Gå til innhold

Dame Innekatt intens løpetid, ødelegger døra!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hjelp, noen, hun maser intenst og har begynt å bite av stykker på døra, hun løper frem og tilbake og finner. IKKE roen😭😂 hun klorer på døra hele natten, og på dagen hopper hun (det er glass på døren med ramme) hopper opp og tar tak og biter av rammen på døren. Jeg vet ikke hva å gjøre, jeg har gitt mat, jeg gir kos og prøver å distrahere. Men så er det rett på igjen.

Anonymkode: 5c5c7...793

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På tide med kastrering?

Anonymkode: 23002...2ab

  • Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

På tide med kastrering?

Anonymkode: 23002...2ab

Foreldrene mine har oppdrett så det er desverre ikke mitt valg der😭  ønsker å hjelpe henne så mye som mulig og dekke behovene men kan ikke gjøre nok uten å kastrere.

Anonymkode: 5c5c7...793

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring dyrlege og få en time, kan jo hende de har noe beroligende midler evt. medisiner. 

Anonymkode: 6e9ea...120

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ring dyrlege og få en time, kan jo hende de har noe beroligende midler evt. medisiner. 

Anonymkode: 6e9ea...120

Det kunne vært noe faktisk.. fordi det er såpass ille stakkars pus😭

Anonymkode: 5c5c7...793

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet at det er enkelt for meg å sitte her å skrive hva som helst.

Men om det er din katt, kastrer katten. Er det foreldrene dine sin katt, hvorfor bor den hos deg? Altså jeg elsker katter, kommer aldri til å leve uten, men jeg hadde aldri takler å ha en hunnkatt med løpetid, nettopp pga, situasjonen du beskriver. Jeg hadde nok faktisk levert katten tilbake og sagt at jeg ikke orker å kunne gjøre noe med dette.

Anonymkode: 6066c...fec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunnkatter sterilisere man, hannkatter kastrerer man. Bare litt sånn flisespikkeri😁 

Anonymkode: 5b304...640

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hunnkatter sterilisere man, hannkatter kastrerer man. Bare litt sånn flisespikkeri😁 

Anonymkode: 5b304...640

Jeg har alltid hatt hannkatter, så jeg pleier å ringe å si: "kan du ta ballene til pus" så skjønner de hva jeg mener 😂

Anonymkode: 6e9ea...120

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hunnkatter sterilisere man, hannkatter kastrerer man. Bare litt sånn flisespikkeri😁 

Anonymkode: 5b304...640

Problemet er dagligtalen her, for sterilisering er ofte ikke det man velger. Kastrering av både hunn- og hannkatter.

 

https://evidensia.no/kjaeledyr-husdyr/kastrering-eller-sterilisering/

Anonymkode: 6066c...fec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min katt gjør det samme🥲

Twins😻😽✌️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjelp23 skrev (2 minutter siden):

Min katt gjør det samme🥲

Twins😻😽✌️

Det er rene kattekoret i huset her, fordi det er faktisk 2 stk med løpetid..  samtidig😂😭😭 jeg ender opp med å si "nå er det nok!" Også roer de seg i 5-10 min🥲 jeg bor hjemme hos mine foreldre atm, kan heller ikke gjøre noe med det (vil ikke forklare hvorfor men kan ikke flytte ut akk nå)🙈

Anonymkode: 5c5c7...793

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp23 skrev (7 minutter siden):

Min katt gjør det samme🥲

Twins😻😽✌️

Da er det på tide å få henne kastrert!

Anonymkode: b2ca0...d79

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hunnkatter sterilisere man, hannkatter kastrerer man. Bare litt sånn flisespikkeri😁 

Anonymkode: 5b304...640

Det er feil. Kastrering er når man operer ut og fysisk FJERNER forplantningsorganene i kroppen til dyret. Dvs man fjerner testiklene hos hannkatter, og man fjerner livmor og eggstokker hos hunnkatter. Det er å kastrere.

Når man steriliserer, beholder både hann- og hunnkatten disse organene, forskjellen er at man bare kutter egglederen eller sædlederen av, slik at eggene ikke kan vandre ned i livmoren og befruktes, og sædcellene ikke kan komme ut av testiklene. Dyret blir sterilt, men dyret vil likevel beholde full hormonproduksjon som før, noe de ikke har ved kastrering. Derfor velger nesten ingen dyreeiere å sterilisere dyrene sine (heller ikke katter), fordi da blir de jo like rabiate som før, med full løpetid og parringslyst og tilhørende slåssing osv.

PS! Til ts; jeg hadde en hunnkatt for en del år siden. Når den fikk løpetid og ble helt rabiat og ikke til å ha i hus (men kunne ikke få gå ut nettopp pga løpetiden), så ga jeg den en katte-p-pille. Det stoppet løpetiden, dagen etter var hun som normalt igjen. Vet ikke om dette er noe dyrleger i dag anbefaler. Man vet jo at katter kan få svulster av p-piller for katter, men det er kanskje ved ukentlig medisinering over tid. En enkelt p-pille ved løpetid for å avbryte den er kanskje ikke så farlig? Spør dyrlegen om råd.

Endret av Million
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hjelp, noen, hun maser intenst og har begynt å bite av stykker på døra, hun løper frem og tilbake og finner. IKKE roen😭😂 hun klorer på døra hele natten, og på dagen hopper hun (det er glass på døren med ramme) hopper opp og tar tak og biter av rammen på døren. Jeg vet ikke hva å gjøre, jeg har gitt mat, jeg gir kos og prøver å distrahere. Men så er det rett på igjen.

Anonymkode: 5c5c7...793

Du kastrerer selvsagt den stakkars lille😢. Og du burde virkelig lese deg opp på hva det innebærer for en hunnkatt og ikke bli kastrert. De kastrerer ikke kun for å ikke få kattunger

Anonymkode: b3f47...a8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at dere orker å ha katter med alt det fører med seg! Det er jo bare styr hele tiden!

Anonymkode: e7035...0b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det er rene kattekoret i huset her, fordi det er faktisk 2 stk med løpetid..  samtidig😂😭😭 jeg ender opp med å si "nå er det nok!" Også roer de seg i 5-10 min🥲 jeg bor hjemme hos mine foreldre atm, kan heller ikke gjøre noe med det (vil ikke forklare hvorfor men kan ikke flytte ut akk nå)🙈

Anonymkode: 5c5c7...793

Oiiiiiiiiida🥲😭😭😭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Da er det på tide å få henne kastrert!

Anonymkode: b2ca0...d79

Ja det er nokk det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...