Gå til innhold

Hvor stor stilling ville du hatt hvis dere hadde råd til at du jobbet mindre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Synes det er fascinerende at kvinner gir uttrykk for at de ønsker å jobbe redusert for å ta husvask. Tror dere menn tenker likt?

Anonymkode: 7ee00...464

Hvem skal vaske da? Jeg jobber i helsevesenet. Må vaske der også. Jobber fullt og er snart utslitt. Har ikke vaskehjelp hjemme. Noen må vaske!

Anonymkode: 50022...209

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min mor ble syk lenge før hun ble pensjonist og pensjonen fikk hun ingen glede av på institusjonen hun bodde på. Det er ikke noe liv . Så hvorfor streve og jobbe mer enn kroppen tåler eller mer enn man egentlig vil for å få mer i pensjon? Jeg har ikke lyst å gå på samme smellen .. Så jeg leter etter en veg ut og er lei av spørsmålet om " hva med pensjonen?" ! 

Anonymkode: 3bab7...f9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

60 prosent hadde vært deilig det. Ikke for å vaske hus, men for å gjøre ting jeg syns er givende, kanskje studert litt også. Kunne gjort samme mengde jobb i en 60 prosent stilling som det jeg gjør nå, men stillingen og arbeidslivet er dessverre ikke lagt opp sånn i min bransje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/24/2024 at 10:31 AM, AnonymBruker said:

Jeg jobbet 80% i tre år da jeg fikk barn. Hadde fri hver torsdag. Kort dag for barnet i barnehage, mens jeg tok husvask og ukeshandling. For meg var det supert. På den måten hadde vi fri i helgene, og kunne kose oss, dra på hytta osv.

Anonymkode: 577cd...61b

Jeg er positiv til å jobbe redusert for å få et pust i bakken, men det hadde vært mye billigere å jobbe 100% og hyre inn vaskehjelp og fått matvarer levert på døra! Heller enn å gi fra seg 20% inntekt/pensjonssparing mm for å vaske hjemme…. 

Anonymkode: 32ffd...e3f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I din situasjon, så 80%. Det er 6 timers arbeidsdag som gir deg litt slakk samtidig som du får utrettet en del på jobb. 

Anonymkode: a38d4...221

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmen er 50% 

Anonymkode: 01d45...ada

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde jobbet 60%, da gjerne med to fridager i uka. 

Anonymkode: 2c2bd...88d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber 80 % nå med 6 timers arb.dag. Hadde jeg hatt god økonimi ville jeg jobbet 60-70%. Liker å ha rutinen med å gå på jobb hver dag. Men er deilig å ha tid til lekser og husarbeid før middagslaging. Da har jeg alltid ettermiddagen fri til å følge ungene på aktiviteter og slikt. Slipper husarb på kvelden da og kan heller slappe av eller gå en god tur, eller treffe venner. 

Anonymkode: 9354c...67b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hvem skal vaske da? Jeg jobber i helsevesenet. Må vaske der også. Jobber fullt og er snart utslitt. Har ikke vaskehjelp hjemme. Noen må vaske!

Anonymkode: 50022...209

SÅ mye må man da vel ikke vaske? Kjøkken og bad krever noe mer, men man kommer veldig langt med å tørke av benker, bord og vasker daglig. Robotstøvsuger, gjerne med våtmopp, på gulvene et par ganger i uka i de samme rommene, ukentlig i resten av huset/leiligheten. Vinduer tar man to ganger i året, tidlig vår og høst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk fra en 100% stilling 8-16 til en 100% turnusstilling med 12,5t vakter. Mye bedre betalt og mye mer fri😊 Etter en jobbhelg har jeg 8 dager fri. Kan godt gå ned til 80% uten at det merkes noe særlig økonomisk. Elsker jobben!

Anonymkode: 5b8da...028

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...