Gå til innhold

Kvinner (40+) som er barnløse, ikke gift og lignende, hvordan er dere lykkelige?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

De er ikke lykkelige. Kjenner ikke en eneste barnløs dame over 40 år som oppriktig er lykkelig 

Anonymkode: 293ae...1b3

Jeg vet at det var et forsøk på å være "morsom", men det er du jo ikke. Det er bare trist og kvinnehatende. Finn et annet sted å spre "humoren" din. 

Anonymkode: 8e236...f9c

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Over 57 år her nå. Ingen barn. Var gift en kort periode for veldig lenge siden. Jeg har nå vært god venn med min egen klitoris i mange år, og slik fikser jeg mine daglige behov for seksualitet. Trygg jobb i byråkratiet på høyt nivå. Men jeg tror at knapt noen der oppfatter meg som et seksuelt menneske!! Blir nok betraktet som en grå byråkrat,

Ingen seksualpartner, selv om jeg har mange venner av begge kjønn. En av dem, en kvinne over tyve år eldre enn meg, er vel den eneste som jeg av og til prater med om seksualitet. Ingen tvil om at vi begge to setter pris på den klitoris vi har. Det gir meg håp for alderdomen også. (Og om jeg hadde hatt en datter, skulle jeg virkelig lært henne om hvordan stimulere sin klitoris.)

Nyter alle former for friluftsliv. Drar mye på fjellturer sammen med venninner, sommer som vinter. En uke hver sommer drar jeg på naturistferie sammen med min eldre venninne. Da nyter vi begge to blikkene fra yngre menn om dagen, og så blir det å trøste seg med klitoris om kvelden --- og om morgenen. Vi gjør det ikke sammen, men vi prater ofte sammen om nytelsen. 

Anonymkode: 399f4...f4d

Jo men helt ærlig savner du aldri en mann? Hender og tunge? En svær kuk og hudkontakt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

De er ikke lykkelige. Kjenner ikke en eneste barnløs dame over 40 år som oppriktig er lykkelig 

Anonymkode: 293ae...1b3

Dette er bare tull.

Jeg mistet barn under graviditeter og det var sårt da. Det gikk over.
Man finner andre gleder i livet. Jeg har venners barn jeg er «tante» til. Vi er oppriktig glad i hverandre som vi skulle vært familie. Jeg har dyr, er ellers fri til å gjøre hva jeg vil. De fleste jeg kjenner med barn har ofte store bekymringer. Det slipper man som barnløs. 

Anonymkode: 8b769...eab

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er oppriktig lykkelig og kjenner lykkefølelse i kroppen veldig ofte, selv om jeg er 50 år uten barn. Men, jeg er foreløpig veldig frisk, så det blir jo en annen situasjon enn din TS. Jeg er nok litt enkel på det området som at jeg gleder meg over veldig mange ting, også småting. En god kopp kaffe i sola gir meg lykkefølelse langt inni margen. Det samme gjør god mat, blir lykkelig av å spise gode måltider. 
 

Jeg har en jobb som jeg virkelig elsker og jobber ofte mye mer enn jeg må. Omgås mange mennesker i jobben min og kjenner stadig på lykkefølelse når jeg får tilbakemeldinger på at jeg gjør en forskjell for både enkeltmennesker og samfunnet. Det gir meg veldig mye. 
 

Videre har jeg de siste 5 årene hatt kjæreste etter å ha levd som single i mine første 45 år. Vi er særboere og kommer til å forbli det, men jeg er virkelig lykkelig når jeg legger meg med kjæresten min og bare kjenner at han er der. Eller når vi har mulighet til å tilbringe en hel helg sammen. Kjæresten min har voksne barn og to små barnebarn, så jeg har plutselig blitt del av en større familie og blitt bonusbestemor. Det er koselig, selv om jeg aldri har hatt noe ønske om å bli verken bonusmamma eller bonusbestemor. 
 

Jeg har også valgt å bruke tiden min på ting som er viktige for meg og bor derfor i leilighet uten hage. Bruker lite tid på bolig, men elsker å tilbringe tid i leiligheten min. Har veldig god økonomi og har mulighet til å kjøpe meg alt jeg trenger. Bruker veldig mye tid på å reise rundt i verden, det er lite som gjør meg lykkeligere enn å utforske nye byer og nye steder. Det overgår det meste for min del og jeg reiser mange ganger i året. Både alene og sammen ved venner eller kjæreste. Musikk gjør meg også lykkelig, hører på musikk så fort jeg har mulighet. 

Anonymkode: 86dec...a38

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Da har du ikke fantasi til å se livet uten. Forskning viser at eldre damer uten barn ofte rapporterer at de ikke har det bra. Unntak er de med manglende følelsesliv.  

 

 

Anonymkode: ace89...378

Den forskningen din har nok veldig mange bias. 

Historisk er det kvinner uten andre muligheter som ikke fikk barn. De som aldri ble vurdert som god nok for en partner, som nå i stedet bare kan dra til Danmark og få hjelp. Eller de som slet veldig mentalt eller fysisk, og derfor ikke ville vært lykkelige uansett.

Nå kommer det et ras av kvinner som selv har valgt dette, fordi de ser at det gir dem et mye lykkeligere liv. 

Anonymkode: 1d8cd...41c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ingen seksualpartner, selv om jeg har mange venner av begge kjønn. En av dem, en kvinne over tyve år eldre enn meg, er vel den eneste som jeg av og til prater med om seksualitet. Ingen tvil om at vi begge to setter pris på den klitoris vi har. Det gir meg håp for alderdomen også. (Og om jeg hadde hatt en datter, skulle jeg virkelig lært henne om hvordan stimulere sin klitoris.)

 

Anonymkode: 399f4...f4d

Hvaa? Da er det jo bra at du ikke har barn, for det der er så langt over streken.

Anonymkode: c91cd...448

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

De er ofte bitre, ikke lykkelige. Mange holder maska, men mennesker er ikke laget for å leve alene. Svært få blir lykkelige av det i lengden.

Anonymkode: 4e713...dbb

 

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

De er ikke lykkelige. Kjenner ikke en eneste barnløs dame over 40 år som oppriktig er lykkelig 

Anonymkode: 293ae...1b3

Lol ok. Dere er nok kun rundt likesinnede folk, som alle har barn eller har hatt lyst på barn. Vi som ikke ønsker barn finner de andre som ikke ønsker barn, og vet dermed mer om virkeligheten bak å være frivillig barnløs. Pluss at studier motbeviser dette om og om igjen, barnløse er oftest lykkeligere enn foreldre. Men for all del, dere kan leve i fornektelse å tro at dere selv sitter på fasiten til livet 😂

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skreppamedleppa skrev (16 minutter siden):

Var mye kvasi studier fra aviser det der. Ja hvis du spørr individene som har bestemt seg for å ikke ha barn mens de er i sin beste alder vil du jo uopplagt få positivt svar. Men studier fra usa viser noe helt annet når de nærmer seg alderdom. 

 

Å ha barn er slitsomt og tærer på friheten mens de er små. Spørr du meg etter en jobbdag, hvor jeg har hentet sure barn og laget middag. Er min lykke score på bunn også. Men jeg vil ikke ha byttet det ut mot noe som helst

 

Anonymkode: ace89...378

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Var mye kvasi studier fra aviser det der. Ja hvis du spørr individene som har bestemt seg for å ikke ha barn mens de er i sin beste alder vil du jo uopplagt få positivt svar. Men studier fra usa viser noe helt annet når de nærmer seg alderdom. 

 

Å ha barn er slitsomt og tærer på friheten mens de er små. Spørr du meg etter en jobbdag, hvor jeg har hentet sure barn og laget middag. Er min lykke score på bunn også. Men jeg vil ikke ha byttet det ut mot noe som helst

 

Anonymkode: ace89...378

USA er overhodet ikke sammenlignbart med norske forhold.

Anonymkode: aafbe...335

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi ønsker å være ugift og barnløse er det jo ikke så rart om vi blir lykkelige som ugift og barnløse? Forstår ikke at det skal være så vanskelig å forstå at folk bare er forskjellige. Når folk lurer på hva man fyller dagene med uten barn, lurer jeg i mitt stille sinn på om de som spør faktisk har et tomt liv den dagen barna flytter ut.

Anonymkode: bbff0...de5

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Var mye kvasi studier fra aviser det der. Ja hvis du spørr individene som har bestemt seg for å ikke ha barn mens de er i sin beste alder vil du jo uopplagt få positivt svar. Men studier fra usa viser noe helt annet når de nærmer seg alderdom. 

 

Å ha barn er slitsomt og tærer på friheten mens de er små. Spørr du meg etter en jobbdag, hvor jeg har hentet sure barn og laget middag. Er min lykke score på bunn også. Men jeg vil ikke ha byttet det ut mot noe som helst

 

Anonymkode: ace89...378

I USA står familie-enheten fortsatt ekstremt sterkt. Og kvinnens verdi blir dels målt ut i fra det, sammen med hvor stor forlovelsesringen er, og hvor suksessfull mannen er. De er nærmest et U-land på dette området, i alle fall utenfor de større byene. 

Anonymkode: 1d8cd...41c

  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Var mye kvasi studier fra aviser det der. Ja hvis du spørr individene som har bestemt seg for å ikke ha barn mens de er i sin beste alder vil du jo uopplagt få positivt svar. Men studier fra usa viser noe helt annet når de nærmer seg alderdom. 

 

Å ha barn er slitsomt og tærer på friheten mens de er små. Spørr du meg etter en jobbdag, hvor jeg har hentet sure barn og laget middag. Er min lykke score på bunn også. Men jeg vil ikke ha byttet det ut mot noe som helst

 

Anonymkode: ace89...378

Så fint for deg.....og jeg legger vekt på for deg.  For meg hadde det vært en katastrofe å få unger og jeg takker meg hver dag for at jeg ikke har, ogdethar ikke endret seg på 30 år . Hvis du ikke visste det allerede: folk har ulike mål og ønsker i livet 

Anonymkode: 8e236...f9c

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jeg kjenner benytter anledningen til å holde på med hobbyer og/eller en karriere de brenner for. 

Anonymkode: 6732a...6b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg må innrømme at jeg ikke alltid forstår hvorfor folk velger å ikke få barn - og noen kan faktisk ikke få barn - men denne kommentaren kunne du ha spart deg! 🤢🤮

Anonymkode: d69e2...46d

1. Jeg har vokst opp med flere i nær omgangskrets som har problemer med barna hele livet. Det har vært rus og psykiatri, og dette levde mor med helt til hun døde.

2. Jeg har helt fra jeg var liten hatt behov for mye alenetid. Jeg har alltid trivdes godt i eget selskap, og blir fort sliten og nedfor av å ha folk rundt meg for lenge av gangen.

3. Jeg takler ikke bekymringer så godt, og jeg er ganske sikker på at jeg ville gått og vært bekymret resten av livet hvis jeg skulle ha barn. Det holder å være bekymret for de andre jeg er glad i.

3. Jeg liker barn bare når de er søte og snille, og stoler ærlig talt ikke på meg selv nok til å vite hvordan jeg hadde taklet trassalder.

4. Jeg liker friheten min. Jeg er ikke så interessert i Kaptein Sabeltann, fotballtrening og -cuper hver helg, FAU, loppemarked, og å bruke alle mine penger på barnas aktiviteter. 

Det er i hvert fall noen grunner. Jeg har en partner, og vi er særboere - noe som passer oss særs godt. Jeg har ingen problemer med å bli glad i mennesker, og har mer enn nok av nære relasjoner. Og jeg får ofte tilbakemeldinger på at mange er misunnelig på mitt ganske bekymringsløse og generelt lykkelige liv 😊 (og ingen går gjennom livet og bare føler på lykke, lykke kommer i bølger)

Så ser jeg at det selvfølgelig er mye fint med å få barn, og jeg har ingen problemer med å forstå at det bringer en helt annen dimensjon inn i livet. Men det er ikke noe jeg savner på noen som helst måte, og for min del tror jeg det er noe som ligger i genene, siden vi er ganske mange i familien som er sære, barnløse og semisingle 😊

Anonymkode: 7f2b2...312

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og så ser jeg at jeg sliter litt med tellingen, men det får så være 😂

Anonymkode: 7f2b2...312

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Da har du ikke fantasi til å se livet uten. Forskning viser at eldre damer uten barn ofte rapporterer at de ikke har det bra. Unntak er de med manglende følelsesliv.  

 

 

Anonymkode: ace89...378

Hinsides enhver virkelighet å tolke noe som helst forskning til manglende følelsesliv 🤦‍♀️ Har lest mye, og ALDRI sett det nevnt. Må være fritt tolket av en som selv ikke evner å sette seg inn i andres situasjon. 

Forskning viser tvert imot at SVÆRT mange eldre er ensomme, på tross av  stor familie. Folk har ikke tid til å stelle de eldre selv i dagens samfunn og å få barn  er ikke oppskriften på en bedre alderdom. 

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Men er dette sunne kvinner med god oppvekst? Jeg forstår de som har traumer av egen barndom og ikke takler tanken på å oppdra barn. Evt de som ikke har særlig følelser for andre. 

Anonymkode: ace89...378

Sunn kvinne, 41, flott oppvekst, stor familie og tante til mange- aldri en dag ønsket meg det livet selv. Alt blir for hektisk, kort og godt. Elsker livet uten barn og har alltid vært fornøyd med alt jeg slipper av plikter rundt det. Betyr ikke at jeg mangler følelser, og er den som som regel hjelper til i familien fordi jeg har mest tid. 

Anonymkode: 6dc2f...a23

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så ser jeg at det selvfølgelig er mye fint med å få barn, og jeg har ingen problemer med å forstå at det bringer en helt annen dimensjon inn i livet. Men det er ikke noe jeg savner på noen som helst måte, og for min del tror jeg det er noe som ligger i genene, siden vi er ganske mange i familien som er sære, barnløse og semisingle 😊

Anonymkode: 7f2b2...312

Der er det jeg faller av lasset, jeg klarer ikke å se en eneste grunn til å ønske seg barn 😅 Det er helt ubegripelig for meg at dette er noe folk gjør frivillig.

Anonymkode: aafbe...335

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Var mye kvasi studier fra aviser det der. Ja hvis du spørr individene som har bestemt seg for å ikke ha barn mens de er i sin beste alder vil du jo uopplagt få positivt svar. Men studier fra usa viser noe helt annet når de nærmer seg alderdom. 

 

Å ha barn er slitsomt og tærer på friheten mens de er små. Spørr du meg etter en jobbdag, hvor jeg har hentet sure barn og laget middag. Er min lykke score på bunn også. Men jeg vil ikke ha byttet det ut mot noe som helst

 

Anonymkode: ace89...378

Linker fra forskning.no også😉 Men det passet vist ikke inn i dine fordommer derfor la du sikkert ikke merke til det.

 

Tove Ingebjørg Fjell som er professor og har skrevet mye om emnet har intervjuet mange barnfrie og kommet til samme Konklusjon. Hun har også intervjuet barnfrie når de barnfrie er 80+, altså iklr når de er i din "beste alder". For det er faktisk vi som sitter på fasiten på om vi er lykkelig, om vi angrer når vi blitt gamle osv. Ikke  du. Du prøver desperat å prate på andre mennesker sine vegne og det er forferdelig frekt og en hersketeknikk uten sidestykke.

ikke gjør det er du snill. Du vet absolutt ingrn verdens ting om hvordan det oppleves å være barnfri og aldri ha lyst på det livet du lever, det byr meg sterkt imot! Men jeg snakker ikke på vegne av deg og tror at du sikkert har det bra med ditt liv. At du derimot ikke innehar den samme respekten, empatien, forståelsen for andre mennesker sitt liv får stå på din regning aleine.

 

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/de-som-velger-et-liv-uten-barn-angrer-ikke/6654698/

Vi kan desuten lese mange artikler om foreldre som angrer på sitt valg. Det finnes en del av de også.Screenshot_20240424_135650_Instagram.thumb.jpg.48caaeccaa991bada57ee7265c4bfd30.jpgScreenshot_20240424_135657_Instagram.thumb.jpg.233e3ee1bd1adb441ab0810247651e90.jpg

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Men er dette sunne kvinner med god oppvekst? Jeg forstår de som har traumer av egen barndom og ikke takler tanken på å oppdra barn. Evt de som ikke har særlig følelser for andre. 

Anonymkode: ace89...378

Jeg har hatt en flott oppvekst. To foreldre som gjorde alt for at vi skulle ha det bra, trygge rammer og fine opplevelser, god økonomi, to søsken, og øvrig familie. Tok en god utdannelse, fikk en jobb jeg stortrives i. Traff han jeg har vært gift med i 20 år, og har det veldig godt med. 

Jeg hadde nok likt det å se livet gjennom egne barns øyne, jeg hadde også likt å se en miks av meg og mannen. Men alt annet er for meg; nei... 

Jeg hater å være bundet, både i tid og geografisk. Jeg er utenlands ca 10 ganger i året, og reiser også veldig mye i jobb. Har fleksitid, og kan legge opp dagene selv etter hva jeg føler for. 

Jeg har mange interesser, samt interesse for natur og fysisk aktivitet, som ville blitt begrenset i tid og muligheter. 

Jeg ville virkelig hatet nattevåk, sykdom, humørsvingninger og gråt, søl og rot, og alt som skapte kaos i mitt nå så behagelige og ryddige liv. 

Jeg liker barn, altså, passer gjerne tantebarna. Men NYTER det i det de blir hentet igjen. 

Anonymkode: 1d8cd...41c

  • Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Der er det jeg faller av lasset, jeg klarer ikke å se en eneste grunn til å ønske seg barn 😅 Det er helt ubegripelig for meg at dette er noe folk gjør frivillig.

Anonymkode: aafbe...335

Nei, ikke jeg heller, men det er der vi mennesker er ulike 😊 Og det ligger jo egentlig i biologien til alt levende at meningen er å formere seg for å bringe arten videre? Jeg bare velger å overse det 😆

Anonymkode: 7f2b2...312

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...