Gå til innhold

Har fått time på Rikshospitalet. Trenge hjelp!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Litt usikker på hvor jeg kunne stille dette spørsmålet, så skriver det her under "generell debatt" håper det går bra.....

Spørsmål:

Fikk i dag en hastetime på Universitetssykehuset (Rikshospitalet) som ligger i Sognsvannsveien 20 (sier meg absolutt ingenting) Jeg må ta fly til Oslo allerede nå på mandag. Men, jeg sliter her. Jeg har kun vært i Oslo en gang i midt liv (sommerferie) og da reiste jeg heller ikke alene. Jeg finner ikke ut hvordan jeg skal komme meg til sykehuset, kjenner heller ingen som kan hjelpe meg og jeg begynner å få skikkelig med panikk! Bare ved tanken på å reise alene gjør meg både redd og kvalm.

Hvordan finner jeg frem til sykehuset? Må jeg ta taxi? Buss? Tog? Hva? Og hvordan kommer jeg raskt til sentrum fra flyplassen?

Håper noen kan hjelpe meg! 🥺

Hilsen ei (veldig nervøs) jente 19 fra Måløy 😣

Anonymkode: 9cfee...e84

  • Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :) 

På Ruter.no finner du kollektivt-tider i Oslo. 
 

lykke til! 

Anonymkode: b57fb...1d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flybuss fra Gardermoen til Gaustad. 5 min å gå.

Alternativt, tog til Oslo S og trikk til Rikshospitalet.  Ikke bruk flytoget, men vanlig tog. Billetten gjelder da også på trikken. 

Tar du flytoget må du kjøpe ny billett for trikken. 

Anonymkode: 3f39b...404

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 & 18 trikkene går fra jernbanetorget (utenfor Friday's) direkte opp til Rikshospitalet. Kort gangavstand fra togstasjonen til trikkestoppet. Tar ca 16-17 minutter. 

Anonymkode: 73a9a...f96

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvordan finner jeg frem til sykehuset? Må jeg ta taxi? Buss? Tog? Hva? Og hvordan kommer jeg raskt til sentrum fra flyplassen?

Håper noen kan hjelpe meg! 🥺

Hilsen ei (veldig nervøs) jente 19 fra Måløy 😣

Anonymkode: 9cfee...e84

Fra flyplassen til sentrum kan du ta helt vanlig tog (langt billigere en flytoget). Last ned YV-appen for det. Du kan betale med vipps.

Ruter-appen for å kjøpe billett fra sentrum til sykehuset. Google maps vil hjelpe deg her. Der kommer det opp alternativer for deg med kollektiv.

Anonymkode: 4ca01...30a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tar tog til Oslo S, ved Europarådets plass går det trikk som det står Rikshospitalet på.  Går ut av Oslo S på siden mot Carl Johans gt. Trikken til Riksen går hvert 5 minutt.  Gå inn på Ruter.no så ser du på kartet hvor du skal gå 🙂

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ganske langt fra Gardermoen til Rikshospitalet, så taxi blir dyrt. Men det er ganske enkelt med kollektivt, så det burde gå bra. Tast inn destinasjonen her og tidspunktet du må være der:

https://beta.ruter.no/reise

Anonymkode: 4d692...8d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hei :) 

På Ruter.no finner du kollektivt-tider i Oslo. 
 

lykke til! 

Anonymkode: b57fb...1d0

Tusen takk!!!! 😃

Anonymkode: 9cfee...e84

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I den situasjonen hadde jeg tatt taxi. Det er ikke den -billigste- måten, men den er definitivt den ENKLESTE. Og jeg tenker at når man får akuttime på Riksen, ja, da gjelder det noe så alvorlig at jeg LETT hadde betalt meg ut av det stresset det er å komme seg fra flyplassen til sykehuset. 
 

TA TAXI.

Anonymkode: 0ef39...a77

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Flybuss fra Gardermoen til Gaustad. 5 min å gå.

Alternativt, tog til Oslo S og trikk til Rikshospitalet.  Ikke bruk flytoget, men vanlig tog. Billetten gjelder da også på trikken. 

Tar du flytoget må du kjøpe ny billett for trikken. 

Anonymkode: 3f39b...404

Takk!!! 👍🏻

Anonymkode: 9cfee...e84

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kjære deg🥰

Kommer du med fly eller tog til Oslo?

Fra Gardermoen tar du tog til Oslo S, og derfra er det enkleste å ta trikk nr 17 eller 18 som begge går helt opp til Rikshospitalet. 

Hvis du kommer med tog, så kjører toget til Oslo S😊

Ikke nøl med å spørre forbipasserende både ved Oslo S og på Rikshospitalet hvis du ikke finner frem! Oslo er ikke så skummelt som mange tror, og her på Rikshospitalet er det topp å være☺️

Ønsker deg masse lykke til, både med turen nedover og på timen her på Rikshospitalet!

Anonymkode: a2488...de3

  • Liker 2
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

I den situasjonen hadde jeg tatt taxi. Det er ikke den -billigste- måten, men den er definitivt den ENKLESTE. Og jeg tenker at når man får akuttime på Riksen, ja, da gjelder det noe så alvorlig at jeg LETT hadde betalt meg ut av det stresset det er å komme seg fra flyplassen til sykehuset. 
 

TA TAXI.

Anonymkode: 0ef39...a77

Ok, takk!!! Hvor finner jeg taxi i Oslo???? 

Anonymkode: 9cfee...e84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

17 & 18 trikkene går fra jernbanetorget (utenfor Friday's) direkte opp til Rikshospitalet. Kort gangavstand fra togstasjonen til trikkestoppet. Tar ca 16-17 minutter. 

Anonymkode: 73a9a...f96

Må presisere her skjønner jeg 😅 Trikken bruker 19 min fra jernbanetorget til Rikshospitalet, å gå fra togstasjonen til trikkestoppet utenfor Friday's tar deg 5 minutter dersom du er frist til beins. 

Anonymkode: 73a9a...f96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

I den situasjonen hadde jeg tatt taxi. Det er ikke den -billigste- måten, men den er definitivt den ENKLESTE. Og jeg tenker at når man får akuttime på Riksen, ja, da gjelder det noe så alvorlig at jeg LETT hadde betalt meg ut av det stresset det er å komme seg fra flyplassen til sykehuset. 
 

TA TAXI.

Anonymkode: 0ef39...a77

Dette er ikke akkurat verdens beste råd å gi en 19-åring, når toget, evt. flytoget (litt dyrere) er en langt enklere og rimeligere transportmetode inn til byen. Det er temmelig langt til Oslo fra Gardermoen.

Anonymkode: b57fb...1d0

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytoget er beste måten å komme deg til Oslo sentrum på. http://www.flytoget.no
Link til Ruter har du allerede fått - last ned appen også, så kan du enkelt kjøpe billett.
Rikshospitalet har både trikkeholdeplass og bussholdeplass med samme navn.
http://maps.google.no Her kan du søke opp, og gjøre deg litt mer kjent med avstander og kart.

Skulle du bli usikker underveis, går det an å spørre noen.

Taxi er også et alternativ, anbefaler Oslo Taxi, da det finnes mange andre taxiselskaper med helt ville priser.

PS: Pass på personlige eiendeler, mye lommetyveri i Oslo, spesielt på kollektiv transport.

Lykke til på sykehustimen din! Dette går fint, skal du se!

Anonymkode: 1216d...b0b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tog eller flytog til sentrum.

Google maps fungerer veldig bra i forhold til kollektiv transport.

Anonymkode: a5efe...5db

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Flytog fra Gardermoen til Oslo S, og så taxi fra Oslo S til Gaustad. Definitivt raskest og enklest.

Anonymkode: 19e22...b91

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

I den situasjonen hadde jeg tatt taxi. Det er ikke den -billigste- måten, men den er definitivt den ENKLESTE. Og jeg tenker at når man får akuttime på Riksen, ja, da gjelder det noe så alvorlig at jeg LETT hadde betalt meg ut av det stresset det er å komme seg fra flyplassen til sykehuset. 
 

TA TAXI.

Anonymkode: 0ef39...a77

Tja. Det spørs jo om ts finner det behagelig å sitte i kø i taxi og se kollektivtransporten suse forbi. Jeg gjør det ikke. Pluss, som kvinne er jeg alltid redd for å bli kidnappet og drept. Det er jeg ikke på toget.

Det vil koste ts flere tusen å ta taxi.

Anonymkode: 0a4e5...d6a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du laster ned ruter appen kan det lønne seg å kjøpe døgn billett da kan du kjøre trikk så mye du vil i 24 timer. Husk å scanne billett appen hv

er gang du går på trikken. Det hjelper ikke å barnehagen billett. 

Anonymkode: af32a...26d

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taxi 800-1000 kr fra Oslo s

Anonymkode: af32a...26d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...