Gå til innhold

14 og 21


Hjelp23

Anbefalte innlegg

Heihei er det ulovlig for en 14 år gammel og en 21 år gammel å være sammen..

Det jeg har lest er at man kan være sammen hvis man ikke har fysisk nærkontakt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei

Anonymkode: 4ebea...31e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21-åringen bør være forberedt på at folk spør hva han eller hun driver på med. For ingen andre enn paret selv vet at de ikke har sex. Jeg hadde ikke ønsket å være den 21-åringen for å si det sånn.

Anonymkode: 769d1...3e1

  • Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig rart når noen på 21 er interessert i noen på 14...

 

  • Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ulovlig, men ikke greit. Du bør komme deg unna, spør du meg. Jeg hadde synes det var veldig merkelig om jeg kjente et par med de aldrene

Anonymkode: 0b440...d13

  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

katties skrev (Akkurat nå):

Veldig rart når noen på 21 er interessert i noen på 14...

 

Ja, det er jeg enig med deg i. 

Anonymkode: 5e535...ee8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juridisk sett kan ingen nekte dere å tilbringe tid sammen og å kalle dere hva dere vil. Rent praktisk kan foreldrene til en 14-åring mene og gjøre en hel del - og det er noe tvilsomt med en 21-åring som ønsker å være i et forhold til et barn, uansett hvor platonisk det hevdes å være. 

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At en 21 åring er interessert i en 14 åring gir pedofile assosiasjoner.

Har dere sex før du er 16 kan 21 åringen bli dømt for overgrep.

Anonymkode: 2d444...33a

  • Liker 4
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seksuelle handlinger mellom en 14-åring og en 21-åring er ulovlige. Å være forelsket i hverandre er selvfølgelig lov, selv om det er jævlig spesielt fra 21-åringens side.

Kan forøvrig love deg at det er nøyaktig null velfungerende og veltilpassede 21-åringer som blir sammen med 14-åringer i dagens Norge. Absolutt ingen 21-åringer som mestrer voksenlivet eller er egnede som partnere finner på noe som dette. Det kan kanskje virke sånn når man er 14, men hvis han er interessert kan jeg garantere deg at du - når du blir voksen selv - vil tenke tilbake på fyren som både stusselig og creepy og lure på hva slags jævla voksen mann det var som ble sammen med en fjortenåring. Jeg vet det ikke hjelper noe nå, men jeg kan love deg at det ender sånn hundre av hundre ganger. Forutsatt at han er interessert, selvfølgelig.

Anonymkode: 23c71...398

  • Liker 17
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at det er lett å la seg sjarmere av at en på 21 vil være sammen med deg som er 14. Men tro meg når jeg sier at det er andre grunner til at han vil være sammen med deg enn fordi du er så moden og reflektert. Han kommer ikke til å vente i to år med å pushe for sex, selv om han sier det nå. Det blir også du som må strekke deg etter å være på hans nivå, ikke han som senker seg for å møte deg (f.eks ta hensyn til at du må hjem tidlig, øve til prøver og gjøre ferdig innleveringer, fritidsaktiviteter til gitte tidspunkt etc). Skal virkelig ungdomstida di gå til å please en mann 7 år eldre enn deg?
 

Han har så mange års forsprang på deg at maktbalansen blir altfor skeiv. Du har fire år igjen til du er juridisk voksen, mens han har allerede i tre år kunnet stemme, kjøpe alkohol, kjøre bil etc.

  • Liker 7
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

At en 21 åring er interessert i en 14 åring gir pedofile assosiasjoner.

Har dere sex før du er 16 kan 21 åringen bli dømt for overgrep.

Anonymkode: 2d444...33a

Er jo ikke i nærheten av pedofili. Tror du er ute etter et annet ord, der, gitt.

 

Når det er sagt så er ikke aldersforskjellen uvanlig, det er bare deres nåværende alder som er det. 

Anonymkode: cd391...98e

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han vil ikke ha deg for personligheten din. LØP.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er lov å si man er sammen. Det er ikke lov å bedrive noen form for seksuelle handlinger, inkludert kyssing.

 

Anonymkode: 809c8...2b3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er jo ikke i nærheten av pedofili. Tror du er ute etter et annet ord, der, gitt.

 

Når det er sagt så er ikke aldersforskjellen uvanlig, det er bare deres nåværende alder som er det. 

Anonymkode: cd391...98e

Hvis jeg venter til jeg er 16, og de er 23, er det greit da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kommer til å prøve å pushe grensene og du er enda så ung at du mangler erfaring med tydelig grensesetting. Barn under 16 er på grunn av den emosjonelle utviklingen ikke regnet som samtykkekompetente. 
 

Løp! 

Anonymkode: cebac...426

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hjelp23 skrev (3 minutter siden):

Hvis jeg venter til jeg er 16, og de er 23, er det greit da?

Det vil være lovlig. Om det vil være greit er fortsatt et diskusjonsspørmål...

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

🤮🤢🤮

Anonymkode: 9bfb7...c4c

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ingenting som kan rettferdiggjøre at en voksen person innleder et forhold med et barn.  

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle former for fysisk nærhet, teksting med seksuell undertone, eller noe som kan tolkes som seksuelt er ulovlig, og 21- åringen kan måtte sone for det. Det er en farlig lek. 

Anonymkode: 139ac...b9c

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...