Gå til innhold

Hvor stor stilling ville du hatt hvis dere hadde råd til at du jobbet mindre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvis vi ikke hadde tenkt på pensjon og alt annet som blir berørt av å gå ned i stilling så hadde jeg hatt ønske om å jobb 0830-1430 hver dag. Og kanskje 1 dag fri annenhver uke. 

Anonymkode: 45192...6bd

Har du regnet på hvor mye pensjon utgjør? Jeg har den dårligste ordningen som er tillatt, den er latterlig lav. Så må uansett spare ganske mye privat. 

Anonymkode: 2ea8b...c2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

60-80%, litt avhengig av hvilken type jobb og arbeidstider som er mulig.Men gjerneen dag fri i uka + avslutte dagen tidligere.

Anonymkode: d1448...f2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik livet mitt er nå med 3 barn under 6 år skulle jeg ønsket jeg kunne vært hjemmeværende. Å kan ha formiddagene til å hente seg inn fra  våkennetter..

Anonymkode: 5f6a4...fd3

  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en ideell verden- ikke jobbet 🥴

Har kroniske søvnproblemer som forverres av stress, og mye av stresset er ubevisst/ det kommer som mareritt og pustetopp om nettene. Mannen ser jo dette og bekymrer seg når jeg skal på jobb etter omtrent null søvn dag etter dag, men lån, pensjon, dyrtid gjør at man må stå på 100%. 

Han går av noen år før meg, og planen er at vi er gjeldfrie lenge før det slik at jeg kan jobbe kraftig redusert de siste årene. Men det er langt frem i tid 😅 

Anonymkode: e9aba...93a

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville jobbet to-tre dager pr uke. Dagtid. Kunne gjerne jobbet 12 timer de dagene.

Anonymkode: 973a7...1a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke jobbe i det hele tatt. Har prøvde fra 2-4 dager i uka, men funnet ut at det som fungerer best er 0 dager. 
Pengene som vokser på konto bør dere investere. Kjøp aksjer, fond og evt. invester i bolig til utleie. 

Anonymkode: 8e023...fca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber 60%, men tar en ekstra vakt i ny og ne slik at det nok egentlig er en 70% stilling.

Har en toåring som alltid har fri når jeg har fri, og synes dette fungerer godt i livssituasjonen min nå.

Ville aldri jobbet fullt slik jeg gjorde før jeg fikk barn. Tiden er jo mye mer verdifull nå som jeg kan være sammen med barnet mitt de dagene jeg ikke jobber. For meg er det verdt mer enn penger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg hadde råd til å jobbe 0 hadde jeg jobbet 0. Men kun dersom jeg selv kunne finansiere det,  ville ikke tatt sjansen på å la meg forsørge og kanskje ende opp uten mann og penger og med dårlig pensjon. 

Anonymkode: 6f6d1...0c0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber 80 % nå, men skulle gjerne jobbet 50 %. Har råd til det, men jobben min passer ikke til lavere stillingsprosent. 

Anonymkode: fbb3f...986

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en ideell verden ville jeg redusert stillingen slik at jeg fikk gjort alt jeg måtte 8-15, så ca 75%. Da jeg var gravid og alt gikk treigere fikk jeg gjort jobben i det tidsrommet med 60% stilling, men tenker ca 75% ville vært passelig, muligens 70% fordi jeg ville brukt mer tid når jeg hadde muligheten. 

Anonymkode: 14c01...71a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet 60% ei stund når ungene var små. Men hadde jeg valget nå så vil jeg ikke jobbe. Er så sliten. Men som jeg sier til mannen. Mulig jeg blir lei etter en mnd. Hvem vet. Men har ikke mulighet for det enda. Men prøver å ta det rolig når det er rolig på jobb. 

Anonymkode: eb0f2...d56

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av hensyn til å får mer ro i hverdagen, og et mer bedagelig liv: kanskje 70 %? En dag fri i uka til å gjøre unna husarbeid og annet, slik at helgene kunne vært helt fri, og kortere dager de fire resterende dagene.

Det hadde vi kanskje hatt råd til (iallfall før rentene og alt annet steg), men tror det hadde blitt utfordrende mtp. jobben. Stillingen min og ansvaret jeg har i jobben er ikke helt forenlig med en slik løsning. Dessuten så liker jeg virkelig jobben min, og trives veldig godt på jobb. Og hverdagen føles helt overkommelig, så jeg kjenner heller ikke det store behovet for redusert stilling.

Anonymkode: 7c579...58f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber må i fulltidsstilling man-tors, men timene kan være lange de dagene til tider. Drømmescenarioet hadde vært min mann i 60% stilling (jobber da 3 dager fri i 6) og jeg i 75% (3 dager jobb, 4 dager fri). 

Anonymkode: 74cb9...92a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Absolutt så lite som mulig, men ikke så lite at jeg taper på kjøreutgifter.

Anonymkode: f8b11...69b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber 80% med langvakter (12 timers), så jeg jobber kun vekselsvis 2 og 3 dager i uken. Synes det er fantastisk! Turnusen gjør det mulig å opprettholde en forholdsvis høy stillingsprosent samtidig som jeg har mye fri. Er sykepleier så turnus er omtrent en selvfølge man må ta med seg. Å være borte 2-3 kvelder++ i uka er dermed ikke uvant for hverken meg, mannen eller ungene. Å ha såpass mye fri og lenger friperioder er derfor et utelukkende pluss :) Jeg har naturligvis ingen mulighet for hjemmekontor eller flexitid. Hadde jeg hatt det ville kanskje situasjonen endret seg. Men per nå, er jeg veldig glad i denne turnusen og hverdagen den medfører. 

Anonymkode: d0452...6a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber 60%. Det er helt perfekt. Jobbet 80% før, men da ble den dagen alltid spist opp av alle fikse-ting. Nå har jeg en dag på hvile og en dag på fikse. Det passer godt for meg. 

Anonymkode: 5e882...5bf

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har jobba 60 % siden jeg fikk barn, selv om de er tenåringer nå. Ønsker et enkelt og rolig familieliv. Mannen er bonde og jobber 200 %.

Anonymkode: 74ea9...902

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

I en ideell verden- ikke jobbet 🥴

 Men det er langt frem i tid 😅 

Anonymkode: e9aba...93a

Det er drømmen!!

Sover selv mellom 2 og 4 timer i døgnet.

Har privat gjeld både på hus og firma til jeg er over 60.

Selger jeg firmaet så tenker jeg at jeg sover bedre. Greit å slippe strømregninger på 90-100.000,- i vinter halvåret. 

Anonymkode: f8b11...69b

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40-50% holder for meg om pensjon og økonomi hadde vært i orden. Spesielt når barna er små. 

Anonymkode: f975b...48d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...