Gå til innhold

Hva foretrekker dere å gjøre på første date?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som er litt sosialt awkward, hva foretrekker dere å gjøre på første date? 

Altså at man er nervøs og oppfører seg dermed litt rart😅 Gruer meg også sjukt. 

Ta en øl? Gå tur? Bowling? Hva pleier dere å gjøre på første date? 

Anonymkode: 9cd98...a30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg oppdaget under pandemien at det å gå tur var en veldig grei måte å treffes første gang. Det blir liksom ikke like intenst som en kaffedate. Bare velg en tur hvor dere kan gå ved siden av hverandre – jeg var en gang på en skogstur hvor vi måtte gå foran eller bak hverandre (smale stier), det ble litt _for_ safe 😅

Anonymkode: 8e2c5...2d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker ta en øl! 

Jeg blir så klønete på bowling når jeg er nervøs :hihi: 
Bowler fint 200poeng med venner, og kan slite med å komme meg over 100 når jeg er nervøs :hihi:

Jeg liker å kunne se på personen jeg er på date med, ikke gå skulder til skulder å titte på trær og fugler på tur. 

Anonymkode: a8e76...94e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definitivt gå en tur. Liker ikke å sitte overfor hverandre, det blir litt intervju-aktig og da blir jeg veldig selvbevisst. 

Anonymkode: ea3f9...b72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte å intervjue alle på førstedate da jeg var singel. 
 

Hadde en liste med spørsmål. En grei måte å skremme useriøse. 
 

Kjemien kommer uansett etterhvert☺️

Anonymkode: cb36e...4fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes tur-date har fungert dårlig. Blir for hverdagslig og upersonlig. Man bør i hvert fall være bevisst på å gjøre det til en date. 

Et glass vin på vinbar synes jeg er best. Ett glass (eller to). Ikke så mye at man blir synlig beruset! Men det løsner litt på spenningen. Dessuten kan man sitte og prate som om man allerede var kjærester. ( På den annen side hvis daten din velger å drikke seg full på første date, så er det jo greit å få det røde flagget ut av skapet. 😂 )

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta en øl på et casual sted med litt dempet/behagelig belysning. Alkohol løser opp stemningen og gjør at praten går enklere første gangen. Med aktiviteter på første date er det vanskelig å snakke sammen og få et ordentlig inntrykk, er min erfaring. 
 

Tips hvis du er nervøs: Foreslå en bar/pub/sted som du liker og hvor du føler deg komfortabel. Noen ganger kan det føles enklere å avtale å møtes utenfor (hvis du er redd det blir kleint å gå inn og lete etter vedkommende). Ta et lite glass vin før du drar hjemmefra hvis du vil roe nervene. Og viktigst - tenk på det som et ganske uviktig, tilfeldig sosialt møte i livet som sikkert blir hyggelig uansett om dere er en god match eller ikke. Én øl tar ikke så lang tid å drikke opp, og det er lov å bryte opp etter den ene ølen hvis du har lyst til å dra ☺️

Anonymkode: 2eabd...154

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør noe aktivt. Å sitte rett overfor hverandre kan få selv de selvsikre til slite med å holde samtale igang. Tur, bowling, shuffelboard... Eller om det er interesser dere har felles ellers så kan det være supert. Jeg var i klatrehall på første date en gang feks.

Anonymkode: cecde...f38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg overtenker jo alt. Hvis man tar en øl/vin/drink et sted. Pleier dere å møtes utenfor? Eller hvem møter først for å finne bord?

Og hvordan gjør man det med kjøp. Bestiller man etter tur i baren og betaler man hver for seg? Eller går man sammen? Eller går bare en av dere og bestiller til begge?😭

Har bare vært på turdate før, og det var både greit og litt kleint. Den ene gangen gikk vi langs en sti som ikke var en runde/hadde et naturlig snupunkt, så vi bare gikk og gikk, og til slutt måtte jeg si at kanskje vi burde snu. Jeg visste 2 minutter inn i daten at det ikke var en match, og det gikk en halv dag med til dette. 

Anonymkode: 9cd98...a30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har datet mest i utlandet, så kanskje ting er anderledes her, men jeg inviterte alltid ut på middagsdate på restaurant.

Anonymkode: 9642b...b9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Tips hvis du er nervøs: Foreslå en bar/pub/sted som du liker og hvor du føler deg komfortabel. Noen ganger kan det føles enklere å avtale å møtes utenfor (hvis du er redd det blir kleint å gå inn og lete etter vedkommende). Ta et lite glass vin før du drar hjemmefra hvis du vil roe nervene. Og viktigst - tenk på det som et ganske uviktig, tilfeldig sosialt møte i livet som sikkert blir hyggelig uansett om dere er en god match eller ikke. Én øl tar ikke så lang tid å drikke opp, og det er lov å bryte opp etter den ene ølen hvis du har lyst til å dra ☺️

Bra tips! 
Husk at dette ikke handler om å prestere og være god nok. I såfall har daten din like stor grunn til å være nervøs.  Men det handler ikke om det. Det handler om å møte et menneske du ikke kjenner og kanskje aldri kommer til å se igjen. Formålet er bare å bli kjent nok til å bestemme om dere skal treffes igjen eller ikke.  

Tips2 : Det er faktisk lov å si at man er nervøs og lage en liten "tounge-in-cheek" kommentar om det, så har du brutt isen og løsnet snippen allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dere som er litt sosialt awkward, hva foretrekker dere å gjøre på første date? 

Altså at man er nervøs og oppfører seg dermed litt rart😅 Gruer meg også sjukt. 

Ta en øl? Gå tur? Bowling? Hva pleier dere å gjøre på første date? 

Anonymkode: 9cd98...a30

Gå tur. En av oss tar med noe å spise og drikke. På tur slipper man pinlig stillhet også😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville likt en spasertur i byen eller en tur på museum. 

Anonymkode: 1c448...d5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kaffedate! Føler det er en fin lavterskeldate, passer fint ved første møte. Er det en dårlig match så kan man dra rimelig kjapt, for det tar ikke så lang tid å drikke en kaffe. Er stemningen god så kan man jo bli sittende noen timer å skravle. 

Ser flere skriver "ta en øl", det blir litt det samme, men vanskelig for oss som ikke drikker alkohol.

Endret av Iðunn
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe der jeg føler jeg må prestere. Så ikke bowling for eksempel, for selv om jeg hadde vært mester til vanlig, hadde jeg klønet det til fullstendig på date. Det hadde stilt meg i et ekstremt dårlig lys, kan du si. 

Anonymkode: ac5dd...734

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå tur, stoppe og kjøpe en kaffe, rusle videre 😇

Anonymkode: e4837...635

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Møtte mannen over øl i en veldig koselig og avslappet resturant/bar uten spiseplikt. Jeg bestilte bord på forhånd siden det er et populært sted. Vi satt der i 7 timer og skravet, vi 🥰 Så støtter forlagene om å møtes over noen øl! Er man heldig og treffer blink på kjemien så flyr timene og både prat og latter sitter løst. Er det kleint og dårlig match kan man takke for seg. 

Vi møttes under Covid, så vi brukte hver vår tlf og QR kode. Så betaling løste seg på forhånd for oss slik. 

 

Anonymkode: bc261...e21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at dette varierer stort for meg. Noen har jeg møtt rett på middag ved god dialog, andre på tur, kaffedate, vin/øl, museum og til og med hjemme hos henne. Tenker at det er litt avhengig av personlighet, felles bekjentskap og dialog. 

For min del passer jeg alltid på å komme tidlig, og få min date til å bli komfortabel.  Sender melding hvor jeg er, hva jeg har på meg og spørsmål om hvordan hun vil møtes.

Best erfaring med kaffe eller bardate, synes gåtur er ofte kleint. For mye aktiviteter er også litt voldsomt, men gjør det daten er komfortabel med, da jeg står godt i meg selv

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iðunn skrev (36 minutter siden):

Kaffedate! Føler det er en fin lavterskeldate, passer fint ved første møte. Er det en dårlig match så kan man dra rimelig kjapt, for det tar ikke så lang tid å drikke en kaffe. Er stemningen god så kan man jo bli sittende noen timer å skravle. 

Ser flere skriver "ta en øl", det blir litt det samme, men vanskelig for oss som ikke drikker alkohol.

Det er vel bare å ta en alkoholfri øl, sider, brus?

Anonymkode: 98ae0...f2f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det er vel bare å ta en alkoholfri øl, sider, brus?

Anonymkode: 98ae0...f2f

Joda, men er ikke så fan av at han jeg skal på date med drikker heller da. En øl gjør sikkert ikke noe, men hvis han hadde blitt synlig beruset mens vi satt der så hadde jeg ikke likt det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...