Gå til innhold

Stole på partner på ferietur


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det ville bare vært uaktuelt å ha en partner man ikke stolte på. 

Anonymkode: 95bf6...acf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjalusien er et problem som ligger hos deg, ikke han. Det er ikke greit at du anklager han for å være en utro mann. Tenk hvis han hadde vært bekymret når du gikk på kjøpesenter, for tenk hvis du stjal i butikkene? Ikke fordi du har gjort det før, men fordi eksen hans stjal. Og dermed ville han sjekke vesken din etter hver handletur, og be deg om å vise kvittering for alt du har kjøpt. Eller kanskje han forlangte at han var med deg. Det er samme greiene. Du behandler han som en "kriminell". Det er ikke greit! Ikke alle menn er utro. Og du ble vel ikke sammen med en mann du tenkte ikke var til å stole på?

Anonymkode: 81340...41b

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke stoler på ham, hvorfor er du sammen med ham? Du kan ikke styre ham eller bestemme over ham. Hvis han vil være utro, klarer han å være det både på guttetur og hjemme. Du trenger hjelp, for her er du problemet - ikke han. 

Anonymkode: 3e827...224

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du tvilt på deg selv i samme situasjon? Hadde du likt at mannen din ikke trodde deg når du sa at du ikke ønsker å være med noen andre enn han? 

Du kan absolutt fortelle om problemene dine, men helst i en annen situasjon enn når han skal reise. Det er nok svært få menn som vil være med deg 24 timer i døgnet og la deg styre mobilen og pcen sin, for det er vel det som skal til om du skal kunne være helt sikker?

Prøv å late som ingenting, ikke for han, men for deg. Det er ikke godt for deg å la følelsene bli så store. Og det er mye viktigere å overbevise deg enn ham om at det er greit for deg.

Anonymkode: 0a7b3...e6b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi har vært sammen i ca 1,5 år og han har vært på ferietur med venner tidligere uten at sjalusien min har tatt overhånd, men da har det vært snakk om 4-5 dager og med venner jeg også kjenner og det har ikke vært til typisk fyllatur steder. Nå skal han dra 9 dager og med 2 kompiser som er veldig spontane og ikke alltid tar gode valg mtp rus osv. Så triggeren her er nok reisemål og at han skal bli påvirket av de andre og lengden. Min notoriske utro eks mente at dersom vi ikke hadde sex minst 2 ganger i uka var det ikke rart om han var utro, og fyllatur var jo naturligvis også der han satte inn ekstra gir med å være utro. 

 

Fornuften min skjønner jo at jeg ikke kan straffe nåværende partner for tidligere partner og andre tidligere opplevelser, men følelsene har en tendens til å ta overhånd. Jeg har vært singel lenge før vi ble sammen og jobbet med meg selv i terapi, men ser jo at det er vanskelig å jobbe med disse problemstillingene når det ikke har vært følelser som har blitt trigget. Det optimale nå hadde jo vært å fått time i terapien og fått snakket om det, men må foreløpig ty til kg 😅 

 

Ut fra kommentarene deres får jeg inntrykk av at jeg ikke burde snakke med han om det å late som ingenting, noe jeg forsåvidt er enig i, men jeg er redd for at det fører til at sjalusien og angsten bygger seg opp til at det blir en stor krangel i stedet. Han kjenner meg også veldig godt og vet om mye av fortiden så jeg er ganske sikker på at han allerede merker at jeg er ukomfortabel selv om jeg prøver å skjule det..

 

Ts

Anonymkode: d5090...5f1

Det bekymrer meg at du anser 1,5 års forhold som relativt nytt og at du fortsatt ikke aner om du kan stole på fyren eller ikke. Jeg ville tenkt at du bare ikke har rett partner enda. Jeg var rimelig sikker etter 1,5 år med min nåværende mann at han ikke ville finne på å være utro mot meg. Tror han følte det samme om meg. Og nå har vi vært gift i 10 år. 

Hadde det vært 1,5 MND hadde jeg skjønt at det var tidlig å ha følelsen på om man er til å stole på eller ikke. Men etter 1,5 år...så vet man. Egentlig. Så jeg er jo redd du kan ha rett. At du hadde en kjip eks betyr jo heller ikke at andre gutter kan gjøre tilsvarende ting. Og det er jo ikke deg det er noe galt med. Du har kanskje bare ikke den rette mannen enda. For helt ærlig, min mann, da vi var 1,5 år inn i forholdet vårt, han hadde aldri bestilt seg en fylletur på 9 dager til syden. Han hadde nok tenkt at den tiden var forbi, om ikke annet så av hensyn til meg. Han dro på noen kompisturer, og det er jo bare supert, men ikke til syden og de greiene der. Tror helt ærlig ikke det falt han inn som naturlig lenger da han var i et såpass etablert (!!!!!) forhold. Igjen, 1,5 år er en stund altså. Og derfor jeg jeg her litt nervøs for at dine bange anelser kan ha grobunn i virkeligheten, og at dette forholdet ikke er så godt som det burde vært. Trist å åpne for den muligheten,  men den er jo der. 

En mann som respekterer deg og vil være din ville nemlig spare sydenturene til å reise SAMMEN med deg, og henge med kompisene på noen hytteturer og kanskje en eller annen weekend i en storby.  Også valget av folk han drar med sier mye her. Og det bekymrer meg også at du tenker det er helt ok at han drar på 9 dagers partytur med noen dophuer, så lenge han ikke er utro. Jenta mi, dette er så ikke rett person for deg.

Ja, du bør ta dette opp med han. NÅ. Og se hvordan han stiller seg til det. Heller enn å leve i et forhold du tror er bra en eneste dag lenger for så å finne ut at han for lengst egentlig hadde gått videre.  Hans reaksjon på dine bekymringer vil si det meste. Hvis han selv ser at dette jo ble veldig rart...og oppriktig mener det, så er det jo håp. Men hvis ikke... så fortjener du mye bedre! Ikke la han bruke deg...

Anonymkode: b2df1...66c

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er synd du ikke fikk en hastetime hos terapeuten akkurat nå. Du bør uansett lage deg en plan/avtale for deg selv om hvordan du skal "oppføre deg" de 9 dagene han er borte, når det gjelder ringing, sms etc. Hva forventer du av svar fra han? Lurt å tenke igjennom i forkant.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan klarer dere å stole på at partner ikke er utro på ferietur med kompiser? Jeg har masse bagasje og sliter veldig med tillit, og jeg klarer bare ikke å se for meg at partner drar på guttetur og er ute på byen hver kveld og at det ikke skjer noe som er over grensa. Han vet jo at jeg aldri vil få vite det. Jeg vil at han skal kose seg på tur men jeg gruer meg for jeg er redd for at sjalusien min skal ødelegge og at jeg klikker for ingenting, og da tenker jeg at det iallefall frister å være utro.. Forholdet er relativt nytt, han vet at jeg har problemer med tillit og det har vært små hendelser med han som gjør det vanskeligere. Jeg har veldig lav selvtillit og klarer ikke tro på at han skal si nei til flotte jenter som prøver seg på han. Jeg går jevnlig i samtaler med terapeut, men har ikke fått noe verktøy til hva jeg skal gjøre, kun forståelse for mine reaksjonsmønstre pga fortiden.. Kjæresten drar neste uke (spontantur) så jeg får ikke snakket med terapeuten i forkant heller. Jeg vurderer å lufte tankene mine for kjæresten men er redd for at han ikke skal forstå og at det blir krangling, og at jeg uansett ikke kommer til å klare å stole på han slik at det letteste hadde vært å ikke sagt noe og prøve og lide i stillhet.. Har dere noen gode tips? 

Og når jeg leser over innlegget ser jeg at dette kunne jeg også skrevet som typ 16åring, men er nå i slutten av 20-årene.. Eneste forskjellen er vel at jeg ikke allerede har laget en krangel om det.. Noe som også gjør meg veldig trist at jeg tydeligvis ikke blir bedre og mister troen på terapi og at jeg skal kunne klare å fungere normalt i en relasjon..

Anonymkode: d5090...5f1

Mannen her reiser ikke på sånne fyllaturer med gutta, alle ver hva de gjør og han er for voksen til å holde på som en drittunge!

Hans verdier er mye bedre!

Han gjlr ting og finner på ting, men de gutteturene mange reiser på de driter han i. Kan gjerne ta seg en tur her og der med de voksne mannevennene sine! Må alt handle om å drikke seg drita, utrosnap og strippere? Og nei, det er ikke alltid kona som setter ned foten men mennene selv som ikke vil være med på sånr drit!

Anonymkode: 7df4e...97c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Mannen her reiser ikke på sånne fyllaturer med gutta, alle ver hva de gjør og han er for voksen til å holde på som en drittunge!

Hans verdier er mye bedre!

Han gjlr ting og finner på ting, men de gutteturene mange reiser på de driter han i. Kan gjerne ta seg en tur her og der med de voksne mannevennene sine! Må alt handle om å drikke seg drita, utrosnap og strippere? Og nei, det er ikke alltid kona som setter ned foten men mennene selv som ikke vil være med på sånr drit!

Anonymkode: 7df4e...97c

Hvor står det noe om strippere og utrosnap??? Jeg har gjennom 30 år med «gutteturer» ikke opplevd strippeklubb, utroskap eller sex med prostituerte en eneste gang. Det er neppe normalen. Den eneste gangen jeg har vært på noe som ligner en strippeklubb var med kona mi.

Ts, du må rett og slett stole på at han trofast når han er på tur, på samme måte som han stoler på at du er trofast når han ikke er der.

Anonymkode: 66ac9...73a

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spør om du skal ta det opp med ham, ts.

Ta opp hva? Det er jo absolutt ingenting han kan si eller gjøre som beroliger deg, siden du ikke stoler på ham uansett. For da kan han jo bare lyve, eller hva? Hvis han virkelig vil være utro på den turen så er han det, og han kan fint klare det, uansett hva dere har snakket om på forhånd, hvor ofte han skal sende livstegn for å berolige deg etc. 

Det er ingenting i det du skriver om ham som virker mistenkelig, og du har, slik jeg ser det, ingen grunn til å være så mistenksom. Sjalusi er vondt, det eter deg opp innenfra, men det er ditt problem, ikke hans, og tar du det opp med ham kan han i verste fall tenke «Hun tror jo uansett at jeg er utro, så da kan jeg liksågodt være det.» 

Har du noen andre du kan snakke med, utenom ham og terapeuten, som et søsken eller venninne du stoler på? Det er godt å lufte tankene sine hos andre enn oss bak tastaturet. 

Anonymkode: 06d0b...8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Mannen her reiser ikke på sånne fyllaturer med gutta, alle ver hva de gjør og han er for voksen til å holde på som en drittunge!

Hans verdier er mye bedre!

Han gjlr ting og finner på ting, men de gutteturene mange reiser på de driter han i. Kan gjerne ta seg en tur her og der med de voksne mannevennene sine! Må alt handle om å drikke seg drita, utrosnap og strippere? Og nei, det er ikke alltid kona som setter ned foten men mennene selv som ikke vil være med på sånr drit!

Anonymkode: 7df4e...97c

Hva i alle dager har du røykt i dag? 

Anonymkode: e6ad3...bca

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Du spør om du skal ta det opp med ham, ts.

 

Det er ingenting i det du skriver om ham som virker mistenkelig, og du har, slik jeg ser det, ingen grunn til å være så mistenksom. Sjalusi er vondt, det eter deg opp innenfra, men det er ditt problem, ikke hans, og tar du det opp med ham kan han i verste fall tenke «Hun tror jo uansett at jeg er utro, så da kan jeg liksågodt være det.» 

 

Anonymkode: 06d0b...8cc

De fleste ville nok ikke kommet til den slutningen. Men de fleste ville nok syns det er veldig vanskelig å fortsette et forhold der partner uansett tror at man er utro. Sannsynligheten for at han forlater henne er nok langt større enn at han bruker dette som et påskudd til å kunne være utro.

Anonymkode: ba95d...33f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Å stole på noen er et valg. Forstår at du har dine traumer her altså, men du må gjøre et valg om å stole på. Den sjalusien og angsten du snakker om, er en storm i ditt indre som du selv pisker opp. Du må velge. Stoler du på han eller ikke? Stoler du på han, er ikke dette et problem. Da har du tillit til at han gjør gode valg. Stoler du ikke på han, må du ta konsekvensen av det. Dere er vel enige om grensene i forholdet? 

Velger han å være utro, sier det mer om han som person enn deg. Så enkelt og så vanskelig....

Anonymkode: 47c25...09b

Er uenig i at tillit er et valg. Hun har sikkert ikke noe problem med å fortelle typen at «jeg stoler 100% på deg, kos deg på tur» for å skjule hvordan hun har det, men hvordan hun har det inni seg når han er borte er noe helt annet. Hun velger ikke hvilke følelser hun sitter med mår hun er alene. Hun har dårlige erfaringer fra tidligere som gjør at hun sliter med traumer, og jeg skjønner deg kjempegodt ts! Hun jobber med seg selv og går til terapeut, og gjør det hun kan for å få det bedre, mer kan man ikke forvente. Er lite forståelse fra folk flest når det kommer til traumer pga utroskap, men hva om traumene hadde vært noe helt annet. Hva om hun hadde blitt voldtatt og slet med å ha sex? Hadde hun da fått de samme svarene her inne om at hun må bare skjerpe seg, det er bare å ha sex, det er ikke så vanskelig? Neppe.

For å svare deg ts: jeg har slitt og sliter fortsatt med akkurat samme som deg. Jeg latet som ingenting helt til forholdet hadde vart i 1 år, da knakk jeg til slutt helt sammen en gang han skulle på fest. Han ble kjempeforvirret, han skjønte jo ingenting siden jeg hadde båret på dette alene så lenge. Men etter å ha åpnet meg om hvordan ting var, viste han mye forståelse og hjalp meg på veien. Han droppet den festen den dagen og ble hjemme hos meg og vi snakket i timevis om fortiden min, hvorfor jeg var så usikker og hvordan han kunne hjelpe meg på veien til at jeg skulle få det bedre, og at vi skulle få det bedre sammen. Det føltes ut som 10 000 kg ble løftet av skuldrene mine. Jeg vil råde deg til å vær åpen med kjæresten din. Det er tungt å bære alene, og en dag klarer du ikke mer. Jeg angrer veldig på at jeg ikke var åpen tidligere.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke helt problemet med å ha sex med andre så lenge det kun handler seksuell nytelse. 

Anonymkode: 6ebe8...38e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Havbris skrev (28 minutter siden):

Det er synd du ikke fikk en hastetime hos terapeuten akkurat nå. Du bør uansett lage deg en plan/avtale for deg selv om hvordan du skal "oppføre deg" de 9 dagene han er borte, når det gjelder ringing, sms etc. Hva forventer du av svar fra han? Lurt å tenke igjennom i forkant.

Takk, det er slike konkrete tips jeg trenger :) Jeg merker allerede at det hjelper å skrive ned tankene iallefall.

 

Ser mange skriver at jeg må jobbe med meg selv og at jeg ikke burde være i et forhold osv, og det er jo nettopp det jeg prøver å gjøre i terapi. Og denne typen problematikk har vært vanskelig å jobbe med i terapi som singel da det ikke har vært noe konkret å jobbe med pga jeg ikke har husket helt hvordan disse triggerne er og hvordan det påvirker meg. 

Angående rus så er det ikke akkurat hardbarkete rusmisbrukere han skal på tur med, men jeg vet at de blant annet har forsøkt hasj og at de generelt har litt mindre konsekvenstenkning enn det folk i min omgangskrets har, så det bidrar jo til bekymring.

Og noen spurte om jeg hadde tvilt på meg selv i samme situasjon, og nei det hadde jeg ikke, fordi jeg kjenner mine følelser og vet at jeg aldri hadde klart å vært utro og latet som ingenting etterpå fordi det hadde spist meg opp innvendig. Og jeg håper og tror at kjæresten har det på samme måte, men noen ganger kan det være vanskelig å tro på mtp bagasje, selvtillit osv...

 

Ts

Anonymkode: d5090...5f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ser ikke helt problemet med å ha sex med andre så lenge det kun handler seksuell nytelse. 

Anonymkode: 6ebe8...38e

Greit nok det, og en del er nok enig med deg. 

Men tråden handler jo ikke om det i det hele tatt. 

Anonymkode: ba95d...33f

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi har vært sammen i ca 1,5 år og han har vært på ferietur med venner tidligere uten at sjalusien min har tatt overhånd, men da har det vært snakk om 4-5 dager og med venner jeg også kjenner og det har ikke vært til typisk fyllatur steder. Nå skal han dra 9 dager og med 2 kompiser som er veldig spontane og ikke alltid tar gode valg mtp rus osv. Så triggeren her er nok reisemål og at han skal bli påvirket av de andre og lengden. Min notoriske utro eks mente at dersom vi ikke hadde sex minst 2 ganger i uka var det ikke rart om han var utro, og fyllatur var jo naturligvis også der han satte inn ekstra gir med å være utro. 

 

Fornuften min skjønner jo at jeg ikke kan straffe nåværende partner for tidligere partner og andre tidligere opplevelser, men følelsene har en tendens til å ta overhånd. Jeg har vært singel lenge før vi ble sammen og jobbet med meg selv i terapi, men ser jo at det er vanskelig å jobbe med disse problemstillingene når det ikke har vært følelser som har blitt trigget. Det optimale nå hadde jo vært å fått time i terapien og fått snakket om det, men må foreløpig ty til kg 😅 

 

Ut fra kommentarene deres får jeg inntrykk av at jeg ikke burde snakke med han om det å late som ingenting, noe jeg forsåvidt er enig i, men jeg er redd for at det fører til at sjalusien og angsten bygger seg opp til at det blir en stor krangel i stedet. Han kjenner meg også veldig godt og vet om mye av fortiden så jeg er ganske sikker på at han allerede merker at jeg er ukomfortabel selv om jeg prøver å skjule det..

 

Ts

Anonymkode: d5090...5f1

Du er selvoppfyllende profet, ts. 
 

Du må stole på han du er sammen med. Sånn som det er nå, står du med et bein utenfor forholdet og venter på å han gir deg grunn til å avslutte forholdet og bekrefter det  du tror, at du ikke er verdt å elske. Dette kommer han til å innse før eller senere og hvis han har trygg tilknytningsstil, kommer han til dumpe deg. Men… hvis han har utrygg tilknytningsstil, da kan dette eskalere og gå opp og ned for dere begge to i mange år fremover, der dere begge to ender opp som nervevrak. Men til slutt vil en av dere ikke tåle mer. 

Anonymkode: b18d8...18f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

sjokoladeelskeren skrev (4 minutter siden):

Er uenig i at tillit er et valg. Hun har sikkert ikke noe problem med å fortelle typen at «jeg stoler 100% på deg, kos deg på tur» for å skjule hvordan hun har det, men hvordan hun har det inni seg når han er borte er noe helt annet. Hun velger ikke hvilke følelser hun sitter med mår hun er alene. Hun har dårlige erfaringer fra tidligere som gjør at hun sliter med traumer, og jeg skjønner deg kjempegodt ts! Hun jobber med seg selv og går til terapeut, og gjør det hun kan for å få det bedre, mer kan man ikke forvente. Er lite forståelse fra folk flest når det kommer til traumer pga utroskap, men hva om traumene hadde vært noe helt annet. Hva om hun hadde blitt voldtatt og slet med å ha sex? Hadde hun da fått de samme svarene her inne om at hun må bare skjerpe seg, det er bare å ha sex, det er ikke så vanskelig? Neppe.

For å svare deg ts: jeg har slitt og sliter fortsatt med akkurat samme som deg. Jeg latet som ingenting helt til forholdet hadde vart i 1 år, da knakk jeg til slutt helt sammen en gang han skulle på fest. Han ble kjempeforvirret, han skjønte jo ingenting siden jeg hadde båret på dette alene så lenge. Men etter å ha åpnet meg om hvordan ting var, viste han mye forståelse og hjalp meg på veien. Han droppet den festen den dagen og ble hjemme hos meg og vi snakket i timevis om fortiden min, hvorfor jeg var så usikker og hvordan han kunne hjelpe meg på veien til at jeg skulle få det bedre, og at vi skulle få det bedre sammen. Det føltes ut som 10 000 kg ble løftet av skuldrene mine. Jeg vil råde deg til å vær åpen med kjæresten din. Det er tungt å bære alene, og en dag klarer du ikke mer. Jeg angrer veldig på at jeg ikke var åpen tidligere.

Tusen takk! Vi har snakket noe om problematikken tidligere, og han viste forståelse og var god å snakke med om det. Jeg er bare redd for å ordlegge meg feil eller at skal bli krangling og misforståelser eller at jeg skal legge en demper på ferien hans. Jeg skjønner jo at det må være utrolig vanskelig for han at jeg ikke klarer å stole 100% på han i denne situasjonen, men jeg kan ikke bare trykke på en knapp og bestemme meg for det. Jeg tror jeg kanskje kan bli litt roligere dersom vi får en god samtale rundt det før han drar, så jeg må nok bare finne ut av hvordan jeg skal legge det fram og også tenke over hvordan jeg skal forholde meg til de vonde følelsene mens han er borte.

Ts

Anonymkode: d5090...5f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tusen takk! Vi har snakket noe om problematikken tidligere, og han viste forståelse og var god å snakke med om det. Jeg er bare redd for å ordlegge meg feil eller at skal bli krangling og misforståelser eller at jeg skal legge en demper på ferien hans. Jeg skjønner jo at det må være utrolig vanskelig for han at jeg ikke klarer å stole 100% på han i denne situasjonen, men jeg kan ikke bare trykke på en knapp og bestemme meg for det. Jeg tror jeg kanskje kan bli litt roligere dersom vi får en god samtale rundt det før han drar, så jeg må nok bare finne ut av hvordan jeg skal legge det fram og også tenke over hvordan jeg skal forholde meg til de vonde følelsene mens han er borte.

Ts

Anonymkode: d5090...5f1

Og tenk igjennom hva du skal svare hvis han spør deg om du vil at han skal droppe turen. Jeg ser at du er veldig bevisst dine egne problemer og at det ikke har noe med han å gjøre, selv om konkvensene blir at det kan påvirke forholdet. Dette er jo ikke ukjent stoff for han siden dere har snakket om det tidligere, og jeg antar at han vet at du snakker med en terapeut. Du tar jo ansvar for dine egne følelser ved å oppsøke hjelp, men du blir utfordret akkurat nå fordi han skal på en guttetur. En samtale med han i forkant kan sikkert være fint, men vit hva du vil med samtalen. Så - det beste du kan gjøre er å tenke igjennom hvordan du skal forholde deg til egne følelser mens han er borte. Jeg har inntrykk av at du heller ikke vil at han skal droppe turen. Se på dette som en prøvelse for din egen del.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så sabla slitsomt å være sammen med noen som alltid har det hengende over partneren at de har blitt utsatt for utroskap. Du må bite det i deg å stole på han. Vil han være utro så er han utro, du kan ikke gjøre noe med det uansett. Ikke isoler han fra guttestemning å gøy bare fordi du har issues. Plutselig blir du stemplet som "crazy" og da er det gjort. Folk er utro på sosiale medier, de er utro på jobb, de er utro med en eller annen berte de fikk god tone med på treningssenteret. Du kommer til å drive han å deg selv sprø hvis du tenker worst case scenario hver gang han skal finne på noe sosialt uten deg.

Det er ikke hans jobb å gjøre deg trygg hver gang han forlater ditt nærvær, det må du fikse selv. Også må du vurdere hvilke menn du tiltrekker deg hvis de har vært utro gang på gang. Noen bare velger en type, og ikke en god en. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kullsyrevann skrev (4 minutter siden):

Det er så sabla slitsomt å være sammen med noen som alltid har det hengende over partneren at de har blitt utsatt for utroskap. Du må bite det i deg å stole på han. Vil han være utro så er han utro, du kan ikke gjøre noe med det uansett. Ikke isoler han fra guttestemning å gøy bare fordi du har issues. Plutselig blir du stemplet som "crazy" og da er det gjort. Folk er utro på sosiale medier, de er utro på jobb, de er utro med en eller annen berte de fikk god tone med på treningssenteret. Du kommer til å drive han å deg selv sprø hvis du tenker worst case scenario hver gang han skal finne på noe sosialt uten deg.

Det er ikke hans jobb å gjøre deg trygg hver gang han forlater ditt nærvær, det må du fikse selv. Også må du vurdere hvilke menn du tiltrekker deg hvis de har vært utro gang på gang. Noen bare velger en type, og ikke en god en. 

Alle har vel sine ting man sliter med. Å skulle skjule det for den personen man skal kunne si alt til høres ut som en veldig dårlig idé. Tenker det er mye bedre å vær åpen og ærlig om hva man sliter med og hvorfor. Da kan han også tilpasse seg litt og hjelpe henne på veien. Sier ikke at han skal droppe sosiale ting med sine venner, men kanskje at han kan sende en oppdatering eller 2 i løpet av kvelden for eksempel. Det er ikke noe stor sak for han regner jeg med, men det kan utgjør ekstremt mye for hennes trygget. Å bare skulle bite renna sammen i alle situasjoner høres veldig usunt ut.

Anonymkode: 69183...edf

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...