Gå til innhold

Kjæresten til sønnen vår….


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hun er 18, han 19. 

Vi har to mindreårige barn i huset og etter som sønnen vår knapt får overnatte hos henne (og hennes mor) så blir det til at de er her.

Veldig fint synes vi, helt til overnattingen har økt på og hun har blitt temmelig «husvarm».

Skal sies at jeg er hjemme for tiden med kronisk, sykt barn. Jeg er sykemeldt fra jobb og kjenner meg «omsorgstrøtt». 
Ikke overfor mine egne barn, men kjenner det tar så mye krefter å være imøtekommende og hyggelig, når hun kommer tassende opp midt på dagen, mens sønnen vår er på skole og hun selv har fri.
Jeg føler meg nesten litt invadert i mitt eget hjem, samtidig som jeg føler meg slem som føler det slik. 
Synes bare ikke det er naturlig at hun er hjemme hos oss når sønnen vår ikke er hjemme.
Er jeg helt på vidda her?
Er jeg urimelig som ønsker å sette en «standard» på når overnatting er greit? 

Takknemlig for innspill! 
 

Anonymkode: 3283f...bc2

  • Hjerte 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns ikke du er urimelig. Om jeg kjenner gutter/menn rett, så vil jeg tro at sønnen din ikke har tenkt over dette, mest sannsynlig har han til og med sagt at dette selvsagt går helt fint. Ta deg en prat med sønnen din og forklar at du trenger egentid når du er hjemme, men at kjæresten selvsagt er hjertelig velkommen når han selv er hjemme. Man skal være ekstremt komfortabel med noen, før man slipper følelsen av å være vertinne, og klarer å slappe av med "gjester" i hjemmet. 

Anonymkode: 8ec69...4f0

  • Liker 30
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det er koselig jeg da. Min svigerdatter gjør det samme.

Anonymkode: e1089...8f8

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ønske min svigerdatter gjorde dette, hun er så sjenert at det er så vidt hun kommer ut av rommet til min sønn. Derfor er de også mye hos henne. 
hans forrige kjæreste var helt motsatt. Hun var mye med resten av familien og vi ble naturligvis bedre kjent med henne. 
 

Anonymkode: add39...aa6

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg skulle ønske min svigerdatter gjorde dette, hun er så sjenert at det er så vidt hun kommer ut av rommet til min sønn. Derfor er de også mye hos henne. 
hans forrige kjæreste var helt motsatt. Hun var mye med resten av familien og vi ble naturligvis bedre kjent med henne. 
 

Anonymkode: add39...aa6

Joda, men det finnes en mellomting her da. 
TS sier jo selv hun er sliten og at det heller ikke føles naturlig at kjæresten på 18 år er i huset deres en hel dag når sønnen IKKE er hjemme? 
Jeg hadde reagert selv.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hun er 18, han 19. 

Vi har to mindreårige barn i huset og etter som sønnen vår knapt får overnatte hos henne (og hennes mor) så blir det til at de er her.

Veldig fint synes vi, helt til overnattingen har økt på og hun har blitt temmelig «husvarm».

Skal sies at jeg er hjemme for tiden med kronisk, sykt barn. Jeg er sykemeldt fra jobb og kjenner meg «omsorgstrøtt». 
Ikke overfor mine egne barn, men kjenner det tar så mye krefter å være imøtekommende og hyggelig, når hun kommer tassende opp midt på dagen, mens sønnen vår er på skole og hun selv har fri.
Jeg føler meg nesten litt invadert i mitt eget hjem, samtidig som jeg føler meg slem som føler det slik. 
Synes bare ikke det er naturlig at hun er hjemme hos oss når sønnen vår ikke er hjemme.
Er jeg helt på vidda her?
Er jeg urimelig som ønsker å sette en «standard» på når overnatting er greit? 

Takknemlig for innspill! 
 

Anonymkode: 3283f...bc2

Ta en prat med din sønn om at du har behov for alenetid pga situasjonen du står i. Kjæresten er altså ikke problemet, men det faktum at det er folk i huset "hele tiden". Med andre ord; Du hadde satt pris på om alle kunne gi deg pusterom på dagtid så langt det er mulig.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hun er 18, han 19. 

Vi har to mindreårige barn i huset og etter som sønnen vår knapt får overnatte hos henne (og hennes mor) så blir det til at de er her.

Veldig fint synes vi, helt til overnattingen har økt på og hun har blitt temmelig «husvarm».

Skal sies at jeg er hjemme for tiden med kronisk, sykt barn. Jeg er sykemeldt fra jobb og kjenner meg «omsorgstrøtt». 
Ikke overfor mine egne barn, men kjenner det tar så mye krefter å være imøtekommende og hyggelig, når hun kommer tassende opp midt på dagen, mens sønnen vår er på skole og hun selv har fri.
Jeg føler meg nesten litt invadert i mitt eget hjem, samtidig som jeg føler meg slem som føler det slik. 
Synes bare ikke det er naturlig at hun er hjemme hos oss når sønnen vår ikke er hjemme.
Er jeg helt på vidda her?
Er jeg urimelig som ønsker å sette en «standard» på når overnatting er greit? 

Takknemlig for innspill! 
 

Anonymkode: 3283f...bc2

Du er ikke urimelig som tenker det du sier. 

Det er bare å begynne å planlegge nå på hvordan du skal gå frem, men det enkleste er vel om du snakker ordentlig med sønnen din om det og han bringer det videre. Har ikke hørt om tilfeller du beskriver før at kjæresten i den alderen bare vanker hjemme uten den andre til stede. Altså unormalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg syntes det er koselig jeg da. Min svigerdatter gjør det samme.

Anonymkode: e1089...8f8

Nå er jo det svigerdatter da 😅

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, nei jeg synes ikke noe om det. 

Vi har hatt 4 døtre i hus, og de har hatt mellom en og tre kjærester i løpet av årene mellom 16-20 mens de har bodd hjemme. Jeg tenker at jeg orker ikke å ha folk i huset her hele tiden. Det skjer ikke. Det er greit at de henger sammen og spør om å overnatte i helger, men det skjer ikke hver helg, og det skjer ikke i ukedagene før etter VGS. Det er ingen gutter her i huset utenat jentene er tilstede. Da får de komme seg ut. De bor ikke her. 

 

Anonymkode: f5d64...a3b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde syntes det ar hyggelig. 

Anonymkode: 0bdde...352

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen i helgene feks.

Ukedagene er for travle

Anonymkode: 6d38b...3f0

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg syntes det er koselig jeg da. Min svigerdatter gjør det samme.

Anonymkode: e1089...8f8

Enig i at det er koselig, men til en viss grad! Det er en utenfor familien som plutselig "bor" der og tar seg til rette. Forstår at TS ønsker å være alene når planen er at alle skal være ute av huset. Da ønsker man ikke alltid besøk....

Anonymkode: 9b969...a03

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Jeg skulle ønske min svigerdatter gjorde dette, hun er så sjenert at det er så vidt hun kommer ut av rommet til min sønn. Derfor er de også mye hos henne. 
hans forrige kjæreste var helt motsatt. Hun var mye med resten av familien og vi ble naturligvis bedre kjent med henne. 
 

Anonymkode: add39...aa6

Det er jo en mellomting da. Det du beskriver er kanskje ikke helt sånn som det TS skriver. 

Anonymkode: 9b969...a03

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg hadde syntes det ar hyggelig. 

Anonymkode: 0bdde...352

Hadde du syntes det var hyggelig å alltid ha besøk når man er sykmeldt, trøtt og sliten? Neppe! Å ha besøk hele tiden er noe helt annet enn å ha sine egne barn hjemme rundt en. 

Anonymkode: 9b969...a03

  • Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var litt vanskelig.

Jeg forstår deg veldig godt, og behovet for alenetid. Det er jo noe hun burde se selv. Samtidig er det veldig fint at du er så åpen og inkluderende - du kommer til å få et flott forhold til svigerdatter, uansett hvem han ender med til slutt, og det er virkelig gull verdt for begge. Å si fra blir så direkte og feil, når det egentlig bare er positivt at hun er så komfortabel med deg. 

Vet faktisk ikke hva jeg hadde gjort. Har selv en svigermor som var veldig inkluderende og fikk meg til å føle meg hjemme fra dag en, selv om jeg bare var 19. Kjenner at jeg ville følt meg litt flau for å ikke ha sett det selv, usikker på hvordan jeg skulle være videre, redd for at det var noe annet hu også reagerte på, om noe slikt plutselig ble kommentert. 

Anonymkode: 7e167...6d6

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår problemstillingen. Jeg ville gått varsomt frem slik at hun ikke tror at du ikke liker henne eller noe. Hvis hun har fri, så kanskje hun kan hjelpe deg litt? Kanskje hun kan passe barnet litt mens du får tatt deg en tur ut, trent?

Anonymkode: 36b74...041

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan ikke du bare holde deg på rommet ditt når du ikke er opplagt til å sosialisere? 

Anonymkode: 60173...0d8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ikke overfor mine egne barn, men kjenner det tar så mye krefter å være imøtekommende og hyggelig, når hun kommer tassende opp midt på dagen, mens sønnen vår er på skole og hun selv har fri.

Du kan fint sette et krav om at dersom hun er hus, så skal også sønnen din være der. Ingen sønn i hus, ingen svigerdatter i hus.

Anonymkode: 1e86d...cb3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kan ikke du bare holde deg på rommet ditt når du ikke er opplagt til å sosialisere? 

Anonymkode: 60173...0d8

Det er hennes bolig! Totalt urimelig krav.

Anonymkode: 1e86d...cb3

  • Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg hadde syntes det ar hyggelig. 

Anonymkode: 0bdde...352

Det er da irrelevant hva du synes er hyggelig eller ei. TS ber som råd om noe hun ikke synes er så hyggelig...

Anonymkode: 1e86d...cb3

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...