Gå til innhold

Ville du valgt å møte på en mann eller en bjørn dersom du hadde gått deg vill i skogen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 24.4.2024 den 17.16):

Spørsmålet er populært på sosiale medier:  Ville du som kvinne valgt å møte på en mann eller en bjørn om du var «trapped en the forest»? 

Jeg har enda til gode å se noen (både kvinner og menn) svare at de heller ville møtt på en mann enn en bjørn. 

Hva med dere? 

Anonymkode: 5cd08...511

Den rasjonelle vurderingen ligger rundt risikobildet. Og det er relativt komplekst. 

Sannsynligheten for at en ukjent mann skal  hive seg over deg er liten. Så det ligger ca på nivå med å møte en brunbjørn : det er litt 50-50. Den eneste måten at en brunbjørn blir trussel, er om du er mellom en binne og unger.

Hvis du har med deg en mann du kjenner , øker risikoen drastisk, så i valget mellom ham og en brunbjørn, er bjørnen å foretrekke. 

Risikoen blir litt den samme som hvis du møter en Grizzley Bjørn, men da ville jeg valgt mannen, for mannen mener det billedlige når han sier han vil spise deg. 

Er det en koala eller en isbjørn, velger man uansett mannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bitterhet når nye høyder?

Anonymkode: 54282...16b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mann selvfølgelig. Kvinner som svarer bjørn prøver å lage skremselspropaganda om menn, og de fortjener faktisk å møte bjørn.

Anonymkode: 96a2e...ca6

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel en amerikansk greie som florerer på TIC tok, og folk her inne skjønner den ikke. Jeg hadde valgt «bjørnen», da den ikke hadde voldtatt meg, fanget meg og låst meg ned i en kjeller. Folk hadde trodd meg hvis jeg sa en bjørn hadde angrepet meg. Bjørnen hadde ikke angrepet meg fordi jeg var utfordrende kledd. Bjørner angriper ikke for gøy (som enkelte menn), da er det for å beskytte barna sine. Etc etc. 

Anonymkode: 654b2...1e6

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Dette er vel en amerikansk greie som florerer på TIC tok, og folk her inne skjønner den ikke. Jeg hadde valgt «bjørnen», da den ikke hadde voldtatt meg, fanget meg og låst meg ned i en kjeller. Folk hadde trodd meg hvis jeg sa en bjørn hadde angrepet meg. Bjørnen hadde ikke angrepet meg fordi jeg var utfordrende kledd. Bjørner angriper ikke for gøy (som enkelte menn), da er det for å beskytte barna sine. Etc etc. 

Anonymkode: 654b2...1e6

Ja, norske kvinner er tydeligvis ganske naive....eller så skjønner de ikke hvor farlige menn er. 99% av menn ville kastet seg over muligheten til å ødelegge en kvinne om de kunne. Bjørner er snille og ville kanskje delt honning....

Anonymkode: b1e06...0f0

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja, norske kvinner er tydeligvis ganske naive....eller så skjønner de ikke hvor farlige menn er. 99% av menn ville kastet seg over muligheten til å ødelegge en kvinne om de kunne. Bjørner er snille og ville kanskje delt honning....

99% av all menn faktisk. Søk hjelp for tankene dine er farligere enn menn.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Luksusbia

Selvfølgelig en mann. Hadde hilst høflig og gått videre. En Bjørn hadde utløst angst. Likte ikke engang å sitte i bilen å se Bjørn utenfor i USA og Canada 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som sier bjørn kan umulig ha sett hvilken skade en bjørn kan gjøre. Ikke alle menn voldtar og dreper, hva er det folk tror? Hvis man møter på en random mann uti skauen så er det lite sannsynlig at han er der for å angripe kvinner. Tragisk med dette mannehatet på SoMe (jeg er kvinne)

Anonymkode: e2132...26f

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.4.2024 den 17.16):

Spørsmålet er populært på sosiale medier:  Ville du som kvinne valgt å møte på en mann eller en bjørn om du var «trapped en the forest»? 

Jeg har enda til gode å se noen (både kvinner og menn) svare at de heller ville møtt på en mann enn en bjørn. 

Hva med dere? 

Anonymkode: 5cd08...511

Definitivt en mann. De fleste menn er helt ok mennesker.

Anonymkode: 783ce...e76

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

99% av all menn faktisk. Søk hjelp for tankene dine er farligere enn menn.

Det er sarkasme... Hallo..

Anonymkode: 54282...16b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.4.2024 den 0.08):

I norge utenom osloområdet/drammen osv = en mann.

Ellers i verden = bjørn.

Det verste en bjørn kunne gjort er å drepe meg og spise meg. "when i die leave my body in the woods the wolves will be gentler than any man". Tror folk er ganske naive som ikke tror at mange menn gjør fælere ting til kroppen din før og etter død, enn andre dyrearter, evnt bare sett lite på gore-sider.

Anonymkode: 44797...36a

Vet du åssen bjørner spiser sine bytter?

De spiser de levende. Mange av ofrene for «mannbjørnen» på Nordmøre på 1700-tallet spiste først nesten av underkroppen til menneskene, gjerne ungdom som gjette budskap. Flere av de levde i et døgn eller to med store smerter.
De er også kjent for å begynne måltidet med å bite av nesepartiet til byttet, menneske eller dyr…

Endret av Bacteria
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ElectricScum skrev (På 24.4.2024 den 18.22):

Hvis dette er tilfelle, så har vi å gjøre med et slags massehysteri i form av demonisering av menn.

Eventuelt er folk blitt fryktelig interessert i fauna og synes det er voldsomt stas å se en bjørn i sitt naturlige habitat.

Eller en mann i sitt naturlige habitat 🤣 Sorry, måtte bare sies. 

Men helt enig, det høres ut som et slags massehysteri i form av demonisering av menn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mann. Hvis han ikke skyter meg eller stabber meg med noe våpen, så har jeg mulighet for å skade han og komme meg unna, om det er snakk om kampklare aggressive menn og bjørner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Praktspragla skrev (12 minutter siden):

En mann. Hvis han ikke skyter meg eller stabber meg med noe våpen, så har jeg mulighet for å skade han og komme meg unna, om det er snakk om kampklare aggressive menn og bjørner.

"Kampklare aggressive menn"..😂😂😉...For en tråd dette er!

Er jo så begynner å lure på hva jeg helst ville møtt i skogen, kvinne eller binne.. ? 😁

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Norge, og mange andre land, en mann. Jeg går mye tur og treffer masse menn i skogen:P Tok en kaffekopp med en random kar på tur. I USA og mange, MANGE andre land; en bjørn.

Anonymkode: 066c1...3c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
TomSawyer skrev (28 minutter siden):

"Kampklare aggressive menn"..😂😂😉...For en tråd dette er!

Er jo så begynner å lure på hva jeg helst ville møtt i skogen, kvinne eller binne.. ? 😁

Sannt, kanskje vi føler oss såpass truet så vi blir den reelle trusselen, slik med andre ville dyr som misforstår farenivået 😅💃"Nøkkel angrep" "Kjenn på peppersprayen" "Skrittspark" 

Anonymkode: e9885...250

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/1/2024 at 8:50 PM, AnonymBruker said:

Hvor mange blir drept av hvithaier i året? Menn er mye farligere! Likevel, enig i at det er et vanskelig spørsmål, siden man er til havs. Pest eller kolera, men kanskje jeg hadde tatt overgrep her.

Nettopp, dette er en grisestygg tankegang om menn, som kvinner ikke aksepterer motsatt vei. Men dere uskyldige prinsesser må heller bare sitte der på deres høye enhjørninger, og tro at man er så mye bedre selv. Kvalmende holdninger. 🤢

Anonymkode: b582b...f01

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...