger buss eller tog/trikk. Anonymkode: 3f39b...404 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april #53 Del Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, men med flytoget må hun ha ny ruterbillett til trikken. Det billigste er å kjøpe en ruterbillett for 4 soner og bruke den både på Vytoget og trikken. Anonymkode: d9e0c...cd6 Altså, kom igjen da. TS kommer seg med Flytoget til Oslo S for 120,-, og så trikk fra Oslo S til Rikshospitalet for 42,-. Dette koster TS 162,- kr èn vei, og dette får TS dekket via Helfo!! Jeg skjønner ikke at det er noe å diskutere. Spare en 50-lapp liksom, hva er vits?? Anonymkode: 19e22...b91 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forvirret23 Skrevet 26. april #54 Del Skrevet 26. april Tar du VY tog så er sporene skiltet med tog til skien/kongsberg de går via oslo. Toget til vy bruker 2 min lenger og billetten din gjelder helt til Rikshospitalet. Rikshospitalet er siste stopp for trikken. Og bare spør både folk og de som jobber ombord i tog/trikk. Du vil få hjelp. Jeg tar ikke taxi i oslo, det synes jeg er skummelt for det er veldig mye rart som kjører. Så velger du taxi så velg noen som er seriøse. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april #55 Del Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Altså, kom igjen da. TS kommer seg med Flytoget til Oslo S for 120,-, og så trikk fra Oslo S til Rikshospitalet for 42,-. Dette koster TS 162,- kr èn vei, og dette får TS dekket via Helfo!! Jeg skjønner ikke at det er noe å diskutere. Spare en 50-lapp liksom, hva er vits?? Anonymkode: 19e22...b91 ...eventuelt bruke dobbelt så lang tid med tog når man kan ta Flytoget for å spare seg noen tiere i pris. Er det Kjip Kjipersen på bytur så går det sikkert, men Flytog og trikk til 162 kr èn vei der mye (eller alt) er dekket fra Helfo burde være helt glimrende - og raskt! Anonymkode: 19e22...b91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april #56 Del Skrevet 26. april IKKE ta taxi Anonymkode: af32a...26d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april #57 Del Skrevet 26. april Google Maps forteller deg alt du trenger å vite. Anonymkode: 9ccca...646 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april #58 Del Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): ...eventuelt bruke dobbelt så lang tid med tog når man kan ta Flytoget for å spare seg noen tiere i pris. Er det Kjip Kjipersen på bytur så går det sikkert, men Flytog og trikk til 162 kr èn vei der mye (eller alt) er dekket fra Helfo burde være helt glimrende - og raskt! Anonymkode: 19e22...b91 Men flytog og vanlig tog bruker like lang tid, unntatt annet hvert flytog som bruker 2 min mindre. Alternativet direkte flybuss og tog/trikk tar forøvrig like lang tid. Tydelig mange som gir råd, men aldri reiser ruta selv. Anonymkode: 3f39b...404 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april #59 Del Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (30 minutter siden): I den situasjonen hadde jeg tatt taxi. Det er ikke den -billigste- måten, men den er definitivt den ENKLESTE. Og jeg tenker at når man får akuttime på Riksen, ja, da gjelder det noe så alvorlig at jeg LETT hadde betalt meg ut av det stresset det er å komme seg fra flyplassen til sykehuset. TA TAXI. Anonymkode: 0ef39...a77 Nei, ta flybussen. Taxi er spinndyrt og du får det ikke dekker med mindre pasientreiser rekvirerer (og da må du ha god grunn til å ikke kunne reise kollektivt). Den går direkte utenfor flyplassen, du skal ta FB3 (som vanligvis går fra plattform 11) og du sier til bussjåføren at du skal til Rikshospitalet/Gaustad, og han stopper der og gir beskjed når du er framme. Når du går av bussen ser du Rikshospitalet (samme side av veien) og det er mindre enn 5 minutt gange. Jeg er på Rikshospitalet årlig, og dette er absolutt letteste og billigste reisemåte. Lykke til! Anonymkode: 393db...132 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april #60 Del Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Fordi Flytoget koster TS 120,- siden TS er under 20 år! Anonymkode: 19e22...b91 Men billetten til flytoget dekker ikke resten av reisen fra Oslo S til sykehuset. Da er det bedre å ta lokaltog som bruker noen få minutter mer, og som også dekker hele reisen. Anonymkode: 73a9a...f96 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå