Gå til innhold

Kjæresten skal i bryllup i vår, jeg er ikke invitert


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Aldri opplevd og heller ikke hørt om at kun den ene i et forhold er invitert. Dersom den som inviterer vet at vedkommende har partner så er det fullstendig mangel på sosiale antenner og dannelse og ikke invitere med +1

Anonymkode: 41afa...0c5

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er jo brudeparets dag, hvorfor skal de be folk de ikke kjenner?

Jeg har blitt bedt med som +1 når min mann har blitt invitert i bryllup til noen av sine venner. Ene venneparet hadde vi en del med å gjøre noen år før de giftet seg. Og det andre paret møtte jeg først i bryllupet. Hadde ikke blitt sur eller fornærmet om jeg ikke ble bedt med heller. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er litt rart å invitere venner uten at samboer eller ektefelle er invitert. Selv om man ikke har møtt dem så ofte, så handler det også om å vise at man vil inkludere personen. De man inviterer til bryllupet er jo gjerne folk man har tenkt å fortsette å ha en relasjon til, også i framtida. 

De eneste jeg selv kunne vurdert å invitere uten ektefelle/samboer er kollegaer. Jeg har noen supergode kollegaer som ville vært selvskrevne gjester, men akkurat de ville det vært naturlig å invitere alene. 

Anonymkode: 1a411...caf

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er helt OK om man velger å invitere alle studievenninnene sine uten partner f.eks. Dersom alle andre er invitert med partner foruten èn synes jeg det er rart. Men jeg vil heller ha 10 venninner der, enn 5 venninner med partnere, om jeg må velge. Og det må mange gjøre, da det koster å arrangere bryllup.

Anonymkode: ecacb...df2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg synes det er litt rart å invitere venner uten at samboer eller ektefelle er invitert. Selv om man ikke har møtt dem så ofte, så handler det også om å vise at man vil inkludere personen. De man inviterer til bryllupet er jo gjerne folk man har tenkt å fortsette å ha en relasjon til, også i framtida. 

De eneste jeg selv kunne vurdert å invitere uten ektefelle/samboer er kollegaer. Jeg har noen supergode kollegaer som ville vært selvskrevne gjester, men akkurat de ville det vært naturlig å invitere alene. 

Anonymkode: 1a411...caf

Man er sammen en del år før man blir gift.

De vi ønsker å ha i eget eller begges liv var da allerede inkludert. 

En del andre er venner du har som enkeltperson. Uten behov for å møte deres partner, og uten behov for at din samboer/mann skal møte denne personen, og i alle fall ikke dennes partner. 

Anonymkode: d8651...308

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er rart å ikke invitere samboere og gifte par, men antar at det handler om økonomi og hvor god relasjon man har med brudeparet.

 

Anonymkode: 0a742...b8d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg lurer på om de som bare inviterer den ene, synes det er like greit når deres egen partner blir bedt alene.

Anonymkode: 6aa04...094

Jeg synes selvsagt det er greit at mannen min går i selskap med sine venner, uten meg. Det samme gjør jeg. Hvorvidt det er bryllup eller annen selskapelighet, spiller ingen rolle. Vi er tross alt to individer, ikke bare et par. 

Vi inviterte bare forlovere til vårt bryllup, uten følge. Det var disse vi ønsket å feire sammen med. I andre sammenhenger inviterer vi også venner uten følge hvis vi ikke har en nær relasjon til følget. Jeg skjønner ikke problemet med å delta uten følge, heller ikke at det er vanskelig å forstå at det ikke betyr at vi ikke liker partneren.

Anonymkode: 00226...f6a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er helt greit. Man drar ikke på alt av selskap med partner. Er det kjærestens venner vil de ha flest venner der og kjærester begrenser antallet.  Litt barnslig å bli fornærmet og ikke dra for man ikke får med en kjæreste/samboer/mann.  

Hvorfor må man når man inviterer ha masse folk der man ikke har forhold til for å unngå fornærmelser. Kuvertavgift er ganske stiv. Kjenner ikke brudeparet en respektive så godt eller den respektive ikke kjenner andre gjester så må den respektive bli konstant underholdt pga ukjente, er egentlig det såå viktig å bli med på ?

Anonymkode: 99a3c...7c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på om det kun er en partner som blir utelatt eller om det er flere.

Jeg mener en del av fadderne til Ingrid Alexandra ble invitert i konfirmasjonen alene, det ble ikke ansett som uhøflig. Men hvis det er en vennegjeng hvor alle utenom en blir invitert med følge så er det jo litt merkelig.

Anonymkode: 9e7c2...578

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det kommer jo an på så mye.

Anonymkode: 04463...cf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det kun han i vennegjengen som er bedt uten partner? Kanskje de kun har råd til å invitere familie og nære venner uten partnere. Det kan også hende at de skiller mellom kjæreste og samboer/kone, da sistnevnte er mer familie

Hvor lenge har dere vært sammen? Kjenner du brudeparet?

Anonymkode: 9f02a...958

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i et bryllup i fjor sommer, hvor brudgommen hadde invitert noen kompiser uten følge. Det var fordi de var en kjempestor kompisgjeng på rundt 15 stykker, i tillegg til venner han hadde fra andre anledninger, og han ville gjerne ha alle kompisene, men de hadde ikke råd eller plass hvis alle skulle ha med følge (allerede ca 100 i bryllupet). Fikk ikke inntrykk av at noen reagerte på det. Alternativet var nok at enkelte ikke ville blitt invitert i det hele tatt. 

Anonymkode: 5fc8a...c49

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg var i et bryllup i fjor sommer, hvor brudgommen hadde invitert noen kompiser uten følge. Det var fordi de var en kjempestor kompisgjeng på rundt 15 stykker, i tillegg til venner han hadde fra andre anledninger, og han ville gjerne ha alle kompisene, men de hadde ikke råd eller plass hvis alle skulle ha med følge (allerede ca 100 i bryllupet). Fikk ikke inntrykk av at noen reagerte på det. Alternativet var nok at enkelte ikke ville blitt invitert i det hele tatt. 

Anonymkode: 5fc8a...c49

Forskjellen er gjerne at menn oftere foretrekker å bli invitert på den måten. Må jo være mye kjekkere å delta som kompisgjeng i vennens bryllup, enn å ha med en kjæreste som ikke kjenner noen, og som du må introdusere og passe på gjennom kvelden. 

Jeg ble bedt som +1 i et slikt bryllup en gang. Litt kleint å ikke kjenne noen, ikke ha møtt brudeparet, ikke ha noen gjenkjennelse eller forhold til talene, og at mannen måtte ha mer fokus på meg enn å kose seg med kompisene. Følte nesten at jeg snyltet på et av deres familiemedlemmer, eller andre venner, som ville hatt en mer naturlig plass der. 

Så fatter ikke alle i denne tråden som mener at å invitere par er en selvfølge. 

Anonymkode: d8651...308

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...