Gå til innhold

Hva syntes du om Olsolosen 15 år senere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

Anonymkode: 51096...3b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For min del er det veldig oppbrukt nå, så jeg gidder ikke se noe mer med Oslolosen-karakteren i. Men det var for all del morsomt, og jeg som er oppvokst et par hundre meter fra Akerselva synes det var litt gjenkjennelig også. Ikke Eias feil at jeg har sett Oslolosen-sketsjer så mye at jeg til slutt har fått nok heller. Men jeg har fått nok, sånn for min egen del.

Anonymkode: 343d1...088

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslolosen var morsom i nøyaktig én sketsj.

Anonymkode: 28c80...362

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utdatert og tullete. Finnes ikke gøy. Ekstra bismak er det at det er Eia som er figuren. 

Anonymkode: 480ae...3f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Utdatert og tullete. 

Anonymkode: 480ae...3f6

Fordi han bruker *n* og *j* ordet?

Anonymkode: 51096...3b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt i begynnelsen, nå er det oppbrukt – og før noen anklager meg for å være «krenket» eller «woke» vil jeg presisere at det ikke er noe galt med humoren, den er bare blitt gammel og kjedelig.

Anonymkode: abaaa...669

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke rart at dette virker gammelt hvis man har sett dette før; det har ikke jeg gjort. Kanskje litt krampaktig, men greit nok etter min mening, selv om jeg foretrekker KLM eller Harald Heide-Steen jr. på dette feltet, for ikke å snakke om britisk humor; Fawlty Towers eller Blackadder har tålt tidens tann bedre.

Dessuten synes jeg heller ikke dagens forståelse av humor er så mye å skryte av; videoen YouTube foreslo etter dette, var en to timer lang video av folk som faller og slår seg. Kanskje er det bare jeg som er kjedelig, men har ærlig talt vanskelig for å se det morsomme i at en motorsyklist havner under en lastebil.

Anonymkode: 4ff9a...24b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Morsomt i begynnelsen, nå er det oppbrukt – og før noen anklager meg for å være «krenket» eller «woke» vil jeg presisere at det ikke er noe galt med humoren, den er bare blitt gammel og kjedelig.

Anonymkode: abaaa...669

Hvordan er moderne humor i forhold?

Anonymkode: 51096...3b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvordan er moderne humor i forhold?

Anonymkode: 51096...3b6

Varierer jo veldig fra person til person. Det er mye mer utvalg i dag enn det var før. Uendelig med strømmetjenester, innholdsskapere og så videre. Jeg tror du kan finne noe til alle når det gjelder moderne humor. Men også denne vil bli oppbrukt en dag, men da finnes det nyere ting å le av. Humor vil alltid eksistere.

Anonymkode: abaaa...669

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var skeptisk, men Harald Eia er proff og god og får meg til å le litt igjen. 

Anonymkode: 38997...201

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/24/2024 at 10:10 PM, AnonymBruker said:

For min del er det veldig oppbrukt nå, så jeg gidder ikke se noe mer med Oslolosen-karakteren i. Men det var for all del morsomt, og jeg som er oppvokst et par hundre meter fra Akerselva synes det var litt gjenkjennelig også. Ikke Eias feil at jeg har sett Oslolosen-sketsjer så mye at jeg til slutt har fått nok heller. Men jeg har fått nok, sånn for min egen del.

Anonymkode: 343d1...088

Enig med deg.   I tillegg i min omgangskrets var det mange som latet som de var Oslo-losen som igjen var med å gjøre karakteren oppbrukt. Men som du sier så er det ikke Harald Eias feil at karakteren ble så populær at den ble oppbrukt. 

Anonymkode: 79e5d...5d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/25/2024 at 12:24 PM, AnonymBruker said:

Ikke rart at dette virker gammelt hvis man har sett dette før; det har ikke jeg gjort. Kanskje litt krampaktig, men greit nok etter min mening, selv om jeg foretrekker KLM eller Harald Heide-Steen jr. på dette feltet, for ikke å snakke om britisk humor; Fawlty Towers eller Blackadder har tålt tidens tann bedre.

Dessuten synes jeg heller ikke dagens forståelse av humor er så mye å skryte av; videoen YouTube foreslo etter dette, var en to timer lang video av folk som faller og slår seg. Kanskje er det bare jeg som er kjedelig, men har ærlig talt vanskelig for å se det morsomme i at en motorsyklist havner under en lastebil.

Anonymkode: 4ff9a...24b

Det er vel få ting som har tålt tidens tann bedre enn  disse når det kommer til humor. Kan legge til Monty Python. I tillegg til at disse komikerne var ekstremt innovative så tror jeg også de gjorde rett i å gi seg mens leken var god.  De melket ikke karakterene på samme måte som man ser i amerikanske tv-komiserier. 

Anonymkode: 79e5d...5d3

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes karakteren var morsom da han først ble introdusert. Men denne humoren fremstår som oppbrukt nå i 2024, og et helt tv-program med Oslolosen blir for mye for meg. 

Anonymkode: 1c2cf...8c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ler fortsatt. 

Anonymkode: 2bf81...c33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var aldri spesielt morsom, men nå er den iallfall fullstendig oppbrukt og utdatert. Blir flau på skuespillerens vegne.

Anonymkode: 3c89e...907

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Var aldri spesielt morsom, men nå er den iallfall fullstendig oppbrukt og utdatert. Blir flau på skuespillerens vegne.

Anonymkode: 3c89e...907

Du foretrekker Mot i brøstet?

Anonymkode: 51096...3b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Var aldri spesielt morsom, men nå er den iallfall fullstendig oppbrukt og utdatert. Blir flau på skuespillerens vegne.

Anonymkode: 3c89e...907

Ja noe av det var ikke morsomt. Som hårpose på frakken og så tar han til med skrikingen sin… men hønse-lovisa var litt morsom, dåsemikkel og han stakkarsen som stilte spørsmålet om hvorfor hun het hønse-lovisa når hun egentlig het magda. ‘I hver eneste gruppe er det alltid en som skal drive og lage kvælm!!!’ Mens de zoomer inn på stakkarsen. Hvordan våger han.. 

Anonymkode: f4ac2...990

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Du foretrekker Mot i brøstet?

Anonymkode: 51096...3b6

Når jeg ikke liker Oslolosen er det bl.a. fordi det er tradisjonelt, forutsigbart og helt uten finesse. Mot i brøstet var enda verre, men det hjelper jo ikke Oslolosen.

Anonymkode: 3c89e...907

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Ja noe av det var ikke morsomt. Som hårpose på frakken og så tar han til med skrikingen sin… men hønse-lovisa var litt morsom, dåsemikkel og han stakkarsen som stilte spørsmålet om hvorfor hun het hønse-lovisa når hun egentlig het magda. ‘I hver eneste gruppe er det alltid en som skal drive og lage kvælm!!!’ Mens de zoomer inn på stakkarsen. Hvordan våger han.. 

Anonymkode: f4ac2...990

Ja, de første femten sekundene av første opptreden var kanskje severdig, men karakteren er så tradisjonell og forutsigbar at den ikke tåler repetisjon. Selv ikke de krampaktig hysteriske hylene til Eia kunne redde den middelmådige idéen.

Anonymkode: 3c89e...907

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...